PDA

View Full Version : Debut med Easyjet


Someone
04-01-2006, 00:16
Skal nå debutere på Easyjet fra Belfast International til Edinburgh 7 januar. Så det blir spennende å se om de er noe bedre enn Ryanair som jeg prøver å unngå!


Først skal jeg riktignok den 4 januar tilbringe 3 timer på lhr mens jeg venter på BMI flighten fra lhr til bhd (belfast city)

Upcoming flights.

4/1 osl-lhr SAS-737-600
4/1 lhr-bhd BMI 321
7/1 bfs-edi easy 737

LN-KGL
04-01-2006, 01:24
Og hva gjør Someone i Edinburgh - Hariott-Watt-er seg?
Say hello to Grassmarket for meg :cheers:

EB
04-01-2006, 05:52
Kom gjerne med test av easyJet vs. bmi...

sail4fun
04-01-2006, 14:07
Originally posted by Someone




4/1 osl-lhr SAS-737-600


Hvilken flight ? , og hva med en liten rapport ?

Someone
09-01-2006, 19:56
Da kommer endelig rapporten:

4 Jan 2006 klokken 1040 i rute tok LN-RNO av paa rute SK805 paa vei mot London Heathrow som normalt er en flyplass jeg prover aa unngaa saa langt mulig. Uansett var 737-600 full men jeg hadde skaffet meg plass ved nodutgangen og vindu noe som alltid er kjekt naar man er 1.90. Innflygningen til Heathrow gikk overaskende greit og vi var ved gaten 5 min for tiden

Paa Heathrow hadde jeg 3 i overkant av meg til BD088 til Belfast City skulle gaa. Naa tar det ofte lang tid aa komme seg fra T3 til T1UK/RepIre delen noe det ogsaa gjorde denne dagen spesielt pga stor gaa gjennom sikkerhetskontrollen. Utsikten fra BMI delen paa T1 UK/IRE er veldg bra siden man har utsikt over den ene rullebanen paa LHR saa satt stort sett der aa kikket siden det er svaert lite annet aa ta seg til der. BD088 til Belfast City visste seg ogsaa aa vaere i rute og G-MIDL (321 malt i STAR farger) hadde pushback 1525. BMI har ogsaa det langt trangere i sine 321 i forhold til SAS

Belfast City er en flyplass som i storrelse kan minne litt om Torp og den traffikeres av BMI, BA, FlyBE, AerLingus samt ett par andre og har kun ruter til UK og Ireland. Tok vel meg 10-15 min med Taxi inn til Belfast Sentrum

7 Januar klokken 0725 om morgenen noe trott og fyllesjuk motte jeg opp paa Belfast International opp for min debut med Easyjet. Hvorfor en saapass liten by som Belfast har 2 flyplasser kan man igrunn lure paa for katolikker og protestanter klarte faktisk aa bruke samme flyplasser under the Troubles. Uansett saa var deler av Belfast International nettopp pussett opp og fornyet uten at det tok bort det faktum at det nesten var imponerende rotetete de hadde greid aa lage en flyplass av den storrelsen. Belfast International ble dominert av Easyjet og BMI Baby samt andre lavpris selskaper. Dessuten stod det ogsaa en 757-200 fra Continental der som har en rute Belfast-EWR. Saa selv Belfast har en London rute. Uansett tok G-GBOL (litt usikker paa de 2 forste bokstavene siden det var morkt og jeg i daarlig form)

Siden det var boarding med en gang vi hadde skjekket inn gikk vi rett til flyet som var en 737-300 og siden vi var blant de siste til aa gaa ombord og det er free seating hos easyjet hadde jeg regnet med daarlige seter. Men tilsynelatende hadde Easyjet kunder en slags fobi mot nodutganger og der var det kun 1 som satt fra for og jeg fikk derfor plass der. Etter 35 minutter i luften landet vi paa Edinburgh Turnhouse 8.55

Selv om ikke det var noen luksus paa Easyjet var det langt bedre enn Ryanair som jeg ikke kan fordra. Riktignok er uniformene til flyvertinnene utrolig stygge og setene kan ikke lenes bakover. Det virket som om det var litt bedre plass enn hos Ryanair


Forresten naar det gjelder edi kan man se noen eksotiske fugler der pga noe militaer aktivitet. Da jeg dro hjem i Juni landet det en VC-10 fra RAF de fleste ikke ser saa ofte

Someone
09-01-2006, 20:04
Naar det gjelder Easyjet vs BMI saa er BMI og foretrekke selv om jeg ikke er spesielt begeistret for dem heller. Flyr ofte BMI lhr-edi(321) og edi-cph(erj-145) saa har litt erfaring med dem. Servicen er helt grei hverken mer eller mindre, men man faar gratis drikke og en sandwich noe som er positivt, men plassen er daarligere enn hos SAS.

Egentlig er jeg litt sure paa dem om dagen etter at de for jul flytten avgangen min edi-cph med 1 time og 10 min uten aa gi meg beskjed paa forhaand, men heldigvis flyttet de den riktig vei saa jeg maatte sitte aa vente endel ektra istedet for aa risikere aa miste flighthen. Dessuten nektet de opprinnelig aa skjekke inn bagasjen min siden det var 2t og 40 min for avgang, men de gjorde det allikevel siden jeg ikke hadde faatt beaskjed av avgangen var flyttet

EB
09-01-2006, 20:56
Morsomt å lese om andre selskaper... Håper på flere rapporter...:up: