PDA

View Full Version : Tips Dubai - Las Vegas med SAS-poeng


SudCaravelle
07-01-2012, 19:39
Vi er ti gutter som skal feire våre 40 års dager i Las Vegas i oktober.

Gjengen kommer inn fra Oslo og en fra Miami.

Jeg får jo litt annet reiseutgangspunkt enn planlagt så jeg lurer litt...

En av de enklere rutene virker som er med CO/UA og de kommer på "bare" 9000,- Min erfaring med CO tilsier at 18-19 timer med de på monkey kan bli ganske kjipt, men business koster jo virkelig skjorta (bortimot 30.000)

Noen andre alternativ? Rimeligere biz?

Jeg har ca 300.000 EB poeng, men på SAS virket det som det var null ledige bonusreiser - stemmer dette? (24/25 oktober til 29/30 oktober)

På forhånd takk.

Dag Viking
07-01-2012, 19:53
Det burde vel være mulig å ta de ut med *A, enten østover eller vestover. Det finnes mange muligheter når det gjelder routing, hub og selskap man drar med (FRA, MUC, ZRH, BKK, NRT, PVG osv osv)
Sjekk med f.eks. KVS, kanskje det er bedre å finne setene før man ringer til SAS?
130 000/ 170 000 i C og F koster det.

SudCaravelle
07-01-2012, 19:55
Det burde vel være mulig å ta de ut med *A, enten østover eller vestover. Det finnes mange muligheter når det gjelder routing, hub og selskap man drar med (FRA, MUC, ZRH, BKK, NRT, PVG osv osv)
Sjekk med f.eks. KVS, kanskje det er bedre å finne setene før man ringer til SAS?

Ahh... Takk - østover hadde faktisk ikke streifet meg, TG eller SQ er jo fine alternativ.

Hypern
07-01-2012, 20:23
Ahh... Takk - østover hadde faktisk ikke streifet meg, TG eller SQ er jo fine alternativ.

Om du velger vestover så er transatlantisk den vanskligste leggen å få til på bonuspoeng. Velger du østover så ser det ut som det er greit å få til ICN-LAX iallefall med OZ både på F og C og da er du jo nesten der.

view
07-01-2012, 20:34
Jeg føler ikke at Eurobonus har strenge regler på routing, har f.eks en kompis som fløy ARN-BKK via NRT for å få mest mulig *A F-klasse (kom på 180 000). Derfor bør både øst og vest være mulig.

Ville for komfortens skyld sjekket SQ, du har jo SQ12 (388 via NRT) til LAX, direkte A345 LAX og SQ15 77W (via ICN) og SQ2 77Q (via HKG) til SFO. Derfra finner du alltids en kjapp connection til LAS. Alle disse har du i C en bred god flat seng, søvn er viktig på en såpass lang reise med et relativt kort opphold.

Tar du Thai fra BKK har de en A345 til LAX, men med velkjent slippery-slope sete i C.

Grattis med nye utfordringer i midtøsten!

SQ 777
07-01-2012, 20:44
Tittet på KVS 24. okt ut til LAS, intet, men 25.okt denne, som kanske ikke er den mest mest ønskede:

CA 942 DXB 00:10 PEK 11:45 330 0 CS+
-> CA 987 PEK 14:00 LAX 11:00 773 0 FS+
-> UA 384 LAX 16:40 LAS 17:57 320 0 FS+

Robbiedeluxe
07-01-2012, 20:46
UA har ledig i F om du flyr: Dubai - London - Los Angeles - Las Vegas.

nick5000
08-01-2012, 04:21
Jeg tror ikke østover går. Det er vel ihvertfall ikke tillatt med US eller co miles. Har ikke sas en regel som sier max 3 segemnts hver vei også?

view
08-01-2012, 11:17
Her er en mulighet vestover fra awardnexus:

LH 639 on a 333
Depart:DXB @ 07:50 (10-25)
Arrive:MUC @ 12:15 (10-25)~ 8 hour flight
1 x AC Business award
3.4 hours layover

LH 474 on a 333
Depart:MUC @ 15:40 (10-25)
Arrive:YUL @ 18:10 (10-25)~ 9 hour flight
1 x AC Business award
1.8 hours layover

AC 595 on a 319
Depart:YUL @ 19:55 (10-25)
Arrive:LAS @ 22:15 (10-25)~ 6 hour flight
1 x AC Business award



AC 556 on a 320
Depart:LAS @ 12:00 (10-30)
Arrive:YYZ @ 19:17 (10-30)~ 5 hour flight
1 x AC Business award in Economy cabin
2.6 hours layover

AC 878 on a 763
Depart:YYZ @ 21:50 (10-30)
Arrive:ZRH @ 10:45 (10-31)~ 7 hour flight
1 x AC Business award
2 hours layover

LX 242 on a 333
Depart:ZRH @ 12:45 (10-31)
Arrive:DXB @ 21:40 (10-31)~ 6 hour flight
1 x AC Business award

SudCaravelle
08-01-2012, 14:34
Takk for mange gode råd - dette ser jo meget bra ut :)

Er det da for meg å bare booke via SAS kundeservice?

Robbiedeluxe
09-01-2012, 00:11
Yep. Hils fra forumet.

SQ 777
09-01-2012, 10:08
Også vi er spent på hva du får til ;)

SudCaravelle
16-01-2012, 19:18
Nå begynner det å ligne noe etter svært god servicee fra en dame på SAS i dag.. Hun hjalp meg i 40 minutter og ringte meg opp igjen to ganger.

Da ble det:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Hjem ble veldig bra med:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Pris - 130.000 poeng

Turen opp/bort ble litt kjip, men kan slappe av på de siste flightene.
Turen tilbake er jeg fornøyd med så man kommer uthvilt hjem til kona i "sandkassen"

Nå er vi tolv gutter som har booket så da mangler bare hotell..

SQ 777
16-01-2012, 19:28
Dette så jo bra ut og god service ..Taxes ?

Chriscross
16-01-2012, 19:30
Nå begynner det å ligne noe etter svært god servicee fra en dame på SAS i dag.. Hun hjalp meg i 40 minutter og ringte meg opp igjen to ganger.

Da ble det:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Hjem ble veldig bra med:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Pris - 130.000 poeng

Turen opp/bort ble litt kjip, men kan slappe av på de siste flightene.
Turen tilbake er jeg fornøyd med så man kommer uthvilt hjem til kona i "sandkassen"

Nå er vi tolv gutter som har booket så da mangler bare hotell..

Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

SudCaravelle
16-01-2012, 19:33
Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

Godt tips.... da ringer jeg om noen uker.

Det hadde vært behagelig å få Dubai-Frankfurt på business (eller selvf. første ;-))

Takk

SudCaravelle
16-01-2012, 19:34
Dette så jo bra ut og god service ..Taxes ?

Servicen var strålende...

Taxes 4.100 NOK (Trodde jeg skulle bli skatteflyktning jeg :p)

TommyL
16-01-2012, 22:03
Servicen var strålende...

Taxes 4.100 NOK (Trodde jeg skulle bli skatteflyktning jeg :p)

Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Someone
16-01-2012, 22:30
Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Drivstofftillegg når man tar ut reiser med andre selskaper

ex_trd
16-01-2012, 23:51
Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Det enkle svaret: Fordi amerikanere ikke lar seg flå med skatter og avgifter. Vi europeere, og særlig nordmenn, er jo godt vant med å betale skjorta og vel så det i avgifter (engangsavgift, dokumentavgift, arveavgift+++), så hvorfor ikke også på flyreiser?

ILS2
17-01-2012, 00:20
(Off topic) Spørsmålet er: Er dette en avgift som SAS er nødt til å kreve inn på vegne av operating carrier, eller gjør de det ene og alene for egen vinnings skyld? Når de får spørsmål om dette på Facebook, ramler det ut politikersvar (svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om).

ex_trd
17-01-2012, 00:21
(Off topic) Spørsmålet er: Er dette en avgift som SAS er nødt til å kreve inn på vegne av operating carrier, eller gjør de det ene og alene for egen vinnings skyld? Når de får spørsmål om dette på Facebook, ramler det ut politikersvar (svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om).

De europeisk selskapene tar pengene selv, og du ser jo at amerikanske selskaper ikke krever inn denne "avgiften". Synes svaret gir seg selv.

SudCaravelle
17-01-2012, 23:02
Da fikk jeg en hyggelig oppdatert rute fra den svært hyggelige damen fra SAS:

Utreisen er byttet fra:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Til følgende rute:

Dubai - Munchen - Business - LH 330
Munchen - CPH - Business - SK MD81
CPH - ORD - Business - SK A340
ORD - Las Vegas - Monkey - UA A320

Det kuttet reisen ned med 7 timer og de ble noen timer mer på Business, samt avgiftene gikk (uforståelig for meg) ned til 2.700

Hjem er som før:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Da er det bare siste flighten inn til Las Vegas som er økonomi på hele ruten og det synes jeg er bra jobbet av SAS. Denne flighten er det vel lite å gjøre noe med?

Nå er den i alle fall bestilt.

Someone
17-01-2012, 23:09
.....samt avgiftene gikk (uforståelig for meg) ned til 2.700


Det skyldes at du nå flyr SAS på deler av strekningen. Ingen drivstofftillegg når du bruker Eurobonuspoeng med dem, kun på flygninger operert av andre

Hypern
17-01-2012, 23:13
Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Fordi noen selskaper er dummere enn andre når det gjelder bonusuttak vel? Nei fra spøk til alvor, varierer mye fra selskap til selskap det. Miles and More belaster fueltillegg som Eurbonus gjør ved uttak. Mitt inntrykk er at amerikanske selskaper gjør dette i mye mindre grad enn europeiske. Men det hender dog at US Airways vil charge fueltillegg, da skal man bare nekte og sende det til ratingdesken.

SudCaravelle
22-01-2012, 15:09
Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

Beklager at jeg egoistisk drar opp igjen denne tråden...

Er trikset da å ringe SAS igjen om noen måneder og høre om noen av flightene kan flyttes til F? At det da har kommet opp noen fler ledige poengplasser?

Eneste flighten som "plager" meg nå er siste flighten fra ORD til LAS i economy. Er det noen triks for å vippe denne noen rader frem? (ser jeg kan få Eco+ for noen få dollar) Er det mulig at det åpner seg nye seter for poeng på denne flighten?

Å betale seg opp koster vel mer enn det smaker? (hvis det er mulig)

Thursday, October 25, 2012
confirmed Departure: 20:00 Chicago, USA - O'Hare International , terminal 1
Arrival: 21:56 Las Vegas, USA - McCarran International , terminal 1
Airline: United Airlines UA540 Duration: 3:56
Aircraft: Airbus Industrie A320-100/200
Last check in: information not available
Fare type: Economy Restricted
Baggage: 1 piece(s) per traveller
information not available current flight status


På forhånd takk.

ex_trd
23-01-2012, 11:22
Er jo lenge igjen til avreise enda, så jeg ville tatt det med knusende ro egentlig. Hva med denne utreisa?

10/24 (WE) OS840 Dubai Vienna 01:50-05:55 767 Business
10/24 (WE) OS451 Vienna London(LHR) 07:05-08:35 738 Business
10/24 (WE) UA935 London(LHR) Los Angeles 10:25-13:44 777 First
10/24 (WE) UA384 Los Angeles Las Vegas 16:40-17:57 320 Economy

Da får du F på langturen, og LAX-LHR-LAX flys så vidt jeg vet med oppgradert kabininteriør:

http://www.united.com/page/article/0,6867,53247,00.html

Du må riktignok lide i Economy på 1-timersflighten fra LAX til LAS, men vedder på at det åpner seg opp i F før du skal reise. Tidligere fremme er du også, så du rekker et par margaritas før kompisene er på plass.

Chriscross
23-01-2012, 11:36
Beklager at jeg egoistisk drar opp igjen denne tråden...

Er trikset da å ringe SAS igjen om noen måneder og høre om noen av flightene kan flyttes til F? At det da har kommet opp noen fler ledige poengplasser?

Eneste flighten som "plager" meg nå er siste flighten fra ORD til LAS i economy. Er det noen triks for å vippe denne noen rader frem? (ser jeg kan få Eco+ for noen få dollar) Er det mulig at det åpner seg nye seter for poeng på denne flighten?

Å betale seg opp koster vel mer enn det smaker? (hvis det er mulig)



På forhånd takk.

Følg med på ana-tool eller en annen side der du kan se bonusseter på nett. Tror United, Air Canada også har denne muligheten. Ofte åpner det seg vel noe siste uken tror jeg.

SudCaravelle
17-10-2012, 14:01
Hei igjen – jeg røsker denne tråden opp narsissist som jeg er… :wow:

Nå er det rett over en uke igjen og en (kjempehyggelig denne gangen) dame på SAS fortalte at de tre siste dagene før jeg reiser (ETA 25 OCT) så er det nå bonusbilletter ledig på first DXB-MUC.

Er det på dagen en uke før de åpner opp?

Kan noen please ”sjekke”? LH DXB-MUC 25 OCT?

Takker.

jameson82
17-10-2012, 14:03
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
THU 25 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS- CS- YS-

A | D G | K
1 - - + -
2 + + + -

[+] Available [W] Wing [L] Lavatory
[-] Unavailable [E] Exit Row [U] Upper Deck
[P] Preferred [|] Aisle

----------------------------------------------------------------------------------
Edit

Dagen før er det ledig i First
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
WED 24 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS+ CS- YS+

SudCaravelle
17-10-2012, 14:26
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
THU 25 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS- CS- YS-

A | D G | K
1 - - + -
2 + + + -

[+] Available [W] Wing [L] Lavatory
[-] Unavailable [E] Exit Row [U] Upper Deck
[P] Preferred [|] Aisle

----------------------------------------------------------------------------------
Edit

Dagen før er det ledig i First
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
WED 24 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS+ CS- YS+

Tusen takk - jeg skjoente ikke helt kodene, men renger med at det betyr null ledig 25 OCT (saa langt) men dagen foer?

jameson82
17-10-2012, 14:28
Tusen takk - jeg skjoente ikke helt kodene, men renger med at det betyr null ledig 25 OCT (saa langt) men dagen foer?

Stemmer.;)

Eriksan
17-10-2012, 15:00
Ledig 22+23+24OCT, men ikke din dato dessverre. Litt av en reise, EB-award antar jeg fra ovennevnte?

Mener du det er verdt alle ekstrapoengene bare for å få F på det ene segmentet DXB-MUC?

SudCaravelle
17-10-2012, 15:08
Ledig 22+23+24OCT, men ikke din dato dessverre. Litt av en reise, EB-award antar jeg fra ovennevnte?

Mener du det er verdt alle ekstrapoengene bare for å få F på det ene segmentet DXB-MUC?

Ja 15.000 poeng kan jeg leve med - jeg vil jo ogsaa proeve iherdig aa faa first paa LAX-FRA-DXB paa returen.

Discus
17-10-2012, 19:14
Og for de som ønsker selvbetjening, kan enkelt sjekkes på united.com uten innlogging, sjekk "saver award", som er den *A-selskaper bookes i.

SudCaravelle
18-10-2012, 09:21
Takker for hjelp saa langt..

Naa er DXB-MUC confirmed i First sete 2A (tror det er new first class)

Dette begynner aa bli en grei maate aa bikke 40 paa :up:

Jeg vet jeg drar det lit langt naa - men vet noen hvordan LH LAS-FRA-DXB ser ut for 30 OCT?

Jeg fikk ikke United tipset ditt Discus til aa fungere.

jameson82
18-10-2012, 10:16
LH har ikke noe direkte fra LAS.
Men har funnet via DEN. First over dammen er svært skjelden ledig. Desverre en håpløs lang connection i Denver
30/10
UA 5542 LAS 06:10 DEN 09:00 CR7 0 FS/ CS+ YS-
-> LH 447 DEN 16:05 FRA 08:40 +1 744 0 FS+ CS- YS+
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
31/10
LH 630 FRA 14:45 DXB 00:05 +1 346 0 FS+ CS- YS+

FS+=ledig sete i first
CS+=Ledig sete i biz

Eriksan
18-10-2012, 10:26
Ja 15.000 poeng kan jeg leve med - jeg vil jo ogsaa proeve iherdig aa faa first paa LAX-FRA-DXB paa returen.

15K? Med ny *A uttakstabell for EB er Middle East <> North America 120K i C og 160K i F, gamle tabellen var det vel 10K høyere både C og F.

...
Naa er DXB-MUC confirmed i First sete 2A (tror det er new first class)
...
Jeg vet jeg drar det lit langt naa - men vet noen hvordan LH LAS-FRA-DXB ser ut for 30 OCT?

Noen må ha tryllet frem en O-cl til deg så du får F DXB-MUC siden den var stengt igår og er stengt nå. LH O-cl ikke ledig 30OCT på hele routingen LAX-FRA-DXB (hvis det var LAX du mente, ikke LAS), men ser det er ledig 31OCT FRA-DXB.

SudCaravelle
18-10-2012, 10:55
Noen må ha tryllet frem en O-cl til deg så du får F DXB-MUC siden den var stengt igår og er stengt nå. LH O-cl ikke ledig 30OCT på hele routingen LAX-FRA-DXB (hvis det var LAX du mente, ikke LAS), men ser det er ledig 31OCT FRA-DXB.

Det har fint lite med trylling å gjorde – den var stengt I går, ja – det åpnet seg et sete i dag som jeg fikk (klasse O)

Det som er det rare er dog at en dansk venninne i SAS skal nå ha 320.000 poeng av meg (som jeg ikke har lenger) og har avbestilt business billetten på et stappfult fly.

Så det er mulig jeg må komme meg til LAS på en annen måte nå.

Da blir jeg litt småirritert på SAS.

Chriscross
18-10-2012, 14:34
Spurte du hvordan hun kom frem til den prisen? Er hun litt full tenker hun kanskje 120 dxb europa + 150 Europa - las, men det skulle jo vært 270 000 poeng. Spent på hvordan det løser seg. Prøvd å ringe på nytt?

SudCaravelle
18-10-2012, 14:45
Spurte du hvordan hun kom frem til den prisen? Er hun litt full tenker hun kanskje 120 dxb europa + 150 Europa - las, men det skulle jo vært 270 000 poeng. Spent på hvordan det løser seg. Prøvd å ringe på nytt?

Takk Mr. Cross.

Det ble en del kommunikasjon frem og tilbake I dag, hvor jeg endte opp på venteliste for å I hele tatt komme med på flyet. Jeg fikk endelig plassen bekreftet for noen minutter siden. Da var forøvrig også denne (O) first class billetten gitt til en annen luring. :cry:

Nå er jeg glad for at jeg i det hele tatt kommer meg til Vegas, nå i sete 3A istedenfor. Håper et plaster på såret er at det er en A330 med ny konfigurasjon. :)

Chriscross
18-10-2012, 14:56
Godt det ordnet seg. Dette er nok et eksempel på at sk må fikse et ordentlig bookingsystem på nett slik at en slipper og ringe for så å bli lurt opp i stry av inkompetente folk.