PDA

View Full Version : Hva skal finnair egentlig tilbakebetale meg?


Sondbjo
04-01-2012, 08:29
Hei, er det bare skatter et flyseleskap er pålagt å betale tilbake, eller er det alle avgifter også? De sier at alle avgiftene er ikke refunderbare? Stemmer det? Er det noen lov jeg kan bruke for å få pengene igjen? Det er snakk om 2158 kr så derfor jeg spørr... Jeg føler finnair lurer meg litt for å beholde pengene selv ;) (Det er snakk om en bilett jeg har lyst å avbestille før jeg bruker den.)
Takk for svar :D

Someone
04-01-2012, 09:06
Myndighetspålagte skatter og avgifter skal du ha tilbake. Men når jeg ser summen din her så mistenker jeg at det er inkludert drivstofftillegg, som vises som en avgift, men som ikke er det. Og den får du ikke tilbake

Sondbjo
04-01-2012, 09:39
De sa at det var 2158 kr som en YR avgift og 59 kr som service gbeyr , biletten kostet 2250 kr så da blir det igjen 332 kr. Hele biletten kostet 4799 så jeg syns det var relativt lite "refunderbare avgifter". De tar foresten 400 kr i avbestilingsgebyr. Så å betale 68 kr for å avbestille gidder jeg ikke ,om jeg ikke for noe igjen...

Discus
04-01-2012, 16:47
YR eller kanskje YQ er normalt drivstofftillegg som de fleste ikke refunderer da de mener det er del av billettprisen (men de kaller det avgift)