PDA

View Full Version : Informasjonssjef Jo Kobro takker for seg

ENGM 911
25-12-2011, 19:47
Fra Avinorpuls:

31. januar 2012 er siste arbeidsdag for Jo Kobro på OSL. Et av selskapets mest markante og kjente ansikter forlater der- med selskapet etter 11 år som informa- sjonssjef. Og han gir seg på topp.Synd han slutter, men han fortjener en roligere hverdag nå. Det merkelige er at han virker så sterk og klar uansett når på døgnet vi prater med han. Er klokken 0330 er jo de fleste hinsides langt inne i "Finnskogen", men Kobro...neida, like opplagt hver gang.

Bare å ønske han lykke til i pensjonstilværelsen.

http://www.osl.no/tridionimages/Jo_Kobro_1_tcm181-62741.jpg

Oslop
26-12-2011, 00:36
Ikke så savnet av oss , da han altfor ofte har uttalt seg på vegne av flyselkapene uten å ha forespurt oss i det hele tatt..

Men lykke til som pensjonist..

Toffen
27-12-2011, 23:32
Ikke så savnet av oss , da han altfor ofte har uttalt seg på vegne av flyselkapene uten å ha forespurt oss i det hele tatt..

Har du noen eksempler å vise til, eller nøyer du deg med å slenge ut løse påstander?

baselutvann
27-12-2011, 23:39
Hvem tar over?

Oslop
28-12-2011, 00:03
Har du noen eksempler å vise til, eller nøyer du deg med å slenge ut løse påstander?

I begge selskapene jeg har jobbet og nå jobber for , har vi ved flere anledninger måtte ringe vedkommende å gi beskjed om at det han hadde uttalt seg til pressen om IKKE var vår policy.

Om du tror jeg bruker tid å energi på å slenge ut løse påstander , så må du bare tro om igjen.

LN-MOW
28-12-2011, 00:21
Kobros påfunn har vært diskutert her flere ganger. Andre kommunikasjonsmedarbeidere også ... ;)

Discus
28-12-2011, 01:31
Noen gullkorn:

En dag det ble tåke på OSL:

- Vi fikk på forhånd prognoser som sa at det var 30 prosent sjanse for at tåken ville legge seg her i dag. Det slo feil.
:drunk:

Ifbm. A380s ankomst (min utheving):

- Flyet vil lande på vestre rullebane, men vet ikke om det kommer nord- eller sørfra. Sannsynligvis vil det komme fra sør, siden det kommer fra Toulouse, men det vet vi ikke sikkert, sier Kobro. Ifbm. dårlig vær:

Flyplassen er godkjent for såkalt kategori III-landinger som betyr at flyene lander selv ved bruk av instrumenter i de tilfellene hvor pilotene ikke har bra nok syn til å foreta en vanlig manuell landing.:)

Bortsett fra en del "unøyaktigheter" må jeg si han har hatt smil og pågangsmot selv om tåka og FZFG har herjet på Romerike.

Polaris
28-12-2011, 01:42
Hahaha, den om A380 var priceless. I laughed loud :lol:
(Bare gohjerta altså, ikke noe vondt ment)

Toffen
28-12-2011, 08:49
I begge selskapene jeg har jobbet og nå jobber for , har vi ved flere anledninger måtte ringe vedkommende å gi beskjed om at det han hadde uttalt seg til pressen om IKKE var vår policy.

Om du tror jeg bruker tid å energi på å slenge ut løse påstander , så må du bare tro om igjen.
Påstandene ble ikke mye mer konkrete av dette, når du hverken skriver hvem du jobber for eller hvilke uttalelser du sikter til.

SAS-Steward
28-12-2011, 09:57
Tror at de fleste som jobber på, rundt og tilknyttet OSL ikke er spesielt lei seg for at Kobro nå slutter.
Han har vært en flott person utad for OSL, men en arrogant, bedreviter internt.
Jeg for en er veldig glad han nå slutter.
Så får vi håpe at etterfølgeren er mer presis, ydmyk og lyttende.

JoeW
28-12-2011, 12:36
Synes nå Kobro har gjort en god jobb, jeg da. Vel fortjent pensjonisttilværelse venter vel. :)

Polaris
28-12-2011, 12:50
Påstandene ble ikke mye mer konkrete av dette, når du hverken skriver hvem du jobber for eller hvilke uttalelser du sikter til.

Dette er litt symptomatisk på hvorfor Flyprat forum mister kvalitetsressurser.... Hvis alle med substansiell både relevant utdannelse og ikke minst årelang erfaring fra bransjen skal få slik behandling, ja da blir det bare ikke-luftfartsansatte spekulanter sittende igjen på Flyprat forum. Det må være lov å uttale seg uten å legge ut CV'en, legge ut informasjon som kan knytte arbeidsgiver til deg som privatperson og så videre. Det er litt av grunnlaget for å være ressursperson fra "innsiden" som samtidig deltar på et diskusjonsforum.

Jeg veit dette er OT, men håper det får stå. Vi vet alle at forumet har mistet kvalitetsressurser fra innsiden av luftfartsbransjen i det siste, ofte fordi de går seg lei.

Jeg, m.fl., kan iallefall skrive under på at du kan stole på det Oslop skriver - og det er ALDRI noe ubegrunnet fjas som kommer fra den kanten.

Oslop
28-12-2011, 12:51

Hvilket selskap jeg har jobbet i , og jobber i er totalt irrelevant... men eksempel skal du få.

1. Under vulkanutbruddet uttalte han seg unøyaktig ifb våre prosedyrer og åpningstider.

2. Også endel ganger når baggasjebåndet har stått , har han skyldt på at det er flyselskapene sin feil , når det er Osl selv som drifter disse.

3. Vi har også ved en anledning bedt han om å forlate lokalene våre , det er riktignok en 5-6 år siden , men dog.

Trenger du mer , så er det nok å ta av...

og slutter meg helt å holdent til SAS-Steward sin kommentar..

TCAS
30-03-2012, 23:22
Den nye pressesjefen på OSL heter Vegar Gystad (38) og kommer fra Hæren (kommunikasjonssjef). Tiltrer i august.

The Ticketor
31-03-2012, 00:57
De meningene som Oslop gir uttrykk for er nok ganske så vanlige hos flere som betaler leie til OSL. Blir interessant med en ny person i stillingen, virker som han har relevant bakgrunn. Det er bare å ønske lykke til!

LN-MOW
31-03-2012, 01:26
Det var tydeligvis litt kontrovers om utvelgelsen ...

http://www.enfb.net/stuff/kobro.jpg

The Ticketor
31-03-2012, 16:24
Hehe, dette er vel det bildet mange hadde av herr Kobro.