PDA

View Full Version : De unge foretrekker Norwegian

AirbusTrond
07-01-2012, 14:54
Det er overskriften i Aftenposten i dag. Ikke så overraskende.

For hele befolkningsgruppen svarer 41 prosent SAS og 39 prosent Norwegian når de får spørsmål om hvilket selskap de foretrekker å reise med i Norge. 15 prosent svarer ingen. 5 prosent Widerøe og 1 prosent DAT.

I aldersgruppen 30-44 år sier hele 45 prosent Norwegian, 37 prosent SAS. For de i aldergruppen 45-59 foretrekker 45 prossent SAS, 35 prosent Norwegian.

Det er altså nokså "hipp som happ". Og undersøkelsen føyer seg jo stort sett inn i rekken av unødvendige reiseartikler og artikler generelt basert på spørreundersøkelser.....

For egen del så kan jeg vel legge til at jeg ville svart "ingen", eller "alle" om det var et alternativ. :)

kekker
07-01-2012, 17:38
Alltid festlig med slike artikler..

For min del koker det ned til pris, så lenge det er innenfor europa.
Skal jeg på lengre tur blir det plutselig flere muligheter med å prøve nye selskap og flytyper.

Selv om det betyr at man havner på melkeruter ala OSL-SVO-DXB-BOM, skal ikke ha fem timer connection på SVO igjen, så gøy var det ikke..

AirbusTrond
07-01-2012, 20:46
Ja, dette handler jo utelukkende om Norge. Tror de sliter litt i reiseredaksjonene rundt om, det er ikke så mye spennende som skjer og som ikke er omtalt før.... Og resultatet ble jo så jevnt at de ikke har noe journalistisk poeng i det hele tatt.