View Full Version : Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.
Da undertegnede fyller 40år i November har han bestemt seg for at den skal feires i Thailand. Jeg tok for morroskyld å sjekket litt priser ifra diverse flyplasser ned til Bangkok, og jaggu komme EK opp med B773ER på ut og hjemreise via CPH. Utreise 15Nov og retur den 29Nov 2012.
Går virkelig den ruta så bra at dem ser det fornuftig å sette opp et så stort fly på ruta til Dubai?
Til høsten kan du nok også fly EK fra OSL ;-)
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856857,10.789174
Twin Otter
06-01-2012, 19:19
Til høsten kan du nok også fly EK fra OSL ;-)
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856857,10.789174
Hva vet du om det?
Dag Viking
06-01-2012, 19:24
Hva vet du om det?
Det er mange som vet mye om dette, selv om det ikke står i Aftenposten.
Twin Otter
06-01-2012, 19:29
Det er mange som vet mye om dette, selv om det ikke står i Aftenposten.
Når kommer det til å stå i Aftenposten da?
Twin Otter
06-01-2012, 19:34
Tydelig at det er noen her på forumet som vet noe men som ikke deler. Ikke så rart Emirates er ute å søker etter norsk crew (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97985&highlight=emirates) alikevel da.
Når kommer det til å stå i Aftenposten da?
Eeeeh...når det blir offentlig :rolleyes:
Tydelig at det er noen her på forumet som vet noe men som ikke deler.
Nå kan det jo være forskjell på hva man vet, og hva man kan si. Jeg visst f.eks. om FedEx-flyet som skal komme hit i ca. et år før jeg postet noe om det - annet enn kanskje et lite diskret hint sånn innimellom ^_^
jeg kan også si at om Emirates har jeg hørt at det ikke er spørsmål om "om", men om "når", hvis jeg kan få lov til å si det, og ikke noe mer.
Twin Otter
06-01-2012, 20:26
Okei, da sier vi det slik! ;) Tar dette som et hint om at noe er på gang og så spretter vi champers når det eventuelt er gjort offentlig da.
Dersom EK starter OSL-DXB , så blir det jo litt morsomt å se hvor mange som gidder å sette seg i en 737 på samme rute...
Er vel bare å starte stoppeklokka da , på hvorlenge DY flyr ruta da..
Boeing_fan
06-01-2012, 20:46
Emirates er selvsagt hjertelig velkomne, håper i de kommer til OSL i nær fremtid!
Dersom EK starter OSL-DXB , så blir det jo litt morsomt å se hvor mange som gidder å sette seg i en 737 på samme rute...
Klart DY gruser EK ;-)
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856796,10.789578
Boeing_fan
06-01-2012, 20:52
Hvor lenge DY evt ville flydd ruta skal jeg ikke si noe om, men jeg vil påstå at folk flest er såpass "dumme" når det kommer til fly at de ikke aner om de skal fly 737 eller 777 ;)
Twin Otter
06-01-2012, 20:59
DY kommer nok fortsatt til å ta en del pax som har DXB som endestasjon mens EK kommer til å ha en god del transferpax videre til Midtøsten/Afrika/Asia osv.
Emirates kommer vel til å stjele en del pax fra nykommeren Qatar - de flyr til mange av de samme stedene.
Hvor lenge DY evt ville flydd ruta skal jeg ikke si noe om, men jeg vil påstå at folk flest er såpass "dumme" når det kommer til fly at de ikke aner om de skal fly 737 eller 777 ;)
Er ikke sjansen størst for at Emirates setter inn A332 når/hvis de kommer til OSL?
Boeing_fan
06-01-2012, 22:14
Er ikke sjansen størst for at Emirates setter inn A332 når/hvis de kommer til OSL?
Nei, det blir garantert A380 ;)
Men fra spøk til alvor, det er godt mulig at A332 er det mest sannsynlige, men poenget mitt var at folk flest er såpass dumme når det kommer til fly at de ikke aner hva slags fly de forskjellige flyselskapene flyr med, det er iallefall mitt inntrykk. Derfor vil ikke folk flest tenke over flytype når de velger flyselskap.
Det er den vanlige typen de åpner med, ja ..
Bra at sandkasse selskapene kommer til OSL , blir Etihad neste som kommer ?
Robin882
06-01-2012, 23:09
Det kunne ikke vært bedre!
Velger EK å komme til OSL før ARN, eller er ARN også på vei mon tro?
Bare å vente på Etihad også da! Selvom jeg tror det blir en stund til...
Bra at sandkasse selskapene kommer til OSL , blir Etihad neste som kommer ?
Tre sandselskaper på OSL? Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje.
Men kanskje vi får en annen godbit i løpet av året også ;)
Den som lever får se - er det ikke det det heter?
Har hørt rykter om Air China , men personlig er jeg skeptisk til alt av rykter...
Tre sandselskaper på OSL? Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje.
Men kanskje vi får en annen godbit i løpet av året også ;)
Den som lever får se - er det ikke det det heter?
Helt enig Glenn den som lever for se. Er jo tydeligvis nok av ting som skjer i flyverdenen, og så ekspansive som sandkasse selskapene er så er det muligheter for mye.
Har EK pleid å være billige til DXB fra andre steder? Tror nok de fleste leisurereisende først og fremst ser på pris. EK bør ikke ligge langt over DY hvis de skal stjele pax. Spørsmålet blir vel egentlig hva forretningsreisende velger. Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.
Basse-HAU
07-01-2012, 07:30
Har hørt rykter om Air China , men personlig er jeg skeptisk til alt av rykter...
Om du har lest aviser det siste året og litt til , så ser du at dette bare kan være ett dårlig rykte.. De kommer vel i beste fall om ett par år
Har EK pleid å være billige til DXB fra andre steder? Tror nok de fleste leisurereisende først og fremst ser på pris. EK bør ikke ligge langt over DY hvis de skal stjele pax. Spørsmålet blir vel egentlig hva forretningsreisende velger. Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.
Hos DY er ikke Dubai helårs rute heller, når det gjelder pris så er vel ikke EK så mye dyrere. DY blir ofte ganske dyrt hvis man ikke klarer å snappe de super billige billettene. Uansett så kan man ikke sammenligne DY/EK på produkt.
bgo-flyer
07-01-2012, 14:06
Har EK pleid å være billige til DXB fra andre steder?
Fra CPH, som er mest sammenlignbar med OSL har de en "standard" pris på economy på 3950 NOK tur/retur :)
Intemezz
07-01-2012, 14:18
Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.
Hvem generer mer yield hos DY? Alle pax er jo økonomi-pax. Rett nok en del som reiser på flex, men er det så mange av de på ruten OSL-DXB? Og flex-billetterer jo på ingen måte et bedre produkt mtp matservering, lounge eller andre ting.
jameson82
10-01-2012, 14:29
Emirates øker til 2 daglige ifra GLA(77W+A343). Glasgow er jo jevnstor med Oslo når det gjelder innbygere og Skottland omtrent som Norge. (Bare at folk bor endel tettere) så da burde det absolutt være muligheter for Emirates ifra OSL
Noen som vet noe mere om når EK kommer til OSL?
En sandkassedrage kommer sjelden alene. Med den mengden reiser nordmen foretar så hadde jeg ikke blitt overrasket om vi snart ser EK på osl til høsten.
De har ofte også ganske gode åpningstilbud. Noe jeg da helt klart skal utnytte for en lite australiatur.
Det som er kjedelig er den enorme variasjonen i tilbudet deres. A330 er ganske kjip om man sammenligner med f.eks 777/A380 som de flyr med. Eller også variasjoner innen flytyper for biz.
Uansett så er det som oftest mye bedre enn det man finner hos andre.
SudCaravelle
19-06-2012, 09:07
Da poppet det jaggu inn en mail at man skal moete selveste CEO og Chairmanen av Emirates paa torsdag - spennende aa se om flynerden fra Norge toer aa stille han dette temmelig OT spoersmaalet :wow:
Det er da bare å slenge inn et casual 'Du, jeg er fra Norge og reiser en del frem og tilbake dit, og det hadde vært praktisk med en direktelinje . er det noe på gang?' ;)
Ellers var det vel en eller annen høvding som nylig kunngjorde at Oslo ikke lå først i køen ..
Ellers var det vel en eller annen høvding som nylig kunngjorde at Oslo ikke lå først i køen ..
Hvaaaa??? Hvordan våger han? Har han ikke lest noe på forumet her han eller? OSL er jo selveste verdenshub'en for long haul. Det må være CAU og den Svenske regjeringen som har slått seg sammen i en konspirasjon.
SudCaravelle
19-06-2012, 09:59
Det interessante er jo at de sier at de kikker på såkalte secondary choices. Norge er langt fra noe midtpunkt – men det er jo en reiseglad og (stort sett) betalingsvillig gruppe som er bosatt der oppe..
De har jo unektelig mange fly etter hvert, og Qatar klarer seg jo i og for seg greit (selvf. anderledes hvis EK kommer paa banen)
Ingen som leser på hangar?
http://www.hangar.no/emirates-uaktuelle-for-norge/
jameson82
19-06-2012, 20:45
Ingen som leser på hangar?
http://www.hangar.no/emirates-uaktuelle-for-norge/
er vel dette MOW hinter til ett par poster lengre opp
Skjer i hvertfal ikke noe i 2012, da Emirates idag annonserte sine to neste destinasjoner i Europa med oppstart i år, som vil være Lyon og Warsawa
SudCaravelle
04-07-2012, 14:23
Skjer i hvertfal ikke noe i 2012, da Emirates idag annonserte sine to neste destinasjoner i Europa med oppstart i år, som vil være Lyon og Warsawa
Hmmm... Lyon. Da blir det nok en god matbit snart ;)
Dag Viking
04-07-2012, 14:37
Fra http://airlineroute.net/2012/07/04/ek-w12new/'
345 til Lyon og 332 til Warsawa
Dubai – Adelaide eff 01NOV12 NEW 4 weekly service with 3-class 777-300ER. Daily from 01FEB13
Dubai – Lyon eff 05DEC12 NEW 5 weekly service with A340-500
Dubai – Warsaw eff 06FEB13 NEW Daily service with A330-200
Når kommer de til Oslo?
Ut i fra rutekartet så er det vel bare Norge, Sverige og Belgia i Vest Europe som ikke har en Emirates rute.
http://www.boarding.no/art.asp?id=50642
Når kommer de til Oslo?
Ut i fra rutekartet så er det vel bare Norge, Sverige og Belgia i Vest Europe som ikke har en Emirates rute.
http://www.boarding.no/art.asp?id=50642
Ikke glem Island, Luxembourg og da
ValdaIsaksson
24-07-2012, 13:34
Emirates til Keflavik og Luxembourg kommer sikkert snart med tre daglige A380-afgange.... De venter vel med de bedste til sidst ;)
Jeg tror ikke, at der går særlig lang tid inden Oslo, Stockholm og Brussels kommer på kortet, desuden tror jeg Berlin, Stuttgart og Budapest kommer på næste år.
Emirates til Keflavik og Luxembourg kommer sikkert snart med tre daglige A380-afgange.... De venter vel med de bedste til sidst ;)
Jeg tror ikke, at der går særlig lang tid inden Oslo, Stockholm og Brussels kommer på kortet, desuden tror jeg Berlin, Stuttgart og Budapest kommer på næste år.
Berlin og Stuttgart tror jeg ikke du skal regne med. EK har kun rettigheder til at flyve til 4 lufthavne i Tyskland. Den "krig" tror jeg ikke vi umiddelbart skal regne med at få løst. (Pt. flyver de til HAM/FRA/DUS/MUC).
Jeg er enig i at OSL og ARN bare må være et spørgsmål om tid. QR har markedet for sig selv, og det er stupidt af EK ikke at angribe dem. HEL er måske også en mulighed?
Udover nævnte (incl BUD og BRU) kunne kommende destinationer være ESB og BLQ? AGP?
FlyDubai flyver til OTP, BEG og KBP. Måske det også kunne være noget for EK på sigt?
Hadde en prat med en fra Emirates forleden og spurte om OSL og. Han mente de rett og slett ikke har kapasitet for tiden heller. De får levert masse fly, men sliter med å holde tritt når det gjelder skoling.
Emirates har nok merket seg QR's suksess på OSL også, og det gjør det nok ikke enklere. Å gå inn head-to-head i et så lite marked er neppe den beste strategien. Det er nok mange markeder som anses som 'enklere' å starte opp i ...
OSL må snart komme sammen med ARN og BRU...
Noget andet jeg glæder mig rigtig meget til er en eventuel ekspansion i HAM...
Jeg fløj BKK-DXB-HAM igår, begge turer opereret af 773... Og helt fyldt op. I både Bangkok og Dubai blev flere tilbudt at vente til en anden afgang (med goder til følge... Fandt først ud af det ude da vi landede, øv), og dermed må det da kun være et spørgsmål om tid inden de sender en daglig A380 til HAM i og med at de p.t har to daglige 773-afgange..
Ny destinasjon annonsert: Phuket daglig med A330 fra 10/12
SudCaravelle
02-08-2012, 06:22
Ny destinasjon annonsert: Phuket daglig med A330 fra 10/12
Dette var en god nyhet – da blir det nok en liten Phuket tur før jul.
Dette vil jo gjøre Emirates enda mer attraktivt på OSLO for de tusener av nordmenn som drar til Phuket/Krabi årlig og samtidig sprite den turen opp med en stopover i Dubai er jo hyggelig.
Om de hadde startet en direkterute til Bali så hadde jo dette også passet utmerket.
FlightDeck
02-08-2012, 06:37
Dette var en god nyhet – da blir det nok en liten Phuket tur før jul.
Dette vil jo gjøre Emirates enda mer attraktivt på OSLO for de tusener av nordmenn som drar til Phuket/Krabi årlig og samtidig sprite den turen opp med en stopover i Dubai er jo hyggelig.
Om de hadde startet en direkterute til Bali så hadde jo dette også passet utmerket.
Ja, et meget smart trekk. Nordmenn får ikke nok av turistmaskinen!
Hva hjelper det nordmenn med rute fra Dubai til Phuket så lenge de ikke flyr til Norge?
Er det horder av pax som vil ta DY til Dubai og bytte der for å komme til Phuket???
Hva hjelper det nordmenn med rute fra Dubai til Phuket så lenge de ikke flyr til Norge?
Er det horder av pax som vil ta DY til Dubai og bytte der for å komme til Phuket???
Ingen, men det viser at EK ser det mer hensiktsmessig å bruke kapasitet til HKT enn f.eks OSL
FlightDeck
02-08-2012, 08:55
Kunne vel ha sagt skandinaver - og maaange andre. En meget populær feriedestinasjon som definitivt vil ha mange reisende om Emirates åpner direkterute fra Oslo.
jameson82
14-12-2012, 06:45
En utrolig interessant blog om hvordan sandkasse selskapene possisjonerer seg for verdens markedet http://www.ch-aviation.ch/blog/?p=169
Emirates kommer nok før eller siden til OSL selv om det drøyer litt. Qatar er som kjent allerede etablert. Emirates starter som kjent på ARN 3 juni neste år og er allerede på CPH. De har nok OSL på radaren da.
jikswoboB
14-12-2012, 11:24
Emirates starter som kjent på ARN 3 juni neste år /.../
Vi väntar fortfarande på en formell bekräftelse. Jag vill höra det från EK eller Swedavia innan jag korkar upp champagnen.
Glean EBG
15-12-2012, 00:59
Hva med DXB-OSL-ARN-DXB eller noe lignende?
De har vel noe lignende DXB-MLA-LCA-DXB.
Det kunne jo ha vert en fin måte å starte en ny rute til scandinavia på og som bonus kunne vi fått en dagig avgang OSL-ARN med f.eks 773w
Skulle vert ruteplanlegger jeg!
Det kunne være ganske cool at flyve First intraskandinavisk, men jeg tror ikke at det er videre realistisk...
peterfox
15-12-2012, 13:15
Ja de besøkte OSL i slutten av november.
De har vel noe lignende DXB-MLA-LCA-DXB.
Det kunne jo ha vert en fin måte å starte en ny rute til scandinavia på og som bonus kunne vi fått en dagig avgang OSL-ARN med f.eks 773w
Skulle vert ruteplanlegger jeg!
Antar EK ikke har trafikkrettigheter på OSL-ARN, så de kan uansett ikke fylle opp med pax som bare flyr den biten. Det vil også bli mye dødtid for pax pga. catering og cleaning, de må ut på en av plassene så det er neppe veldig god butikk. (Middelhavsruten er vel så kort at det kan hende de flyr hele slyngen uten alt for omfattende lasting av catering og cleaning)
Det skulle också bli komplicerat då DXB-ARN inte är schengen medan ARN-OSL är Schengen.
Det skulle också bli komplicerat då DXB-ARN inte är schengen medan ARN-OSL är Schengen.
Ikke mer komplisert enn at man må ta med passet for å fly de mellom OSL og ARN. Fløy selv MAD-FRA med LAN (som kom inn fra Chile), og måtte gjennom passkontroll i både MAD og FRA.
Det ville nok vært det minste problemet om de skulle flydd en sånn rute - men det tror heller ikke jeg de begynner med.
Jag är övertygad om att det blir en separat linje DXB-ARN-DXB med EK.
Det blir spännande att se om linjen startas med daglig A330/A340 eller B777.
Jag är övertygad om att det blir en separat linje DXB-ARN-DXB med EK.
Det blir spännande att se om linjen startas med daglig A330/A340 eller B777.
Enig.
I følge HB-IWC på Airlines.net, en som virker å ha steinkontroll på Emirates, så vil Emirates starte både Oslo og Stockholm i løpet av 2013.
Glean EBG
26-02-2013, 01:58
Noen som har hørt noe om de kommer til OSL eller ARN?
Noen som har hørt noe om de kommer til OSL eller ARN?
ARN-ruta er nå iallfall bekreftet fra Emirates, OSL-ruta må man sikkert vente til høsten eller til neste vår for å få....
Glean EBG
26-02-2013, 04:34
ARN-ruta er nå iallfall bekreftet fra Emirates, OSL-ruta må man sikkert vente til høsten eller til neste vår for å få....
Jeg kan ikke finne noe offesielt bekreftet fra hverken Emirates eller ARN men bare rykter har du noen link?
Og når begynner den?
EK harikkebekreftet noen rute til ARN!
SudCaravelle
26-02-2013, 08:23
Fin liten side med rykter:
http://www.anna.aero/2013/01/09/leak-of-the-week-emirates-to-launch-routes-to-boston-miami-and-stockholm/#
Miami ville passet meg meget bra...
jikswoboB
26-02-2013, 11:59
Det verkar ju osäkert om EK dyker upp på ARN till sommaren. Vi är ju snart inne i mars och fortfarande inget bekräftat...
Legger meg langflat! Jeg trodde etter den uendelig-lange diskusjonen da "ryktet" slo til for fult i høst at det var skrevet at ARN-ruten var bekreftet, men det stemte da ikke...
Noen som har hørt noe mer om EK's mulige inntreden på ARN?
Var jo nevnt 3. Juni 2013, noe som selvfølgelig ikke skjer. Kanskje til høsten?
Ek lar vente på seg hos både OSL og ARN, selv om de stadig har økt kapasiteten ved CPH.
Glean EBG
12-09-2013, 15:44
Emirates er ifølge vg.no i samtaler om ny rute til OSL.
Twin Otter
12-09-2013, 15:52
Dette har vel vært spekulert i tidligere. Skulle ikke forundre meg om det skulle bli en realitet snart.
At de til slutt kommer er vel relativt sikkert, men:
Vi har vært i løpende kontakt med dem over lang tid, og de har vært her på befaring
Nå har de som kjent snakket sammen i lang tid, og det er ikke akkurat nylig de var på befaring, så det er nesten mer interessant å vite hvorfor de ennå ikke har kommet og hva OSL har gjort, eller ikke gjort, til nå
Nå er vel ikke OSL de eneste EK skal snakke med på Routes i Vegas senere i høst, så håper de har noe mer enn vafler å friste med....
EK dukker sikkert opp på OSL på vårparten neste år, forhåpentligvis.
jameson82
12-09-2013, 16:18
Er ikke så sikker på om jeg ønsker meg Emirates til OSL. Qatar gjør det bra og har ett bra produkt så får håpe det er plass til begge om EK kommer.
Glean EBG
12-09-2013, 16:21
Er ikke så sikker på om jeg ønsker meg Emirates til OSL. Qatar gjør det bra og har ett bra produkt så får håpe det er plass til begge om EK kommer.
Noen som veit hvordan qatar gjør det i CPH etter EK sitt inntog?
Det er jo en viss fare for at det blir en kraftig konkuranse for dem.
Regner med at EK kommer til OSL etter hvert, men er ikke så sikker på at det blir like raskt som en del her håper på. I løpet av 2015 tenker jeg de er på plass.
Etter å ha lest nime sin flotte EK F tripreport har jeg innsett at det må prøves, selv om jeg syns cabinen deres ser så jævlig tacky ut :) 25000 Nok T/R HKG i F frister sykt!
Det er jo en viss fare for at det blir en kraftig konkuranse for dem.
I følge Check-in-dk skal QR utvide fra 7 ukentlige til 8-10 ukentlige på CPH så det kan ikke gå så værst til tross for EK sitt inntog.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=80931#.UjHlzBZrorw
Nu flyger EK DXB-ARN med 3 klass 777-200LR på alla dagar utom tisdagar då det är 777-300ER.
Från vintertidtabellen uppgraderas DXB-ARN till daglig 3 klass(F Suites) 777-300ER.
Sedan EK öppnade sin ARN linje har QR sänkt sina priser till ARN...konkurrensen fungerar :)
Det ska bli spännande att se om EK öppnar OSL med A330-200 lr 777.
Bør være plass til begge, da det er lite som tyder på at markedet er mettet. Også fra OSL planlegger QR en økning
http://www.hangar.no/qatar-vil-se-pa-okning-av-frekvens-til-norge/
Vil trolig øke frekvensen
På spørsmål om selskapets videre strategi for Oslo lufthavn forteller han at det neste naturlige vil være å øke frekvensen for å tilby enda flere forbindelser fra Norge.
- Vi åpner vår nye storflyplass i Doha om kort tid og ser frem til å gi våre kunder et enda bedre produkt sammen med vår nye dreamliner, kan en fornøyd Saurwein fortelle.
Denne er jo også litt interessant
- Det norske markedet har imponert oss. Betalingsvilligheten og et sterkt forretningsmarked er noe som fremhever vår rute til Oslo i forhold til de andre skandinaviske rutene, sier Günter Saurwein til Hangar.no.
Han legger ikke skjul på at de har blitt godt tatt imot på Oslo lufthavn.
- Foruten tradisjonelle Leisure-destinasjoner i Asia, er det spesielt Singapore, Shanghai og Hong Kong som utmerker seg i forretningsmarkedet på selskapets rute fra Oslo, legger Saurwein til.
Qatar har vel først og fremst to utfordringer: nye DOH er forsinket og de mangler fly
Qatar har vel først og fremst to utfordringer: nye DOH er forsinket og de mangler fly
Litt på siden, men leste nettopp at den er ytterligere forsinket, og lette etter passende tråd å poste det i. Denne får duge.
De siste planene har vært april 2013, deretter forsinket med ca et halvt år, og nå er det "i begynnelsen av 2014": http://www.arabianbusiness.com/new-delay-for-doha-s-hamad-international-airport-516780.html
The airport was originally supposed to open three years ago, but has missed a series of launch dates, including April 1 this year.
After missing that target, due to the fact that the project had missed newly introduced safety requirements, the airport’s launch was pushed back to the end of 2013.
However, Qatar Airways CEO Akbar Al Baker announced in a press conference in China on Wednesday that Hamad International Airport would now begin operating early next year, according to the Peninsula newspaper.
Når QR blir medlem av OneWorld 30. oktober burde vel det gi selskapet en ytterligere boost på OSL. Selv gleder jeg meg iallefall til å inkassere tier points og Avios på BA-kontoen når jeg reiser med de, så kommer nok til å bruke de en god del pga dette.
Jeg ser heller ikke det store behovet for Emirates her på bjerget.