PDA

View Full Version : Er flydoen en bakteriebombe?

Hypern
17-01-2012, 10:24
Tør du å gå på flydoen i sokkelessen? Det råder ikke kabinpersonalet i SAS og Norwegian deg til å gjøre.
http://www.aftenposten.no/reise/article4269890.ece

Selv så synes jeg det er mest behagelig å ha noen tøfler på lengre flygninger. Kortere flygninger sitter jeg med skoa på. Synes ikke flytoaletter generelt er noe spesielt ekle, jeg bare hater den ekle lyden av å trekke dem ned, men på nyere flytyper så er det ofte ikke så ekkel lyd. :p Og urinatorer for menn burde jo generelt vært på flydoer.

ThomAAs
17-01-2012, 10:30
Dette ser jeg jo hele tiden, det beste er de som har tatt sko på seg selv mens barnet deres kommer barbeint...

SQ 777
17-01-2012, 10:56
Bruker selv tykke raggsokker på lengre turer, som blir vasket ette rhver tur... Orker ikke sko...

LN-AFG
17-01-2012, 12:35
Artikkel om renhold av flytoaletter.

http://reise.bt.no/reise/article4269890.ece

Går du på flytoalettet i sokkelesten? Vel, det ville ikke informasjonssjefene i SAS og Norwegian gjort. Det til tross for at det ifølge dem selv er stor fokus på renhold av fly.

LN-MOW
17-01-2012, 12:55
Det er samme artikkel....

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280192,-84.134818

AirbusTrond
17-01-2012, 12:57
Hadde toalettene vært litt større hadde problemet kanksje vært mindre.

Someone
17-01-2012, 12:58

Ja, men større toaletter = mindre plass til andre ting. Og en flydo gir lite inntekter i forhold til en seterad

TOS
17-01-2012, 13:17
Ja, men større toaletter = mindre plass til andre ting. Og en flydo gir lite inntekter i forhold til en seterad

...og så må man jo ha tilstrekkelig med plass til champagnen ombord...;)

Hypern
17-01-2012, 14:12

Tja ikke si det! Michal O'Leary har jo lekt med tanken om betaling på flytolattene ombord Ryanairs fly, men det ble nok med ideen heldigvis.

laurenz
17-01-2012, 14:37
I en -800 er det jo fort 1000-2000 personer som har gått fram og tilbake i mittgangen med (møkkete) sko hver dag. Bare det er for min del nok til å ikke går rundt på sokker i midtgangen. At noen faktisk går barbeint på toilettet er fullstendig uforståelig for meg, men jeg ser det ofte.

Toilettene blir vasket regelmessig så spesielt mange bakterier er det nok ikke men jeg liker ikke å tråke i andres piss.

En annen ting som nevnes i artikkelen er bleieskift i setet. Hva i all verden får folk til å tro at det er greit? For ikke å snakke om bleiene som legges igjen i setelommen!?

no-backpacker
17-01-2012, 15:02
Hehe, en av mine første langturer med fly var til Tokyo. Da lærte jeg en ting, TA VARE PÅ HOTELLTØFLENE! Om enn så teit det ser ut, så har jeg alltid med meg et par hotelltøfler på langturer. Disse blir kastet før jeg forlater flyet. Vet ikke om det egentlig er bakterier jeg er redd, synes bare det er ekkelt... :)

Xxx.

Discus
17-01-2012, 19:51

Tja, synes ikke det ser mye bedre ut på landbaserte med bedre armslag heller, de som bommer og søler tror jeg finnes over alt. Hjelper nok heller ikke at folk går på toalettet mens setebelteskiltet lyser pga. turbulens.

OleSR
17-01-2012, 19:57
Tja, synes ikke det ser mye bedre ut på landbaserte med bedre armslag heller, de som bommer og søler tror jeg finnes over alt. Hjelper nok heller ikke at folk går på toalettet mens setebelteskiltet lyser pga. turbulens.

Særlig dårlig går det fordi så mange menn betrakter toalettet som et pissoar/urinal..

SAS-Steward
17-01-2012, 20:17
Jeg tror ikke renholdet på et toalett vil skremme meg fra å bare gå i sokkene. Derimot knust glass, etc i områdene rundt galley kan være skummelt.
Ofte ligger jo toalettene i nærheten av dører og galley, hvor det ofte er glass etc som knuses.

seilfly
17-01-2012, 22:49
Lite glass brukt i den klassen vi reiser med i staten ;-)

Bacardi
17-01-2012, 23:12
Alle offentlige toaletter er bakteriebomber, da alle typer mennesker med diverse uvaner og sleskheter har tilgang uten oppsyn. Problemet settes vel mest på spissen i fly siden mange tar av seg skoene - og toalettene kan ikke vaskes hele tiden.

Ta på skoene før toalettbesøk :)

Hpkris
17-01-2012, 23:20
Er det virkelig noen som tråkker i piss frivillig?:cry: Er ikke ofte jeg har vært på et toalett på et fly uten at det ligger diverse ting på gulvet.

Egenes
18-01-2012, 00:12
Er det virkelig noen som tråkker i piss frivillig?:cry:

Høres ut som at du aldri har vært på festival :rolleyes:

Hpkris
18-01-2012, 00:14
Høres ut som at du aldri har vært på festival :rolleyes:

Tenker på sånne utedasser som er nedklina? Har da vært på sånne, men med sko.

Wingman
18-01-2012, 00:36
Pleier innimellom å hinte til passasjerer uten fottøy om at det kanskje ikke er så lurt, og det er mange som kanskje ikke har tenkt tanken. Men likevel er det passasjerer som, selv etter anmodning, likevel går barbeint inn på toalettene bare fordi de ikke gidder å gå tilbake å ta på seg sko!

hstad
18-01-2012, 11:46
Fritt etter hukommelsen fra Pondus:
Jokke: mellom oss sagt, sitter du eller står du når du siler potetene?
Pondus: jeg står, alltid!
Jokke: men hvorfor det? Treffsikkerheten reduseres jo betraktelig.
Pondus: ja, og det er nettopp derfor jeg står!

LN-KOG
18-01-2012, 13:24
Og vi som har reist med tog i land der man er vant med et hull i gulvet, vet at det å sitte på toalettet kan gjøres på maaaange måter...

Det hang en plakat på toalettet på Svalbard Lufthavn som (på russisk) begynte slik:

1) Sitt, ikke stå på ringen.
2) Boksen på veggen skal brukes til hygieniske bind, ikke toalett papir

Det var også noe om å gjøre sitt fornødne i skåla og ikke i sisternen.... Fornøyelig lesning. Tolken hos Sysselmannen lagde den da Aeroflot begynte å fly dit. Og det er ingen vandrehistorie. Jeg hadde tolken som lærer og har sett plakaten.

Egenes
18-01-2012, 17:48
Tenker på sånne utedasser som er nedklina? Har da vært på sånne, men med sko.

Haha, nei. Jeg tenker på festival der man er over flere dager, og har konsumert store mengder %holdig drikke. Da er det fort gjort å gjøre både det ene og det andre. Veit om mange som har sovna i sitt eget, eller andres piss.

Husker for noen år siden, med QR. Så var det en del som tydeligvis hadde stått på huk over doen. Ganske ekkelt. Etter det så har jeg ALLTID brukt sko/tøffler/sandaler når jeg går på flydo.

Hpkris
18-01-2012, 17:59
Haha, nei. Jeg tenker på festival der man er over flere dager, og har konsumert store mengder %holdig drikke. Da er det fort gjort å gjøre både det ene og det andre. Veit om mange som har sovna i sitt eget, eller andres piss.

Husker for noen år siden, med QR. Så var det en del som tydeligvis hadde stått på huk over doen. Ganske ekkelt. Etter det så har jeg ALLTID brukt sko/tøffler/sandaler når jeg går på flydo.

Har heldigvis kontroll på inntaket så kommer ikke i slike situasjoner. Men du har jo opplevd det selv på flyet at det flyter , når du ser sånt så går man ikke barbeint der.

Hypern
04-03-2013, 08:45
Nei det ville ikke informasjonssjefene i verken SAS eller Norwegian gjort.
http://reise.aftenposten.no/reise/Gar-du-i-sokkelesten-pa-flydoen--39031.html#.UTRPUDCyB1Y

Må vel innrømme at jeg har syndet litt på denne på longhaul flygninger. Foreløpig har det ikke skjedd meg noe som helst og mine holdninger er litt sånn at det er ikke alt vi trenger å vite alt om bestandig. Mange fine bakterier på kjøkkenbenken feks.

Jeg personlig synes det ekleste ved flydoer er lyden når man spyler ned, men at jeg faktisk synes denne lyden har blitt mer human ved nyere og moderne fly (les feks Airbus 380).

Novair
04-03-2013, 13:24
Jeg personlig synes det ekleste ved flydoer er lyden når man spyler ned, men at jeg faktisk synes denne lyden har blitt mer human ved nyere og moderne fly (les feks Airbus 380).

Hehe, støtter denne!

Tenkte jeg skulle være smart for noen år tilbake. Presterte å få revet av en tånegl i det jeg skulle være kjapp og komme meg ut før 'lyden' inntraff. Dette indikerer vel også at jeg gikk i sokkelessen ;)

TommyL
04-03-2013, 13:28
Dette har jeg sett mange ganger...jeg gjør det ikke!

CaptainMorgan
04-03-2013, 17:16
Folk må gjerne gå på do med kun sokker. Da slipper jeg å få piss på mine dyre, fine sko, ettersom sokkene tørker opp eventuelle pissedammer ^_^

nime
04-03-2013, 17:32
Har sett nok av folk som går både barbeint og i tynne sokker på flydoen.... som ikke pleier å se spesielt innbydende ut etter at 100 stykker har vært innom der før deg... :skep

Tar alltid av meg på bena når flyturen er godt igang, men jeg tar som regel med meg et par tidligere stjålne hotelltøfler som brukes til nødvendige besøk på flydoen i Y + C. Da slipper jeg å dra på meg skoene igjen, som ofte blir trange under en flytur. Flyr man F er det som regel rimelig rent og pent, og stort sett får man tøfler der også, så da går det bra.

Løsning: Fly F eller ta med noen cheap-o engangstøfler om du flyr Y eller C :thumbup

ENGM 911
04-03-2013, 18:59
Løsning: Fly F eller :thumbup

For på F sitter menn og later vannet mens bermen bak lufter minken. Å giid :lol:

Fy banan om jeg går på toalettet uten sko. Mitt største problem er at jeg greier å sparke skoene fremover til neste seterad og føler meg som en noldus når jeg febrilsk prøver å fiske dem tilbake :o

TOS
04-03-2013, 19:07
Mitt største problem er at jeg greier å sparke skoene fremover til neste seterad og føler meg som en noldus når jeg febrilsk prøver å fiske dem tilbake :o

...og ja, er det deg...;)

nime
04-03-2013, 19:08
For på F sitter menn og later vannet mens bermen bak lufter minken. Å giid :lol:

Fy banan om jeg går på toalettet uten sko. Mitt største problem er at jeg greier å sparke skoene fremover til neste seterad og føler meg som en noldus når jeg febrilsk prøver å fiske dem tilbake :o

Ny løsning: Fangreimer til ski à la 70-tallet :D

Hypern
05-03-2013, 10:25

På Lufthansa Airbus 380 har de tom urinal i F.