View Full Version : Elg løs i Lakselv
Utklipp fra notam i Lakselv ENNA
NEW TODAY TIL 0601011800EST
RWY CLSD DUE TO ELK INSIDE THE AERODROME FENCES : NOTAM
:lol
Fælt som disse dyra elger seg inn på flyplassene, da. :biggrin
Kanskje henfarne spottere som har fått utdelt feil type kropp i dette livet? :smokin
Tenk så tragisk å ville se på fly og så bli kjeppjaget hele tiden: Nesten som for oss tobeinte enkelte steder.
Ikke bare paa smaaplasser som LKL ... Denne karen og familien ville inn paa Anchorage ..
http://www.spotterdude.com/reports/0511_ANC/moose.jpg
Hørte på radioen at plassen var stengt i dag også, langvarig elgjakt ??
Har noen kollegaer som driver med elgjakt her oppe. Får kanskje be dem om å finne frem riflen og ta seg en tur til Banak.
Før dem satte opp det nye indre flyplassgjerde her på Bardufoss for 2 år siden, så hadde vi elg inne på området flere ganger hver vinter. Det nye med Elg forlenging på toppen, og automatiske porter (kontra vernepliktige vaktsoldater som sover i skilderhuset.......) har satt en stopper for den. :nor
Originally posted by LN-MOW
Ikke bare paa smaaplasser som LKL ... Denne karen og familien ville inn paa Anchorage ..
http://www.spotterdude.com/reports/0511_ANC/moose.jpg
Strengt tatt er vel det der en elgku MOW? :D
Originally posted by Redcap
Utklipp fra notam i Lakselv ENNA
NEW TODAY TIL 0601011800EST
RWY CLSD DUE TO ELK INSIDE THE AERODROME FENCES : NOTAM
Elk?!The moose is loose!:)
Elk?!The moose is loose!
LN-MEH: Den der var jaggu FIN!!!
Nå har det seg sånn at vår norske ELG ikke har et navn på engelsk: Dyret befinner seg mellom moose og elk. (Moose er større og elk er mindre.) Har faktisk sett begge varianter i "real-time".
Bare for å få lov til å flisespikke, altså... :p
Jada det er lov ANX,jeg gjør det stadig vekk sjøl.... :up:
Noen eksotiske AIP innslag blir det også.......
http://home.online.no/~anderfo/Div/elk.JPG
Originally posted by ANX
Elk?!The moose is loose!
LN-MEH: Den der var jaggu FIN!!!
Nå har det seg sånn at vår norske ELG ikke har et navn på engelsk: Dyret befinner seg mellom moose og elk. (Moose er større og elk er mindre.) Har faktisk sett begge varianter i "real-time".
Bare for å få lov til å flisespikke, altså... :p
Enda mer spikking :sarc
Moose er mye mer riktig enn elk. Moose er en elg, selv om den er større enn den skandinaviske. ELK er ett helt annet dyr, nemlig Wapiti, som er en hjortetype.... Her bør man bruke den amerikanske/kanadiske betegnelsen, der de har elg, ikke den engelske. UK har ikke elger!
Originally posted by ANX
Fælt som disse dyra elger seg inn på flyplassene, da. :biggrin
Kanskje henfarne spottere som har fått utdelt feil type kropp i dette livet? :smokin
Tenk så tragisk å ville se på fly og så bli kjeppjaget hele tiden: Nesten som for oss tobeinte enkelte steder.
Hvis du blir gjenfødt som planespotter-elg i Laksebyen ville jeg tatt det som et hint om å være en bedre elg i dette livet! :D
Jeg så i dagens Finnmark Dagblad at elgen nå var skutt. Flyplassen var i følge avisen stengt nesten ett døgn på grunn av elgen.
Originally posted by SK384
Jeg så i dagens Finnmark Dagblad at elgen nå var skutt. Flyplassen var i følge avisen stengt nesten ett døgn på grunn av elgen.
Det er et stort område å gjemme seg på. Håper på god karma for skogens konge. :up:
Ja de brukte Sea King'en for å prøve å skremme den frem uten resultat.Den hadde vel sett nok slike fra før for den ville ikke komme frem før ut på formiddagen neste dag.
Originally posted by SK384
Haaper det ikke var TIM: