Flyprat >
Småprat > SAS og IT sammenbrudd ifm Eurobonus jubileum (splittet)
View Full Version : SAS og IT sammenbrudd ifm Eurobonus jubileum (splittet)
Noen som får bestilt bonusreise til Shanghai eller?
Kom inn 00.04 jeg, men fikk ikke opp tilbudsprisene...
Som forventet, så går SAS' servere kolde og svartiderne er uhyggeligt lange. Når man så langt om længe kommer frem til at få lavet en søgning, så har SAS ikke opdateret til kampagne "priserne".
Hvorfor er det man ikke er overrasket. SAS EB/SAS IT er efterhånden så pinligt dårlige.. Gad vide hvad undskyldningen er denne gang,. Skal jeg tømme min cache for at de kan opdatere priserne? :headbang
FlightDeck
20-01-2012, 00:17
Jeg blir bare sendt tilbake til forsiden når jeg legger inn reiserute og dato:
Vennligst vent, du blir sendt tilbake til startsiden.
Vi har ingen kontakt med EuroBonus. Vennligst prøv igjen senere.
:72:
Uansett ser det ikke ut til at tilbudet er lastet opp - så jeg legger meg, egentlig akkurat som forventet - det var selvsagt ingen grunn til å holde seg våken.
(Veldig mange morsomme meldinger på SAS' Facebook-side, for øvrig. Nå får de som fortjent!)
Veldig mange morsomme meldinger på SAS' Facebook-side, for øvrig. Nå får de som fortjent!
Hehe, ja nå har folk begynt å poste Eurobonus bestillinger til Shanghai på Facebook:-)
robertaas
20-01-2012, 01:38
Tilbudene til USA var først ute i 7-tiden på morgenen om jeg ikke tar helt feil.
Ellers er det jo imponerende at man under bestillingen blir oppfordret til å regisrere seg for Eurobonus. :lol:
Sikkert morro å ta tak i den facebook veggen der i morra når man kommer på jobb....
vstenhjem
20-01-2012, 02:00
Noen som får opp Shanghai-tilbudet? Fungerer ikke her.....
Fly med oss
20-01-2012, 02:02
Noen som får opp Shanghai-tilbudet? Fungerer ikke her.....
Ja, jeg bestilte for 12 minutter siden. Har du prøvd å logge ut og inn? Prøvd med forskjellige nettlesere?
vstenhjem
20-01-2012, 02:43
Endte opp med å ringe inn, +45 3232 6800. De kan reservere seter, så ringer du inn imorgen for å få bekreftet. Snasent!
robertaas
20-01-2012, 02:47
På forsiden nå:
EuroBonus 20-årsjubileum
Kampanjpriset till Shanghai ligger inte inne i systemet ännu. Det är felanmält och korrigeras under förmiddagen.
Superhai
20-01-2012, 03:37
På forsiden nå:
EuroBonus 20-årsjubileum
Kampanjpriset till Shanghai ligger inte inne i systemet ännu. Det är felanmält och korrigeras under förmiddagen.
Det fungerer men bare på flysas.com, jeg fikk akkurat lurt fra meg 20000 poeng. For øvrig så er månedsvisningen litt slitsom siden den ikke er helt oppdatert, men det er masse ledig fortsatt.
EuroBonus
For øyeblikket går det ikke att boka EuroBonus 20- år kampanj tll Shanghai och Mine EuroBonussider fungerer ikke. Venligst førsøk igen senare.
'
§!"#€&/"#%)#€/
Og så bliver man ellers efterfølgende sendt i ring af "kundeservice". Faceboom skriver kontakt EB og de vil prøve at løse problemet. Når man taler med dem siger de at de ikke kan gøre noget, men at jeg kan kontakte Facebook eller "kundeservice" igen :headbang
Fruen skal beslutte ferie seneste mandag og kundeservice plejer at have flere ugers responstid.
Forskellene mellem SAS og lavserviceselskaberne bliver efterhånden mindre og mindre. Må indrømme at jeg er oprigtigt bekymret for fruen job i SAS fremover - når andre afdelinger gør sig så umage for at gøre livet besværligt for kunderne og skræmme dem væk.
Dette ligner på "sosialt selvmord" på fjesboka og kvitter..
OSLflyer
20-01-2012, 10:13
Dette ligger nå ute på siten til SAS:
EuroBonus
There is no access to award booking online at the moment.
We will prolong the campaign period for Shanghai offer. We will give more information at 11.00 AM today.
Gratulerer med 20 års jubileumet :headbang
Etter mye om og men på kundeservice har jeg fått ordnet meg en billett i Desember.
Litt rare datoer, men det får man leve med, lørdag til lørdag.. :-D
FlightDeck
20-01-2012, 14:24
Det var en god del ledige billetter da jeg sjekket i dag kl. 07.00, men problemet var at reisen enten ble for kort eller for lang. Og med alle problemene knyttet til innlogging og opplasting av billetter, tror jeg ikke at jeg orker å engasjere meg mer. Det beste med Shanghai-tilbudet er ikke tilbudet i seg selv, men at SAS sannsynligvis har fått seg en lærepenge! :whip
Det beste med Shanghai-tilbudet er ikke tilbudet i seg selv, men at SAS sannsynligvis har fått seg en lærepenge! :whip
Ja det håber jeg da de lærer af - selvom jeg har min tvivl :cry:
Denne kampagne må aspirere til årtiets marketing selvmål. Mon ikke der er en del andre selskaber, der kommer til at bruge den som case på hvordan man absolut ikke skal gøre.
Jeg er sikker på at alle sidder og klapper sig på låret af grin og drikker champagne i DY-hovedkvarteret idag. Konkurrenten gør det da ihvertfald meget lettere for dem at lave en god forretning.
Selv havde jeg de billetter vi gerne ville have - både i nat og flere gange i morges og formiddag, men priserne var ikke opdaterede og vi kunne derfor ikke gennemføre bookingen. Når jeg ringede til EB fik jeg bare besked om at de ikke kunne/ville gøre noget. Må indrømme at jeg faktisk sidder tilbage og føler mig godt og grundigt pisset på af SAS - og jeg som ellers altid har været pro-SAS og ellers sætter meget pris på selskabet.
jameson82
20-01-2012, 14:28
EuroBonus
Akkurat nå er det ikke mulig å bestille EuroBonus-reiser på nett, eller får tilgang til dine EuroBonus-sider. Kampanjen til Shanghai kommer til å bli forlenget. Vi kommer tilbake med mer informasjon kl 14:45 i dag.
Noe vinglette info.
Noe vinglette info.
Så er alt jo som det plejer :cry:
robertaas
20-01-2012, 15:14
Ja det håber jeg da de lærer af - selvom jeg har min tvivl :cry:
Denne kampagne må aspirere til årtiets marketing selvmål.Det er ikke akkurat første gang det er store problemer med websiten. Synes det skjer stort sett hver eneste gang det er noe tilbud og det er jo masse feil innimellom dette også.
Det tragiske er at dette er noe av det beste bonsustilbudet noensinne, uansett flyselskap, med kun 20.000 poeng + 410NOK i gebyr (Med unntak av Tokyo til samme pris som jeg benyttet med av for noen år siden). Dette er rett og slett en gave og folk burde rost SAS opp i skyene nå og tenkt at her lønner det seg jommen å spare poeng. Det de opplever er jo det stikk motsatte hvor mange oppfører seg som en lynsjemobb mot SAS. :cry:
Er jo fullt forstålig at folk blir sure og lirer av seg kommentarer på face kl 02 på nattan. Flere av de som klaga i natt satt oppe kun for å bestille billetter.
Når det blir feil på feil hele tiden så tror jeg de fleste blir forbanna til slutt.
Blir vel det samme neste mnd når de slipper flere tilbud kan jeg tenke meg.
Er jo fullt forstålig at folk blir sure og lirer av seg kommentarer på face kl 02 på nattan. Flere av de som klaga i natt satt oppe kun for å bestille billetter.
Når det blir feil på feil hele tiden så tror jeg de fleste blir forbanna til slutt.
Blir vel det samme neste mnd når de slipper flere tilbud kan jeg tenke meg.
Det mest "imponerende" er at de bliver ved med at gøre hvad de kan for at holde folk for nar.
Nu er det 3. gang idag, der bliver lovet mere info på et givent tidspunkt. Next info at 14.45. Nu er klokken 15.22 og stadig ingen ny info :headbang
Facebook og CR er tydeligvis gået i skyttegraven og holdt op med at svare de sure kunder også...
Utroligt at "Verdens Mest Punktlige" flyselskab ikke har mere styr på hvad klokken er. Jeg mangler ord for håndteringen af denne kampagne :drunk:
Fly med oss
20-01-2012, 15:23
Nå ser jeg på fjesboka at folk begynner å blande inn Forbrukerombudet. Ok, greit at det ikke står noe sted at det er et begrenset antall bonusbilletter. Men antallet bonusbilletter er jo alltid begrenset, og man er aldri garantert å få den billetten man ønsker seg. Jeg har inntrykk av at det generelle publikum har trodd at antallet billetter har vært ubegrenset?
Nå ser jeg på fjesboka at folk begynner å blande inn Forbrukerombudet. Ok, greit at det ikke står noe sted at det er et begrenset antall bonusbilletter. Men antallet bonusbilletter er jo alltid begrenset, og man er aldri garantert å få den billetten man ønsker seg. Jeg har inntrykk av at det generelle publikum har trodd at antallet billetter har vært ubegrenset?
Naturligvis er der et begrænset antal billetter. Jeg tror folk bliver frustrerede over at de rent faktisk har siddet med ledige pladser på skærmen på givne datoer, som de bare ikke har kunnet booke fordi systemet ikke fungerer og EB ikke har opdateret priserne. Det har vi selv oplevet. Vi havde "plads" på 3 forskellige alternativer - både i nat og imorges, men kan ikke gennemføre bookingen. DET er frustrerende og misleading...
jameson82
20-01-2012, 15:29
Nå ser jeg på fjesboka at folk begynner å blande inn Forbrukerombudet. Ok, greit at det ikke står noe sted at det er et begrenset antall bonusbilletter.Men antallet bonusbilletter er jo alltid begrenset, og man er aldri garantert å få den billetten man ønsker seg. Jeg har inntrykk av at det generelle publikum har trodd at antallet billetter har vært ubegrenset?
Men det er ikke alment kjent blandt folk som bare har samlet Trumf å overført til EB og ikke helt skjønt hva de kan bruke det til. Skjønner godt at folk reagerer. Hadde det stått at" antall plasser er bekrenset å først til mølla gjelder" i infoen de sendte ut hadde saken vært anderledes. Noe jeg tipper det gjør om en måned.
Litt merkelig det her!
Har da mest trolig vært ekstremt heldig.
Fikk kjøpt reise kl 02.06 i natt og fikk billettene på e-post 5 min etterpå. For 3 pers ble det 60000 poeng og totalt kr 1230 i avgifter. (t/r Trondheim-Shanghai)
Reisen dit tar 13 timer via CPH og hjem 14 timer via CPH. (booket i X-klasse)
Når jeg bestilte var det mange avganger å velge mellom... (6-12 November)
Så turen her er i boks! :)
Men det er ikke alment kjent blandt folk som bare har samlet Trumf å overført til EB og ikke helt skjønt hva de kan bruke det til. Skjønner godt at folk reagerer. Hadde det stått at" antall plasser er bekrenset å først til mølla gjelder" i infoen de sendte ut hadde saken vært anderledes. Noe jeg tipper det gjør om en måned.
De har da godkjent "Medlemsvilkår for EuroBonus" da de ble medlem har de ikke?
3.2 EuroBonus tilbudene er som regel begrenset, og kan benyttes inntil tilbudet er fulltegnet/utsolgt. Det kan imidlertid være ledig plass til normalpris selv om antall flyseter, hotellrom og leiebiler avsatt til bonusreiser er fulltegnet.
jameson82
20-01-2012, 16:13
De har da godkjent "Medlemsvilkår for EuroBonus" da de ble medlem har de ikke?
3.2 EuroBonus tilbudene er som regel begrenset, og kan benyttes inntil tilbudet er fulltegnet/utsolgt. Det kan imidlertid være ledig plass til normalpris selv om antall flyseter, hotellrom og leiebiler avsatt til bonusreiser er fulltegnet.
Joda, men når tilbudene de kjører er bassert på at folk må ta seg fri en hel dag ifra jobb,å sitte med telefonen i ene handa og kanskje ved ett mirakel få svar, og andre handa på tastaturet i håp om at SAS.no ved ett mirakel fungerer lenge nok til at man få bestilt, så er det noe galt som ikke er riktig.
Det er en avsporing når man klager på antall tilgjengelige billetter. Det som derimot er relevant er kritikken om at noen har fått booke og bekrefte via telefon, mens andre er henvist til nettsider. I tillegg bør SAS - av ren goodwill - legge ut et brukbart antall nye billetter for å rette opp i det dårlige inntrykket.
I tillegg bør de legge ned flysas.com, sas.no, sas.se og sas.dk, og bygge opp en helt ny side fra bunnen av.
robertaas
20-01-2012, 16:44
Det er som setebookingen på bonusturen min. Ifølge websiten skulle jeg fått booket sete når jeg bestilte billett, men jeg fikk ikke mulighet til det. Fikk så to forskjellige svar fra 2 personer i SAS, den første sa jeg ikke kunne få tildelt sete før ved innsjekking og den andre sa jeg kunne reservere sete på websiten. Begge tok feil.
Det blir en veldig dårlig brukeropplevelse når alt av info man får er gal.
BTW, fikk reservert sete over Atlanteren ved å ringe inn, men jeg har ikke fått tilsendt noen bekreftelse og setereservasjon vises heller ikke når jeg logger inn på websiten når jeg ser på reservasjonen min der. Jeg må bare anta at det de sa på telefonen stemmer og at det var min reservasjon som fikk de setene. Å anta at info fra SAS stemmer har mange blitt lurt av i det siste. :-(
jcnorway
20-01-2012, 16:48
I følge FB-sidene til SAS er de nå utsolgt for kampanjebillettene. Mange happy kunder på wall'en til Servers Are Slow (aka SAS).
Er vel dette som heter å skyte seg selv i bakhue det SAS har gjort nå.
De burde kunne lagt ut flere billetter som plaster på såret for de som ikke fikk bestilt pga problemene. Uansett om de ikke hadde tjent penger på det ,så hadde de fått fornøyde kunder.
Chriscross
20-01-2012, 17:07
Dette viser vel hvor effektivt facebook og twitter er for reklame. Sa hr jo hatt slike tilbud nesten hver vinter uten at det har bydd på serverproblemer. Mulig mange fler har fått det med seg denne gangen?
Superhai
20-01-2012, 20:12
Å anta at info fra SAS stemmer har mange blitt lurt av i det siste. :-(
Et alternativ er å gå til www.lufthansa.com og sjekke bookingen der, da skal du både kunne se sete du har og endre det.
Det er som setebookingen på bonusturen min. Ifølge websiten skulle jeg fått booket sete når jeg bestilte billett, men jeg fikk ikke mulighet til det. Fikk så to forskjellige svar fra 2 personer i SAS, den første sa jeg ikke kunne få tildelt sete før ved innsjekking og den andre sa jeg kunne reservere sete på websiten. Begge tok feil.
Sånn går det når markedsavdelingen skal styre "butikken" på FB, mens CR/kudneservice sitter på korrekt informasjon. Da blir det sprikende informasjon, og når IT ikke er med på opplegget så går det som det gjør.
Et alternativ er å gå til www.lufthansa.com (http://www.lufthansa.com) og sjekke bookingen der, da skal du både kunne se sete du har og endre det.
Hahaha...dagens. Det hender at man kan få sett SAS-bookingen der og hender man kan endre. (Snakker av erfaring)
(Forøvrig samme mulighet hos Blue1 - man kan sjekke seter og endre der også hvis det er en Amadeus-booking)
Ser flere klarte booke i kveld. Man må velge billettene til vanlig pris, men når man kommer til betaling forandrer prisen seg til tilbudet
Selv havde jeg de billetter vi gerne ville have - både i nat og flere gange i morges og formiddag, men priserne var ikke opdaterede og vi kunne derfor ikke gennemføre bookingen. Når jeg ringede til EB fik jeg bare besked om at de ikke kunne/ville gøre noget. Må indrømme at jeg faktisk sidder tilbage og føler mig godt og grundigt pisset på af SAS - og jeg som ellers altid har været pro-SAS og ellers sætter meget pris på selskabet.
Prøvde du gå videre med bookingen eller gå du opp når det stod feil (gammel) pris på oversikten? Virker som mange opplevde å få riktig pris da de gikk videre til neste steg i bestillingen
robertaas
20-01-2012, 22:40
Hahaha...dagens. Det hender at man kan få sett SAS-bookingen der og hender man kan endre. (Snakker av erfaring)
Takk for tips Superhai. Fikk opp flighten min der og så flere seter som var reservert, men de jeg hadde fått reservert over telefonen til SAS var ledige og jeg hadde ifølge den siten ikke booket sete enda. Fikk seservert sete via Lufthansa.
Kan ikke si at tilliten til SAS er på topp for tiden, alt må tas med en klype salt. Det som skulle gi masse PR og goodwill til SAS har hatt stikk motsatt virkning.
Prøvde du gå videre med bookingen eller gå du opp når det stod feil (gammel) pris på oversikten? Virker som mange opplevde å få riktig pris da de gikk videre til neste steg i bestillingen
Ja, det prøvede vi mange gange, men det var ikke muligt, da "systemet" krævede at vi havde point på kontoen ift. det fulde point antal.
Alle billetter står til vanlig pris og rabatten bliver efterfølgende trukket fra. Problemet var at kampagne-rabatten ikke var kodet ind, så alle billetter kom op til normal pris indtil sidst på eftermiddagen idag. På det tidspunkt var der meget begrænset availability.
Man kan se i højre side om kampagnen er aktiv, så står der flg. opgivet:
Tilgængelig kampagne
SAS Specialtilbud (01/03/2012 - 31/12/2012)
SAS Specialtilbud på EuroBonus-billetter på Economy
Noget der først gjorde fra i eftermiddag...
Takk for tips Superhai. Fikk opp flighten min der og så flere seter som var reservert, men de jeg hadde fått reservert over telefonen til SAS var ledige og jeg hadde ifølge den siten ikke booket sete enda. Fikk seservert sete via Lufthansa.
NB! Sjekk at setene fremdeles er der også - hender man kan velge og alt ser greit ut, men så "lagres" ikke valget.
Commuter
21-01-2012, 10:06
NB! Sjekk at setene fremdeles er der også - hender man kan velge og alt ser greit ut, men så "lagres" ikke valget.
Jeg opplever at setevalget mitt blir fjernet både hos SAS og med forsøk via LH.. Prøver å endre til nødutgang, men når jeg lagrer blir vi bare flyttet til en vilkårlig 4-seter i midten.
SAS greier ikke å gjøre noe med dette heller, de får bare tilfeldige seter når de prøver å endre(uten videre feilmelding).
Vet noen om nødutgang normalt sett skal være blokkert frem til innsjekk, eller om det er lov å velge disse på forhånd?
robertaas
21-01-2012, 16:28
NB! Sjekk at setene fremdeles er der også - hender man kan velge og alt ser greit ut, men så "lagres" ikke valget.Takk for tips, sjekket og setereservasjonen vises fortsatt hos Lufthansa. Lufthansa ser ut til å ha orden på sine systemer og gir konsistent og korrekt info. Ordnung muss sein!
Hos SAS vises ingenting om seter. Er dette menyer kun folk med gullkort får opp?
Takk for tips, sjekket og setereservasjonen vises fortsatt hos Lufthansa. Lufthansa ser ut til å ha orden på sine systemer og gir konsistent og korrekt info. Ordnung muss sein!
Hos SAS vises ingenting om seter. Er dette menyer kun folk med gullkort får opp?
Nei, før jeg fikk gullkort (1 år siden) kunne jeg alltid velge seter i det jeg bestilte IC reiser hos SAS.
Superhai
21-01-2012, 18:40
Forhåpentligvis så blir det en sjanse for mer konsistens, når ResAid endelig går over i historiebøkene om en drøy måned...