PDA

View Full Version : WF starter nettbutikk??


tosfreight
31-12-2005, 16:17
Ser på wideroe.no at Widerøe søker etter folk til å jobbe med en nettbutikk... (Vet ikke hvordan man linker direkte til siden, fint hvis noen kan gjøre det.....). Er nå dette det smarteste WF gjør? hadde det ikke vært bedre og brukt ressursene på det de egentlig holder på med....? (for eksempel gjøre pax mer fornøyd gjennom å redusere andelen kanselleringer og forsinkelser....)

edit: eller er dette snakk om en "nettbutikk" som selger flybilletter og reiser, kanskje?

TG923
31-12-2005, 16:33
Widerøe har satt seg som mål å selge mer enn bare flybilletter. Vi ønsker å selge produkter og tjenester som gir oss nye inntekter. Fra nyttår oppretter vi derfor en egen seksjon innenfor Salg-, marked- og distribusjonsavdelingen som skal arbeide med nye forretningsmuligheter og utvikling og drift av netthandel. Sammen med leder for forretningsutvikling skal du være drivkraften i dette arbeidet.

Du vil få ansvar for å
• Være med på oppstart og videreutvikling av Widerøes nettbutikk.
• Lage aktivitetsplaner, utarbeide produktspekter og følge opp nettbutikkens resultat
• Starte opp og koordinere prosjekter, slik at produkt og marked kobles sammen.
• Utvikle og teste konsepter, produkter og marked
• Lansere produkter og følge opp salget
• Utarbeide salgsmateriell både til nettbutikken og vårt sisteledd

http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?iDisplayType=2&iCategoryId=103&iInfoId=8 41

Farmer
31-12-2005, 16:39
Dette er en nettbutikk som skal selge alt annet enn fly, hotell, leiebil. Disse elementene skal fortsatt ligge under www.wideroe.no og driftes av WIAS.

Dette er en satsning som skal ivareta annet salg , bl,a ombord og selge andre artikler på nett på en slik måte at det faller naturlig inn under Widerøes profil.

tosfreight
31-12-2005, 17:20
Originally posted by Farmer


Dette er en satsning som skal ivareta annet salg , bl,a ombord og selge andre artikler på nett på en slik måte at det faller naturlig inn under Widerøes profil.



Har du eksempler på hvilke produkter det her er snakk om?

Eivind

LN-AFG
31-12-2005, 17:52
Flymodeller og kule Widerøe branded t-shirts, kaffekrus f.eks.

Hvis det ikke er noe stygge kjipe greier som bare er tatt inn i sortimentet for å kunne selge noe, men noe som faktisk ser stilig ut og som er kult, så vil folk, ihverfall jeg være interessert i å kjøpe dette.

Eventult kan vel også bøker om Widerøe kunne være salgbare her. :)

MartinL
31-12-2005, 18:34
Skrev om noe lignende i fagoppgaven min om Norwegian i høst. Kanskje de har rappa ideen min:)

HMWK
31-12-2005, 19:34
Originally posted by MartinL


Skrev om noe lignende i fagoppgaven min om Norwegian i høst. Kanskje de har rappa ideen min:)

Dette er ikke noe nytt MartinL, Ryanair og mange med de har sett potensialet med en slik ekstra inntekt.

sail4fun
31-12-2005, 20:19
Dette (http://www.lh-worldshop.com/home/index.jsp) er jo en fin nettbutikk ...

EB
01-01-2006, 10:13
SAS har vel også sin webshop - men den er det et eksternt firma (Cossroads) som driver. Hvorfor kunne ikke de også drive WF sin shop?

CK
01-01-2006, 20:15
SAS Webshop (http://www.saswebshop.com) - bestilte bl.a. RTivoli Radio og 1:100 A340-modell herfra før jul

CK
02-01-2006, 14:05
her er det bare å søke - og, om noen skulle være redd for det - arbeidssted er IKKE i Mosjøen hos Odd eller i BOO, men i Sandvika!