Log in

View Full Version : Norge rundt-billetten - Widerøe

Fjordheim
17-01-2012, 21:38
God kveld,

Sitter her og vurderer om jeg rett og slett skal kjøpe en 3 ukers Norge rundt billett med Widerøe med gyldighet fra; 19.juni. Prisen er jo i underkant av 6000,- for 3 uker ((alle 3 sonene).

Har kun vært 3 ganger i flotte Nord-Norge siden jeg var der i militæret for 20 (sick) år siden, og det er mange steder jeg ikke har vært der oppe i nord. Da man i tillegg skal i "utlendighet" på jobb både i mai og ikke minst i juli-august så frister en Norges ferie i juni

Så spørsmål: Erfaringer med dette produktet? Må man planlegge alt på forhånd (booke flighter tidlig)? Eller er det som oftest ledige seter på de fleste rutene? Mao. kan man improvisere ruta litt underveis?

Noen som har noen tips om hvilke steder som absolutt bør besøkes? Har tidligere besøkt/vært i området aksen Narvik-Harstad-Tromsø + indre Troms! og såvidt en tur over grensa til Finnmark i Nord-Troms. Og litt av Lofoten.

Alle tips/erfaringer mottas med takk.

Mvh
Fjordheim

Twin Otter
17-01-2012, 21:43
Helgeland og Lofoten er et must. Men også mye flott natur på Vestlandet. Sogn og Fjordane osv.

Mjolnir
17-01-2012, 23:09
BSSW og Polaris har en tripreport (forum.flyprat.no/showthread.php?t=73104) som ligner veldig på det du planlegger. De skriver óg litt om framgangsmåte rundt booking etc.

Twin Otter
10-05-2013, 00:17
Vurderer å ta en to ukers med denne i sommer. Hvor mye bør planlegges på forhånd mtp. overnatting og slikt? Første flighten må selvsagt bookes. Og vil hvertfall komme meg lengst nord + jeg må innom Bodø og Helgeland en tur.

Cecilie
10-05-2013, 08:00
For å maksimere opplevelsen går det også an å booke tilslutningsflight i "begge ender" av reisen utenriks. Savipix og min tur starter i CPH og ender i GOT. Ser på billetten at bookingklasse er economy extra, noe som gir "business" seating ombord på de internasjonale delene. Og så får man jo lounge om man har Star Gold :)

Ståle
10-05-2013, 09:04
Får man poengopptjening da også, Cecilie?

Cecilie
10-05-2013, 10:30
Får man poengopptjening da også, Cecilie?

Det vet jeg ikke, men regner med at man ikke får det. Hvis jeg allikevel skulle få poeng ville jo det bare være en positiv overraskelse :)

Jeg har allerede reservert seter på de turene som blir operert med Q400 - småhoppene med Q100 er vel free seating.

Hickok
10-05-2013, 11:16
Det vet jeg ikke, men regner med at man ikke får det. Hvis jeg allikevel skulle få poeng ville jo det bare være en positiv overraskelse :)

Jeg har allerede reservert seter på de turene som blir operert med Q400 - småhoppene med Q100 er vel free seating.

Har du reservert rad 1-5 eller 21, så må du være forberedt på å bli flyttet.

Twin Otter
11-05-2013, 01:28
Er det noen begrensning på hvor sent opp mot avreise (første flight) kan bestilles? Eller avhenger dette kun av tilgjengelighet på flighten(e)?

Kan jeg drøye det noen uker til med å bestille hvis jeg vurderer dette i juli?

LN-MOW
11-05-2013, 02:37
Det er kun bestemt av tilgjengelighet.

Chriscross
11-05-2013, 08:11
Gir ikke disse billetenr bonuspoeng på konkuranserutene om det er firmakode knyttet til dem? Skjønner at FOT ikke gir poeng.

bgo-flyer
12-05-2013, 02:05
Noen som vet om det er praktisk mulig å reise til RRS og tilbake til OSL med samme fly?

Twin Otter
22-05-2013, 22:00
Vurderer fortsatt dette. Hvordan erfaringer har folk gjort seg på forhånd ifht. hva av overnatting som bør/kan bookes på forhånd. Det er vel ikke slik at hele reisen bør være planlagt på forhånd? Er det mye som kan gjøres på sparket?

Tenker å prøve å holde kostnadene nede og kanskje ta med meg en sovepose og prøve å ikke gå for hotellovernatting hver eneste natt. Kommer helt an på hvor jeg ender opp?

Hva tenker folket?

LN-TIB
22-05-2013, 22:38
Gir ikke disse billetenr bonuspoeng på konkuranserutene om det er firmakode knyttet til dem? Skjønner at FOT ikke gir poeng.

De gir både poeng og kvalifiserte flygninger. Bookingklasse Y.

Dash
22-05-2013, 23:42
De gir både poeng og kvalifiserte flygninger. Bookingklasse Y.

Bookingklasse Y? Så da gir den 200 % Eurobonus siden det tilsvarer PLUS?

Kan noen fra WF bekrefte at RTN(siden det heter RTW) gir EB bonus og går i bookingklasse Y som gir 200 % fra 8 juni?

LN-TIB
22-05-2013, 23:49
Bookingklasse Y? Så da gir den 200 % Eurobonus siden det tilsvarer PLUS?

Kan noen fra WF bekrefte at RTN(siden det heter RTW) gir EB bonus og går i bookingklasse Y som gir 200 % fra 8 juni?

Utdrag fra chat med widerøe i ettermiddag;

Meg : Hei. Får man bonuspoeng og kvalifiserte flygninger når man flyr på Norge Rundt billett?
Mr. F.: Ja. Men ikke på kortbaneruter.
Meg : Ok. Det er jeg klar over. Var bare usikker om det gjaldt NR billetten. Vet du hvilken bookingklasse dette
registeres i?
Mr F. : Y

Dash
23-05-2013, 00:02
Så ved å ta 17,5 t/r reiser med WF på komersielle ruter i løpet av 2 uker så kan man oppnå dette ved å betale den nette sum av 2775 kr(Sone 1). Og samtidig tjene inn 35000 bonuspoeng, som er nok til en t/r til en tur til f.eks Paris? :colgate:

Hva har jeg misforstått?

Martin
23-05-2013, 00:04
Så ved å ta 17,5 t/r reiser med WF på komersielle ruter i løpet av 2 uker så kan man oppnå dette ved å betale den nette sum av 2775 kr(Sone 1). Og samtidig tjene inn 35000 bonuspoeng, som er nok til en t/r til en tur til f.eks Paris? :colgate:

Hva har jeg misforstått?

Hvis du klarer det på poenggivende ruter uten å fly en strekning mer enn to ganger hver veg (ref: vilkårene i NR-billetten) så ;)

(Nei, jeg har ikke regnet ut om det går an...)

LN-TIB
23-05-2013, 00:15
Hvis du klarer det på poenggivende ruter uten å fly en strekning mer enn to ganger hver veg (ref: vilkårene i NR-billetten) så ;)

(Nei, jeg har ikke regnet ut om det går an...)

Fullt mulig. Bare ut fra Bergen kan man oppnå 36 enkeltreiser. Det skulle bli 38125 poeng om man ikke har noe opptjening fra tidligere i gjeldende periode. (Forutsatt at man reiser i Y og at Y gir 1000 poeng per leg)

Martin
23-05-2013, 00:18
Fullt mulig. Bare ut fra Bergen kan man oppnå 36 enkeltreiser. Det skulle bli 38125 poeng om man ikke har noe opptjening fra tidligere i gjeldende periode. (Forutsatt at man reiser i Y og at Y gir 1000 poeng per leg)

36x1000 blir vel 36000? ;)

JoeW
23-05-2013, 00:19

Før man når 36000 får man vel noe status, og dermed noen ekstra poeng-slanter. Regner med at regnestykket hensyntok dette?

Dash
23-05-2013, 00:21
Eh. I sone 1 finner jeg følgende 15 ruter:
BGO-KRS
BGO-HAU
BGO-SKE
BGO-TRF
BGO-MOL
BGO-KSU
SVG-KRS
SVG-TRF
SVG-KSU
SVG-FRO
TRD-MOL
TRD-KSU
TRD-TRF
KSU-MOL
KSU-FRO

Og noen av dem er sikkert litt tvilsomme om kan kombineres ettersom flere av dem har samme rutenummer.... Hvordan er reglene rundt dette?

LN-TIB
23-05-2013, 00:21

Glem ikke at du blir sølv etter 20 leg og gull på siste :D

Martin
23-05-2013, 00:32
Hvor får LN-TIB de 36 flightene fra?

Jeg finner følgende (i WF sin egen pdf (http://www.wideroe.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=60a68194-2e06-4afc-a3a2-2cf1aae88dd1))

Bodø
Haugesund
Kristiansand
Kristiansund
Molde
Skien
Tromsø
Trondheim
Torp

Så tar man vekk Bodø og Tromsø, så sitter man igjen med 7 destinasjoner og 7x4=28.

Men tar man med hele Sør-Norge så begynner det å se mulig ut. F.eks. kan man ta et par svipper til SVG og TRD fra TRF, og da begynner det å nærme seg 35. Hvis man da får rutetabellene til å gå opp innenfor de to ukene.

LN-TIB
23-05-2013, 00:38
Hvor får LN-TIB de 36 flightene fra?

Jeg finner følgende (i WF sin egen pdf (http://www.wideroe.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=60a68194-2e06-4afc-a3a2-2cf1aae88dd1))

Så tar man vekk Bodø og Tromsø, så sitter man igjen med 7 destinasjoner og 7x4=28.

Men tar man med hele Sør-Norge så begynner det å se mulig ut. F.eks. kan man ta et par svipper til SVG og TRD fra TRF, og da begynner det å nærme seg 35. Hvis man da får rutetabellene til å gå opp innenfor de to ukene.

Beklager. Tenkte ikke på at at det var en sone som gjaldt. For en nordboer så må man uansett ha minst to for å komme seg nedover ;)

Innenfor to uker skal det være uproblematisk å få til. Det er egentlig bare å følge en maskin med utgangspunkt i BGO, og noen re routinger i TRD og TRF, så ordner det seg.

Sykkelthor
29-05-2013, 15:53
Jeg sitter og funderer litt på dette da jeg har en del ferie i sommer uten noe særlig å bruke den til. Men en ting jeg lurer på er om det finnes en liste over minimum connection time noen steder? Ofte er det, slik jeg forstår, det samme fysiske flyet som benyttes, eks. BGO-KSU, KSU-BGO, men det står kun 20 min på bakken. Rekker man realistisk sett å komme seg inn i terminalen og ut igjen på flyet?

Ellers varierer det jo litt fra plass til plass hva som kan spise tid. På TRF er det ikke buss men der må man, så vidt jeg husker, gjennom scurity på nytt. På BGO slipper man security, men får i stedet buss inn til gate. Noen med erfaring fra Widerøe og 20minutters connections?

BSSW
29-05-2013, 18:14
Det beste alternativet er å høre med CA om du må inn, eller om det hadde vært mulig for GA å boarde deg. Du blir da værende igjen om bord i flyet. Husk å være høflig :)

Dette har jeg vært gjennom en del ganger, og mer enn halvparten av gangene så har jeg fått lov til å være igjen om bord under bakkeoppholdet. De gangene jeg har gått inn, eller sendt inn, har jeg ikke hatt noe problem med å rekke å komme ut til flyet igjen.

Et ting som er greit å få med seg, BGO-KSU og KSU-BGO blir 2 forskjellige bookinger, og du kan ikke få BP for KSU-BGO på BGO. Så hvis du blir sendt inn så må du ta kontakt med innsjekk for å få nytt BP, pga innsjekken stenger 30 min før avgang ;)

Det er også gøy å overraske CA når man kommer ut igjen :p
"Men var ikke du med hit? :8:"

Sykkelthor
29-05-2013, 18:35
Takk for informativt svar! Men jeg vet ikke om jeg skjønte det siste. Hvis innsjekk stenger 30 min før avgang hvordan får man da nytt BP når ankomst er 20 min før returavgangen? Og vil det ikke funke med mobil/web/app-innsjekk? Naiv som jeg er tenkte jeg egentlig at jeg kunne printe bunken med morgendagens BPs kvelden før ( med potensielt 9 flighter er det greit å være ferdig med papirarbeidet på forhånd)

BSSW
29-05-2013, 18:57
Innsjekkspersonellet kan trikse til slik at du får ut nytt BP, hvis du har sjekket inn online innen innsjekk stenger, f.eks kvelden før. Og mener å huske at man må gjennom sikkerhetskontrollen igjen hvis man går inn på KSU, og da trenger man BP.
Jeg har ikke brukt mobil som BP, kun til innsjekk, men det skal nok funke det.
Liker bedre et BP i skikkelig BP-papir :p

Glean EBG
29-05-2013, 23:26
Jeg har bestilt Norge runt sone 1 fra 15 juli må alle turer bestilles på forhånd eller er det stort sett plass samme dag eller dagen før så jeg kan reise dit været er best og jeg kan finne på noe gøy.

Scanflyer
29-05-2013, 23:29
Jeg har bestilt Norge runt sone 1 fra 15 juli må alle turer bestilles på forhånd eller er det stort sett plass samme dag eller dagen før så jeg kan reise dit været er best og jeg kan finne på noe gøy.

Jeg kan bare snakke ut i fra min egen erfaring i fjor. Jeg brukte 6-7 leggs på billetten og alle bestilt et par dager før.

Men det beste er vel å heller bestille et par leggs for mye i god tid og heller avbestille rett før?

Twin Otter
06-06-2013, 23:22
Sånn. Da har man kommet et skritt nærmere at drøm blir til virkelighet. Og billetten er booket. 39 dager igjen til avreise! Jeg reiser ut 15. juli.

Takk til Cedlind som har hjulpet meg i gang med å lage et flott første utkast til routing.

Til nå har jeg booket meg frem til det første helga. Av forskjellige årsaker Har jeg behov for å være hjemme den første helga. Men så komme meg nordover igjen påfølgende mandag.

Det som gjenstår på "må-innom lista" er Helgeland i tillegg har jeg gjerne lyst å se litt mer av Sogn og Fjordane. Ser for meg en routing noe sånn som Stavanger - Trondheim - Helgeland - Oslo - Sogn og Fjordane - Vestlandet - Stavanger.

Noen som har forslag til hvordan jeg booke den biten, fra 22-28 juli så er det bare å komme med det.

Twin Otter
07-06-2013, 00:15
Hoisann! Jeg booket litt til før kvelden jeg. Fant en morsom routing til Sandnessjøen (hvor jeg bodde i min barndom) på mandagen.

SVG-BGO.
BGO-OSL (med to mellomlandinger),

OSL-BNN
BNN-TRD
TRD-SSJ

Tenkte å kanskje bruke litt ekstra tid i Sandnessjøen. Muligens hele tirsdagen før jeg hopper litt videre. Kanskje innom MJF, MQN, RVK og OSY på vegen?

Peppep
07-06-2013, 00:51
Hoisann! Jeg booket litt til før kvelden jeg,
Stemmer det at det blir booket i klasse Y?

Twin Otter
07-06-2013, 00:54

Ser ut til å være V.

Peppep
07-06-2013, 01:02
Ok, kjipt, det ble sagt Y tidligere i tråden, som hadde gitt 200% opptjening. Men sånn går det vel når det postes på et forum som halve WF-administrasjonen leser. ;)

Twin Otter
07-06-2013, 01:14
Ok, kjipt, det ble sagt Y tidligere i tråden, som hadde gitt 200% opptjening. Men sånn går det vel når det postes på et forum som halve WF-administrasjonen leser. ;)

Har ikke sjekket alle kvitteringene mine enda. Mange mailer hehe. Men på de jeg kikket innom var det hvertfall V.

KristianSk
07-06-2013, 01:35
Snakket med Widerøe på chat nå nettopp, er nok V..

Cecilie
07-06-2013, 08:02
Står fortsatt Y og economy extra på mine billetter :)

BSSW
07-06-2013, 08:16
Tenkte å kanskje bruke litt ekstra tid i Sandnessjøen. Muligens hele tirsdagen før jeg hopper litt videre. Kanskje innom MJF, MQN, RVK og OSY på vegen?
Husker ikke om det var RVK eller OSY, men en av den var en fin flyplass, knallgrønt gress virket nyasfaltert utenfor terminalen (airside).

Men skjønner ikke helt den nattstoppen i VDS :8:
Finnes det hotell der da, eller blir det telt?

Melkeruta fra TOS til KKN er ganske fin å få med seg, hvis det er fint vær, så den synes jeg at du bør få med deg.

Edit: Og SÅ legger man merke til WF937 :8:

LN-MOW
07-06-2013, 08:28

Bookes i Y når V blir 'full'. Så se på det som en bonus hvis du får Y. ;)

KristianSk
07-06-2013, 09:32
Sitter dere med en slags rutetabell eller må man søke en og en rute om gangen?

Twin Otter
07-06-2013, 10:20
Når man bestiller billetten får man tilgang til en egen nettportal der man kan booke i veg og lete etter ønskede routinger...

Discus
07-06-2013, 10:31

Det er fryktelig mye feilinformasjon og antagelser i veldig mange tråder her, til tross for at "halve flynorge" leser og skriver i forumet ;)

Peppep
07-06-2013, 10:45
Det er fryktelig mye feilinformasjon og antagelser i veldig mange tråder her, til tross for at "halve flynorge" leser og skriver i forumet ;)
Joda, men i dette tilfellet var det sitert en WF-ansatt som på chatten deres hadde svart at det ble booket i Y.

LN-MOW
07-06-2013, 10:55
Joda, men i dette tilfellet var det sitert en WF-ansatt som på chatten deres hadde svart at det ble booket i Y.

Se uthevet, Sdien da er det foretatt en liten justering. Y vil forekomme, men se på det som en ekstrabonus .. ;)

Peppep
07-06-2013, 11:39
Se uthevet, Sdien da er det foretatt en liten justering. Y vil forekomme, men se på det som en ekstrabonus .. ;)
Flott med slike "små justeringer". ;) Takk for avklaringen, selv om det ikke var svaret jeg håpte på.

Twin Otter
11-06-2013, 19:41
Kan bli litt av en tur...

http://farm3.staticflickr.com/2851/9018372012_571260a36e_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/nosalthe/9018372012/)
norgerundt (http://www.flickr.com/photos/nosalthe/9018372012/) by nosalthe (http://www.flickr.com/people/nosalthe/), on Flickr

BSSW
11-06-2013, 19:57
Kan bli litt av en tur...

http://farm3.staticflickr.com/2851/9018372012_571260a36e_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/nosalthe/9018372012/)
norgerundt (http://www.flickr.com/photos/nosalthe/9018372012/) by nosalthe (http://www.flickr.com/people/nosalthe/), on Flickr
Se her ja, du kommer til å bli godt kjent med Dashen nå ;)

Kan jeg spørre om hvor mange flighter du har på planen?

Peppep
11-06-2013, 19:58
Har du regnet på hvor mange EB-poeng/tellende segmenter det gir?

Twin Otter
11-06-2013, 20:06
Se her ja, du kommer til å bli godt kjent med Dashen nå ;)

Kan jeg spørre om hvor mange flighter du har på planen?

Jo takk. Kommer nok til å få mer en god nok dose av Dash. Håper det ikke er mange regs som kommer til å gå igjen så alt for ofte...

Foreløpig 51 flighter. og da er mellomlandinger inkludert. Men har fortsatt noen småting igjen. Lurer på hvordan jeg skal komme meg hjem fra OSL den 25. eller 26. juli.

BSSW
11-06-2013, 20:44
Foreløpig 51 flighter. og da er mellomlandinger inkludert. Men har fortsatt noen småting igjen. Lurer på hvordan jeg skal komme meg hjem fra OSL den 25. eller 26. juli.
Ser ikke FDE eller KRS på kartet, så kanskje OSL-FDE-BGO-KRS-SVG?

Men etter å sett hos WIAS så ser jeg at det kun går en flight til dagen mellom KRS og SVG, og det er om morgenen :8:
OSL-FDE-BGO//BGO-KRS den 25/7 og KRS-SVG den 26/7 kanskje?

Twin Otter
11-06-2013, 20:55
Ser ikke FDE eller KRS på kartet, så kanskje OSL-FDE-BGO-KRS-SVG?

Men etter å sett hos WIAS så ser jeg at det kun går en flight til dagen mellom KRS og SVG, og det er om morgenen :8:
OSL-FDE-BGO//BGO-KRS den 25/7 og KRS-SVG den 26/7 kanskje?

Men ja, tanken har slått meg.

Via KRS har jeg fløyet før. Men da SVG-KRS. FDE eller FRO frister også.

På den andre siden har jeg reist ganske mye frem til jeg lander på GM. At jeg begynner å bli passe lei.

Lurer på om jeg skal ta strake veien hjem med SK. Kanskje teste SAS Plus?

Riktignok blir det eventuelt en ekstra kostnad. Men så sparer jeg noen kroner på å ikke overnatte.

Men men. Kan tenke en stund til om nødvendig. Den komplette reiseruten er ikke helt bestemt. Kan jo hende jeg finner på å endre litt underveis.

BSSW
11-06-2013, 20:59
Men ja, tanken har slått meg.

Via KRS har jeg fløyet før. Men da SVG-KRS. FDE eller FRO frister også.

På den andre siden har jeg reist ganske mye frem til jeg lander på GM. At jeg begynner å bli passe lei.

Lurer på om jeg skal ta strake veien hjem med SK. Kanskje teste SAS Plus?

Riktignok blir det eventuelt en ekstra kostnad. Men så sparer jeg noen kroner på å ikke overnatte.

Men men. Kan tenke en stund til om nødvendig. Den komplette reiseruten er ikke helt bestemt. Kan jo hende jeg finner på å endre litt underveis.
Når man nærmer seg slutten så er det slett ikke umulig å ha blitt rimelig lei, så den der SK muligheten ville jeg ikke slått fra deg :p

Det er absolutt sjanser for at det kan bli endringer på en slik tur, ufrivillige sådanne. Det opplevde jeg selv både i 2010 og 2012.

Twin Otter
11-06-2013, 21:26
Når man nærmer seg slutten så er det slett ikke umulig å ha blitt rimelig lei, så den der SK muligheten ville jeg ikke slått fra deg :p

Det er absolutt sjanser for at det kan bli endringer på en slik tur, ufrivillige sådanne. Det opplevde jeg selv både i 2010 og 2012.

Får kikke litt på SAS.

Jeg skal være godt forberedt på ufrivillige endringer ja. Men det er jeg forberedt på å ta med godt humør. En skal alltids klare å komme seg hjem på et eller annet vis;) Men takk for påminnelsen.

Twin Otter
11-06-2013, 21:33
Aner meg at denne tråden går litt OT nå. Men uansett. Jeg skal være kort:

Alternativ til OSL-SVG direkte:

Jul 25 BT 154 OSL 7:15PM RIX 10:05PM 1h 50m Boeing 737 Economy (V)
Layover in RIX 0h 40m
BT 177 RIX 10:45PM SVG 12:05AM 2h 20m De Havilland Dash-8 Economy (V)
985.00

Alternativ 2:

Oslo-Gardermoen - London-Gatwick
Torsdag 25. jul 2013 kl. 18:10
Rute DY1310 - LowFare
Betjent av Norwegian Long Haul (787)
1 Voksen 349 NOK

London-Gatwick - Stavanger
Torsdag 25. jul 2013 kl. 21:05 - Terminal: S
Rute DY1337 - LowFare
1 Voksen 622 NOK

Er det en viss risiko å begi seg ut på dette siste alternativet? Ikke gjennomgående billett. I utgangspunktet er vel 1t35 minutter connection litt i korteste laget på LGW.

Bakdel: Kan ikke ta med taxfree varer inn i Norge siden turen ut av landet var så pass kort.

Hickok
12-06-2013, 06:15
Legg inn TOS mot slutten. Da kan du ta direkteruten TOS-BGO, og et kort SAS hopp til SVG om du går lei. Raskeste veien tilbake.

Twin Otter
15-06-2013, 04:31
Legg inn TOS mot slutten. Da kan du ta direkteruten TOS-BGO, og et kort SAS hopp til SVG om du går lei. Raskeste veien tilbake.

Frister, men "mot slutten" har jeg endt opp på Gardermoen. Sånn ut på ettermiddagen. Så det blir litt tungtvidt å reise opp til Tromsø igjen for å ta den turen. Men har funnet på en intressant vri, helt på slutten der. Vi får se om det går.

Nå er turen praktisk talt i boks. Et fullt A4-ark med de viktigste detaljene, stort sett hele oversikten ligger foran meg. Som nevnt, jeg tror jeg skal være mentalt forberedt på disse ufrivillige endringene som kan dukke opp. Men det tar vi som en lek!30 dager igjen til avreise.

Sitter og lurer på om jeg skal tyvstarte på trip-rapporten...

Cecilie
15-06-2013, 14:12
Siden alle mine flighter i Norge Rundt-bookingen er i billettert i Y, så blir vel bagasjekvoten deretter? Altså 2 x 23 kg inkl. i billetten + 1 ekstra bag som EBG? Vurderer å ta med sykkelen og muligens bare klare meg med vanlig carry on til bekledning for de 5 dagene jeg skal være på tur. Leste jo i en annen tråd (som jeg prøvde å finne men uten hell) om at sykler reiser på "standby" basis. Men når jeg har "krav" på 3 kolli totalt og velger da kun å sende en sykkel, er det da større sjanse for at den kommer med?

LCH78
15-06-2013, 14:19
Husker ikke om det var RVK eller OSY, men en av den var en fin flyplass, knallgrønt gress virket nyasfaltert utenfor terminalen (airside).

Men skjønner ikke helt den nattstoppen i VDS :8:
Finnes det hotell der da, eller blir det telt?

Melkeruta fra TOS til KKN er ganske fin å få med seg, hvis det er fint vær, så den synes jeg at du bør få med deg.

Edit: Og SÅ legger man merke til WF937 :8:

Vi har da faktisk TO hoteller i Vadsø ;)

darkcho
15-06-2013, 14:20
Siden alle mine flighter i Norge Rundt-bookingen er i billettert i Y, så blir vel bagasjekvoten deretter? Altså 2 x 23 kg inkl. i billetten + 1 ekstra bag som EBG? Vurderer å ta med sykkelen og muligens bare klare meg med vanlig carry on til bekledning for de 5 dagene jeg skal være på tur. Leste jo i en annen tråd (som jeg prøvde å finne men uten hell) om at sykler reiser på "standby" basis. Men når jeg har "krav" på 3 kolli totalt og velger da kun å sende en sykkel, er det da større sjanse for at den kommer med?

Kan jeg spørre hva som blir ruten din?

Twin Otter
15-06-2013, 14:28

Rica Vadsø skal testes ut!

Cecilie
15-06-2013, 14:30
Kan jeg spørre hva som blir ruten din?

Bare å spørre det :D

Dag 1 (ikke inkl. i NR-billetten):
KRS-CPH

Dag 2:
CPH-TRF
TRF-BGO
BGO-TOS
TOS-VDS
VDS-VAW
VAW-KKN

Dag 3:
KKN-ALF
ALF-VDS
VDS-BJF
BJF-MEH
MEH-HVG

Dag 4:
HVG-HFT
HFT-TOS

Dag 5:
TOS-ANX
ANX-BOO
BOO-MJF

Dag 6:
MJF-SSJ
SSJ-OSL
OSL-GOT
Ikke inkl. i NR-billetten:
GOT-CPH
CPH-KRS

darkcho
15-06-2013, 14:34
Hehe morro routing. Hvor mange poeng/segmenter får du der?

Cecilie
15-06-2013, 14:40
Hehe morro routing. Hvor mange poeng/segmenter får du der?

Tror jeg bare ender opp med 4 poenggivende flights på NR-billetten. CPH-TRF-BGO-TOS og OSL-GOT.

Twin Otter
16-06-2013, 04:30
Går det an å booke en alternativ routing og unnlate og kansellere den andre til man bestemmer seg for om man går for alternativ 1 eller 2. Eller blir det rot i systemet til WF da?

Alternativ 1) Ankommer BGO 2145 den 18/7. Har booking videre til TRF om morgenen 19/7. Men har ikke overnatting. Frister i grunnen ikke å reise inn til BGO for den korte natta. Venter på om det muligens dukker opp noe ledig på et av flyplasshotellene. Eventuelt være freidig å stikke innom når jeg ankommer å høre om de har noe ledig.

Alternativ 2, er å booke WF599 til KRS kl. 2210 med ankomst 2300. Og så booke KRS-SVG påfølgende morgen. Men det er jo ingen hoteller i umiddelbar nærhet til KRS så vidt jeg vet?

Twin Otter
17-06-2013, 03:02
Er det ikke poengopptjening på WF542 SVG-BGO?

SVG-BGO står ikke oppført som poenggivende strekning i oversikten (http://www.wideroe.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=60a68194-2e06-4afc-a3a2-2cf1aae88dd1) til Widerøe.

LN-RRE
17-06-2013, 11:12
Rica Hotel Vadsø er jo der WF har crewet sitt. Om jeg ikke tar helt feil har de jo to crew på night stop på ukedager, i alle fall et!

BSSW
17-06-2013, 21:29
:drunk::drunk::drunk:
Det er til og med flere enn Egersund :8:

FlightDeck
17-06-2013, 22:35
Er det ikke poengopptjening på WF542 SVG-BGO?

SVG-BGO står ikke oppført som poenggivende strekning i oversikten (http://www.wideroe.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=60a68194-2e06-4afc-a3a2-2cf1aae88dd1) til Widerøe.

Alle ruter utenom anbudsrutene gir vel poeng?

Men hvor ofte går egentlig denne ruten? Kan jo være at Widerøe har glemt å sette den opp i listen. Man får jo poeng på SAS på samme rute.

Twin Otter
17-06-2013, 22:40
Alle ruter utenom anbudsrutene gir vel poeng?

Men hvor ofte går egentlig denne ruten? Kan jo være at Widerøe har glemt å sette den opp i listen. Man får jo poeng på SAS på samme rute.

Satser på den gir poeng ja. Virker som WF har en morgenavgang SVG-BGO. Hvertfall i fellesferien jmf. denne tråden:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69280

Denne begynte som en lørdagsavgang, kl 08:05 SVG-BGO på sommerprogrammet, så antagelig overtar de morgen avgangene i fellesferie perioden

Basse-HAU
18-06-2013, 00:21
Skal du ha ekstra poeng/legs, så legg inn BGO-HAU-BGO, om det går;-)

Twin Otter
18-06-2013, 00:38
Skal du ha ekstra poeng/legs, så legg inn BGO-HAU-BGO, om det går;-)

Reiseplanen min er ganske fullpakket allerede så tvilsomt om jeg får det til, men det kan jo komme endringer. For all del... :-)

Twin Otter
22-06-2013, 17:32
Som nevnt, reiseplanen min er ganske spikret. Men det er fortsatt noen små "åpninger" i reiseplanen så det er en viss sjanse for at jeg kan putte inn noen ekstra legs.

16/7 har jeg foreløpig planlagt å fly ut fra BOO klokken 1235. Da har jeg teorietisk muligheten til å ta en t/r NVK å logge enda en flyplass på morgenen.

tirsdag, 16. juli 2013

Avreise: 08:15 Bodø, Norge - Bodø
Ankomst: 08:55 Narvik, Norge - Framnes
Flyselskap Widerøe WF858

Retur:

Avreise: 09:10 Narvik, Norge - Framnes
Ankomst: 09:50 Bodø, Norge - Bodø
Flyselskap Widerøe WF857

Spørsmålet er om det er verdt å ta sjansen? Ja, det betyr nødvendigvis tidlig oppstandelse. Men hvis det plutselig skulle oppstå komplikasjoner som forsinkelser osv. så risikerer jeg å rekke 1235 avgangen til ANX. Skal uansett etter planen ende opp i VDS den dagen. Så det finnes sikkert alternativer dersom det skulle oppstå problemer.

Hva tenker forumet?

Hickok
22-06-2013, 18:28
NVK på sommeren er grei på den måten at når først flyet drar fra BOO, så vet du når du er tilbake. Det er litt trøbbel resten av året med tåke, is og vind, men det er neppe tema nå.

EDIT: Og hvis været er bra, er det definitivt verdt turen.

Twin Otter
22-06-2013, 18:32
NVK på sommeren er grei på den måten at når først flyet drar fra BOO, så vet du når du er tilbake. Det er litt trøbbel resten av året med tåke, is og vind, men det er neppe tema nå.

EDIT: Og hvis været er bra, er det definitivt verdt turen.

Ja, jeg tenker at det er en positiv faktor at det er samme flyet som flyr BOO-NVK-BOO. Så hvis man har kommet seg ned på NVK uten problemer så går nok returen like smidig. Og har eventuelt god margin før neste avgang likevel...

Og satser på bra vær og god utsikt i hele juli...

BSSW
22-06-2013, 19:16
16/7 har jeg foreløpig planlagt å fly ut fra BOO klokken 1235. Da har jeg teorietisk muligheten til å ta en t/r NVK å logge enda en flyplass på morgenen.

Spørsmålet er om det er verdt å ta sjansen? Ja, det betyr nødvendigvis tidlig oppstandelse. Men hvis det plutselig skulle oppstå komplikasjoner som forsinkelser osv. så risikerer jeg å rekke 1235 avgangen til ANX. Skal uansett etter planen ende opp i VDS den dagen. Så det finnes sikkert alternativer dersom det skulle oppstå problemer.

Hva tenker forumet?
Da jeg prøvde det i fjor så gikk det i hvert fall bra. Det som er greit er at hvis flyet blir forsinket fra BOO så er det veldig enkelt å ikke gå om bord, slik at du rekker ANX-flighten.

I og med at det er så pass tidlig så er det mye mindre sjans for at forsinkelser har akkumulert seg frem til den avgangen.

Twin Otter
22-06-2013, 19:20
Jeg gir det en sjanse og booker. Hvis jeg finner ut at jeg heller vil sove frempå er det jo bare å kansellere (to timer før). Men klarer ikke motstå fristelsen å logge enda en flyplass;)

Farmer
23-06-2013, 08:20
Jeg gir det en sjanse og booker. Hvis jeg finner ut at jeg heller vil sove frempå er det jo bare å kansellere (to timer før). Men klarer ikke motstå fristelsen å logge enda en flyplass;)

I 2012 hadde vi en Canadier som fikk med seg ikke mindre enn 68 flighter på 2 uker....:cool:

Basse-HAU
23-06-2013, 09:11
I 2012 hadde vi en Canadier som fikk med seg ikke mindre enn 68 flighter på 2 uker....:cool:

Tror ikke det er turbopropp som hadde stått på timeplanen på en lang stund da.

I dag så hadde vel dett blitt EBG kort, - Fot ruter?

Twin Otter
23-06-2013, 10:12

Per. nå har jeg 61 planlagte legs. Og 14 dager å reise på. Hadde nok klart å presse inn noen til men jeg har bestemt meg for å tilbringe helgene hjemme. Men tipper jeg blir superfornøyd uansett!

BSSW
23-06-2013, 10:39
Han Carl klarte visst 77 flights.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107296&highlight=carl

Men jeg slo det med mine 80+ ;)
Men DET kommer jeg ikke til å gjøre igjen :drunk:

Twin Otter
23-06-2013, 12:30
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=770640&postcount=11

Hva mener du? Det er ingen bonuspoeng i Norge. EB registrerer derfor ingenting.

Siden denne tråden så har bonuspoeng blitt tillatt på innenriks i Norge men kun på Widerøes kommersielle ruter. Jeg ligger vel foreløpig an til 14 poenggivende flights på min tur.

Hickok
23-06-2013, 12:43
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=770640&postcount=11

Siden denne tråden så har bonuspoeng blitt tillatt på innenriks i Norge men kun på Widerøes kommersielle ruter. Jeg ligger vel foreløpig an til 14 poenggivende flights på min tur.

Og disse gir alle 500 poeng i GO og 1000 i Plus. I tillegg kommer evt. 15%/25% for EBS/EBG.

Twin Otter
27-06-2013, 09:26
Connection på 45 minutter på BGO på to separate bookinger i Norge Rundt billetten. Er det risky business? Vurderer SVG-TRF-BGO (connection) BGO-OSL via SOG på en lørdag.

Peppep
27-06-2013, 09:43
Du tåler ca 20 min forsinkelse, det er maks 3 minutter å gå ved transfer innland-innland.

Farmer
27-06-2013, 12:21
Connection på 45 minutter på BGO på to separate bookinger i Norge Rundt billetten. Er det risky business? Vurderer SVG-TRF-BGO (connection) BGO-OSL via SOG på en lørdag.

Normalt går dette helt fint. Vis begge billetter ved innsjekk, så vil du bli sjekket inn hele veien, samt at det legges inn i systemet at det er passasjerer med forbindelse mellom avgangene det gjelder.

Twin Otter
27-06-2013, 13:22
Normalt går dette helt fint. Vis begge billetter ved innsjekk, så vil du bli sjekket inn hele veien, samt at det legges inn i systemet at det er passasjerer med forbindelse mellom avgangene det gjelder.

Takk for update. Blir eventuelt helt på tampen av 14 dagers perioden min at jeg tar en ekstra "svingom"...

fluxie
27-06-2013, 23:17

[KVS Availability Tool 7.2.9901 - Reference: Minimum Connection Time [MCT]: BGO/SK-WF] (http://www.KVSTool.com/)
DD DI ID II
STANDARD: BGO 030 030 030 030

EXCEPTIONS:
A/L

SK 025 --- --- ---
WF

--------------------------------------------------------------

[DD] Domestic To Domestic [DI] Domestic To Intl
[ID] Intl To Domestic [II] Intl To Intl
[TR] Terminal [A/L] Airline
[DEP] Departure Airport [ARR] Arrival Airport
[EQP W] Wide-Body Aircraft [EQP N] Narrow-Body Aircraft
[SUP] Suppressed/Undefined [EFF] Effective Date

Mao 30 min er standard, SK-WF har 25 min. 45 minutter mao ett hav av tid!

Twin Otter
30-06-2013, 22:59

Just for the record. Nå er jeg oppe i 65 planlagte legs. Så får vi se hvordan det går;)

Basse-HAU
01-07-2013, 18:50
Just for the record. Nå er jeg oppe i 65 planlagte legs. Så får vi se hvordan det går;)

Da må du bare prøve på en ny rekord da;-)

Twin Otter
01-07-2013, 18:58
Da må du bare prøve på en ny rekord da;-)

Tror ikke jeg klarer å slå han kanadieren eller diverse tyskere på tur. Men Martin skal jeg nok klare å slå;)

Martin
01-07-2013, 19:57
Tror ikke jeg klarer å slå han kanadieren eller diverse tyskere på tur. Men Martin skal jeg nok klare å slå;)

Haha!

Det skal sies at jeg booket den fordi det var den billigste måten å komme seg BOO-TOS-TRD med WF på, og så slang jeg på den siste TRD-TOS som en ekstrabonus. Synes fortsatt det var grei valuta for pengene ;)

Twin Otter
01-07-2013, 20:06
Haha!

Det skal sies at jeg booket den fordi det var den billigste måten å komme seg BOO-TOS-TRD med WF på, og så slang jeg på den siste TRD-TOS som en ekstrabonus. Synes fortsatt det var grei valuta for pengene ;)

Jada. Man tjener jo fort inn billetten med et bare et par flighter. Mye fly for pengene.

Twin Otter
07-07-2013, 01:44
Aiai. 8 dager igjen til avreise. Typisk nok når ferieplanene begynner å kverne så begynner en å tenke ut alternative planer. Akkurat nå lurer man på om man skal finne seg et alternativ til å ligge/sitte/stå/sove på en benk utenfor ALF. Se vedlagte utsnitt. I utgangspunktet ser man egentlig for seg å ta denne turen Sandnessjøen - Alta.

http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=35117&stc=1&d=1373154137

Da med et veldig kort nattstopp før man setter turen ned til Trondheim dagen etterpå. Poenget er at jeg har vært innom Alta og Finnmark tidligere på turen og begynner å lure på om det kan finnes noen alternative plasser å fly til.

Mosjøen er muligens et alternativ. Men hva går det an å finne på der a?

Alternativet slik jeg ser det er å fly opp til en av plassene i Lofoten i stedet for. Så da er det spørsmålet. Er det noen av plassene i Lofoten det er verdt å besøke to ganger?

En ekstra natt i Bodø eller Tromsø kan forsåvidt også være et alternativ. Men man har jo vært der også...

Betingelsen er at man kommer seg ned til Trondheim innen noenlunde samme tidspunkt som opprinnelig planlagt den 24 slik at man kommer seg videre på det man har planlagt.

Twin Otter
07-07-2013, 03:26
Lurer på om jeg ryker på en ekstra natt i Bodø. Eller kanskje Narvik?

Mister åtte legs på å kutte den ekstra turen opp til Finnmark...

teamseacow
07-07-2013, 08:52
Lurer på om jeg ryker på en ekstra natt i Bodø. Eller kanskje Narvik?

Mister åtte legs på å kutte den ekstra turen opp til Finnmark...

Men.... da klarer du hvertfall ikke over 68 flights... :(

Twin Otter
07-07-2013, 13:38
Men.... da klarer du hvertfall ikke over 68 flights... :(

Det er liksom det....

Twin Otter
10-07-2013, 05:16
Dette med tilslutningsbillett til/fra utenlandsdestinasjonene. Går det i teorien an å booke dette "midt i reisen" eller gjelder det kun i start og slutt?

TRF-CPH er bookbar midt i to ukers perioden min...

Twin Otter
15-07-2013, 21:44
Hoy! Fra Bodø. Da var jeg altså i gang med midt Norge Rundet-eventyr. So far so good. Fyldig triprapport kommer etterhvert. Men det blir ikke live-rapport denne gangen.

I morgen tenkte jeg som nevnt å prøve meg på en t/r NVK på morgenen. Med veldig kort layover. Forhåpentligvis får jeg sjekket bag'en min til min "ordinære destinasjon" som kommer etter slyngen til Narvik. Og hvis jeg fikser meg digitalt boardingkort så skulle det nok gå greit. Samme maskin opp og ned.

teamseacow
15-07-2013, 22:34
Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå mtp layovers osv, keep us posted!
Lykke til!! :D

Twin Otter
15-07-2013, 22:40
Bør ikke by på noe problemer slik flere har nevnt i tråden.
Gjelder bare å gjøre et grundig forarbeid så går det nok bra.

teamseacow
15-07-2013, 23:33
I morgen tenkte jeg som nevnt å prøve meg på en t/r NVK på morgenen. Med veldig kort layover. Forhåpentligvis får jeg sjekket bag'en min til min "ordinære destinasjon" som kommer etter slyngen til Narvik. Og hvis jeg fikser meg digitalt boardingkort så skulle det nok gå greit. Samme maskin opp og ned.
And so it begins...
Må si at det er meget imponerende om alt går etter planen på de 65(?) planlagte flights :) Men som du sier: grundig forarbeid er halve jobben (og som oftest mer enn det)

Twin Otter
16-07-2013, 10:25
And so it begins...
Må si at det er meget imponerende om alt går etter planen på de 65(?) planlagte flights :) Men som du sier: grundig forarbeid er halve jobben (og som oftest mer enn det)

67 planlagte. Så langt har alt godt helt fint.

Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå mtp layovers osv, keep us posted!
Lykke til!! :D

Trip-rapporten som kommer vil fortelle hvordan det gikk. Men jeg sitter nå her i Bodø igjen. Så da gikk det vel bra da?:cool:

Twin Otter
17-07-2013, 00:24
Er nok ikke så hemmelig lenger at jeg driver og oppdaterer en liten blogg mens jeg er på tur. Men jeg kommer også med en fyldig trip-rapport som jeg publiserer her når turen er unnagjort.

http://nosalthe.tumblr.com

LN-MOW
17-07-2013, 00:44
En liten feil i linken

http://nosalthe.tumblr.com/

Twin Otter
17-07-2013, 04:17
Takk mr Mow!

Twin Otter
17-07-2013, 07:12
Haha. Den natta i Alta uten hotellrom i neste uke frister ikke noe særlig. Et nytt besøk på Røst og Andenes frister veldig. Og ja, selv om det eventuelt går på bekostning av antall totale flights.

Hvis du måtte velge mellom en natt på Andøya eller på Røst. Hvilken ville du valgt?

Skulle gjerne vært innom begge plasser en gang til. Men jeg har nok ikke tid til det denne gangen dessverre...

Andøya har flere hoteller med ledig kapasitet på aktuell dato. Mer usikker på overnattingssteder på Røst.

LN-TIB
17-07-2013, 13:41
Haha. Den natta i Alta uten hotellrom i neste uke frister ikke noe særlig. Et nytt besøk på Røst og Andenes frister veldig. Og ja, selv om det eventuelt går på bekostning av antall totale flights.

Hvis du måtte velge mellom en natt på Andøya eller på Røst. Hvilken ville du valgt?

Skulle gjerne vært innom begge plasser en gang til. Men jeg har nok ikke tid til det denne gangen dessverre...

Andøya har flere hoteller med ledig kapasitet på aktuell dato. Mer usikker på overnattingssteder på Røst.

Om du kommer sent inn og bare skal overnatte er det vel hipsomhapp. Om du derrimot har tid til overs ville jeg valgt Andenes. Plassen er en godt utviklet turistdestitnasjon nå sommerstid, så det er nok å ta seg til.

Twin Otter
17-07-2013, 15:14
Om du kommer sent inn og bare skal overnatte er det vel hipsomhapp. Om du derrimot har tid til overs ville jeg valgt Andenes. Plassen er en godt utviklet turistdestitnasjon nå sommerstid, så det er nok å ta seg til.

Lener mot Andenes ja. Må bare finne en pc med Internett så jeg kan gjøre endringer på routingen. Norge rundt portalen funker ikke på iPad :rolleyes:

Glean EBG
17-07-2013, 21:02
Lener mot Andenes ja. Må bare finne en pc med Internett så jeg kan gjøre endringer på routingen. Norge rundt portalen funker ikke på iPad :rolleyes:

Jeg har booket alle mine norge rundt billetter med ipad og iphone

LN-MOW
17-07-2013, 21:07
Det funker, men ikke så veldig bra. Det vil nok komme en forbedring før neste år.

Glean EBG
17-07-2013, 21:13
Jeg sitter fast på CPH med tech skulle til TRF men kommer ny info kl 21.30

Glean EBG
17-07-2013, 21:22
Det funker, men ikke så veldig bra. Det vil nok komme en forbedring før neste år.

Syntes det fungerer greit, eneste som er litt kranglete er valg av sted som jeg barre zoomer og bruker to fingre så går det glatt

orhel
17-07-2013, 21:36
Omtale på an.no:

Nils (Twin Otter?) har booket 67 flyturer på to uker
http://www.an.no/nyheter/article6764626.ece

KristianSk
17-07-2013, 22:29
Om noen andre sitter fast i CPH, jeg fikk endret til Oslo 22:45 i transfer senteret.

Twin Otter
17-07-2013, 23:50
Syntes det fungerer greit, eneste som er litt kranglete er valg av sted som jeg barre zoomer og bruker to fingre så går det glatt

Prøvde igjen i kveld. Håpløst tidkrevende. Får vente til jeg finner en pc eller aller helst en Mac!

Omtale på an.no:

Nils (Twin Otter?) har booket 67 flyturer på to uker
http://www.an.no/nyheter/article6764626.ece

Hvem ringte pressen? ;)

Hickok
17-07-2013, 23:57

Du er i hele A-pressen! :)

http://www.fremover.no/Nord-Norge/article6764699.ece

Twin Otter
18-07-2013, 00:03
Der også? Moro.

BSSW
18-07-2013, 12:57
Ingen som har tipset Jærbladet? :p

LCH
18-07-2013, 13:56
Noen burde lære journalisten litt om distinksjoner i luftfarten. Første gang jeg ser en annenpilot med fire striper i hvert fall! ;)

Twin Otter
18-07-2013, 19:59
Da blir det en natt på Andøya istedet for Alta. Får en ny flyplass på listen i tillegg! EVE.

Twin Otter
19-07-2013, 06:12
Quote'r meg selv:

Widerøe har en daglig avgang mellom Tromsø og Bergen i sommer. Den tar ca 2,5 timer. I går, torsdag, reiste jeg mellom disse byene via Stokmarkes, Svolvær, Bodø, Mo i Rana, Trondheim og Kristiansund. Det tok meg +/- 13 timer og 30 minutter.

http://nosalthe.tumblr.com/post/55841401516/en-lang-dag-i-lufta

En bonus info kan være at jeg ligger an til fem nye regs i dag. Dersom flåteplanleggingen går som planlagt.

LN-VLE
19-07-2013, 12:25
Quote'r meg selv:

http://nosalthe.tumblr.com/post/55841401516/en-lang-dag-i-lufta

En bonus info kan være at jeg ligger an til fem nye regs i dag. Dersom flåteplanleggingen går som planlagt.

Og turen din er plukket opp av bl.a lokalavisen Finnmarken som holder til i VDS.

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article6766744.ece

God tur videre.

Vidar

Twin Otter
19-07-2013, 13:12
Og turen din er plukket opp av bl.a lokalavisen Finnmarken som holder til i VDS.

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article6766744.ece

God tur videre.

Vidar

Aha, takk for link. Den var ny. Men det er samme journalisten som skrev i AN. Hvis noen andre kommer over relaterte nettsaker så er det bare å poste her. Har nok ikke sjans til å oppdage alle selv.

LCH78
19-07-2013, 14:15
Det er pga at begge avisene er med i A-pressen og dermed kan publisere saker som andre har skrevet :)

Twin Otter
19-07-2013, 14:19
Det er pga at begge avisene er med i A-pressen og dermed kan publisere saker som andre har skrevet :)

Jeg var klar over at det var noen aviser som samarbeidet ja.

Neste prosjekt blir å få lest alle og se om det er noen spennende kommentarer. Hehe. Straks avgårde igjen her.

Twin Otter
19-07-2013, 14:21
Og der var jeg sjekket inn på morgendagens flighter...

Twin Otter
20-07-2013, 00:42
Kom til Sandefjord fra København i kveld med kun håndbagasje. Tollerne ble nok litt mistenksomme. Men da tok jeg bare frem torsdagens utgave av Avisa Nordland.....

Discus
30-03-2014, 17:39
Ny runde i år, sjekk www.wideroe.no for detaljer.
(http://clk.tradedoubler.com/click?p=50908&a=1879311&g=16861886epi=4)
Hele Norge kr. 3975 for to uker, ekstra uke koster kr. 1750.

Cecilie
30-03-2014, 18:31
Jeg har store planer om å gjenta suksessen fra i fjor. I år har jeg også lekt litt med tanken om å kombinere det med sykkeltur og overnatte på campingplasser/telt. Antagelig er det noe galt med meg, men det får nå så være :p

Hvordan er det å ta med seg sykkel på disse små anbudsrutene? Mener å ha lest at det er mulig, bare at det er avtalt i god tid i forveien.
Gjelder 2 kolli for EBG på anbudsrutene også? Eller er det bare de kommersielle rutene?

LN-MOW
30-03-2014, 18:38
Sykkel

Sykkel kan tas med på Widerøes flighter, men er alltid på standby på grunn av størrelsen. Som oftest kommer sykkelen med på samme avgang, og om det ikke skulle være plass, sendes den med neste avgang hvor det er plass. Noen forhåndsregler du må ta når du skal ha med sykkel:

Pedalene tas av eller svinges langs rammen
Deler som kan tilgrise eller skade annen bagasje eller frakt må tildekkes
Rattet må svinges langs rammen
Det kan være lurt å slippe ut luften i dekkene for å redusere risikoen for at de kan bli ødelagt på grunn av ulikt trykk, når flyet står på bakken og når det er i luften.

Men sykkel kan også leies mange steder:

http://www.wideroe.no/kampanje/fly-n-bike

Cecilie
30-03-2014, 19:36
Men sykkel kan også leies mange steder:

http://www.wideroe.no/kampanje/fly-n-bike

Smart! Takk for link!

chrSVGa380
11-05-2014, 13:52
Hvordan har folk som har benyttet Widerøe's Norge rundt-billetter overnattet rundt omkring?

BSSW
11-05-2014, 14:59
Hvordan har folk som har benyttet Widerøe's Norge rundt-billetter overnattet rundt omkring?
Hotell

.

Twin Otter
11-05-2014, 15:01
Jeg hadde ti netter på hotell i løpet av min reise i fjor sommer. Men det er sikkert mulig å gjøre det billigere også. Men jeg var opptatt av å gjøre det enklest mulig.

Fellowplane
11-05-2014, 21:18
Det er jo bare å ta med et lite telt og campe der det lar seg gjøre. Naturen er for alle.

Tjab
11-05-2014, 21:40
Man får jo full opptjening av poeng/segment på denne billetten nå (fikk bekreftet det fra WF chat)

Noen som har gode tips til taktikk etc? Hvordan ruteplanlegge best? Hvilke feller man må unngå?

Jeg kan reise flere ganger fra samme lufthavn, men maks 2 ganger pr. strekning eller er det rutenummer?

Mjolnir
11-05-2014, 21:52
Hvilke feller man må unngå?
Anbudsruter! 0 opptjening og 0 segment der.

Jeg kan reise flere ganger fra samme lufthavn, men maks 2 ganger pr. strekning eller er det rutenummer?
Har forstått det slik at dette går på itinerary - i.e. HAU-BGO og HAU-BGO-SOG er to forskjellige strekninger som man kan reise 2 ganger hver (+ 2 ganger hver i motsatt retning).

Superhai
11-05-2014, 22:05
Kanskje det er på tide å ta en norgesferie. Se hvor mye propell man kan takle før man blir helt propell. :)

WF789
11-05-2014, 22:22
Anbudsruter! 0 opptjening og 0 segment der.

Samt mye kortbane forøvrig.
Eks. OSL-BNN/SSJ/MJF/MQN, BGO-BNN og sikkert flere.

Dash
09-06-2014, 19:56
Bookes Norge Rundt fortsatt i V og Y? Kan man bruke loungen på OSL vist man har bookingklasse Y?

Cecilie
09-06-2014, 20:07
Det er vel bare anbudsruter ut fra OSL og du går ikke loungetilgang da?

Dash
09-06-2014, 20:09
Det er vel bare anbudsruter ut fra OSL og du går ikke loungetilgang da?

Står ingenting om at anbudsruter er untatt på WF sales info ihvertfall:

15.05.2014 by Svein Ruberg:
SAS Domestic Lounge på OSL åpner 1.juni
Widerøe's passasjerer med Flex-billetter og EBG-kunder vil også ha tilgang til å benytte loungen!

LN-TIB
09-06-2014, 20:28
Står ingenting om at anbudsruter er untatt på WF sales info ihvertfall:

Ikke helt korrekt. Du kan fly til Brønnøysund og Sandnessjøen. Dette er kommersielle ruter. Uvisst av grunn kan man ikke opptjene eller ta ut EB på disse to rutene.

LN-MOW
10-06-2014, 12:03
Bookes Norge Rundt fortsatt i V og Y? Kan man bruke loungen på OSL vist man har bookingklasse Y?

Du vil veldig sjelden få Y ut av OSL da tilgjengeligheten i V typisk er god i denne perioden. Men skulle du ha flaks, vanker det både fast track og lounge.

Lumpen
01-07-2014, 21:50
Har bestilt Norge Rundt-billett med infant i sommer (mulig dette kvalifiserer til bekymringsmelding til barnevernet).

Det jeg har merket meg er at en på flere ruter (spesielt kortbanenettet) ikke får opp tilgjengelige avganger i søket når V-klasse på avgangen er utsolgt. Virker som det kan ha en sammenheng med at med at det ikke finnes Y-klasse (Flex) på disse rutene, i motsetning til rutene på stamrutenettet, der jeg også har opplevd å få tildelt D-klasse (Full Flex). Noen som vet hvorfor ikke Y-klasse tas i bruk også på typiske kortbaneruter, og hvorfor det ikke utstedes C-klasse på disse rutene på Norge Rundt-billett?

roger
14-07-2014, 22:57
Hei!
Er det nokon som har ninja-skills i tilgjengelegheit på Norge-rundtbilletten i starten av august? Det var dei der ni flightane eg manglar før EBG... Ser for meg ein eller to dagar TRD-TRF-SVG//BGO//SKN//KSU//KRS og tilbake eller deromkring. Har ikkje sjekka rutene så nøye at eg har planen klar enno. Så eg lurer på om nokon av dykk som har bestillt billetten allereie har sjans til å seie noko om tilgjengelegheita på ruter til/frå TRF og BGO :) Reiser vel helst på ein vekedag, trur eg.

Så får eg sjå om det er råd å ta det på ein dag, eller om det vert overnatting nær TRF eller BGO.

Farmer
14-07-2014, 23:30
Hei!
Er det nokon som har ninja-skills i tilgjengelegheit på Norge-rundtbilletten i starten av august? Det var dei der ni flightane eg manglar før EBG... Ser for meg ein eller to dagar TRD-TRF-SVG//BGO//SKN//KSU//KRS og tilbake eller deromkring. Har ikkje sjekka rutene så nøye at eg har planen klar enno. Så eg lurer på om nokon av dykk som har bestillt billetten allereie har sjans til å seie noko om tilgjengelegheita på ruter til/frå TRF og BGO :) Reiser vel helst på ein vekedag, trur eg.

Så får eg sjå om det er råd å ta det på ein dag, eller om det vert overnatting nær TRF eller BGO.

I denne linken sjekker du eksakt hvilke avganger du kan booke Norge Rundt billetten på :

http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no

DU kan ikke booke her, kun sjekke ledige seter.
Kommer det opp en rute, så er det plass akkurat i det øyeblikket du sjekker

roger
08-08-2014, 09:57
Tusen takk. Då gjeld det å prøve å sy saman noko som gir ni legs helst over ein torsdags ettermiddag pluss fredag... Ser ut som om Trondheim er ein "ubrukeleg" plass å starte frå :) Vanskeleg å komme over åtte!

EK 007
29-12-2014, 09:53
I denne linken sjekker du eksakt hvilke avganger du kan booke Norge Rundt billetten på :

http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no

DU kan ikke booke her, kun sjekke ledige seter.
Kommer det opp en rute, så er det plass akkurat i det øyeblikket du sjekker

Denne er jo fin, men finnes det en rutetabell over alle WFs ruter noe sted? Tenker på pdf-fil eller lignende på nettet. De gode, gamle rutetabellene er det vel ingen som har lenger...

Farmer
29-12-2014, 12:16
Denne er jo fin, men finnes det en rutetabell over alle WFs ruter noe sted? Tenker på pdf-fil eller lignende på nettet. De gode, gamle rutetabellene er det vel ingen som har lenger...

Nei, alt er lagt opp slik at det er nettet som må brukes. Internt finnes det jo noen Excelbaserte oversikter, men så fort som ting endrer seg i vår bransje for tiden, med ruter inn og ut, endringer av tider etc etc egner det seg ikke for publisering verken på print eller som statisk informasjon på en webside, da det så fort blir ukorrekt.
Bookingmotorene er alltid oppdatert med de til enhver tid gjeldende ruter som er planlagt

Martin
05-04-2015, 18:33
*Bump*

Ble brått litt usikker på en regel for NR-billetten:
Det står:

Du kan fly så mye du vil, men bare 4 ganger på hver strekning.

Antar at det betyr fire ganger på en "strek" på kartet, uavhengig av hvilken retning?
At om man f.eks. flyr 4 ganger BGO-TRF, så kan man ikke fly TRF-BGO i det hele tatt?

Før var det vel "to ganger hver retning" det stod?

WF789
05-04-2015, 18:40
Ganske sikker i at det sto to ganger hver vei før ja.
Om du antar rett er det jo en marginal forbedring.

Epilef
06-04-2015, 12:02
jeg lurte på noe, hvor lett er det å oppnå gullkort med disse billettene ??

altså tenker mer på segmenter enn grunnpoeng

har jeg noe mulighet der?

LN-MOW
06-04-2015, 15:03
Gå til Bonusfeber. Du vil nok finne at det blir delt en del knep der.

Norge Rundt På 14 Dager
13-04-2015, 19:04
Hei drar opp denne, da jeg har tenkt å gjøre denne reisen til sommeren.

For det første har jeg noen spørsmål.

1. Er det mulig å få sjekket bagasjen hele veien frem, har vurdert å starte med å reise. Oslo via Florø til Bergen. Neste flight fra Bergen til Kristiansund (Hvor jeg vil ha noen timer) så fly fra KSU til Trondheim og tilslutt fly fra Trondheim via Sandnessjøen til Bodø. Vet at jeg kan bestille Oslo - Kristiansund i en bestilling og Kristiansund - Bodø i en bestilling. Men er det mulig å faktisk få sjekket bagasjen hele veien fra Oslo til Bodø? Eller må jeg ta hånd om den i Kristiansund og eventuelt Bergen og Trondheim?

2. Hvis jeg bestiller Oslo - Kristiansund i en del, vil det da regnes som at jeg har fløyet Oslo - KSU eller vil det regnes at jeg har fløyet Oslo - BGO og BGO - KSU eller vil det da regnes at jeg har fløyet OSL - FRO, FRO - BGO og BGO - KSU? sett i forhold til antall flygninger på det enkelte strekning.

Redcap
13-04-2015, 19:49
Hei drar opp denne, da jeg har tenkt å gjøre denne reisen til sommeren.

For det første har jeg noen spørsmål.

1. Er det mulig å få sjekket bagasjen hele veien frem, har vurdert å starte med å reise. Oslo via Florø til Bergen. Neste flight fra Bergen til Kristiansund (Hvor jeg vil ha noen timer) så fly fra KSU til Trondheim og tilslutt fly fra Trondheim via Sandnessjøen til Bodø. Vet at jeg kan bestille Oslo - Kristiansund i en bestilling og Kristiansund - Bodø i en bestilling. Men er det mulig å faktisk få sjekket bagasjen hele veien fra Oslo til Bodø? Eller må jeg ta hånd om den i Kristiansund og eventuelt Bergen og Trondheim?

2. Hvis jeg bestiller Oslo - Kristiansund i en del, vil det da regnes som at jeg har fløyet Oslo - KSU eller vil det regnes at jeg har fløyet Oslo - BGO og BGO - KSU eller vil det da regnes at jeg har fløyet OSL - FRO, FRO - BGO og BGO - KSU? sett i forhold til antall flygninger på det enkelte strekning.
Bagasjen kan fint sjekkes inn fra Oslo til Bodø. Du vil mest sansynlig ikke få annet valg på automaten.

Norge Rundt På 14 Dager
13-04-2015, 22:28
Bagasjen kan fint sjekkes inn fra Oslo til Bodø. Du vil mest sansynlig ikke få annet valg på automaten.

Takker.

Men noen som vet om hver strekning hvis man for eks fly Oslo -Bergen via Florø. Regnes da Oslo - Bergen som strekningen eller regnes man Oslo - Florø og Florø - Bergen som hver sin strekning?

Cecilie
13-04-2015, 22:34
Takker.

Men noen som vet om hver strekning hvis man for eks fly Oslo -Bergen via Florø. Regnes da Oslo - Bergen som strekningen eller regnes man Oslo - Florø og Florø - Bergen som hver sin strekning?

Tenker du i forbindelse med opptjening av segmenter til EuroBonus?

Norge Rundt På 14 Dager
13-04-2015, 22:54
Tenker du i forbindelse med opptjening av segmenter til EuroBonus?

Nei dette går på at du maks har lov til å fly en strekning 4 ganger, så hvis man da reiser med fly fra Oslo til Bergen men med mellomlanding i Florø. Har du da reist strekningen Oslo - Bergen, eller har du reist strekningene Oslo - Florø og Florø - Bergen?

Sola-ENZV
13-04-2015, 23:23
Nei dette går på at du maks har lov til å fly en strekning 4 ganger, så hvis man da reiser med fly fra Oslo til Bergen men med mellomlanding i Florø. Har du da reist strekningen Oslo - Bergen, eller har du reist strekningene Oslo - Florø og Florø - Bergen?

Har selv sjekket dette med Widerøe:
- Hvis jeg har fire turer direkte BGO-KRS, vil det da være mulig å booke KRS-SVG, der det er lagt inn et stopp i BGO på flighten?
- Ja, det går helt fint. Regelen er satt for å hindre at NR-billetten brukes som «pendlerbillett», da dette ikke er intensjonen med dette rundreiseproduktet.

Norge Rundt På 14 Dager
13-04-2015, 23:31
Har selv sjekket dette med Widerøe:
- Hvis jeg har fire turer direkte BGO-KRS, vil det da være mulig å booke KRS-SVG, der det er lagt inn et stopp i BGO på flighten?
- Ja, det går helt fint. Regelen er satt for å hindre at NR-billetten brukes som «pendlerbillett», da dette ikke er intensjonen med dette rundreiseproduktet.

Okei takk skal du ha.

Chris1
15-04-2015, 16:19
Hei er det noen som har satt sammen en 'legit' reiserute for å oppnå gull på Norges rundt billetten?? Hvis ja, har dere tatt utgangspunkt i en billett som dekker 'hele' landet dvs alle 3 soner?

Norge Rundt På 14 Dager
18-04-2015, 14:58
Hei har nå bestilt NR billetten men greide å gjøre en liten tabbe da jeg betilte første strekning. Jeg greide å skrive etternavnet som fornavn og fornavnet som etternavn. Og første turen for jeg jo ikke gjort om på heller.

Bør jeg gå til Widerøe og be om navneendring på billetten (koster vel 500) eller bør det gå greit? Er vel ikke ofte ID sjekk på innland heller.

WF789
18-04-2015, 15:00
Kontakter du wf endrer de vel slike feil gratis.

BSSW
18-04-2015, 18:50
I tillegg så er det gratis kansellering innen 24 timer.
Så det er ikke noe problem, ta kontakt på chaten eller mail så fikses det enkelt ;)

Norge Rundt På 14 Dager
18-04-2015, 19:40
I tillegg så er det gratis kansellering innen 24 timer.
Så det er ikke noe problem, ta kontakt på chaten eller mail så fikses det enkelt ;)

Er litt forseint, jeg oppdaget det.

moviefan
18-04-2015, 22:11
noen som har gode eksempler på Norge rundt billett runde med utgangspunkt i TRD? Er helt grønn på dette. Men har 15 legs bare på EB og skulle gjerne sett om jeg hadde klart til gull i år.
Har jeg noe sjangs til å klare det uten å bruke ukesvis?

JanFredrikB
18-04-2015, 22:44
Klarer jeg å bruke Norge Rundt-billetten til å oppnå 27 segmenter på 14 dager mellom 18. juni og 31. juni? Helst kun sone 1 (Sør).

Farmer
19-04-2015, 10:53
Hei har nå bestilt NR billetten men greide å gjøre en liten tabbe da jeg betilte første strekning. Jeg greide å skrive etternavnet som fornavn og fornavnet som etternavn. Og første turen for jeg jo ikke gjort om på heller.

Bør jeg gå til Widerøe og be om navneendring på billetten (koster vel 500) eller bør det gå greit? Er vel ikke ofte ID sjekk på innland heller.

Så lenge navnet er rett, men snudd om, går dette greit innlands.

Norge Rundt På 14 Dager
19-04-2015, 13:24

Okei takk skal du ha.

Martin
19-04-2015, 13:40

Vil det ikke evt. bli problemer med Eurobonusoopptjening om navnet på billetten ikke matcher navnet på Eurobonuskortet?

Gjorde selv samme blemme hos dere en gang, og ble rådet til å kansellere og booke på nytt (det var en billett som kunne kanselleres).

KristianSk
19-04-2015, 14:26
Jeg gjorde samme navnetabben for to år siden... Måtte etterregistrere manuelt, men fikk poengene (tok riktignok laaaaang tid).

Norge Rundt På 14 Dager
19-04-2015, 15:10
Vil det ikke evt. bli problemer med Eurobonusoopptjening om navnet på billetten ikke matcher navnet på Eurobonuskortet?

Gjorde selv samme blemme hos dere en gang, og ble rådet til å kansellere og booke på nytt (det var en billett som kunne kanselleres).

Samler ikke på EB, bruker SAS veldig skjeldent og dette er første gang med Widerøe. Så derfor har jeg ikke EB.

Norge Rundt På 14 Dager
05-05-2015, 23:24
Jeg har et spørsmål, ved et par tilfeller kommer jeg til å fly rundt med flyet. For eks Trondheim - Namsos - Rørvik - Trondheim. Og da har jeg jo tenkt å kun bli med flyet rundt og tilbake til TRD. Men det går ikke å bestille TRD - TRD. Så jeg må jo da bestille enten TRD - Namsos og Namsos - TRD.

Og da er spørsmålet midt hvodan løses dette praksis, kan jeg for eks skrive ut begge boardingkort i Trondheim, eventuelt ha begge i smartfonen min i utgangspunktet. Og må jeg ut av flyet i Namsos for så å gå ombord igjen eller kan jeg bli sittende ombord hele tiden?

Twin Otter
06-05-2015, 19:01
Jeg har et spørsmål, ved et par tilfeller kommer jeg til å fly rundt med flyet. For eks Trondheim - Namsos - Rørvik - Trondheim. Og da har jeg jo tenkt å kun bli med flyet rundt og tilbake til TRD. Men det går ikke å bestille TRD - TRD. Så jeg må jo da bestille enten TRD - Namsos og Namsos - TRD.

Og da er spørsmålet midt hvodan løses dette praksis, kan jeg for eks skrive ut begge boardingkort i Trondheim, eventuelt ha begge i smartfonen min i utgangspunktet. Og må jeg ut av flyet i Namsos for så å gå ombord igjen eller kan jeg bli sittende ombord hele tiden?

Hei. Jeg hadde noen av disse "utfordringene" da jeg fløy Norge Rundt for to år siden.

I tillegg til TRD-RVK-OSY-TRD fløy jeg BOO-NVK-BOO uten å gå av flyet. Snakket med flyvertinnene som gav beskjed til bakkepersonellet når vi hadde landet og de boardet meg manuelt og kom ut med boardingkortet til meg i flyet.

Husker at dama i OSY hadde lurt fælt på hvor jeg hadde blitt av da jeg var sjekket inn men ikke var å finne på "terminalen".

Norge Rundt På 14 Dager
06-05-2015, 22:34
Hei. Jeg hadde noen av disse "utfordringene" da jeg fløy Norge Rundt for to år siden.

I tillegg til TRD-RVK-OSY-TRD fløy jeg BOO-NVK-BOO uten å gå av flyet. Snakket med flyvertinnene som gav beskjed til bakkepersonellet når vi hadde landet og de boardet meg manuelt og kom ut med boardingkortet til meg i flyet.

Husker at dama i OSY hadde lurt fælt på hvor jeg hadde blitt av da jeg var sjekket inn men ikke var å finne på "terminalen".

Takker, da hadde du sjekket inn via nett da eller?

Twin Otter
06-05-2015, 23:26
Takker, da hadde du sjekket inn via nett da eller?

Det stemmer. Men ville nok brukt app'en til SAS hvis jeg skulle gjort det samme igjen.

Norge Rundt På 14 Dager
07-05-2015, 10:45
Det stemmer. Men ville nok brukt app'en til SAS hvis jeg skulle gjort det samme igjen.

Ja blir nok det på meg og, har akkurat skaffet med smartphone.

Men jeg lurte på en ting, er det mulig å kjøpe brus ombord på disse små dashene? Eller er det mulig å kjøpe brus etter sikkerhetskontrollen I Vadsø?

Spør siden jeg skal ha melkeruta fra VDS til TOS og den tar noen timer og da hadde det vært greit å kunne ha litt brus å kose seg med underveis.

Cecilie
07-05-2015, 10:58
Ja blir nok det på meg og, har akkurat skaffet med smartphone.

Men jeg lurte på en ting, er det mulig å kjøpe brus ombord på disse små dashene? Eller er det mulig å kjøpe brus etter sikkerhetskontrollen I Vadsø?

Spør siden jeg skal ha melkeruta fra VDS til TOS og den tar noen timer og da hadde det vært greit å kunne ha litt brus å kose seg med underveis.

Det er nok ikke sikkert tralla rekker å komme frem på de korteste flyvningene, men i utgangspunktet er det salg av snacks og drikke om bord.

Kjenner ikke til forholdene i Vadsø post-security, men der har jo forumet en egen korrespondent, som sikkert kan svare ;)

Norge Rundt På 14 Dager
07-05-2015, 11:06
Det er nok ikke sikkert tralla rekker å komme frem på de korteste flyvningene, men i utgangspunktet er det salg av snacks og drikke om bord.

Kjenner ikke til forholdene i Vadsø post-security, men der har jo forumet en egen korrespondent, som sikkert kan svare ;)

Takk, kan jeg spørre hvem det er her inne som jeg kan spørre?

chrSVGa380
07-05-2015, 11:10
Jeg besøkte Vadsø på min Norge rundt-tur sist sommer, og der fantes det en vending-machine med litt snacks og drikke. Husker ikke om man fikk mulighet til å kjøpe brus ombord på flightene, men det ble delt ut en liten sjokoladebit på hver flight, ble mange sjokoladebiter på melkeruta tur/retur TOS-VDS. :-)

Norge Rundt På 14 Dager
08-05-2015, 10:56
Jeg besøkte Vadsø på min Norge rundt-tur sist sommer, og der fantes det en vending-machine med litt snacks og drikke. Husker ikke om man fikk mulighet til å kjøpe brus ombord på flightene, men det ble delt ut en liten sjokoladebit på hver flight, ble mange sjokoladebiter på melkeruta tur/retur TOS-VDS. :-)

Takk.

Jeg skal og innom Vadsø en gang til, og da har jeg 16 min på flybytte, kommer med melkeruta fra Tromsø kl 13.44 og skal videre til Alta via Kirkene kl 14.00. Er det nok tid til byte? Har ikke med bagasje.

Are G
09-05-2015, 10:37
16 minutter er god tid om det ikke er noen forsinkelser..

Cecilie
09-05-2015, 10:43
Takk.

Jeg skal og innom Vadsø en gang til, og da har jeg 16 min på flybytte, kommer med melkeruta fra Tromsø kl 13.44 og skal videre til Alta via Kirkene kl 14.00. Er det nok tid til byte? Har ikke med bagasje.

Er ikke det samme flyet, tro?

Hickok
09-05-2015, 15:47
Hvis det er 16 minutter mellom, så er det nok samme flyet.

Norge Rundt På 14 Dager
09-05-2015, 17:22

De har forskjellige nummer.

Går og et annet fly direkte til Tromsø fra Vadsø kl 1400 og. Så vet ikke hvem som er hvem.

Har forøvrig og samme korte tid på Røssvoll, og den er litt mer kinkig, siden det er på en lørdag er det siste fly tilbake til Trondheim. Og hvis flyet jeg da er med er forsinket er jeg litt lost kan du si.

vbirk
10-05-2015, 04:47

Vanligvis ikke, tror jeg.

Om vi legger til grunn at ankomsten 13:44 er WF932 tror jeg denne vanligvis returnerer til TOS nonstop som WF985 kl. 14:02.

Reiseruten betinger bytte til WF953 kl 14:00, som ofte vil komme inn til VDS som WF951 kl 13:29. Flyet gjør i så fall en slynge KKN-VAW-BJF-VDS-KKN før det fortsetter til ALF.

Trur eg.

Når det er sagt tror jeg at du kan rekke det såfremt det ikke er forskyvninger i rutetidene. Du kan vel gjøre FA oppmerksom på forbindelsen din når WF932 begynner; det er jo oftest lutter velvilje på WF.

Norge Rundt På 14 Dager
10-05-2015, 18:57
Vanligvis ikke, tror jeg.

Om vi legger til grunn at ankomsten 13:44 er WF932 tror jeg denne vanligvis returnerer til TOS nonstop som WF985 kl. 14:02.

Reiseruten betinger bytte til WF953 kl 14:00, som ofte vil komme inn til VDS som WF951 kl 13:29. Flyet gjør i så fall en slynge KKN-VAW-BJF-VDS-KKN før det fortsetter til ALF.

Trur eg.

Når det er sagt tror jeg at du kan rekke det såfremt det ikke er forskyvninger i rutetidene. Du kan vel gjøre FA oppmerksom på forbindelsen din når WF932 begynner; det er jo oftest lutter velvilje på WF.

Takk skal du ha.

Kanskje jeg skal vurdere TOS - KKN direkte. For så å ta runden KKN - WAW - BJF - VDS - KKN - ALF i stedet.

Norge Rundt På 14 Dager
10-05-2015, 20:13
Er det verdt og bytte ut Berlevåg med Vardø?

Har i utgangspunktet boket melkeruta fra Tromsø til Vadsø kl 1030. Men vurderer istedet direktefly fra TOS til KKN, for så å ta runden KKN, VDS, WAW, BJF, KKN. Og uansett videre via ALF tilbake til TOS.

vbirk
11-05-2015, 20:03
Er det verdt og bytte ut Berlevåg med Vardø?

Har i utgangspunktet boket melkeruta fra Tromsø til Vadsø kl 1030. Men vurderer istedet direktefly fra TOS til KKN, for så å ta runden KKN, VDS, WAW, BJF, KKN. Og uansett videre via ALF tilbake til TOS.

Hvor har du Berlevåg i ruten her?

Norge Rundt På 14 Dager
11-05-2015, 22:30
Hvor har du Berlevåg i ruten her?

Poenget var at jeg måtte kutte ut Berlevåg hvis jeg gikk for KKN - VAW - BJF - VDS - KKN - ALF. Fordi jeg da vil ende opp med å ta direktefly fra TOS til KKN, istedenfor melkeruta med avgang litt over kl 10. fra TOS til VDS. For i den melkeruta så ligger Berlevåg inne, melkeruta jeg en annen dag la opp til fra VDS til TOS kl 16.47 går nemmelig ikke innom Berlevåg, og det gjør jo heller ikke rundturen fra KKN.

Men nå vurderer jeg å legge om en del, slik at jeg for med meg både melkeruta fra TOS til VDS og fra VDS til TOS samt rundturen fra KKN om VAW og BJF og VDS.

LCH78
12-05-2015, 02:14

Er ikke samme flyet nei :) Men er ikke noe problem med å bytte fly. Finnes automater som selger brus, kaffe og noe spiselig (sjokolade, nøtter, tyggis og drops) på innsiden av securityen her i Vadsø. Er man riktig heldig så kan det hende at man også får en gave når man er innom, ikke sant Cecilie ;)

Cecilie
12-05-2015, 04:47
Er ikke samme flyet nei :) Men er ikke noe problem med å bytte fly. Finnes automater som selger brus, kaffe og noe spiselig (sjokolade, nøtter, tyggis og drops) på innsiden av securityen her i Vadsø. Er man riktig heldig så kan det hende at man også får en gave når man er innom, ikke sant Cecilie ;)

Stemmer det :D

Norge Rundt På 14 Dager
02-06-2015, 23:18
Hei jeg lurte på, er WF731 samme fly som WF732 på lørdager?

Ser at WF732 kun trafikerer Trondheim - Mo i Rana og WF731 returnerer tilbake til Trondheim 20 min ca etter ankomst Mo i Rana så lurte på om dette er samme maskin.

Og om WF813 og WF814 er samme maskin. Bodø - Svolvær og Svolvær - Bodø?

BSSW
03-08-2015, 18:29
Ny rekord på antall flighter på 14 dager; 100!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/reiseliv/sebastian-og-fabrice-har-floeyet-100-turer-paa-14-dager/a/23466796/
Sebastian Donath (28) og Fabrice Windus (19) fra Hamburg i Tyskland har fått maks ut av Norge rundt-billetten de kjøpte hos Widerøe: Siden 20. juli har de fløyet 100 turer, og vært innom 38 flyplasser over hele landet.

Lurte på hvor lang tid det tok før noen klarte flere enn mine 85 :drunk:

Chris1
03-08-2015, 18:42
Ser ikke noe ff nummer registrert under notes så virker ikke som det var noe leg run de var ute på

nesjon
23-11-2015, 14:13
Jeg har nettopp kikket litt på vilkårene til Norge Rundt-billetten for 2016 og kunne lese følgende: "EuroBonus: Medlemmer opptjener 2890 poeng for 1 sone, 3490 poeng for 2 soner, 3990 poeng for 3 soner og 1890 poeng for ekstra uke. Poengene registreres etter endt reise. Det gis ikke poeng per flystrekning."

Dette er så vidt meg bekjent nytt for neste år og setter en effektiv stopper for potensielt stor poengfangst med denne billetten. Jeg vet ikke om man fortsatt får registrert segmenter (uten poeng) mtp statusoppgradering, men det kan sikkert noen andre svare på.

LN-MOW
23-11-2015, 14:18
Nei. Ingen segmentregistrering.

ILS2
23-11-2015, 14:21
Hvordan løses dette praktisk mht. bookingklasser?

Blir man booket i awardklasse eller ID-klasse eller noe slikt? EuroBonus er jo ikke akkurat kjent for å kunne skille mellom forskjellige typer priser innenfor samme bookingklasse.

Hypern
23-11-2015, 18:39
Jeg har nettopp kikket litt på vilkårene til Norge Rundt-billetten for 2016 og kunne lese følgende: "EuroBonus: Medlemmer opptjener 2890 poeng for 1 sone, 3490 poeng for 2 soner, 3990 poeng for 3 soner og 1890 poeng for ekstra uke. Poengene registreres etter endt reise. Det gis ikke poeng per flystrekning."

Dette er så vidt meg bekjent nytt for neste år og setter en effektiv stopper for potensielt stor poengfangst med denne billetten. Jeg vet ikke om man fortsatt får registrert segmenter (uten poeng) mtp statusoppgradering, men det kan sikkert noen andre svare på.

Æsj - dette var nå heller ikke uventa etter medieoppslaget i fjor. :headbang Enda vanskeligere for oss som flyr nesten bare fritidsreiser å få gullkortet da. :( Det beste er å pent holde kjeft om det... Nå hater jeg alle som har vært i media - nesten, ok da hate er et sterkt ord så det trekker jeg tilbake. Men det er litt som mistake fares hysj hysj. Da må det bli mer interkontinentalt og gamble på Optiontown... Evt så får vi håpe at SAS IT hikker. :) Har jo noen fine bugs med tanke på Optiontown i Plus.

Cecilie
23-11-2015, 20:56
Får jeg fortsatt lov å komme på julebordet...?

Hypern
23-11-2015, 21:00
Får jeg fortsatt lov å komme på julebordet...?

Nei :p - dette er selvfølgelig din feil ene og alene. Neida bare tuller med deg jeg. :)
Tror uansett ikke SAS tok denne beslutninga pga oss forumister alene. :)

Eriksan
24-11-2015, 10:54
Hvordan løses dette praktisk mht. bookingklasser?

Blir man booket i awardklasse eller ID-klasse eller noe slikt? EuroBonus er jo ikke akkurat kjent for å kunne skille mellom forskjellige typer priser innenfor samme bookingklasse.

Mtp. tilgjengelighet kan ikke dette bookes i non-revenue klassene. De løser det nok ved å ha unntak for opptjening på utvalgte farebasis.

Tjab
12-12-2015, 00:12
Forstått det slik at man ikke tjener segmenter i 2016

LN-MOW
12-12-2015, 00:45
Forstått det slik at man ikke tjener segmenter i 2016

Det er korrekt.

Trdfly
13-06-2016, 01:28
Så mange sider, så jeg spør igjen hvis det allerede er spurt om - Når man reiser for eksempel TRD-BNN-SSJ-BOO, telles BNN og SSJ av de 2 gangene man får fly for eksempel TRD-BNN, eller regnes den som TRD-BOO?

Cecilie
13-06-2016, 07:48
Det kommer an på om du booker den som TRD-BOO eller leg for leg.

Trdfly
15-06-2016, 22:02
Det kommer an på om du booker den som TRD-BOO eller leg for leg.

Nei, tenkte på for eksempel bestille kun TRD-BOO (som vil bli fløyet TRD-BNN-SSJ-BOO). Så det du da sier Cecilie er at om jeg booker TRD-BOO så vil ikke flyvningene på mellomlandingene telle, så i teorien så kan jeg lande og ta av fra for eksempel BNN mange manger med Norge-Rundt-Billetten?

Farmer
15-06-2016, 22:23
Nei, tenkte på for eksempel bestille kun TRD-BOO (som vil bli fløyet TRD-BNN-SSJ-BOO). Så det du da sier Cecilie er at om jeg booker TRD-BOO så vil ikke flyvningene på mellomlandingene telle, så i teorien så kan jeg lande og ta av fra for eksempel BNN mange manger med Norge-Rundt-Billetten?

På en billett hvor det står TRD som avreiseby og BOO som ankomstby, er det strekningen TRDBOO som "telles"
At du mellomlander og ikke er ute av flyet underveis vil da ikke telle for de steder du er innom.

BSSW
15-06-2016, 22:52
På en billett hvor det står TRD som avreiseby og BOO som ankomstby, er det strekningen TRDBOO som "telles"
At du mellomlander og ikke er ute av flyet underveis vil da ikke telle for de steder du er innom.
Antar det samme gjelder hvis det er flybytte, med f.eks 2 timer venting i BNN, selv om bookingen er TRD til BOO? Mener det var slik da jeg fly på den billetten.

Farmer
15-06-2016, 23:15
Antar det samme gjelder hvis det er flybytte, med f.eks 2 timer venting i BNN, selv om bookingen er TRD til BOO? Mener det var slik da jeg fly på den billetten.

Nei, da har du to "reiser"
TRDBNN i en billett og BNNBOO i en annen.
Men, det er uhyre sjelden at denne regelen om max 4 reiser på samme strekning legger hinder for praktisk bruk av Norge Rundt billetten.

Har man f.eks kommet opp i dette antall på TRDBOO , er det bare å legge inn stopp i BNN, og da er det en helt annen reise :cool:

Scandinavien_Airlines
02-04-2017, 15:59
Hej alle.

Jeg ved at Widerøe på et tidspunkt solgte et sommerkort.
jeg vil høre om de stadigvæk gør dette, og om der er mulighed for at flyve samme tur 2 gange #fx Alta - Bergen T/R, eller om man skal have et mellem stop?

og hvad lyder prisen ellers på?

Cecilie
02-04-2017, 19:17
Hej alle.

Jeg ved at Widerøe på et tidspunkt solgte et sommerkort.
jeg vil høre om de stadigvæk gør dette, og om der er mulighed for at flyve samme tur 2 gange #fx Alta - Bergen T/R, eller om man skal have et mellem stop?

og hvad lyder prisen ellers på?

Du kan fly samme strekningen opp til 4 ganger, men mellom Alta og Bergen må du uansett mellomlande minst en gang fordi det ikke går direkteflyvninger mellom ALF og BGO.
Du kan for eksempel fly ALF-TOS-BGO-TOS-ALF-TOS-BGO-TOS-ALF på én Norge Rundt-billett.

Fra vilkårene: "Du kan fly så mye du vil, inntil 4 ganger på hver strekning (2 ganger i hver retning)."

Hele Norge (som du må ha siden Alta er i den nordligste sonen og Bergen den sørligste) koster 4590 NOK for 2 uker. :)

Mer info her:

http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten

KnutW
02-04-2017, 23:42
Var det ikke en eller annen som tok denne helt ut og fløy 180 turer på to måneder i fjor sommer?

Bergern
03-04-2017, 02:18
Var det ikke en eller annen som tok denne helt ut og fløy 180 turer på to måneder i fjor sommer?

Norge_rundt_på_14_dager hadde et skikkelig opplegg i 2015. Om det var 180 flighter husker jeg ikke.

kekker
03-04-2017, 08:24
Norge_rundt_på_14_dager hadde et skikkelig opplegg i 2015. Om det var 180 flighter husker jeg ikke.

Cecilie mener jeg gjorde et lignende stunt i fjor, men om hun klarte å begå like mange legs som Norge Rundt på 14 dager er jeg ikke sikker på.

Cecilie
03-04-2017, 09:06
Cecilie mener jeg gjorde et lignende stunt i fjor, men om hun klarte å begå like mange legs som Norge Rundt på 14 dager er jeg ikke sikker på.

I 2015 fløy jeg ca 50 legs på 10 dager tror jeg det var.

WooAa
03-04-2017, 10:35
Leste at man nå kun får EB poeng lik antall kroner man bruker på billetten. Men teller fortsatt strekninger som "qualifying flight" mot status?

Noen som evt. kan henvise til en tråd hvor man kan sjekke hvilke ruter som gir "qualifying flights"?

Takk ;)

Bergern
03-04-2017, 20:41
Noen som evt. kan henvise til en tråd hvor man kan sjekke hvilke ruter som gir "qualifying flights"?

Takk ;)

Ingen flighter gir kvalifiserende flyvninger.
Linken var vedlagt også litt tidligere oppi her.

http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten/planlegg-turen

Norge Rundt På 14 Dager
03-04-2017, 20:55

Jeg hadde 58 flights. Var egentlig nok, for da fikk jeg og tid til å se en del steder og, ikke bare fly og flyplasser.

Er vel 100-120 som er det meste jeg har hørt om at folk har hatt.

Bergern
03-04-2017, 21:06
Ja, syns nok jeg husket turen din som langt innafor pysj med lange armer :D Og det skal endel til her inne... Er det egentlig praktisk mulig med 180?

Norge Rundt På 14 Dager
03-04-2017, 22:14
Ja, syns nok jeg husket turen din som langt innafor pysj med lange armer :D Og det skal endel til her inne... Er det egentlig praktisk mulig med 180?

Jeg tviler vel på at noe særlig mye over 100 er mulig på 2 uker. I starten av planleggingen hadde jeg jo tanker om å være innom absolutt alle flyplasser Widerøe er på i Norge. Men slo dette fra meg da jeg hadde lyst til å se litt annet enn bare fly og flyplasser og. Jeg var innom 33 flyplasser forøvrig. Og hadde på det meste 11 flygninger på 1 dag.

Twin Otter
31-10-2019, 14:11
Løfter denne tråden. Widerøe melder:

Sommeren 2020 vil Norge Rundt-billetten dessverre ikke være tilgjengelig.

Noen som har tanker om hva som kan ligge bak denne avgjørelsen?

https://www.wideroe.no/fly-med-oss/norge-rundt

Polaris
31-10-2019, 14:15
Så "trist" på sett og vis, for en reise det var "den gang da" :)

Twin Otter
31-10-2019, 14:21
Hadde en fantastisk tur tilbake i 2013, blir nok ikke aktuelt å gjøre noe lignende med det første. Men konseptet var jo kanonkult.

LN-HFH
31-10-2019, 14:40
neeeeei :( Jeg som droppet å ta turen i år for å isteden ta den neste år, dette var fryktelig trist :cry:
Man kan vel skylde på dårlig lønnsomhet og økt miljøfokus som grunnen til denne avgjørelsen tenker jeg

Twin Otter
31-10-2019, 14:49
Man kan vel skylde på dårlig lønnsomhet og økt miljøfokus som grunnen til denne avgjørelsen tenker jeg

Det var det første jeg også tenkte på da jeg kom over "nyheten" men er ikke sikker på om jeg kjøper hele forklaringen. Litt av bakgrunnen for tilbudet var vel at Widerøe fløy rundt med seter som ikke ble solgt pga. "lav-sesong". Flestepartene av flyene flyr jo uavhengig om det er passasjerer eller ikke. Mye av trafikken til WF går jo på oppdrag fra staten. Men om sommeren er det åpenbart færre som reiser i jobb/embeds medfør.

Har akkurat hørt siste utgave av "Flypodden" der stortingspolitiker Henrik Asheim kom med en anbefaling om nevnte billett. Da var det jo ekstra "gøy" å klikke seg inn på sidene til WF å se at billetten ikke blir å få tak i neste år.

Twin Otter
31-10-2019, 16:03
Sendte en tweet til WF og de svarer følgende:

Vi har valgt å ikke videreføre produktet Norge Rundt av kommersielle årsaker.

Kommersielle årsaker....

havard
31-10-2019, 22:49
Her forsvinner et godt tilbud, jeg hadde en veldig fin opplevelse med Norge Rundt-billetten i 2010.

Kan det også tenkes at flypassasjeravgiften gjorde prisingen av denne billetten utfordrende? Noen som vet hvordan dette ble håndtert etter at avgiften ble innført?

Someone
01-11-2019, 06:41
I mitt enkle sinn: kunne de ikke da bare økt prisen?

FlyingDutchman
07-11-2019, 10:26
I mitt enkle sinn: kunne de ikke da bare økt prisen?

Evt ha et slags "klippekort" med 20-30 klipp eller noe for å unngå "verstingene"?