PDA

View Full Version : Lyst på Hilton HHonors gold?

Pages : [1] 2 3

meliiis
21-12-2011, 15:17
1. Gå hit: hxxps://www.hiltonhhonors.com/landingpages/V i s a InfiniteGold.aspx

2. Enter your first 6 digits of your Visa infinite card: 4 1 1 9 4 5

3. logg inn eller registrer deg

4. Gjør en booking på et Hilton hotel før mai og velg en "full flex pris" som IKKE garanteres med
et kredittkort, men bruk "4pm hold".

5. HHonors Gold for de som vil ha det :) Gyldig ut mai 2013

Ganske "smart" at de ber om de 6 første, siden hver kortutsteder har like 6 første siffer.

Martin
21-12-2011, 18:19
Evt. hopp over steg 4. Jeg ble Gold automatisk etter de tre første.

Takk skal du ha :)

Sailor
21-12-2011, 21:04
Automatisk Gull :)

takk for tipset! Begynner å ha fått mange fordeler av å følge med på forumet her :)
Alex

K3nn7
21-12-2011, 21:10
Tusen takk for tipset meliiis! Nå blei det litt lettere å velge Hilton på neste tur :-)

FlightDeck
21-12-2011, 21:12
Hva er Visa Infinite? Takk for tipset - har registrert meg.

Martin
21-12-2011, 21:21
Hva er Visa Infinite?

Utifra en tråd jeg fant på Flyertalk, er det et VISA-kort man kun får ved invitasjon. Om man faktisk har et eller ikke, ser ikke ut til å være så nøye for å få Gold-statusen.

Tror dog man faktisk må ha kortet for å få de 40.000 ekstra poengene for de fire oppholdene som også var nevnt.

pgaa
21-12-2011, 21:30
Om man ikke har det, hva skriver en i feltet for VISA Infinite da for å komme videre?

K3nn7
21-12-2011, 21:36
Om man ikke har det, hva skriver en i feltet for VISA Infinite da for å komme videre?

Les andre punkt en gang til ;)

pgaa
21-12-2011, 21:38
Les andre punkt en gang til ;)

Aha, tok bare litt tid for jeg tok den :D Takker

Cecilie
21-12-2011, 21:46
Stod først som blue member, men logget ut og inn, og da var gullstatusen på plass! Takker for tips :D

K3nn7
21-12-2011, 21:50
Aha, tok bare litt tid for jeg tok den :D Takker

Jeg gjorde det samma :p

Jamesbond_ppk
21-12-2011, 21:57
Takk for tipset.

Vet noen om poengene utløper dersom man har gull kort hos Hilton? (fant ikke det på nettet)

Mjolnir
21-12-2011, 22:00
Funket kjempefint for meg med de 3 første stegene :) Da er det bare å finne ut hva jeg kan få utav dette da.
Er det forresten problematisk at en "ø" i navnet mitt har blitt til et spørsmålstegn på HHonors-kontoen? Bør jeg evt. ta kontakt og be dem bytte ut spørsmålstegnet med "o" eller "oe"?
Og en ting til: er det noen fare for å bli kastet ut hvis de oppdager at en faktisk ikke har nevnte visakort?

Ståle
21-12-2011, 22:03
Najs, da var man gullmedlem der også :) Tusen takk for tipset!

mckvakk
21-12-2011, 22:11
Se her ja. Har jo noen morsomme fordeler også: http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

Gemo
21-12-2011, 22:30
Takk for tipset :)

ILS2
21-12-2011, 22:52
Hmm, kommer forbi første prosess, men alle hoteller jeg prøve å bestille kommer opp som "not available", og det begynner etter hvert å bli litt for mange ift. dato og sted. Alle er i USA. Noen med samme problem?

Edit: Ser ut til at det ordnet seg med status uprade uansett. Blir interessant å se hva Hilton gjør med dette. Må vel ha merket en relativt stor økning i antall Gold-members...

Bizflyer
21-12-2011, 23:37
Hehe!
Føler meg nesten som en snik nå. Burde jeg det? :drunk:

Det var nesten litt for enkelt jo!

BF:cool2

jefi99
21-12-2011, 23:41
Takker !

jcnorway
21-12-2011, 23:43
Og takket være denne så endte jeg opp med å booke 3 netter på Hilton i Praha ;)

TOS
22-12-2011, 00:17
Takker! Da var man HH gull... :-) Kanskje vi skal booke oss inn på Hilton i Manchester heller enn The Lowry i neste uke...? Da kan det vel fort bli executive room for en billig penge. Jeg lurer på hva som er upgrade policy'en om man booker 2 interconnecting rooms?

pingo
22-12-2011, 00:18
Wow, takker ! Er nu Gold - var Silver i forvejen.:)

PSC TOS
22-12-2011, 02:27
Hehe, ble sannelig Gold-member jeg også! Men jeg trengte ikke å lage noen reservasjon.

Martin
22-12-2011, 04:07
Og en ting til: er det noen fare for å bli kastet ut hvis de oppdager at en faktisk ikke har nevnte visakort?

Hvordan skal Hilton finne ut hva slags kredittkort du har /ikke har?

SQ 777
22-12-2011, 04:51
Takk for den :lol:Har vært sølv i et par år, men vet også at det på "normal" måte aldri vil ha kunnet oppnå gull ^_^

Er sølv på Accor og Carlson, venter på flere slike tilbud...

C-klasse
22-12-2011, 05:51
Takk for den :lol:Har vært sølv i et par år, men vet også at det på "normal" måte aldri vil ha kunnet oppnå gull ^_^

Da var jeg Gold også, tusen takk for tipset.

meliiis
22-12-2011, 06:19
Da ser det ut som man ikke trengte punkt 4 nei. Ganske kjekt dette ja :)

Islending
22-12-2011, 07:12
Tack så mycket! Dette kan komme godt med det neste året. :)

robertaas
22-12-2011, 08:28
Takk, om noen har noe tilsvarende for *A eller SkyTeam så bare si ifra. :D

Fjordheim
22-12-2011, 09:58
Da var jeg plutselig Gold her, takker så mye for tipset.

SeatBelt
22-12-2011, 10:08
Man får vel ikke noe kort tilsendt før man har hatt minst ett opphold?

Bizflyer
22-12-2011, 10:47
Hvor lang tid tar det før noen i Hilton systemet synes det er underlig hvor mange oppgraderte kunder de plutselig fikk i Norge. Spesielt hvis de legger sammen at det omtalte Visa kortet ikke finnes i Norge. Har jo denne feilprisingen av LH F friskt i minne.

Men men! Vi får leve på gullsiden så lenge vi nå kan, hehe!

Chriscross
22-12-2011, 10:56
Hvor lang tid tar det før noen i Hilton systemet synes det er underlig hvor mange oppgraderte kunder de plutselig fikk i Norge. Spesielt hvis de legger sammen at det omtalte Visa kortet ikke finnes i Norge. Har jo denne feilprisingen av LH F friskt i minne.

Men men! Vi får leve på gullsiden så lenge vi nå kan, hehe!

Satser på at det tar et års tid å nøste opp for dem.:p

Noen som vet om Infinity eller hva de kalle det, finnes i Skandinavia i det hele tatt? De ulike platinumkortene en finner i Norge har jo lite fordeler med seg i forhold til hva disse "ekte" kortene har.

Savipix
22-12-2011, 10:57
Satser på at det tar et års tid å nøste opp for dem.:p

Noen som vet om Infinity eller hva de kalle det, finnes i Skandinavia i det hele tatt? De ulike platinumkortene en finner i Norge har jo lite fordeler med seg i forhold til hva disse "ekte" kortene har.

Läser man på hemsidan ser man att Swedbank i Sverige har det :)

pingo
22-12-2011, 11:02

Jeg har matched et SAS guld kort til såvel Accor guld såvel som et Carlson Gold Elite kort. ;)

hstad
22-12-2011, 11:54
Skippet også punkt 4 og vart gull:):):) dette kommer godt med!!

espsko
22-12-2011, 12:02

Jeg brukte denne for å få instant platinum hos Accor - men vet ikke om den funker fortsatt. Det var i oktober eller deromkring.
https://secure.a-club.com/en/already-member.action?promoCode=HSBCPREMPLA11&loc=interstitialskip

Someone
22-12-2011, 12:11
Etter å ha blitt nedgradert fra sølv i fjor, var det greit å komme opp på gull gjennom dette. Takk for tipset :)

jjessen
22-12-2011, 14:57
Takk for tips!

+1 Gold medlem hos Hilton.

kimpe
22-12-2011, 15:25
Takk fra Trondheim også! Gold+1....

Allerede booket overnatting også.. hehe.

God Jul!

darkcho
22-12-2011, 16:34
Takker så mye for tipset. Var også sølv fra før, uten sjanse til å bli gull. Supert!

CFN_001
22-12-2011, 17:14
Er det noe som har greid å redigere adressen på profilen sin til Norge? Jeg får det ikke til etter jeg skulle rette opp til ny adresse så vil den ikke forandre, siden den vil også ha stat ser det ut som. Kan velge "Area Europe" men da forsvinner NORWAY hvis jeg skal ha nytt kort.

Noen forslag?

Mjolnir
22-12-2011, 17:55
Er det noe som har greid å redigere adressen på profilen sin til Norge? Jeg får det ikke til etter jeg skulle rette opp til ny adresse så vil den ikke forandre, siden den vil også ha stat ser det ut som. Kan velge "Area Europe" men da forsvinner NORWAY hvis jeg skal ha nytt kort.

Noen forslag?

Man får vel ikke noe kort tilsendt før man har hatt minst ett opphold?

Jeg la inn adressa mi i Norge uten problemer. Når adressa er lagt inn kan man bestille kort i posten under "Member services-->Member card request". Står at det tar 2-3 uker. Nå er det bare å vente å se om det dukker opp noe :)

Forøvrig la jeg ikke inn noen stat når jeg registrerte meg, kun land. Systemet kranglet ikke på det, selv om stat er merket med stjerne.

barca
22-12-2011, 17:57
Jeg ble også gull idag. Hadde sølv status som avsluttes i år.

darkcho
22-12-2011, 18:01
Kom på en ting, er det noen som tilbyr statusmatch med Hilton?

sirpjalle
22-12-2011, 18:45
Jeg la inn adressa mi i Norge uten problemer. Når adressa er lagt inn kan man bestille kort i posten under "Member services-->Member card request". Står at det tar 2-3 uker. Nå er det bare å vente å se om det dukker opp noe :)

Forøvrig la jeg ikke inn noen stat når jeg registrerte meg, kun land. Systemet kranglet ikke på det, selv om stat er merket med stjerne.

Jeg la inn MD som stat da jeg registrere meg. Fikk ikke lov å skippe dette, men jeg ser at jeg ligger inne med korrekt norsk adresse uten noen stat dersom jeg sjekker profilen min.

Ståle
22-12-2011, 21:06
Kult, da er kort på vei hit! :)

jjessen
22-12-2011, 21:57
Kom på en ting, er det noen som tilbyr statusmatch med Hilton?

Vet at Club Carlson gjør det, sikkert andre også...

LN-TIB
22-12-2011, 22:24
Vet at Club Carlson gjør det, sikkert andre også...

Hvor finnes informasjon om dette?

kekker
22-12-2011, 23:53
Takktakk til meliiiiiis!!

Da er det i boks, ikke at jeg frekventerer Hilton så ofte at det gjør noe, men det kan det bli forandring på! :-D

Mjolnir
23-12-2011, 02:30
Hvor finnes informasjon om dette?

Et kjapt søk på Google gir følgende treff som kan være av interesse:
http://statusmatcher.com/program.php?name=Hilton+HHonors

http://www.flyertalk.com/forum/hilton-hhonors/122939-definitive-hilton-hhonors-status-match-thread-38.html

Har ikke sett så nøye på det eller testet noe, så folk må gjerne si fra her i tråden hvis de får noe ut av det ;)

Bizflyer
23-12-2011, 04:03
Et kjapt søk på Google gir følgende treff som kan være av interesse:
http://statusmatcher.com/program.php?name=Hilton+HHonors

http://www.flyertalk.com/forum/hilton-hhonors/122939-definitive-hilton-hhonors-status-match-thread-38.html

Har ikke sett så nøye på det eller testet noe, så folk må gjerne si fra her i tråden hvis de får noe ut av det ;)

Vil det si at med Hilton Gold, vil man også kunne karre til seg et Hyatt Gold passport Platinum, et Starwood Gold, et Intercontinental Gold og et Gold Elite hos Radisson??

Dvs Gold i 4 kjeder til sånn helt uten videre? Høres nesten ut for godt til å være sant! Eller er det meg som har misforstått noe her?

BF:fly

Bizflyer
23-12-2011, 04:09
Kult, da er kort på vei hit! :)

Da jeg ba om å få kort tilsendt, kom det opp et bilde av et blått kort. Selv om det på accounten står Gold.

Noen andre som har fått samme, eller er det bare et standard bilde?

BF:8:

tamtamm
23-12-2011, 07:53
Da jeg ba om å få kort tilsendt, kom det opp et bilde av et blått kort. Selv om det på accounten står Gold.

Jeg fikk det samme og ikke Norway i adressen.

Twin Otter
23-12-2011, 08:06
Hilton Gull på meg også. (aldri bodd på et Hilton hotell, hehe).

Ståle
23-12-2011, 08:24
Jeg fikk det samme og ikke Norway i adressen.

Samme her, under state gikk jeg for ER (tror jeg..) for Euro Region.

meliiis
23-12-2011, 09:03
AE skal det være, for Area Europe.

Ståle
23-12-2011, 09:58
Right, husket ikke helt koden. Blir spennende å se om kortet kommer selv uten Norway i adressen.

pingo
23-12-2011, 10:14

Jeg er i forvejen sølv og får også op det blå billede, så det må være et standard billede.

Tommy777
23-12-2011, 10:45
Vil det si at med Hilton Gold, vil man også kunne karre til seg et Hyatt Gold passport Platinum, et Starwood Gold, et Intercontinental Gold og et Gold Elite hos Radisson??

Dvs Gold i 4 kjeder til sånn helt uten videre? Høres nesten ut for godt til å være sant! Eller er det meg som har misforstått noe her?

Tja, noen krever at du fakser inn aktivitet. Nå er alle disse statusene såkalt throw away status som deles ut gratis så lenge man har kredittkort/status hos flyselskaper. Jeg har hatt hhonors gold via 1k hos UA I årevis, men har vel aldri kvalifisert meg til hilton statusen. Det har endret seg, jeg var grandfathered in, nå tilbys 1k denne statusen dersom man har 3 opphold. Hilton har også status challenge der man ikke trenger å matche. Bo tre ganger over 90 dager og du beholder gull. Du får gull med en gang du signerer opp for denne challengen.

Hyatt Plat er verdt noe i form av gratis Internet. Det oppnås gratis dersom man har en del kredittkort. Det er flere fordeler (som oppgrarderingsvouchere) som er meget gode, men de oppnår man hvert 3. Opphold så man må da selvsagt bo.

Priority pass gull er ikke verdt noe (Plat som er over mottas gratis når man er RA).

Og igjen, som sist gang en gjeng folk fiksa seg status man aldri kommer til å bruke, det er ofte at status match kun som ett engangstillfelle. I tillegg vil denne hotellstatusen gjelde kun ut neste år, etter det er man jo på skid row igjen. Siden det er throw away nivåer som her matches, hadde ikke jeg giddet bry meg bare for å ha 4 hotellstatuser i lommeboka i 12 mnd som er det lavest man kan få.

But then again, ymmv^_^

Tommy777
23-12-2011, 10:50
Ikke bekymr dere over om det kommer et fysisk kort. Det som er viktig er at statusen reflekteres på nett. Jeg har aldri med meg mine hotellstatuskort når jeg et på reise. Det er ingen som spør etter dem

SeatBelt
23-12-2011, 10:52
Jeg er i forvejen sølv og får også op det blå billede, så det må være et standard billede.

Jeg tror også det må være standard bilde. Men som jeg nevnte over - er det ikke vanlig å vente med å utstede kort til man i det minste har hatt ett opphold som medlem?

Hvis det er noen som får spørsmål om kort (jf. VISA elle registrering) er det fint om det oppdateres i denne tråden. Håper ikke for mange registrerer seg, slik at det er noen i Hilton som får snusen i det og endrer hele opplegget. Men det er vel allerede for sent:D

Husker både LHs F-billetter og da det for en tid tilbake var "såååå lett" å få sølvkort hos bmi.

ex_trd
23-12-2011, 11:00
Tja, noen krever at du fakser inn aktivitet. Nå er alle disse statusene såkalt throw away status som deles ut gratis så lenge man har kredittkort/status hos flyselskaper. Jeg har hatt hhonors gold via 1k hos UA I årevis, men har vel aldri kvalifisert meg til hilton statusen. Det har endret seg, jeg var grandfathered in, nå tilbys 1k denne statusen dersom man har 3 opphold. Hilton har også status challenge der man ikke trenger å matche. Bo tre ganger over 90 dager og du beholder gull. Du får gull med en gang du signerer opp for denne challengen.

Hyatt Plat er verdt noe i form av gratis Internet. Det oppnås gratis dersom man har en del kredittkort. Det er flere fordeler (som oppgrarderingsvouchere) som er meget gode, men de oppnår man hvert 3. Opphold så man må da selvsagt bo.

Priority pass gull er ikke verdt noe (Plat som er over mottas gratis når man er RA).

Og igjen, som sist gang en gjeng folk fiksa seg status man aldri kommer til å bruke, det er ofte at status match kun som ett engangstillfelle. I tillegg vil denne hotellstatusen gjelde kun ut neste år, etter det er man jo på skid row igjen. Siden det er throw away nivåer som her matches, hadde ikke jeg giddet bry meg bare for å ha 4 hotellstatuser i lommeboka i 12 mnd som er det lavest man kan få.

But then again, ymmv^_^

Hotellkjedene er ikke mer naive enn at de vet at det florerer av ting som dette der ute, og de vil derfor som du sier som regel kreve at du dokumenterer opphold eller gi "challenge". I bunn og grunn er HH Gold en lettere ubrukelig status på de fleste av kjedens hoteller, og det du "sparer" kan fort gå opp i spinninga gjennom at du må booke Hilton fremfor en annen kjede. Dette kommer fra en tidligere Hilton-slave som nå holder seg mest hos Hyatt og SPG.

Tommy777
23-12-2011, 11:15
Hotellkjedene er ikke mer naive enn at de vet at det florerer av ting som dette der ute, og de vil derfor som du sier som regel kreve at du dokumenterer opphold eller gi "challenge". I bunn og grunn er HH Gold en lettere ubrukelig status på de fleste av kjedens hoteller, og det du "sparer" kan fort gå opp i spinninga gjennom at du må booke Hilton fremfor en annen kjede. Dette kommer fra en tidligere Hilton-slave som nå holder seg mest hos Hyatt og SPG.

Helt enig. Jeg har så mange dårlige hilton opplevelser, kunne ikke gitt mer beng i om jeg mistet den statusen. Spg og Hyatt derimot, er viktig å beholde.

Men for andres reisemønstre kan hilton selvsagt passe bedre

robertaas
23-12-2011, 11:40
Jeg brukte denne for å få instant platinum hos Accor - men vet ikke om den funker fortsatt. Det var i oktober eller deromkring.
https://secure.a-club.com/en/already-member.action?promoCode=HSBCPREMPLA11&loc=interstitialskip
"The given promotion code is not usable anymore"

TOS
23-12-2011, 11:54
Helt enig. Jeg har så mange dårlige hilton opplevelser, kunne ikke gitt mer beng i om jeg mistet den statusen. Spg og Hyatt derimot, er viktig å beholde.

Men for andres reisemønstre kan hilton selvsagt passe bedre

Jeg har noe blandet erfaring med Hilton, men har opplevd at jeg f.eks. får poeng selv når jeg booker via lastminute.com på Hilton, men ikke på Hyatt. Jeg er nokså hyppig i London, og for meg passer London Hilton meget bra (så lenge man unngår de nederste 7-8 etasjene). Så jeg regner med at HH gold hjelper godt på å komme litt opp i etasjene. Det samme med Hyatt Regency The Churchill, så om det lar seg gjøre å matche HH gold til status hos Hyatt så hadde det ikke vært meg i mot.

Tommy777
23-12-2011, 19:52
I følge denne tråden på milepoint, sier SPG klart at Gold matches ikke.

http://milepoint.com/forums/threads/trying-to-determine-whether-spg-gold-is-worth-pursuing.24878/

Mjolnir
24-12-2011, 00:46
I bunn og grunn er HH Gold en lettere ubrukelig status på de fleste av kjedens hoteller

Vil du utdype det?

TOS
24-12-2011, 01:00
Vil du utdype det?

Jeg vil anta at han kanskje tenker på at mange av Hiltons hoteller ikke har executive rom eller Club lounge? Men jeg regner med at man iallefall får gratis frokost likevel?

nime
25-12-2011, 13:33
Nå var jeg allerede sølv, men brukte denne koden likevel.
Har fått poeng + gold bonus allerede for et opphold :)

robertaas
25-12-2011, 14:09
Er det noen begrensninger på hvilke siter man man kan bestille via om man skal få bonuspoeng og fordeler?

jjessen
25-12-2011, 15:07
Er det noen begrensninger på hvilke siter man man kan bestille via om man skal få bonuspoeng og fordeler?

Lurte på det samme men ser ut til å være samme dumme regel som hos andre:

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status"

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

TOS
25-12-2011, 18:38

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status"

Nå var jeg kun HH Blue før dette "raidet", men jeg har iallefall fått points for 3 opphold som har vært booket via lastminute.com på såkalt "top secret deals" som er tildels betydelig under standard rate for hotellet jeg har bodd på (London Hilton on Park Lane). Dette har vært opphold jeg har hatt i løpet av de siste 3 månedene. Hvorvidt disse ville gitt meg Silver etter neste opphold vet jeg ikke.

ex_trd
26-12-2011, 08:27
Nå var jeg kun HH Blue før dette "raidet", men jeg har iallefall fått points for 3 opphold som har vært booket via lastminute.com på såkalt "top secret deals" som er tildels betydelig under standard rate for hotellet jeg har bodd på (London Hilton on Park Lane). Dette har vært opphold jeg har hatt i løpet av de siste 3 månedene. Hvorvidt disse ville gitt meg Silver etter neste opphold vet jeg ikke.

Slike glipper skjer ganske ofte, men hovedregelen er at du ikke skal få verken telt opphold eller få poeng når man har booket gjennom tredjepart.

Tommy777
27-12-2011, 11:03

Ja det er skikkelig dumt dersom man ikke faar i pose og sekk :rolleyes:

Alle kjeder har slike regler for sine lojalitetsprogrammer, grunnen er veldig enkel aa forstaa.

Mindsettet som er fornuftig aa ha er at man boer forvente aa ikke faa noe, hverken tilgang til lounge, frokost, oppgradering, internet etc og heller ikke poeng/stays.

Dersom hotellet gjoer feil, ta det som en bonus.

FlightDeck
27-12-2011, 11:34
Ja det er skikkelig dumt dersom man ikke faar i pose og sekk :rolleyes:

Alle kjeder har slike regler for sine lojalitetsprogrammer, grunnen er veldig enkel aa forstaa.

Enig med deg i det, men tenk om flyselskapene hadde gjort det samme ... ?

ex_trd
27-12-2011, 11:49
Enig med deg i det, men tenk om flyselskapene hadde gjort det samme ... ?

De har jo det i form av bookingklasse? Er jo en del billetter som selges gjennom reisebyrå ekstra billig som er i tilsvarende lav bookingklasse.

FlightDeck
27-12-2011, 12:01
De har jo det i form av bookingklasse? Er jo en del billetter som selges gjennom reisebyrå ekstra billig som er i tilsvarende lav bookingklasse.

Men bookingklassene tildeles vel ikke på basis av hvor man kjøper billettene? Og det er jo gjerne hos flyselskapene selv man finner de billigste billettene, riktignok ikke de merkelige kombinasjonene av selskaper som man får opp på tredjepartssider. Uansett, en liten avsporing fra min side dette ;)

TOS
27-12-2011, 14:34
Men bookingklassene tildeles vel ikke på basis av hvor man kjøper billettene? Og det er jo gjerne hos flyselskapene selv man finner de billigste billettene, riktignok ikke de merkelige kombinasjonene av selskaper som man får opp på tredjepartssider. Uansett, en liten avsporing fra min side dette ;)

Det er vel fortsatt slik at mange jobbreiser bookes via reisebyråer som arbeidsgiver har avtale med, og jeg antar at flyselskapene ikke ønsker å gå glipp av lojaliteten til de forretningsreisende?

Discus
27-12-2011, 16:47
Det er vel fortsatt slik at mange jobbreiser bookes via reisebyråer som arbeidsgiver har avtale med, og jeg antar at flyselskapene ikke ønsker å gå glipp av lojaliteten til de forretningsreisende?

I tillegg suger ikke de reisebyråene penger fra flyselskapene slik evt. hotels.com gjør fra hotellene. Booking av hotell via store reiseportaler vitner jo ikke om lojalitet, når portalene da tar 20-40% provisjon av hotellet i tillegg så sier det seg nesten selv at de ikke vil dele ut ytterligere "bonus".

TOS
27-12-2011, 17:49
I tillegg suger ikke de reisebyråene penger fra flyselskapene slik evt. hotels.com gjør fra hotellene. Booking av hotell via store reiseportaler vitner jo ikke om lojalitet, når portalene da tar 20-40% provisjon av hotellet i tillegg så sier det seg nesten selv at de ikke vil dele ut ytterligere "bonus".

Mitt innlegg var nok mest ment som en kommentar til dette med booking via tredjepart og poeng på flyreiser...;) 40% provisjon høres eventyrlig mye ut, og selv 20% høres mye ut - er dette normen?

FlyHi
27-12-2011, 22:07
Mitt innlegg var nok mest ment som en kommentar til dette med booking via tredjepart og poeng på flyreiser...;) 40% provisjon høres eventyrlig mye ut, og selv 20% høres mye ut - er dette normen?

20-40 procent er ikke helt ved siden af. 20% er nok mere vanligt end 40%, men der er ingen tvivl om at hotelportalerne tager sig godt betalt pga den volume sider som f.eks. Hotels.com o lign kan levere. Hoteludbydere betaler ofte 10-15% i kommission til næste led af affiliates også, hvilket beviser at indtjeningen er ganske stor.

FlightDeck
27-12-2011, 22:47

Men reiseportalene må vel ta en del fra flyselskapene når de selger flybilletter for dem? Eller tjener de bare penger på "serviceavgifter" og slikt?

LN-MOW
27-12-2011, 23:00
Som for hoteller - portalene bringer volum. Men det er mye lavere kommisjoner på flyreiser ... Men høye hotellprovisjoner er også årsaken til at mange flyselskaper også selger hoteller.

thoves
28-12-2011, 00:47
Funker ikke lenger nå:(

"invalid number"

Tommy777
29-12-2011, 17:36
Ny kode er naa tilgjengelig: http://milepoint.com/forums/threads/visa-infinite-instant-gold-plus-40k-pts-after-4-stays.24670/#post-1092477

SBT
30-12-2011, 11:20
Ny kode er naa tilgjengelig: http://milepoint.com/forums/threads/visa-infinite-instant-gold-plus-40k-pts-after-4-stays.24670/#post-1092477

jeg forsøkte dette nye nummeret, - det gikk greit med dette nummeret, ikke noe svar om invalid number, og jeg gjorde også en booking, men hvordan vet jeg egentlig om jeg er Gold? Jeg var Blue fra tidligere, men har ikke mottatt noen epost fra HH ang oppgradert medlemskap. Hvor ser jeg det ?

no-backpacker
30-12-2011, 11:42
Jeg så det da jeg logget meg ut og inn igjen på nytt, oppe i høyre hjørnet.

Da var jeg også HH Gold. Kommer neppe til å beholde det, men greit å ha, hvis vi er på steder der det ikke er PC-hoteller. Nei, PC Platinum er ingenting, men RA på Intercontinental er gull verdt! :-)

Xxx. (Fra loungen på ANA IC Tokyo, hvor vi skal bo i 5 uker til...:-))

TOS
30-12-2011, 13:03
jeg forsøkte dette nye nummeret, - det gikk greit med dette nummeret, ikke noe svar om invalid number, og jeg gjorde også en booking, men hvordan vet jeg egentlig om jeg er Gold? Jeg var Blue fra tidligere, men har ikke mottatt noen epost fra HH ang oppgradert medlemskap. Hvor ser jeg det ?

Det er bare, som no-backpacker skriver, å logge inn på hilton.com med HH-nummeret ditt og passordet. Da kan du se på status på din konto. Hos meg står det nå HH Gold (heller ikke jeg har fått hverken nytt kort eller e-post om dette).

Eriksan
01-01-2012, 17:55
Genialt, da var man endelig blitt gull i HH etter å ha samlet poeng både der, SPG og Marriott. Takk for nye koder Tommy777!

Har upcoming reise til NYC og videre til Nassau, Bahamas senere i januar. Må se hva Hilton har av priser nå, men tviler på at man kommer i nærheten av $135 som jeg har booket på Courtyard Marriott Midtown East. Har booket Sheraton i NAS, får vurdere Hilton der også nå.

Executive level ved plass og garantert frokost og gratis internett er kjekt. Noen som har sjekket nærmere om Marriott Rewards eller SPG har status match?

LN-MOW
01-01-2012, 19:31
Husk at Hilton også er Embassy Suites, Hampton Inn, Doubletree med mere ...

KrisFlyer
01-01-2012, 19:43
Hva er egentlig lovligheten av å legge inn uekte kredittkortdetaljer på HiltonHonors sitt tilbud? Ligger det noen risiko ved å legge inn deler av et VISA-kortnummer som ikke tilhører en selv?

Ståle
01-01-2012, 19:49
Bare å ha en så enkel unnskyldning som at du uforbredt byttet bank to uker etter at du meldte deg inn og deretter fikk et nytt kredittkort.

pmx_
06-01-2012, 21:03
Stor takk til OP. Ved hjelp av denne tråden ble HHonors Gold sikret i romjulen, og vi hadde oss en aldeles utmerket nyttårshelg i Amsterdam på DoubleTree by Hilton.

Jeg fant denne linken på twitter i dag, antar det kan være noen her inne som er interessert i å skaffe seg et par ekstra points: http://www.hhonors.com/morepoints

Robbiedeluxe
06-01-2012, 22:38
Bodde på The Waldorf Hilton i London denne uken og HHonors Gold gav meg både oppgradering og lounge-tilgang. Mitt første Hilton-opphold, noensinne, faktisk.

Som SPG og InterContinental-fan så er jeg positiv overrasket. :)

PH-BXA
07-01-2012, 14:27
Jeg booket nettopp Hilton Jumeriah i DXB, og fikk automatisk oppgradering på nettet? (Ble bitt av basillen, og ordna meg HH Gold for noen uker siden..) :)

Er det slik at systemet oppgraderer til neste rom-type automatisk? Fikk også en epost som sa jeg kunne oppgradere til NESTE romtype igjen for så "lite som" 0 AED...

Noen som vet? :)

no-backpacker
08-01-2012, 04:57
Bodde på The Waldorf Hilton i London denne uken og HHonors Gold gav meg både oppgradering og lounge-tilgang. Mitt første Hilton-opphold, noensinne, faktisk.

Som SPG og InterContinental-fan så er jeg positiv overrasket. :)

Absolutt. Var godt fornøyd med oppholdet mitt, og kommer nok tilbake. Problemet er at min flørting med Hilton ødelegger for SPG Plat...

Hehe, dette er vel det største problemet for de av oss som ikke klarer å opprettholde en haug med programmer.... Ihvertfall har dette vært ett av mine problemer. Ser nå at både mannen og jeg kommer til å klare RA i år, men lurer litt på hvorfor vi har over 140 netter i samme kjede... Litt dumt kanskje, men samtidig har det ikke vært aktuelt å bruke tid og krefter på å opparbeide seg status i andre programmer når vi får veldig god service som RA....

Xxx.

Tommy777
08-01-2012, 16:15
Hehe, dette er vel det største problemet for de av oss som ikke klarer å opprettholde en haug med programmer.... Ihvertfall har dette vært ett av mine problemer. Ser nå at både mannen og jeg kommer til å klare RA i år, men lurer litt på hvorfor vi har over 140 netter i samme kjede... Litt dumt kanskje, men samtidig har det ikke vært aktuelt å bruke tid og krefter på å opparbeide seg status i andre programmer når vi får veldig god service som RA....

Xxx.

Vel, det er veldig begrensede antall IC der ute, noen er også ganske så slitt. I tillegg er problemet med RA at benefits ikke gjelder på bonusovernattinger, samt at man ikke får frokost, RA er meget bra på suiter på hoteller som ikke har Club, har også sansen for 8am garantert check in.

Men jeg har status hos flere rett og slett fordi den geografiske dekningen for de beste programmene ikke er god nok. Med mitt volum, velger jeg eiendom før kjede stort sett hele tiden og har heller en liste over favoritthoteller jeg velger fra

espsko
08-01-2012, 18:08
"The given promotion code is not usable anymore"

Denne skal visstnok funke nå - jeg er allerede Accor Plat så har ikke testet:
https://secure.a-club.com/en/already-member.action?promoCode=HSBCPREMPLA11

ToreD
08-01-2012, 18:24
Denne skal visstnok funke nå - jeg er allerede Accor Plat så har ikke testet:
https://secure.a-club.com/en/already-member.action?promoCode=HSBCPREMPLA11

Funka som f... den. Nå er jeg plat

barca
08-01-2012, 18:46
Funka som f... den. Nå er jeg plat

Samme her. Hehe!!

SAS-Steward
08-01-2012, 21:22
Funker denne fortsatt?
Får ikke opp noe når jeg legger inn adressen som den står.
Tips?

Trent600
08-01-2012, 21:41
Funker denne fortsatt?
Får ikke opp noe når jeg legger inn adressen som den står.
Tips?

Vet ikke om det er aktuelt for deg, men jeg sitter med iPad nå og hvis jeg klikker på linken i Tapatalk får jeg ikke opp noe, men limer jeg inn linken direkte i Safari så er alt som det skal.

SAS-Steward
08-01-2012, 21:43
Vet ikke om det er aktuelt for deg, men jeg sitter med iPad nå og hvis jeg klikker på linken i Tapatalk får jeg ikke opp noe, men limer jeg inn linken direkte i Safari så er alt som det skal.

Fiksa det.
HH gold it is.
Veldig bra, blir nok å bo endel mer på hilton fremover :-)))

no-backpacker
09-01-2012, 01:34
Vel, det er veldig begrensede antall IC der ute, noen er også ganske så slitt. I tillegg er problemet med RA at benefits ikke gjelder på bonusovernattinger, samt at man ikke får frokost, RA er meget bra på suiter på hoteller som ikke har Club, har også sansen for 8am garantert check in.

Men jeg har status hos flere rett og slett fordi den geografiske dekningen for de beste programmene ikke er god nok. Med mitt volum, velger jeg eiendom før kjede stort sett hele tiden og har heller en liste over favoritthoteller jeg velger fra

Jeg er enig i det du skriver. På den andre siden så funker RA veldig bra om man leser seg opp på hvilke hoteller som yter mer enn forventet. De siste månedene har jeg bodd på flere IC'er (og maaaange netter) i Asia og har fått både oppgradering OG lounge-tilgang. DA er RA gull verdt! Især når man skal bo 50 netter i Tokyo....:)

Det jeg mente med at det er uaktuelt å opparbeide seg status i en annen kjede er ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi det er kjipt å bo 30-40-50 netter UTEN status (tiden det tar å opparbeide seg status) når man kan bo 50 netter som RA... Derfor har vi mer enn 140 netter på IC...

Når jeg er på steder som ikke har IC velger jeg gjerne andre PC-hoteller eller finner et kjedeuavhengig hotell. Heldigvis er det ikke så ofte jeg havner på steder som ikke har IC....:-D

Xxx.

TOS
09-01-2012, 01:38
Det jeg mente med at det er uaktuelt å opparbeide seg status i en annen kjede er ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi det er kjipt å bo 30-40-50 netter UTEN status (tiden det tar å opparbeide seg status) når man kan bo 50 netter som RA... Derfor har vi mer enn 140 netter på IC...

Er det ikke bare å finne seg et godt hotell og så blir oppholdet bra uansett...?;) Når jeg har bodd på Hyatt Regency The Churchill, The Athenaeum, London Hilton, The Mayfair o.l. i London så har jeg alltid hatt fine opphold som kunde lavest på rangstigen, men kanskje jeg ikke skjønt hva man kunne fått med status...:) Oppgraderinger har jeg også fått enkelte ganger.

snodig
10-01-2012, 11:06
Jeg får verifisert Visa Infinite kortet, men når jeg skal knytte det opp mot mitt HHonors-medlemskap så får jeg følgende feilmelding:
"Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance"

Noen andre som har dette problemet?

LN-TIB
10-01-2012, 11:44
Gikk gjennom dette for noen uker siden, men har ikke mottatt noe kort ennå. Vil man først få det ved overnattinger? Kjekt å få det snart så man kan prøve seg på Statusmatch hos kjeder man faktisk bruker ;)

Novair
10-01-2012, 13:23
Gikk gjennom dette for noen uker siden, men har ikke mottatt noe kort ennå. Vil man først få det ved overnattinger? Kjekt å få det snart så man kan prøve seg på Statusmatch hos kjeder man faktisk bruker ;)

Har du bestilt kort inne på medlemssiden? Leveringstid er ca. 2-3 uker, mulig det er litt større 'trykk' nå.

orhel
10-01-2012, 13:51
Har du bestilt kort inne på medlemssiden? Leveringstid er ca. 2-3 uker, mulig det er litt større 'trykk' nå.

Dette kommer ikke automatisk da?

Forøvrig noen som har noen meninger om Hilton EWR?

ex_trd
10-01-2012, 14:42
Man trenger ikke det fysiske kortet, da det er registrert i systemet hvilken status man har. Bruker nesten aldri mine kort hos hotellkjedene, ligger som regel enten igjen hjemme eller nederst i kofferten. Hos flyselskapene må man dog ha kortet klart hos en del loungedragons.

LN-TIB
10-01-2012, 17:03
Man trenger ikke det fysiske kortet, da det er registrert i systemet hvilken status man har. Bruker nesten aldri mine kort hos hotellkjedene, ligger som regel enten igjen hjemme eller nederst i kofferten. Hos flyselskapene må man dog ha kortet klart hos en del loungedragons.

Når man skal scanne inn for å få statusmatch, så må man ha det ;)

NORing
10-01-2012, 21:41
Jeg får verifisert Visa Infinite kortet, men når jeg skal knytte det opp mot mitt HHonors-medlemskap så får jeg følgende feilmelding:
"Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance"

Noen andre som har dette problemet?

Jeg har samme problem. koden er vertifisert, men når jeg bruker login min så får jeg samme beskjed som deg. Anyone?

NORing

SeatBelt
11-01-2012, 08:52
Vurderer et opphold på Hilton i London i februar. Er det noen som har noen erfaringer med dette etter å ha registrert seg på ovenfornevnte måte (og fått gullstatus) og deretter hatt et hotellopphold? Noen spørsmål om kredittkortet etc? Jeg er litt nølende, akkurat som jeg er når jeg bruker Carlson Family & Friends-raten, selv om det alltid har gått bra. Synes likevel det er greit å vite om de potensielle utfordringene.

Bizflyer
11-01-2012, 08:58
Vurderer et opphold på Hilton i London i februar. Er det noen som har noen erfaringer med dette etter å ha registrert seg på ovenfornevnte måte (og fått gullstatus) og deretter hatt et hotellopphold? Noen spørsmål om kredittkortet etc? Jeg er litt nølende, akkurat som jeg er når jeg bruker Carlson Family & Friends-raten, selv om det alltid har gått bra. Synes likevel det er greit å vite om de potensielle utfordringene.

Du kan jo lese følgende i post #94:
Stor takk til OP. Ved hjelp av denne tråden ble HHonors Gold sikret i romjulen, og vi hadde oss en aldeles utmerket nyttårshelg i Amsterdam på DoubleTree by Hilton.

Så det ser ut til å duge!
Selv skal jeg prøve Hilton på lørdag og Accor på søndag. Så får vi se om de bukker og skraper når jeg kommer, eller om jeg blir kastet ut og bannlyst pga "hacking":p

Eriksan
11-01-2012, 15:46

Jeg tipset en kollega om dette og hun fikk skaffet seg Hilton Gold, kun tre dager senere sjekket hun inn på Trafalgar Hilton i LON. På innsjekk fikk hun beskjed om oppgradert rom (ikke executive level der), welcome amenity vin+vann lå klart på rommet (siden romraten allerede inkl. frokost) og gratis internett ordnet seg.

TOS
11-01-2012, 15:56
Jeg tipset en kollega om dette og hun fikk skaffet seg Hilton Gold, kun tre dager senere sjekket hun inn på Trafalgar Hilton i LON. På innsjekk fikk hun beskjed om oppgradert rom (ikke executive level der), welcome amenity vin+vann lå klart på rommet (siden romraten allerede inkl. frokost) og gratis internett ordnet seg.

Skal teste dette på London Hilton on Park Lane om en ukes tid. Skal rapportere tilbake om det skulle være noen problemer, men jeg kan ikke tenke meg til det. Hilton har vel neppe noen oversikt over hvem som har disse VISA kortene.

LN-MOW
11-01-2012, 16:24
Dette minner meg mer og mer om et velregissert stunt fra Hilton ... når man leser rundt, så ser det ut som at dette genererer en god mengde mersalg ...

At tilbudet fortsatt er åpent tyder på at de vet hva de gjør -- ;)

panerai
11-01-2012, 19:52
Hvor lenge har man gullstatus hvis man registrer?

Martin
11-01-2012, 19:56
Hvor lenge har man gullstatus hvis man registrer?

Det tror jeg de lærde strides om. Av det jeg har sett på Flyertalk og Milepoint, er det enten i ett år, eller ut februar 2013.

Chriscross
11-01-2012, 22:17
Ikke noe executive level eller lounge på Trafalger. Men megeg bra frokost på hverdager.

SeatBelt
13-01-2012, 18:26
Det er kanskje ikke tilfeldig at denne kommer nå? I alle fall en god mulighet for de nye gullkundene til å tjene opp litt poeng.

Make every night you stay count for more. With the More Points promotion from Hilton HHonors™, you can earn 1,000 Bonus Points per night plus an additional 5,000 Bonus Points for every weekend* stay of two nights or more at participating hotels and resorts through March 31, 2012. Now, you can earn more points while having an experience worth sharing.

... samtidig pågår denne kampanjen:

Get even more with the Any Weekend, Anywhere Sale. Save up to 33% during any weekend through 2012 when you book a stay for any weekend night by January 31, 2012, at participating hotels and resorts.

https://www.hiltonhhonors.com/pyo/Q12012/MoreNights2012_landing.aspx?lang=EN

Bizflyer
14-01-2012, 15:13
Kan da melde at gullstatusen satt som et skudd!
Hadde booket på Hampton by Hilton i Berlin til i dag. Splitter nytt hotell! Litt enklere konsept enn Hilton, men som sagt, nytt!

Ankom 0930, presenterte meg og lurte på om det kunne tenkes at rommet alt var klart.
Det ble trykket litt på en computer, og Mr Bizflyer, Selvfølgelig har vi et rom til deg allerede nå. Du har jo gullstatus hos oss, og vi har derfor oppgradert deg til et DeLuxe værelse med balkong i toppetasjen. Håper De vil trives hos oss, og ikke nøl med kontakte oss om det er noe vi kan hjelpe Dem med!

Var jo absolutt en god start. Beste hotellmottakelse jeg noen sinne har fått. I tillegg fikk jeg en konvolutt med et personlig velkomstbrev fra den lokale sjef, gratis internett tilgang, og en voucher på å en gratis drikke og snack.

Rett og slett imponert! Kan det virkelig være så bra hver gang?

I morgen skal Accor Platinum testes ut på Sofitel så får vi se hvordan det går!

Er det rart jeg drikker? Skaal for pochcher!

BF:drink

AirbusTrond
14-01-2012, 15:20
At tilbudet fortsatt er åpent tyder på at de vet hva de gjør -- ;)

Hehe, tenkte på det samme - lurer på hvem som egentlig lurer hvem her. :D

Men må si jeg har jeg aldri vært utpreget opptatt av luksus på, snarere tvert imot, i alle fall på de steder jeg er mer opptatt av byen enn spruten i dusjen, og klarer ikke å se den helt store fascinasjonen av å få en gratis flaske vann eller en "gratis" drink.. :spin

SQ 777
14-01-2012, 15:33
Selvfølgelig vet de hva de gjør...Allerede flere på forumet har byttet beite... Ikke jeg, men har vært sølv en tid og alltid fått en form for upgrade... Nå som gull får jeg se hva de gjør om noen dager på Conrad Centennial Singspore hvor 4 av 5 netter er bonusnetter... Dere får beskjed...;)

Bizflyer
14-01-2012, 15:39
Jeg bor på et splitter nytt hotell i Berlin for 61 euro natta. Hadde nok hatt annet og velge i hvis det ikke var for det gullkortet. Men prisen var veldig grei for den kvaliteten jeg har fått. Men vi er nå fly og bonus freaks, er vi ikke? ;)

Men på den andre siden så undergraver de jo sine egne som har bodd en hel haug med netter for å fortjene det kortet. Hvis man vet at man kan få kortet "gratis" er det nok mulig at de aller beste kundene velger annet beite, så kan man jo fort regne ut hva som lønner seg mest!?!?!!??!?!?!?

SQ 777
14-01-2012, 15:48
Vel, det er nok sikkert også mange med gullkortet aldri bruker det.

Lurer litt på om disse "kodene" blir plantet av en ansatt i hotellet på forum som "befolkningen" er langt over gjenomsnitt bereist , for å få mer business. De vet at folk leser flere forum og sprer det videre !!??

Vill teori, men..

Martin
14-01-2012, 16:55
Var jo absolutt en god start. Beste hotellmottakelse jeg noen sinne har fått. I tillegg fikk jeg en konvolutt med et personlig velkomstbrev fra den lokale sjef, gratis internett tilgang, og en voucher på å en gratis drikke og snack.

Rett og slett imponert! Kan det virkelig være så bra hver gang?

Jeg bodde der i juni i fjor (så det er ikke helt splitter nytt ;)), og fikk også en veldig bra mottakelse - inkludert en liten konvolutt med velkomsthilsen, enda jeg var ganske statusløs den gangen. Internettet er ogaå gratis for samtlige gjester ;)

At jeg er HH Gold nå, påvirker nok ikke mine hotellvalg, da jeg har vært ganske trofast mot Hilton uansett. Klarte sølv i fjor (hadde 6 stays, kravet er 4), og har så langt booket 8 for i år. Hvor mange det blir totalt vet jeg ikke, men neppe så mange som gullkravet på 16.

TOS
14-01-2012, 17:04
Jeg tror nok de vet hva de gjør, men samtidig så bør man kanskje forvente at de reisende ikke er helt blinde...;) Nå er det jo stort sett mange hoteller og velge mellom, så kanskje dette kan bidra til at man litt oftere lander på et Hiltonhotell (ikke nødvendigvis noe dyrere, for det er mye konkurranse i de fleste byene).

Jeg skal til London i to runder i neste uke og skal prøve HH Gold på London Hilton on Park Lane på det ene oppholdet, men går for The Mayfair på det andre oppholdet. Prisen på Park Lane Hilton var for høy. Uken etter blir ser vel ny tur til London, men da har jeg ikke bestemt meg enda. Det kan bli et Hiltonhotell, men mest sannsynlig The Athenaeum (ikke et kjedehotell, men veldig bra...).

Bizflyer
14-01-2012, 18:43
Lurer på om man kan klare seg med antall stays i forholdet mellom gull og diamond for å hoppe opp et steg på skalaen, eller om man må starte fra schratch?

SQ 777
14-01-2012, 19:12
Meget godt spørsmål, aner ikke, men har mange Hilton booket før dette stuntet... Men vi fikk jo det i 2011, så ??

babaloui
16-01-2012, 19:22
Noen flere dette ikke virker for?

Får denne feilmeldinga: Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance.

Har brukt koden som blei linka til lengre opp her, og den blir verifyed. Og jeg får logga på hhonors sida med nr og kode som jeg prøver med....

Skal bo på Hilton Helsinki Airport til søndagen, så hadde vært konge om jeg hadde fått ordna det innen da...

- babaloui

LN-MOW
16-01-2012, 19:32
Tilbudet er antagelig utgått ...

babaloui
16-01-2012, 20:12
Fant ut av det, måtte bytte land til det landet som "kortet" nr du bruker fra et utstedt i, da funka det. Så bruker du kort nr. fra Master Bank of Russia må du bytte land til Russland på kontoen din....

Tommy777
16-01-2012, 20:54
Lurer på om man kan klare seg med antall stays i forholdet mellom gull og diamond for å hoppe opp et steg på skalaen, eller om man må starte fra schratch?

Du maa ha stays fra scratch for aa faa Diamond, men det finnes Diamond challenges om jeg ikke husker feil.

Og behandlingen du fikk, gjelder alle som er medlem i HHonors. Paa Hampton (som er ett low end brand) er til og med frokost gratis for alle (i tillegg til internet), det er det brandet med minst poeng tildelt og ingen fordeler for Gold

Martin
16-01-2012, 21:02
Paa Hampton (som er ett low end brand) er til og med frokost gratis for alle (i tillegg til internet), det er det brandet med minst poeng tildelt og ingen fordeler for Gold

Inne på Hilton-kontoen, kan jeg velge om jeg vil ha en flaske vann og en snack, eller 250 ekstra poeng når jeg bor på Hampton.

Tommy777
16-01-2012, 21:02
Litt om Diamond her: http://milepoint.com/forums/threads/is-diamond-worth-it.14744/

Og her: http://milepoint.com/forums/threads/im-a-tired-diamond.23568/

Tror challenge var, 10 stay over 90 dager gir deg Diamond ens

Tommy777
16-01-2012, 21:03
Inne på Hilton-kontoen, kan jeg velge om jeg vil ha en flaske vann og en snack, eller 250 ekstra poeng når jeg bor på Hampton.

Yippee! Paa andre brands er det 500 poeng

Martin
16-01-2012, 21:09
Yippee! Paa andre brands er det 500 poeng

Vel, det er mer enn ingenting ;)

Tuften
16-01-2012, 21:37
Fant ut av det, måtte bytte land til det landet som "kortet" nr du bruker fra et utstedt i, da funka det. Så bruker du kort nr. fra Master Bank of Russia må du bytte land til Russland på kontoen din....

Virket! Fikk heller ingen varsel når jeg endret adressen tilbake heller! Takk skal du ha :)

nime
17-01-2012, 10:03
I morgen skal Accor Platinum testes ut på Sofitel så får vi se hvordan det går!
HH bruker å være grei med meg iallefall.. men nysgjerrig på Accor Plat på Sofitel. Har du prøvd ennå? Vurderer nemlig Sofitel Amsterdam om ikke lenge...

Bizflyer
17-01-2012, 12:25
HH bruker å være grei med meg iallefall.. men nysgjerrig på Accor Plat på Sofitel. Har du prøvd ennå? Vurderer nemlig Sofitel Amsterdam om ikke lenge...

Sofitel Hamburg ble prøvd på søndag. Ikke like hjertelig velkomst der som på Hilton, men absolutt godkjent. Ble informert om at de hadde oppgradert meg til et Superior room. Veldig fint rom det. Skal prøve å få lagt ut noen bilder mot slutten av uka når jeg kommer meg hjem. I tillegg fikk jeg en welcomedrink i baren, og det var fritt valg innenfor rimelighetens grenser. Dvs en flaske Dom P var i drøyeste laget. ;)

Synes kanskje det var litt smålig av dem og ikke oppgradere meg mer enn en romkategori. De hadde både Luxury room og Juniorsuite som de neste kategoriene. Og søndag var det sannelig ikke mange gjestene på det 241 rom store hotellet.

Tommy777
17-01-2012, 21:38
Sofitel Hamburg ble prøvd på søndag. Ikke like hjertelig velkomst der som på Hilton, men absolutt godkjent. Ble informert om at de hadde oppgradert meg til et Superior room. Veldig fint rom det. Skal prøve å få lagt ut noen bilder mot slutten av uka når jeg kommer meg hjem. I tillegg fikk jeg en welcomedrink i baren, og det var fritt valg innenfor rimelighetens grenser. Dvs en flaske Dom P var i drøyeste laget. ;)

Synes kanskje det var litt smålig av dem og ikke oppgradere meg mer enn en romkategori. De hadde både Luxury room og Juniorsuite som de neste kategoriene. Og søndag var det sannelig ikke mange gjestene på det 241 rom store hotellet.

Sofitel sitt program er ikke mye aa skryte av, det eneste er velkomstdrinken (som i Europa er meget begrenset). Ba om en Macallan 12 da jeg var i Munchen sist, det ble blankt nei. Bor lite paa Sofitel, men noen ganger siden det er naermeste hotellet til kontoret vaart i Redwood City CA. Der er det fritt valg i baren og de er dyktige paa oppgradering og massevis av gratis Evian paa rommet. Men det er nok fordi jeg signerer for vaar corp deal med dem og har bodd der endel, ikke pga den Plat statusen.

BTW, jeg var top tier i det gamle programmet til Sofitel og fikk derfor Plat fra dag en da programmet ble lansert for 3-4 aar siden.

Jeg har bodd kanskje 4-5 ganger i aaret siden da maks og har fortsatt Plat status

Tommy777
17-01-2012, 21:39
Vel, det er mer enn ingenting ;)

Men de 250 poengene faar alle, ikke kun Gold;)

Martin
17-01-2012, 21:48
Men de 250 poengene faar alle, ikke kun Gold;)

Nå er jeg ikke helt med.

Som Gold, kan jeg som nevnt velge om jeg vil ha en snack og en vann, eller 250 extra poeng, i tillegg til grunnsummen og gullbonus. Altså om rommet koster 150 dollar, og jeg bor der en natt, tjener jeg 1500 grunnpoeng, samt 375 i gullbonus, totalt 1875. Så kan jeg velge om jeg vil ha enda 250 poeng, eller en flaske vann og en snack.

Jeg vet ikke om Silver har den fordelen (oppdaget den først da jeg ble Gold) og vet heller ikke hva Diamond får, men de som er Blue får vel ikke det?

Hvem mente du med "alle"?

Tommy777
17-01-2012, 21:51
Nå er jeg ikke helt med.

Som Gold, kan jeg som nevnt velge om jeg vil ha en snack og en vann, eller 250 extra poeng, i tillegg til grunnsummen og gullbonus. Altså om rommet koster 150 dollar, og jeg bor der en natt, tjener jeg 1500 grunnpoeng, samt 375 i gullbonus, totalt 1875. Så kan jeg velge om jeg vil ha enda 250 poeng, eller en flaske vann og en snack.

Jeg vet ikke om Silver har den fordelen (oppdaget den først da jeg ble Gold) og vet heller ikke hva Diamond får, men de som er Blue får vel ikke det?

Hvem mente du med "alle"?

My bad. Trodde Silver ogsaa fikk diverse paa Hampton Inn fortsatt, men ser at det ikke gjelder for det brandet lengre

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/silver.do

Discus
17-01-2012, 22:54
Funker upgrades og frokost for et eller to rom dersom man booker to rom på samme bestilling?

Tommy777
17-01-2012, 22:56
Funker upgrades og frokost for et eller to rom dersom man booker to rom på samme bestilling?

Sist gang jeg forsoekte det var Conrad Puerto Rico og vi fikk frokost for alle, men kun oppgradering paa ett av rommene

Martin
18-01-2012, 14:17
Sånn forøvrig, ser det ut til at det blir en liten forandring av fordelene man får.
I hovedsak for Diamonds, men også litt for Gold:

Space-available upgrades will be offered to Gold and Diamond VIPs regardless of MyWay preference.

http://www.flyertalk.com/forum/17831096-post51.html

Merk at dette gjelder kun W=A, Conrad, Hilton og Doubletree.

Om man f.eks. hos Hilton har valgt ekstra poeng som sin fordel (istedenfor upgrade og frokost), skal man altså allikevel få en upgrade.

Dette er dog ikke helt den ofisielle varianten ennå, men det skal visst komme en mail snart.

Tommy777
18-01-2012, 14:22
Sånn forøvrig, ser det ut til at det blir en liten forandring av fordelene man får.
I hovedsak for Diamonds, men også litt for Gold:

http://www.flyertalk.com/forum/17831096-post51.html

Merk at dette gjelder kun W=A, Conrad, Hilton og Doubletree.

Om man f.eks. hos Hilton har valgt ekstra poeng som sin fordel (istedenfor upgrade og frokost), skal man altså allikevel få en upgrade.

Dette er dog ikke helt den ofisielle varianten ennå, men det skal visst komme en mail snart.

Jeg ville ikke hatt noe som helst haap om noe annet enn ett stoerre rom paa hoeyere etasje som Gold. Jeg har som HH Gold hatt EN suiteoppgradering alle de aarene jeg har hatt statusen. Og som sagt, jeg har aldri rekvalifisert heller, det er en status jeg ikke hadde hatt dersom jeg ikke hadde hatt den gratis, her i USA bor man paa nesten alt annet enn Hilton dersom det er tilgjengelig.

Men det finnes en del gode internasjonale eiendommer, men det gjelder selvsagt ogsaa konkurrentene ;)

TOS
19-01-2012, 21:06
Da kan jeg melde om meget god mottakelse på London Hilton on Park Lane. Jeg hadde bestilt et standardrom (i laveste etasjer på hotellet), men ble oppgradert til en suite i 24. etasje (Grosvenor Suite) med utsikt til Hyde Park. Jeg er fornøyd... :-)

SQ 777
19-01-2012, 21:12
Spennende dette, har Conrad Centennial i Singapore neste uke :rolleyes:

babaloui
19-01-2012, 23:02
Gjelder alle fordelene om bookingen er gjort gjennom f.eks hotels.com noe det viser seg at mitt neste opphold har blitt bestillt gjennom?

Tommy777
20-01-2012, 01:48
Da kan jeg melde om meget god mottakelse på London Hilton on Park Lane. Jeg hadde bestilt et standardrom (i laveste etasjer på hotellet), men ble oppgradert til en suite i 24. etasje (Grosvenor Suite) med utsikt til Hyde Park. Jeg er fornøyd... :-)

Hoeres bra ut. Det hotellet er ganske fresht (har ikke bodd der, men vaert innom). Grosvenor suitene er 42 kvadrat i de oeverste etasjene, saa en junior suite, men klart det er bedre enn ett rom i kjellern

TOS
20-01-2012, 18:57
Hoeres bra ut. Det hotellet er ganske fresht (har ikke bodd der, men vaert innom). Grosvenor suitene er 42 kvadrat i de oeverste etasjene, saa en junior suite, men klart det er bedre enn ett rom i kjellern

Det er nok en liten suite, med eget (lite) oppholdsrom med sofa, arbeidsbord, TV og et toalett, i tillegg til soverommet. Soverommet er vel omtrent på størrelse med King Exec rommene på samme hotell. Exec-rommene holder en mer enn god nok standard for meg...:)

De etasjene/rommene som er pusset opp, dvs. iallefall fra 17. Etasje og oppover, er flotte. Det er visstnok noen av de lavere etasjene som også er pusset opp, men når heisen ha stoppet i en del av de lavere etasjene så synes jeg de ser litt slitne ut.

babaloui
22-01-2012, 22:28
Da kan jeg med et stort smil om munnen melde om at jeg fikk exec rom på Hilton Helsinki Airport Hotel med booking gjennom hotels.com :D

robertaas
23-01-2012, 00:57
Da kan jeg med et stort smil om munnen melde om at jeg fikk exec rom på Hilton Helsinki Airport Hotel med booking gjennom hotels.com :DHar du et fysisk kort? Når presenterte du kortet eller nummeret og når ble du oppgradert?

Ståle
23-01-2012, 13:27
På snakk om gullkort, er det noen her som har fått dette i posten etter å ha fylt ut skjema hos Hilton?

babaloui
23-01-2012, 17:09
Har du et fysisk kort? Når presenterte du kortet eller nummeret og når ble du oppgradert?

Viste bare en håndskrevet lapp med HHonors nummer så blei jeg oppgradert med en gang...

jjessen
23-01-2012, 17:47
Da kan jeg med et stort smil om munnen melde om at jeg fikk exec rom på Hilton Helsinki Airport Hotel med booking gjennom hotels.com :D

Står jo faktisk følgende i deres betingelser:

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status. Stays booked via "opaque" channels where the brand is unknown at the time of purchase are not Eligible Stays for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status, or the receipt of Elite tier benefits such as upgraded accommodations / amenities or access to health clubs."

Jeg tolker det slik at man ikke skal få poeng og at nettene ikke teller for høyere status hvis de er booket via Hotels.com (eller lignende) men at man skal få oppgradering, frokost etc.

Opaque (Hotwire, Priceline etc) gir derimot ingen oppgradering.

At de faktisk gjør det basert på en papirlapp er jo imponerende:-) Skal til Helsinki onsdag kveld, hadde det ikke vært for triple poeng på Radisson så hadde jeg nok prøvd Hilton

TOS
23-01-2012, 17:58
Jeg tolker det slik at man ikke skal få poeng og at nettene ikke teller for høyere status hvis de er booket via Hotels.com (eller lignende) men at man skal få oppgradering, frokost etc.

Opaque (Hotwire, Priceline etc) gir derimot ingen oppgradering.

Jeg tror nok reglene er som du sier, men det betyr ikke at praksis alltid følger reglene. Man kan midlertidig ikke forvente noe utover rommet man har betalt for. Jeg har Imidlertid fått både oppgradering og poeng ved bestilling gjennom lastminute.com (top secret deals, som da vil være i kategorien "opaque"), til og med som normalt blått medlem...:)

Chriscross
23-01-2012, 19:04
Takker for tipset. Tidlig innsjekk og executive i Sao Paulo etter at de først spurte om jeg ville ha 1000 poeng eller gratis frokost. Litt usentralt, men ikke langt til t-bane. Lounge med blant de bedre lounge frokoster og open bar med mat jeg har vært i. Installeres nå wifi på alle rom. Eneste som mangler da er utendørs basseng (har innendørs). Bra Gym åpen 24 t. Kan ikke klage på 300 kr/natt +1200 poeng pr natt etter 30% poeng tilbake kampanjen.

LN-RRE
23-01-2012, 22:35
Takker for tipset. Tidlig innsjekk og executive i Sao Paulo etter at de først spurte om jeg ville ha 1000 poeng eller gratis frokost. Litt usentralt, men ikke langt til t-bane. Lounge med blant de bedre lounge frokoster og open bar med mat jeg har vært i. Installeres nå wifi på alle rom. Eneste som mangler da er utendørs basseng (har innendørs). Bra Gym åpen 24 t. Kan ikke klage på 300 kr/natt +1200 poeng pr natt etter 30% poeng tilbake kampanjen.

Jeg fikk ikke dette til å funke, Fortsatt bare BLUE status!

ToreD
23-01-2012, 22:38
Jeg fikk ikke dette til å funke, Fortsatt bare BLUE status!

Logget du deg ut og inn igjen? Det måtte jeg for at statusen skulle endre seg

LN-RRE
23-01-2012, 22:44
Ja, forsøkte det. Får bare opp at registration invalid eller noe sånt. Så tror sikkert de har sperret for muligheten...:)

LN-RRE
23-01-2012, 22:45
Men fikk registrert meg. Har blå status, men fikk ikke noe gyldighet når jeg la inn mitt nr og pinkoden etter å ha slått inn 411945 på den siden det linkes til først i tråden

Tuften
23-01-2012, 23:10
Se post nr 134, endre til russisk adresse :)

TOS
23-01-2012, 23:12
Fungerer denne enda? 4 4 2 3 9 4 (jfr milepoint.com tråden det vises til)

LN-RRE
24-01-2012, 01:30
Fungerer denne enda? 4 4 2 3 9 4 (jfr milepoint.com tråden det vises til)

Congratulations!
Book a hotel today to enjoy your Hilton HHonors®
Gold Membership. Stay 4 times by 31 May 2012
to receive 40,000 HHonors points.

Der funka det gitt! Tusen takk til både deg og trådstarter (og post 134)! Får se om det blir Hilton neste gang da! Er allerede proud Carlson member (har stays både med og uten bonuspoeng...) :)

Startup
24-01-2012, 09:42
Noen som har en fungerende kode til A-Club, instant platinum? Eventuelt om man kan oppgradere en Classic status?

L1011-500
24-01-2012, 12:27
Fikk testet ut gullkortet på Hilton London Metropole i helge. Ingen oppgradering dessverre, men fikk rommet kl.11 på formiddagen, samt gratis frokost og internett :)

Bizflyer
24-01-2012, 13:02
Noen som har en fungerende kode til A-Club, instant platinum? Eventuelt om man kan oppgradere en Classic status?

Jfr post 65 så er ikke den koden brukbar lenger. Så da tviler jeg vel på det!

Fikk testet ut gullkortet på Hilton London Metropole i helge. Ingen oppgradering dessverre, men fikk rommet kl.11 på formiddagen, samt gratis frokost og internett :)

Rene skandalen!! Var vel fullt da!
Synd Hilton hotellene i London er så dyre. Iallefall de rene Hilton midt i byen.

Selv blir det en ny Hilton natt på meg om 3 uker i Tyskland. Vrir hjernen på hvordan jeg skal få sikret meg 2 netter til for å få de ekstra 40k poengene!

ex_trd
24-01-2012, 13:07
Synd Hilton hotellene i London er så dyre. Iallefall de rene Hilton midt i byen.

Stort sett firmakunder som betaler langt under rack-rate som bor på de fleste.

Martin
24-01-2012, 13:11
Vrir hjernen på hvordan jeg skal få sikret meg 2 netter til for å få de ekstra 40k poengene!

Må man ikkke betale med VISA Infinite-kortet for å få de 40K poengene?

L1011-500
24-01-2012, 14:02
Rene skandalen!! Var vel fullt da!

Tror nok det ja, det var ganske folksomt til tider.

Bizflyer
24-01-2012, 14:40
Må man ikkke betale med VISA Infinite-kortet for å få de 40K poengene?

Har jeg ingen tiltro til at de har noe som helst kontroll på...

LN-RRE
24-01-2012, 18:36
Hva kan man bruke 40k poeng på? En ybernachtung?

Bizflyer
24-01-2012, 18:40

Lurte jeg også på! Forhåpentligvis en uke i suite på et varmt sted!:colgate:

Discus
24-01-2012, 18:49

Det enkleste er jo å kikke på uttaktabellen på Hilton-sidene:
http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/rewards/freenight.do

SQ 777
26-01-2012, 12:38
Joda, gull funker Conrad Centennial ,Singapore. Sendt rett til Executive Floor, full buffet frokost, tilgang til Executive lounge med mye goodies hele dagen..^_^ Spesielt goodies jeg liker ekstra godr..:drunk:

Bizflyer
26-01-2012, 19:25
Noen som vet om man kan samle både HHonors poeng OG Dividend Miles på opphold på Hilton?

Chriscross
26-01-2012, 19:28
Noen som vet om man kan samle både HHonors poeng OG Dividend Miles på opphold på Hilton?

Jepp, double dipp er lov, men mener å huske at sas gir mer poeng pr natt enn dm?

jefi99
26-01-2012, 19:32

du kan vælge mellem:

a) 10 HHonors Base points + 5 bonus points per eligible U.S. dollar spent
b) 10 HHonors Base points + 1 airline mile per eligible U.S. dollar spent*
c) 10 HHonors Base points per eligible U.S. dollar spent + 500 miles per stay (100 miles per stay at Hampton Inn®, Hampton Inn & Suites® and Homewood Suites®)

Du skal logge ind på hiltonhhonors.com -> my profile -> earning point and miles

Eriksan
26-01-2012, 23:07
Etter seks netter på Courtyard Marriott midtown east, sjekket jeg inn på Hilton Times Square tidligere idag. Fikk rom når vi kom kl. 12 og beskjed om complimentary upgrade til deluxe rom i 43. etasje (nest øverst). Vi kunne også velge mellom 1000 poeng eller frokost og valgte selvsagt frokost. Fikk samtidig passordet for gratis trådløst nett og i tillegg mat/drikke vouchere på $5 pr pers.

Alt i alt en meget hyggelig velkomst som Gold. Booket forøvrig double hhonors points rate som kostet $5 ekstra pr natt. Det vil dermed tikke inn grasalt med poeng på kontoen for disse to nettene med den pågående promotion med 1000 ekstrapoeng pr natt samt 5000 poeng ekstra for helg :D

joamykle
28-01-2012, 03:14
Jeg skaffet meg A-club platinium gjennom tips fra denne posten, og har akkurat prøvd Sofitel LA. Der fikk jeg overhode ingen fordeler som platinium.

Sov i natt på Hilton Garden Inn, og der fikk jeg som HHonors Gold velge mellom ekstrapoeng, og gratis frokost. Valgte frokosten. Så på kvitteringen da jeg sjekket ut at jeg fikk omlag 2200 Hhonors poeng, og omlag 500 EB ekstrapoeng for denne natten.

Bizflyer
30-01-2012, 10:30
Jeg var heller ikke imponert over mottakelsen jeg fikk på Sofitel i Hamburg med Plat sammenlignet med mottakelsen på Hilton som Gold. Fikk dog oppgradert rom til superior, men de har nå både deluxe, jr suite og et par suiteklasser til over det som de nok saktens kunne spandert en søndag kveld.

Har nå booket en ny Hilton natt i Tyskland. Stusset litt da jeg etter å ha bestilt fikk opp en boks som sa at jeg var kvalifisert for "Custom Upgrade". eStandby Upgrade. Upgrade for as little as 0 Euro extra pr night. Da jeg gikk inn der, kunne jeg oppgradere til et superior room for 55 euro ekstra eller til suite for 155 euro extra. De prisene der utgjorde forskjellen mellom rommene som var tilgjengelig ved booking. Så jeg må si at jeg forstod ikke helt poenget med det. Som Gold skal man få oppgradert rom hvis de har noe ledig ved ankomst. Er det ikke det som heter Standby Upgrade da?? Bare et forsøk på å få solgt meg et bedre rom istedetfor å gi meg det gratis, kanskje?

Hmmmmm! Merkwürdich....

TOS
30-01-2012, 10:36
Jeg var heller ikke imponert over mottakelsen jeg fikk på Sofitel i Hamburg med Plat sammenlignet med mottakelsen på Hilton som Gold. Fikk dog oppgradert rom til superior, men de har nå både deluxe, jr suite og et par suiteklasser til over det som de nok saktens kunne spandert en søndag kveld.

Har nå booket en ny Hilton natt i Tyskland. Stusset litt da jeg etter å ha bestilt fikk opp en boks som sa at jeg var kvalifisert for "Custom Upgrade". eStandby Upgrade. Upgrade for as little as 0 Euro extra pr night. Da jeg gikk inn der, kunne jeg oppgradere til et superior room for 55 euro ekstra eller til suite for 155 euro extra. De prisene der utgjorde forskjellen mellom rommene som var tilgjengelig ved booking. Så jeg må si at jeg forstod ikke helt poenget med det. Som Gold skal man få oppgradert rom hvis de har noe ledig ved ankomst. Er det ikke det som heter Standby Upgrade da?? Bare et forsøk på å få solgt meg et bedre rom istedetfor å gi meg det gratis, kanskje?

Hmmmmm! Merkwürdich....

Jeg fikk også en slik epost når jeg var booket inn på London Hilton on Park Lane, men gjorde ingenting med det. Jeg endte opp i en suite likevel...:) Litt begrenset erfaringsgrunnlag, dog, men jeg regner med at dette er en måte å hente ut litt mer penger fra kundene.

SQ 777
30-01-2012, 11:20
Biz, jeg fikk det foer ankomst SIN ogsaa.. Bare aa ignorere, samme tidligere ved soelv... :cool:

Eriksan
30-01-2012, 13:14
Hilton har alltid estandby custom upgrade som man kan signe seg opp på, dette er ment å være upgrades ved innsjekk til redusert pris ift. å booke oppgradert rom fra starten av.

Som Gold hadde jeg en booking inne i New Orleans i forrige uke og mener at executive level room allerede lå inne med request til $0. Det står for øvrig nederst på siden at gull/platinum får complimentary upgrade ved innsjekk hvis ledig. Tre dager før ankomst klikket jeg meg inn på ny og da var executive room bekreftet.

Kansellerte uansett New Orleans og ble værende i NYC hele ferien. Se forøvrig mine kommentarer over om hva vi fikk som Gold på Hilton Times Square, der lå også deluxe room inne som request til $0 før ankomst. Poengene for to netter der har allerede tikket inn på konto mindre enn to døgn etter utsjekk, sykt god avkastning med over 15 000 poeng etter alle bonuser for to netter med grunnpris $174/natt. :lol:

Martin
30-01-2012, 13:15

Hmmmmm! Merkwürdich....

Sikker på at prisforskjellen ikke var litt mindre enn den du så da du booket?
Normalt så skal det stå hvor mye ekstra du må betale, og hvor mye du sparer. Det skal fungere sånn at du f.eks. godtar en oppgradering til Superior for 50 Euro ekstra per natt dersom de har det ledig.

Kan ikke huske at jeg har pleid å få egen mail om dette, men har sett det nevnt i bekreftelsesmailen, samt funnet linken inne på HH-kontoen. Etter at jeg ble Gold, har det av og til vært 0 Euro for de "billigste" oppgraderingene.

Taktikken min nå er uansett å booke det minste og billigste, være fornøyd med det om det er det jeg får, og ta det som en bonus om man blir oppgradert.

Dessverre gikk jeg på en liten blemme i så måte. Jeg har en booking på et hotell, der jeg hadde booket et rom som var litt større enn de vanlige. Etter at jeg ble Gold, valgte jeg å endre bookingen til et helt vanlig King-rom - oppdaget etterpå at det rommet da kostet mer enn det jeg nedgraderte meg fra :headbang

Bizflyer
30-01-2012, 13:44
Det kom først opp på bekreftelsen på skjermen da jeg var ferdig med bookingen. Men det stod også på bestillingsbekreftelsen jeg fikk på mail etter å ha booket. Det eneste rommet som stod til 0 i oppgradering var det jeg allerede hadde bestilt.

For å være helt sikker, så gikk jeg inn igjen og så hva prisene var:
King Hilton Guest room: 106 euro (laveste pris ved forhåndsbetaling)
King Hilton DeLuxe: 133 euro (+27 euro)
King Junior Suite: 166 euro (+60 euro)
King Duplex Suite: 244 euro (+138 euro)

Tilbud om oppgradering:
Til King Hilton DeLuxe: Requested (til ingenting nå da tydeligvis....)
Til Junior Suite 55 euro (spar 5 euro)
Til King Duplex suite 130 euro (spar 8 euro)

At man ligger inne med request på fri oppgradering til DeLuxe var jo greit nok, men ikke mye å spare på å requeste seg til en suite av noe slag.

Men da var iallefall fakta på bordet! ;)

Martin
30-01-2012, 14:00
Av erfaring så er det heller ikke alle hoteller som tilbyr et gratis-alternativ på standby-upgrade. Og Hilton Mainz City, tilbyr ikke dette i det hele tatt. Der får jeg kun tilbud om å oppgradere fra King Hilton Guestroom til King Deluxe Room for 3699 HH-poeng, men altså ingen muligheter for penger - bortsett fra å betale fullpris, selvsagt.

Bizflyer
30-01-2012, 15:33
Dagbladet har i dag en reportasje om hoteller i Oslo, hvor bl.a. Doubletree by Hilton i Oslo blir omtalt slik:
For deg som vil ha god gammeldags luksus, kan Oslos eneste Hilton-hotell være et alternativ.

Det er lite som minner om de prangende bygningene i glass og stål Hilton satser på andre steder i verden.

Det ligger sentralt, i Stortingsgata.

Men skulle du lete og ikke finne det, er du sannsynligvis ikke alene. Hotellet har samme inngang som Christiania Teater.

Grunnen til den beskjedne framtoningen kan være at hotellet heter «Doubletree by Hilton» og er del av et franchisekonsept.

Firestjerners
Ifølge resepsjonisten er den største forskjellen størrelsen og stjernene. Doubletree er firestjerners, mens de ordinære Hilton-hotellene oftest er femstjerners.

Men det skal bli større. Oslos Hilton satser friskt i luksussegmentet og åpner snart 40 nye rom.

Noen av dem kommer til å ha fantastisk utsikt over Spikersuppa.

Hele reportasjen finner du her: http://www.dagbladet.no/2012/01/30/tema/reise/sondag/hoteller/oslo/19974458/

Det undrer meg at dette hotellet skal fremstå som lukseriøst og eksklusivt. Deler resepsjon med et teater og virker utrolig anonymt.

Når jeg har sjekket priser her, har minimumsprisen vært 1650 kr hvis man betaler på forhånd, og over 2000 kr hvis ikke. Det utelukker hotellet for de fleste norske foretningsreisende bare på pris dog hvis ikke annet er tilgjengelig.
Er satsningsområdet utlendinger på besøk i Oslo med godt forhold til Hilton?

Someone
30-01-2012, 15:38
Når jeg har sjekket priser her, har minimumsprisen vært 1650 kr hvis man betaler på forhånd, og over 2000 kr hvis ikke. Det utelukker hotellet for de fleste norske foretningsreisende bare på pris dog hvis ikke annet er tilgjengelig.

Tror ikke du skal legge for mye vekt på prisene du får opp. Tipper mange som bor her betaler betraktelig mindre pga diverse rabatter og storkundeavtaler ;)

Ellers så er det vel ikke så mange Hilton hoteller jeg har vært på som er noen fem stjerners......

Martin
30-01-2012, 15:43
Dagbladet har i dag en reportasje om hoteller i Oslo, hvor bl.a. Doubletree by Hilton i Oslo blir omtalt slik:

Hele reportasjen finner du her: http://www.dagbladet.no/2012/01/30/tema/reise/sondag/hoteller/oslo/19974458/

Det undrer meg at dette hotellet skal fremstå som lukseriøst og eksklusivt. Deler resepsjon med et teater og virker utrolig anonymt.

Er satsningsområdet utlendinger på besøk i Oslo med godt forhold til Hilton?

Man får også gratis cookie hos DoubleTree :drink(i mangel av kjeks-smiley)

ex_trd
30-01-2012, 17:57
Er vel snarere Conrad og Waldorf Astoria som ofte har de gjeve 5 stjerner.

thorerik
30-01-2012, 23:08
Når jeg bruker linken og taster inn koden (403259) og får denne verifid så får jeg opp Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance.
Er det flere som har opplevd dette? Jeg kommer meg inn på accounten min på hilton,men ikke her.

LN-RRE
31-01-2012, 00:18
Når jeg bruker linken og taster inn koden (403259) og får denne verifid så får jeg opp Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance.
Er det flere som har opplevd dette? Jeg kommer meg inn på accounten min på hilton,men ikke her.

Post nr 134 forklarer det. Endre til russisk adresse så går det fint!:)

mckvakk
10-02-2012, 17:22
I dag poppet det jaggu ned et kort med fin farge fra Hilton ned i postkassa mi. Mitt første kort av denne fargen og det hadde egentlig ganske kul design.

darkcho
10-02-2012, 17:24
Fikk også kortet i postkassen i dag, men syns ikke designet var spesielt kult. Så nesten litt cheapt ut syns jeg. Men det har lite å si, så lenge fordelene funker ;)

LN-MOW
10-02-2012, 17:47
Ser ut som det ikke er mulig lenger .. fikk OK gjennom prosessen men fruen er fortsatt blå ...

Chris1
10-02-2012, 18:33
Funket fint hos meg igaar. La inn kode, aapnet konto med russisk adresse, logget paa og la inn min amerikanske adresse og vips var jeg gull

SASID
12-02-2012, 20:09
Kom hjem fra ferie i dag, gullkortet fra Hilton lå i postkassen sammen med Diamond kortet fra Best Western (status match fra A-Club platinum kortet). Så da er det bare å dra på ny ferie :)

Fred
12-02-2012, 20:40
Kommer helt frem til o legge in den 6 siffrede koden og den blir verified, skal legge in min Hilton HHonors brukernavn og passord men da blir det stopp, får bare denne beskjeden...Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance. Kan logge meg inn på Hilton Hhoners med brukernavn og passordet, noen som vet hva som er feil?????

robertaas
13-02-2012, 19:08
Jeg har ikke styret noe med endring av land eller bestilling av kort, men gullkortet dukket plutselig opp av seg selv i postkassen min. Har endel oppkommende byturer og det er ikke umulig at det blir minst ett Hiltonbesøk. ;)

doop
13-02-2012, 21:09
I dag poppet det jaggu ned et kort med fin farge fra Hilton ned i postkassa mi. Mitt første kort av denne fargen og det hadde egentlig ganske kul design.

Fikk også mitt kort i posten idag, men la merke til at mitt kort går ut 03/2014, da jeg ble medlem 01/2012, altså et år lengre.

http://i686.photobucket.com/albums/vv226/doop81/IMG_1224.jpg

robertaas
13-02-2012, 21:32
Vil anta det ikke er når man ble medlem, men om man foretok oppgraderingen etter årsskiftet som er avgjørende her.

Dag Viking
13-02-2012, 21:58
Fikk også mitt kort i posten idag, men la merke til at mitt kort går ut 03/2014, da jeg ble medlem 01/2012, altså et år lengre.

Tydeligvis lurt å vente til etter nyttår, du fikk ett år lenger enn jeg!

Eriksan
13-02-2012, 22:55
Kan bekrefte at det var lurt å skaffe seg Gold etter nyttår. Jeg tipset to venner om dette etter jeg fant det ut over nyttår, og de har begge fått EXP 03/2014 på sine kort. Jeg venter på mitt kort som jeg først bestilte for en ukes tid siden.

mckvakk
14-02-2012, 14:36
Må si dette var et genialt trekk fra Hilton. Har alltid sett på hotellene dems som unødvendig dyre, men etter at jeg fikk gullkortet har jeg begynt å tenke på de til min neste tur, om enn bare for å teste gullkortfordelene som oppgradering osv.

lobster
14-02-2012, 15:46
Sjekket nettopp inn på Millennium Hilton Bangkok. Grunnet stor pågang på valentines day ble det dessverre ingen oppgradering, men fikk likevel tilgang til executive loungen m.m. Også egen innsjekk for gull-medlemmer. Statusen fungerer.

oyvindbj
14-02-2012, 21:57
Hvordan fikk dere tilsendt kortet?

Når jeg prøver å sende kort kommer det ikke opp Norway på adressen, men bare OSLO, CA. Prøver jeg å endre adresse i profilen må jeg velge stat i USA.

Ståle
15-02-2012, 19:23
Flere som ikke har fått kort?

Mjolnir
15-02-2012, 21:19
Flere som ikke har fått kort?

Ja. Jeg bestilte kort manuelt inne på profilen omtrent når dette tilbudet kom rundt jul tror jeg, og har enda ikke fått det. Har óg lagt inn min norske adresse uten problemer. Tenker å bestille kortet tilsendt på ny hvis det ikke dukker opp i løpet av uka. Kanskje jeg evt. skal sende kundeservice en mail først?

ILS2
15-02-2012, 21:33
Hvordan fikk dere tilsendt kortet?

Når jeg prøver å sende kort kommer det ikke opp Norway på adressen, men bare OSLO, CA. Prøver jeg å endre adresse i profilen må jeg velge stat i USA.
Prøv å endre stat til AE (Area Europe). Det fungerte for meg.

Bizflyer
15-02-2012, 23:54
Hadde god erfaring med oppgradering på Hilton i Køln i forrige uke. Både jeg og reisefølget ble oppgradert til DeLuxe room og fikk begge gratis frokost som forøvrig kostet 25 euro ekstra. Imponert egentlig. Iallefall hvis jeg skal sammenligne med mottakelsen søndag kveld på et Novotell nær Madrid flyplass hvor jeg som Accor Platinum ikke mottok en eneste liten oppmerksomhet i løpet av oppholdet.

Og for å skrive 2 ord om sistnevnte, må jeg jo si at dem som oppnår platinum hos Accor har minimum 60 overnattinger i året hos dem. Men får bare fordeler når man bor på de 3 dyreste brandene (som vel tilsammen utgjør 10% av deres hoteller). Fordelen er jo at de har massevis av hoteller i main-europe. Dvs tyskland, frankrike, spania pluss flere andre også. Men maken til kundebehandling hvis jeg sammenligner med mitt Hilton Gold skal man lete lenge etter. Men 2 stays i år både på Hilton og accor skinner det helt tydelig igjennom for meg hva som er det beste.....

TOS
16-02-2012, 00:03
Har nå testet gullkortet en gang til. Denne gangen på Doubletree i Cambridge. Jeg fikk gratis Internett pluss gratis frokost for meg selv, fruen og to barn. Pga et ikke fungerende AC-system måtte vi flytte på dag 2, og da fikk vi en juniorsuite med betraktelig bedre utsikt. Alternativet var et annet familierom, men gullkortet hjalp godt her. I tillegg fikk vi gratis flaskevann på rommet og et par småflasker med vin.

Alt i alt meget godt fornøyd. Prisen på rommet var i utgangspunktet også meget god i forhold til alternativene.

SeatBelt
16-02-2012, 09:17
Fikk ingen upgrade på Hilton London Islington, det var sikkert ikke noe ledig. Men jeg fikk gratis nett og gratis frokost. Mener å huske at jeg ikke hadde et rom der frokost var inkludert. Helt ok, men ikke noe ekstraordinært. Dette varierer nok, vil jeg tro - fredag til søndag i et bra område av London er vel ikke akkurat stedet for veldig mange ledige rom.

jcnorway
16-02-2012, 09:56
Skal sjekke inn på Hilton London Metropole senere idag. Igår kunne jeg "sjekke inn" og velge rom online via hilton.com. Fikk automatisk tilbud om et King Executive Room så statusen funket der :) Blir spennende å se om man får tildelt det rommet ved innsjekk på stedet. Opprinnelig bestilt et standard Hilton King Guestroom uten frokost for 99 GBP pr natt.

SeatBelt
16-02-2012, 14:53
Men jeg skal si poengene virkelig tikket inn etter en liten helg! Passet på å melde meg på de nødvendige kampanjene, deriblant 5K-kampanjen, i forkant, så i stedet for de drøye 3000 basispoengene ble det over 10 000 poeng bare på to netter:

2012 Q1 SYSTEMWIDE OFFER - 5K POINTS - Hilton London Islington: 5,000
Base Points - Hilton London Islington: 3,145
2012 Q1 SYSTEMWIDE OFFER - 1K POINTS - Hilton London Islington: 2,000
GOLD VIP BONUS - 25% 2012 - Hilton London Islington: 786

Ståle
16-02-2012, 15:16
Hva må til for å opprettholde gullstatusen hos Hilton?

Martin
16-02-2012, 15:33
Hilton HHonors Gold Elite membership will be awarded to Members with 16 stays*, 36 nights* or 60,000 Base points earned during any calendar year.

orhel
16-02-2012, 16:15
Ingen oppgradering på Newark, men fikk en invitasjon til "Managers Reception" med noe mat og "enjoyable conversations".. :P

Neste stopp Hilton Manhattan East!

robertaas
16-02-2012, 18:14
Hva må til for å opprettholde gullstatusen hos Hilton?Here we go. Hook, line..... and sinker. :D

Ståle
16-02-2012, 18:36
Hm, blir hardt detta.. :p

oyvindbj
17-02-2012, 03:31
Skal sjekke inn på Hilton London Metropole senere idag. Igår kunne jeg "sjekke inn" og velge rom online via hilton.com. Fikk automatisk tilbud om et King Executive Room så statusen funket der :) Blir spennende å se om man får tildelt det rommet ved innsjekk på stedet. Opprinnelig bestilt et standard Hilton King Guestroom uten frokost for 99 GBP pr natt.

Jeg hadde ikke booket på Metropole, da jeg egentlig skulle vært på vei til Rio via Frankfurt. Men gullkortet fungerte fint da jeg møtte opp og skulle ha rom. Ble oppgradert til Executive floor og gratis internett og frokost.

TommyL
17-02-2012, 05:15
Funket fint dette! Fikk først feilmelding, men etter å ha endret til russisk adresse gikk det bra. Skiftet tilbake til norsk adresse etterpå, ingen problemer.
Passet bra, da jeg har etpar Doubletree opphold i april :)

S. Holberg
24-02-2012, 19:18
Funker enda, hvertfall fra sølv til gull :)

robertaas
25-02-2012, 00:24
Fikk mail fra Hilton... om hvordan jeg skulle komme meg opp på diamant-status.;)

L1011-500
25-02-2012, 00:30
Fikk mail fra Hilton... om hvordan jeg skulle komme meg opp på diamant-status.;)

Ser jeg også har fått den samme mailen :)

Martin
25-02-2012, 00:34
Hva slags mail?

Mjolnir
25-02-2012, 01:46
Opplisting av gullfordelene, ellers relativt innlysende informasjon:

Points & Miles™ and No Blackout Dates are just the beginning of the benefits and privileges you receive as a Hilton HHonors™ member. As a Gold VIP, remember that you also enjoy:

A 25% bonus on all HHonors Base points earned.
Complimentary access to hotel owned-and-operated health clubs during your stays (where available).
MyWay On-Property VIP Benefits. Each Hilton Worldwide hotel rewards its VIP guests in a unique way. These benefits may include a choice of bonus points, room upgrades (subject to availability), breakfasts, snacks or other comforts.
Complimentary high speed internet access
Access to VIP only rewards.

Reaching the next level
Your qualifying activity within the calendar year determines your tier level. Your tier level determines your benefits. The more you stay with us, the more generous your benefits become. Here's what's in store for you as a Diamond VIP.

Your HHonors membership has plenty to offer. We hope you'll take advantage of it as often as you can.

Og så er det linket til http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/diamond.do

SQ 777
25-02-2012, 17:21
Ja, ja siden de som reg etter 1. januar nå får expiry 03/2014 så må man da ta affære.

Selv ble jeg gull i jula med exp. 2013.. Vel har vært sølv et par år og fått mye poeng som bl.a. ble brukt på Conrad Singapore. Fortsatt mye poeng på lager.

Men min kjære frue ble innmeldt i dag .

Hun bor på vår gateadresse, i en nydelig liten dorf som heter Lillestrøm i det store landet øst, Russia. :colgate::headbang. Adressen er nå endret til Norge og bedt om kort til den adressen..^_^

Gull nå, og da bruker vi hennes kort fra 04.2013 og samler poeng på det..

I mellomtiden brenner jeg fortest mulig mine poeng....

Alt jeg trenger nå er Carlson og Accor, begge sølv, men et jekk opp...

robertaas
25-02-2012, 18:48
Skjønnte ikke det med Russlands-styret som enkelte har. Har riktig adresse og har aldri endret adressen for kortet.

SQ 777
25-02-2012, 18:53
Jeg fulgte bare de foran i tråden uten å sjekke om det gjaldt fortsatt ;)

Mitt kort fra jula var på korrekt adresse hele veien...

Men i morgen skal jeg lage et til med mitt mellomnavn for å sjekke, kanskje ender jeg opp med et til....:headbang

CFN_001
25-02-2012, 21:07
Fikk oppgradering på Double Tree Hilton Pasadena i dag til executive rom :) Første forsøk: vellykket.

Chris1
27-02-2012, 04:22
Ingen oppgradering på Hilton Miami airport, men gratis continental frokost til alle 5.

orhel
27-02-2012, 14:23
Noen som vet hvor lang tid det tar før man får poeng på konto?

SQ 777
27-02-2012, 14:36
Vanligvis et par dager, Max en uke...

Mjolnir
27-02-2012, 17:35
Hmm... det hadde muligens vært en mulighet å melde seg ut, og så benytte seg av dette tilbudet igjen om det fortsatt gjelder for å forlenge statusen et år for oss som meldte oss inn før nyttår?

SQ 777
27-02-2012, 19:08
Ikke meld deg ut, bare lag et nytt..

JELSC
27-02-2012, 19:24
Tak for tip - Har 4 Hilton overnatninger i Seattle området snart

stistens
27-02-2012, 22:12
virker som linken er nede.. noen tips ? har booking i London og kunne tenkt meg gullstatus når jeg sko sjekke inn på hilton.

TOS
27-02-2012, 22:54
virker som linken er nede.. noen tips ? har booking i London og kunne tenkt meg gullstatus når jeg sko sjekke inn på hilton.

Jeg vet ikke hvilken kode du har brukt. Det er iallefall 2 som vises til å tråden. Den første er vel iallefall gått ut, men jeg vet ikke om den andre er det (mulig at denne var i en milepoint-tråd som det var referert til her).

Glenn
27-02-2012, 23:06
Fikk registrert meg for en stund siden, men intet kort i postkassen enda..
Får satse på at jeg får det før påske da jeg sjekker inn på Hilton Berlin.

Mjolnir
27-02-2012, 23:12
Ikke meld deg ut, bare lag et nytt..

Joda, men er det ikke strenge regler mot dobbelt medlemskap? Pleier å være lovnader om smekk på fingrene for slikt i de fleste bonusprogram jeg har sett :lol:

babaloui
27-02-2012, 23:20
For å oppklare dette med Russisk adresse, grunne til at jeg måtte endre til det var pga at jeg brukte bank identifieren til "Master Bank of Russia" for slikt kort man må ha... :P

Glenn
28-02-2012, 00:15
Her er en kode som fungerer for HHGold: firefiretotrenifire :)
Trenger ikke å legge inn annen adresse en din egen.

Står Blue som status først, men blir Gold iløpet av få minutter.

Discus
28-02-2012, 15:18
Fikk registrert meg for en stund siden, men intet kort i postkassen enda..
Får satse på at jeg får det før påske da jeg sjekker inn på Hilton Berlin.
Spiller ingen rolle (ref. diverse poster lenger opp), du trenger ikke vise noe kort. Bare husk å legge inn nummer når du booker rommet, evt. oppgi nummer ved innsjekk, statusen får de opp på skjermen (kortet er bare et "diplom").

killbox
28-02-2012, 22:01
Hvor søker dere egentlig på hotell? Har prøvd ørten forskjellige datoer og steder hvor jeg skal, men får aldri opp noe ledig rom.

Bestilller dere det billigste rommet på hilton.com innlogget, og viser kortet i skranken ved sjekk-inn og så får dere oppgradert rom?

Hvor lang tid tok det før dere bestilte kortet til dere mottok det?

:)