ILS2
23-12-2011, 12:54
Mine foreldre har klart å få inn en liten skrivefeil i begge(!) sine billetter på en bestilling med Lufthansa. Skrivefeilen er svært marginal av typen:
fornavn etternavnj
fornavn etternavni
Da jeg kontakt Lufthansa sin callsenter, endte jeg selvsagt opp med en kundebehandler i gokk, som nektet å gjøre denne endringen på billetten (det er nesten to måneder til avreise). Eneste mulighet var i følge henne - og hennes supervisor - å kansellere billetten, få full refund, for så å bestille på nytt. Ettersom dette var discounted Z-klasse (999 EUR), er det helt uaktuelt, fordi prisen da stiger til nesten 50.000 kr totalt.
Når jeg da i tillegg kommer over denne artikkelen: http://www.dinside.no/869864/navnebytte-kan-bli-dyrt
Også Lufthansa og KLM sier de retter opp i denne typen feil gratis, og KLM sier dette også gjelder hvis man har for eksempel har byttet om på rekkefølgen på for- og etternavn, eller har skrevet mellomnavn framfor etternavn.
...synes jeg det er et pussig misforhold mellom ord og handling.
Jeg finner ikke noe telefonnummer til Lufthansa Norge, og alle anrop til det 22330900 ender opp på et elendig callsenter.
Noen som har noen forslag til hvordan denne biffen kan løses greit? Vi snakker om en svært minimal skrivefeil som oppdages i meget god tid.
fornavn etternavnj
fornavn etternavni
Da jeg kontakt Lufthansa sin callsenter, endte jeg selvsagt opp med en kundebehandler i gokk, som nektet å gjøre denne endringen på billetten (det er nesten to måneder til avreise). Eneste mulighet var i følge henne - og hennes supervisor - å kansellere billetten, få full refund, for så å bestille på nytt. Ettersom dette var discounted Z-klasse (999 EUR), er det helt uaktuelt, fordi prisen da stiger til nesten 50.000 kr totalt.
Når jeg da i tillegg kommer over denne artikkelen: http://www.dinside.no/869864/navnebytte-kan-bli-dyrt
Også Lufthansa og KLM sier de retter opp i denne typen feil gratis, og KLM sier dette også gjelder hvis man har for eksempel har byttet om på rekkefølgen på for- og etternavn, eller har skrevet mellomnavn framfor etternavn.
...synes jeg det er et pussig misforhold mellom ord og handling.
Jeg finner ikke noe telefonnummer til Lufthansa Norge, og alle anrop til det 22330900 ender opp på et elendig callsenter.
Noen som har noen forslag til hvordan denne biffen kan løses greit? Vi snakker om en svært minimal skrivefeil som oppdages i meget god tid.