PDA

View Full Version : Fasttrack/Lounge på Bali


paal84
03-01-2012, 17:39
Jeg og samboeren skal en tur fra Singapore til Bali(DPS) i februar. Jeg ser at KLM selger business biletter for ca 2600,- turist koster ca 1000.
Synes jo det er en bra pris på business med tanke på at de flyr 777? Vil tro det er de vanlige langdistansemaskinene med skikkelig seter de bruker?

Men, med tanke på at KLM ikke har noen lounge på Bali(såvidt jeg har klart å finne ut), og at sikkerhetskontrollen i Singapore ikke er noe å frykte kømessig etter hva jeg har hørt så er jeg i tvil om jeg gidder å bruke de ekstra kronene? Jeg er ikke veldig glad i å stå i kø, og synes nesten det beste med å fly business er det å slippe køer på innsjekk/sikkerhetskontroll osv.

Har aldri vært på Bali, men ser for meg en kaotisk flyplass med masse folk og lange Køer?
Finnes det fasttrack i immigration og sikkerhetskontroll der?

A-380
03-01-2012, 20:01
Kan ikke svare for hvordan det er på Bali. Men var i Jakarta, og det er jo samme land.

Siden LH ikke tilbød noe fast track, selv om vi fløy F, så måtte vi ordne det selv. Trikset var å kontakte hotellet vi bodde på (4/5 stjerner). De hadde egne representanter på flyplassen, og dette var skikkelig VIP følelse.

Ved ankomst sto det en mann med navnene våre. Ga han passene våre (og han ga de vist videre til noen) og fulgte oss rett igjennom crew kontrollen (uten at vi ble sjekket) og rett til bagasje båndet. Mens vi ventet på bagasjen kom en av representantene med passene ferdig med visum (visa on arrival) og stemplet. Passkontrolløren så oss aldri. Brukte ca 4 min fra vi gikk ut av flyet til vi ventet på bagasjen. Kostet noen norske hundrelapper, men syns det va verd det.

nick5000
03-01-2012, 20:18
Kan ikke svare for hvordan det er på Bali. Men var i Jakarta, og det er jo samme land.

Siden LH ikke tilbød noe fast track, selv om vi fløy F, så måtte vi ordne det selv. Trikset var å kontakte hotellet vi bodde på (4/5 stjerner). De hadde egne representanter på flyplassen, og dette var skikkelig VIP følelse.

Ved ankomst sto det en mann med navnene våre. Ga han passene våre (og han ga de vist videre til noen) og fulgte oss rett igjennom crew kontrollen (uten at vi ble sjekket) og rett til bagasje båndet. Mens vi ventet på bagasjen kom en av representantene med passene ferdig med visum (visa on arrival) og stemplet. Passkontrolløren så oss aldri. Brukte ca 4 min fra vi gikk ut av flyet til vi ventet på bagasjen. Kostet noen norske hundrelapper, men syns det va verd det.

Gjorde det samme, og glad for det da vi slapp lange og treige køer.
Det er en lounge der, regner med at du kan bruke den.
Og husk at du må betale flyplass-skatt når du drar derfra, rett før passkontrollen (og etter currency exchange der jeg hadde blitt kvitt alt jeg hadde i lokal valuta)

paal84
03-01-2012, 20:25
Takk for godt tips, det skal jeg prøve :)

robertaas
04-01-2012, 05:42
Husker ikke noe spesielt negativt om Denpasar. Hadde tilgang til lounge med Dines-kortet. Det er den eneste loungen jeg har vært i med utsikt til sjøen hvor man kunne se folk surfe.

jcnorway
04-01-2012, 09:24
Litt info om arrival og lounge på DPS i en TR jeg skrev i fjor :-)

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=77798