PDA

View Full Version : Kreativt av Widerøe


LN-KOG
30-12-2005, 13:35
For to uker siden skulle min yngste datter reise til Røros på førjulsbesøk. Hun er UM og da vi skulle sjekke inn var flighten kansellert og alle pax overført til SAS Braathens til Trondheim. Nå er det ca 15-16 mil fra Værnes til Røros. Widerøe fortalte oss at siden de ikke kunne utlevere henne til den som skulle møte henne, kunne hun ikke bli ombooket.

Det synes jeg er en ryddig måte å gjøre det på - selv om hun tok det tungt. Men hvis jeg kunne få noen til å møte henne på Værnes, kunne hun få reise. Noen telefoner senere og hun var på flyet til Værnes. Noen ganger er det greit med fleksible storesøstre.

Hurum
30-12-2005, 16:12
Mulig det bare er meg, men dette syntes jeg da var helt ordinært og forventet. Hun fikk ikke være med på ombookingen om ikke du skaffet noen som kunne hente henne. Ikke mer enn en kan forvente/forlange vil jeg tro.

LN-MOW
30-12-2005, 16:28
Ja, det er slikt det maa vaere. En UM kan ikke sendes til en flyplass hvor det ikke er noen som moeter. Man tar ingen sjanser med de smaa.

I dette tilfellet ble det ordnet med at noen moeter paa den alternative flyplassen, og da er jo dette en loesning som fungerer best for alle parter!

Jeg har sett nok av eksempler paa foreldre som f.eks. ber selskapet om aa sette ungen paa Flybussen, og det er helt forkastelig.

EB
30-12-2005, 20:24
Har sett nok av foreldre som oppfører seg enda værre som passasjer...med barna ved siden av!!!