PDA

View Full Version : Separate biletter

fjasebase
25-12-2011, 21:37
Har noen kjente som skal fly AMS-BKK med China Airlines. De skal sannsynligvis videre til Phuket med TG, men har ikke bilett på siste leg. Noen som vet hvilke regler som gjelder på separate biletter? Tenker på hvis AMS-BKK skulle bli forsinket....

Discus
25-12-2011, 21:54
Generelt har man selv ansvar for å komme seg videre hvis man mister connection. Beregn god tid og husk reiseforsikring som evt. kan hjelp hvis det skjærer seg.

apeks
26-12-2011, 08:32
Du er i alle fall helt avhengig av en god reiseforsikring her.
Har selv vært vært forsinket fra AMS-BKK og hatt en separat bestilling videre til USM derfra. I mitt konkrete tilfelle hadde jeg kun regnet 1,5 time mellom flyene i BKK og da nektet reiseforsikringen på betale for å innhente reiserute som de kaller det, for de hadde et minimum på 2 timer. Så sjekk vilkår og beregn gode marginer. Det som er litt kjipt med BKK er at immigrasjon kan ta alt fra 10 minutter til 2 timer. Har opplevd begge deler.

TG923
26-12-2011, 15:50
Nå er det ikke akkurat den helt store økonomiske risikoen forbundet med å kjøpe ny innenlandsbillett i Thailand, så dette hadde jeg tatt helt med ro.

Er jo værre i motsatt retning om man skulle miste IC-forbindelsen.

Tommy777
27-12-2011, 10:58
Innenriks Thailand er det jo bare aa kjoepe full fleksibel C klasse. Det koster jo lommerusk ekstra.