PDA

View Full Version : Alle destinasjoner 196,- kr fra midnatt!

Hurum
03-01-2006, 13:57
Nyttårstilbud!
Fra midnatt kl 00.01 4. januar gir Norwegian alle kunder et fantastisk tilbud.
Tusenvis av billetter til alle reisemål vi flyr i perioden.
Prisen starter på 196,- pr. pers. en vei.

Salgsperiode: 4. januar - 10. januar.
Reiseperiode: 9. januar - 30. mars.

Sjekk lavpriskalenderen:

http://response.norwegian.no/t?ctl=106AC9E:2497713

Mvh
Norwegian

LN-HAT
04-01-2006, 00:01
http://ip.norwegian.no/ip/images/trafficjam_lg.jpg KL0003 ......

Vi har stor trafikk.

Hvis du venter blir forespørselen automatisk sendt på nytt.

Prøver på nytt om 16 sekunder...

Welcome to Norwegian.no

Sorry, but we are experiencing to much traffic to take your request at the moment.

Best regards Norwegian.

Hurum
04-01-2006, 00:56
Er du helt fersk? ;=)
Bruker da www.wideroe.no og får full oversikt uten kø, men må da betale 50,- kr til WF i gebyr

SAJblue
04-01-2006, 01:01
hvis du går inn fra forsiden på norwegian.no funker det bedre!

Hurum
04-01-2006, 01:04
Originally posted by SAJblue

hvis du går inn fra forsiden på norwegian.no funker det bedre!
Veldig varierende resultat når en fakstisk begynner å søke på billetter, men ikke overraskende når prisene er så lave.;)

ENGM RAMP
04-01-2006, 01:52
Akkurat kjøpt billetter til Gamlingene t/r CPH for 1096,- og til meg og fruen t/r MAD i Mai riktignok for latterlige NOK 666,-

Internmelding:

(OG JA ARNE, DET VAR MENT SOM EN BURSDAGSOVERRASKELSE, MEN GLEMTE HELT AT DU LESER FORUMET JEVNLIG, MEN, ET GLASS COGNAC EN KVELD KAN BØTE PÅ SKADEN! )

:up:

I luv it

:nor

EB
04-01-2006, 06:02
Kjempebra tilbud... Men jeg håper de ikke legger ut for mange seter - de skal også tjene penger i Q1...

CK
04-01-2006, 07:38
Q1 er et vnaksleig kvartal - bedre for aksjekursen å levere høye c/f, og heller drite i yielden???

Hurum
04-01-2006, 09:52
Originally posted by CK

Q1 er et vnaksleig kvartal - bedre for aksjekursen å levere høye c/f, og heller drite i yielden???
Virker nesten som uansett hva Norwegian gjør så er det dårlig med tanke på yield og inntekter i CK's øyner.

A320
04-01-2006, 10:13
Når du er en stor sas-sasbraathens fan så gnager det vel litt att sasbraathens har fått en konkurent som har tatt en del pax fra selskapet som gjør alt så bra i sas fansens øyne.

Thomas
04-01-2006, 13:14
Ja, skremmende at noen gjør det nogenlunde greit i LCC verdenen.. :p

Kjos, Skjeldam og Ellingsen var alle tre på Gardermoen idag og delte ut sjokolade til passasjerene.. kjempemessig! :up:

CK
04-01-2006, 13:51
seriøst Hurum!! Saken er at Q1 er et vanskelig kvartal for alle - også SAS gruppen - og særløig januar-februar er veldig vanskelig. Og Norwegian har jo tidligere vist at de er villige til å ofre yield mot c/f - som selvsagt er helt legitimt

LN-MOW
04-01-2006, 13:57
Originally posted by Hurum

Originally posted by CK

Virker nesten som uansett hva Norwegian gjør så er det dårlig med tanke på yield og inntekter i CK's øyner.

Dette er ikke noedvendigvis negativt - og var nok heller ikke ment slik. Det er ogsaa viktig aa faa inn cash, og i daarligere tider er litt cash bedre enn ikkeno cash ..

OEH
04-01-2006, 14:07
Hurra!:D
Fikk booket Oslo- London og Paris-Oslo i juni til den nette sum av kr. 2600 for 3 voksne.
Får håpe de har begynt å fly på Orly innen den tid.:up:

Hurum
04-01-2006, 14:14
Originally posted by CK

seriøst Hurum!! Saken er at Q1 er et vanskelig kvartal for alle - også SAS gruppen - og særløig januar-februar er veldig vanskelig. Og Norwegian har jo tidligere vist at de er villige til å ofre yield mot c/f - som selvsagt er helt legitimt

Var seriøs ja. Sjeldent å se deg skrive noe positivt om Norwegian sine tall, og om du skriver at beleggsprosenten er bra så virker du alltid skeptisk til yielden.
Men er da lov å ha egne meninger så ikke noe stort problem nei, så lenge man ser sine egne meninger.

Jens W
04-01-2006, 14:18
Originally posted by OEH

Hurra!:D
Fikk booket Oslo- London og Paris-Oslo i juni til den nette sum av kr. 2600 for 3 voksne.
Får håpe de har begynt å fly på Orly innen den tid.:up:
Men i Juni har de dog ikke kampanjepris :)
Bra timing, sitter akkurat og skal booke tur til min bror om en måned.. Men jeg tror dog ikke jeg gidder "sikkerhetstimene" (liker å ha minst 3..) på OSL, så det blir nok BUSK (som i grunnen ikke er allverden så mye dyrere TRD-ARN)

CK
04-01-2006, 14:22
Hurum: når du pøser ut billetter til 196 kroner er det klart yielden din blir dårlig! Men, det er kanskje eneste mulighet i lavperioder som jan/feb - SKBU gjør det samme (men uten å kalle det en kampanje), og det samme gjør Star Tour & Co. I jan-feb bytter man yield mot belegg - eller man kan skjære ned på tibudet av seter gjennom å redusere tidtabellen. Hvis du kan fjerne kostnadene dine med å gjøre det på den måten - om dine variable kostnader er høye og dine faste lave.

Hurum
04-01-2006, 14:25
Originally posted by CK

Hurum: når du pøser ut billetter til 196 kroner er det klart yielden din blir dårlig! Men, det er kanskje eneste mulighet i lavperioder som jan/feb - SKBU gjør det samme (men uten å kalle det en kampanje), og det samme gjør Star Tour & Co. I jan-feb bytter man yield mot belegg - eller man kan skjære ned på tibudet av seter gjennom å redusere tidtabellen. Hvis du kan fjerne kostnadene dine med å gjøre det på den måten - om dine variable kostnader er høye og dine faste lave.

Nå er det ikke "min" yield vi snakker om. SAS har da hatt en flott "kampanje" under navnet ADVENTSKALENDER som nettopp gir de reisende billige billetter i den "vanskelige" perioden. Jeg synes da det er en kampanje, men mulig vi har ulik definisjon. Yielden blir sikkert bedre ved å fylle opp flyene som likevel flyr med noen som betaler litt, enn tomme seter vil jeg tro, uansett selskap vil jeg tro, og ganske smart av dem å gjøre det.
Forstår godt at begge selskaper gjør dette, men er som regel yielden som fokus når Norwegian legger ut sine billetter virker det som.

MartinL
04-01-2006, 17:26
Bedre å fylle opp noen flere seter til en lattelig pris enn å la de gå tomme!

Ikke bare gir dette litt mere inntekter pr avgang (selv om billettene selges med tap)
Det skaper også blest om Norwegian
Tiltrekker nye kunder
Eksisterende kunder prøver ut nye destinasjoner.
Stimulerer til flere reisende som ikke ville reist på tur i vinterhalvåret.
(de vil kanskje være fristet til å gjøre det samme året etter)
Markedsføring, flere medier har sikkert trukket det frem.
Reisende vil garantert fortelle om de billige prisene til bekjente. dette skaper nye kunder.

Denne listen kan sikkert bli lang, men poenget mitt er vel at et slik fremstøt fra Norwegian har nok flere sider enn bare det å fylle opp ellers tomme seter!

TOS
04-01-2006, 17:26

Yielden blir sikkert bedre ved å fylle opp flyene som likevel flyr med noen som betaler litt, enn tomme seter vil jeg tro, uansett selskap vil jeg tro, og ganske smart av dem å gjøre det.

Yielden blir lavere når et selskap selger flere billige billetter enn normalt (om det er en kampanje eller advetskalender). Dvs. enhetsinntekten - eller inntekten per solgte billett - er altså lavere, men dersom lavere pris gjør at man selger flere billetter så kan man ta igjen det tapte med økt volum. Det aller beste er selvsagt å klare å selge max antall billetter til max pris, men realistisk sett så er vel ikke det så enkelt. Dette kan altså gi utslag i økt total inntekt for selskapet, og det var nok bare det CK mente.

dc-8-63
04-01-2006, 18:48
Originally posted by LN-HAT

http://ip.norwegian.no/ip/images/trafficjam_lg.jpg KL0003 ......

Vi har stor trafikk.

Hvis du venter blir forespørselen automatisk sendt på nytt.

Prøver på nytt om 16 sekunder...

Welcome to Norwegian.no

Sorry, but we are experiencing to much traffic to take your request at the moment.

Best regards Norwegian.

Hvorfor klarer de ikke aa ta unna trafikken ? Mens jeg ellers er imponert over sidene til Norwegian, er jeg veldig skuffet over at de ikke har dimensjonert korrekt. Vi har som et absolutt krav at sidene skal vaere tilgjengelige, noe vi ogsaa har klart med vesentlig stoerre trykk enn det DY opplever i dag. Ved begge Nobel prisene vi har faatt, hadde vi i loepet av minutter etter kunngjoerelsene 10.000 x normal trafikk uten at sidene gikk ned.....og naar vi kunngjorde estragon undersoekelsen, hadde vi riktignok noe tid aa planlegge, men trafikken var faktisk ennaa stoerre...og servere skalerte nydelig.....og med Apache og Linux er det ikke snakk om store summer for aa lage loesninger som skalerer langt over det DY opplever i dag.....

sail4fun
04-01-2006, 19:11
De har muligens ikke spesifisert det ovenfor tjenesteleverandøren , http://www.basefarm.no/references/. Eller så har Basefarm det "hett" nå.

Hurum
04-01-2006, 20:40
Nå var vel sidene "nede" kun en stund etter at billettene ble lagt ut. Regner med at det er endel mer belastning på Norwegian sine sider enn på "Nobelpris-sidene", da de besøkende hos Norwegian vil søke fram og tilbake på både ulike datoer, tider, priser og destiansjoner, pålogginger som kunder, betaling av billettene etc. Kjenner ikke nobelsidene godt nok, men vil anta at det for det meste er mer nyheten om HVEM som har fått prisen og hva vedkommede har gjort for å få den.

Har vel sjelden vært så lite problemer med sidene til Norwegian ved en kampanje. Ellers sliter vel "alle" selskaper når store kampanjer legges ut.

sail4fun
04-01-2006, 20:43
At "alle" sliter er ikke noen unnskylding.

Alle sliter ikke...., tenker da ikke kun på flyselskaper..., men mange institusjoner , etater og firma' legger selv opp til slike topper, og klarer å dimensjonere for dette.

/G

Klippe
04-01-2006, 22:28
Så galt kan det umulig ha vært. I Hegnar Online skrives det at Aksjen har klatret 5,8 prosent til 81,75 kroner pga. en vellykket billettkampanje.

Hvor mye steg estragon når den ble lagt ut?

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=204438&cat=100

:biggrin

dc-8-63
04-01-2006, 22:47

Nå var vel sidene "nede" kun en stund etter at billettene ble lagt ut. Regner med at det er endel mer belastning på Norwegian sine sider enn på "Nobelpris-sidene", da de besøkende hos Norwegian vil søke fram og tilbake på både ulike datoer, tider, priser og destiansjoner, pålogginger som kunder, betaling av billettene etc. Kjenner ikke nobelsidene godt nok, men vil anta at det for det meste er mer nyheten om HVEM som har fått prisen og hva vedkommede har gjort for å få den.

Har vel sjelden vært så lite problemer med sidene til Norwegian ved en kampanje. Ellers sliter vel "alle" selskaper når store kampanjer legges ut.

Ikke Nobelpris sidene...men vaar egne sider Fred Hutchinson Cancer Research Center (www.fhcrc.org)....trykket steg med ca 10.000 x normal belastning....

Naa slapp vi ikke Estragon, men derimot en forskningsrapport som ble kjempenyhet verden over, saapass stor at vi hadde TV Team i fra alle verdensdeler parkert utenfor vaart campus...dette var en nyhet vi kunne planlegge (paa samme maate som DY kan planlegge en kampanje) og dermed kunne vi benytte en Linux Cluster som til daglig utfoerer tunge kalkulasjoner (vi benytter kun CPU'ene)....

Som non-profit saa kan vi selv innen vaare kostnadsrammer dimensjonere for oeket paagang, poenget mitt er ikke hvem gjoer hva, men at aa dimensjonere riktig.

Klippe
04-01-2006, 23:07
For moro skyld gikk jeg inn på Alexa.com for å sjekke hvordan http://www.fhcrc.org er plassert i verdensstatistikken. Den var i går plassert på 164.690 plass, noe som ikke er spesielt høyt. Jeg går 2 år tilbake i tid og finner at denne sidens høyeste rangering i de siste 2 årene har vært ca. 60.000 plass.

Norwegian var i går til sammenligning plassert på 5.162 plass på samme statistikk!!! I dag antageligvis mye høyere på grunn av kampanjen.

Dette er nødvendigvis ikke 100 % riktig men gir en ganske klar indikasjon på status.

:naughty:

LN-MOW
04-01-2006, 23:13
En annen ting man boer dimensjonere for er uforutsette begivenheter. Faar man f.eks. en ulykke, vil sidene bli 'bombet' med hits. Dette er imidlertid 'enklere hits' - de er bare ute etter aa lese pressemelding eller nyhetsskriv - men aa kunne ha sidene oppe gjennom en slik 'storm' vil kunne lette presset paa et telefonsystem som allerede sannsynligvis har kollapset.

Det foerste stedet folk soeker etter nyheter er paa internett, og det gjelder aa vaere forberedt hvis noe uforutsett skulle skje.

LN-MOW
04-01-2006, 23:22
Originally posted by Klippe

For moro skyld gikk jeg inn på Alexa.com for å sjekke hvordan http://www.fhcrc.org er plassert i verdensstatistikken. Den var i går plassert på 164.690 plass, noe som ikke er spesielt høyt. Jeg går 2 år tilbake i tid og finner at denne sidens høyeste rangering i de siste 2 årene har vært ca. 60.000 plass.

Norwegian var i går til sammenligning plassert på 5.162 plass på samme statistikk!!! I dag antageligvis mye høyere på grunn av kampanjen.

Dette er nødvendigvis ikke 100 % riktig men gir en ganske klar indikasjon på status.

Jeg vil tro at antallet overfoerte mb ville gjoere dette bildet litt annerledes ... kjenner jeg instituttet til DC-8-63 rett, var dette et ganske stort dokument, og naar 'alle' skal laste ned fila samtidig kreves det stor baandbredde....

Artig site, forresten (alexa). Har ikke sett den foer.

sail4fun
04-01-2006, 23:40
'Man må selvsagt dimensjonere butikken for toppene, ellers så kan det hende kundene går lei.

Alexa var jo en artig site,fant igjen en av "våre" (jobbmessig) opp mot 2000'plass , ikke dårlig.

dc-8-63
05-01-2006, 00:03
Originally posted by Klippe

Naa er www.fhcrc.org kun en meget liten del av det vi driver med, og kun en liten del av trafikken, vi har naa 55 forskjellige sites hvor flertallet er "private" paa grunn av informasjonstypene vi steller med. Jeg regner med at Nobel prisene ikke fikk deg til aa se paa vaare sites, men derimot forskningsmiljoene verden over var meget aktive, og de har adgang til sider og sites hos oss. En del av dette gikk ogsaa over Internet2, som vi ogsaa er en del av.

Poenget mitt forblir det samme, og jeg har kritisert SAS for dette mange ganger ogsaa, det lar seg fint gjoere aa planlegge og dimensjonere for trafikk topper og kampanjer.