Farmer
28-12-2005, 17:16
Ikke bare SK som sliter med punktlighet i Europa!
Sakset fra nrk.no
Mer presise fly som nyttårsønske
Vår presisjon er helt uakseptabelt i øyeblikket, skriver British Airways-sjefen i sin julehilsen til de ansatte. Fra 1. januar blir det kampanjen.
Publisert 28.12.2005 15:34.
Av Laila Bakken
- Avgang og ankomst til rett tid er fundamentalt for vår forretning, våre passasjerer og kunder - om enn de skal på ferie, skriver flyselskapets sjef Willie Wash.
- Den kampanjen vi nå setter igang fra årsskiftet er helt etter mitt hjerte, opplyser toppsjefen.
BA har i år hatt tre millioner minutter i forsinkelser. 45 prosent av BA-flyene har tatt av presist, mens 70 prosent har gått innen 15 minutter etter oppsatt tid, ifølge Timewatch.
Dette er langt dårligere enn SAS, hvor 89,5 prosent av alle avgangene er innenfor 15 minutters forsinkelse, ifølge målingen fra august. Lufthansa treffer med 88 prosent innen 15 minutter.
Ett av tiltakene til BA er å få opp tempoet ved avgangsgatene. Det skal blant annet bli slutt på vente i det lengste på de siste passasjerene.
Sakset fra nrk.no
Mer presise fly som nyttårsønske
Vår presisjon er helt uakseptabelt i øyeblikket, skriver British Airways-sjefen i sin julehilsen til de ansatte. Fra 1. januar blir det kampanjen.
Publisert 28.12.2005 15:34.
Av Laila Bakken
- Avgang og ankomst til rett tid er fundamentalt for vår forretning, våre passasjerer og kunder - om enn de skal på ferie, skriver flyselskapets sjef Willie Wash.
- Den kampanjen vi nå setter igang fra årsskiftet er helt etter mitt hjerte, opplyser toppsjefen.
BA har i år hatt tre millioner minutter i forsinkelser. 45 prosent av BA-flyene har tatt av presist, mens 70 prosent har gått innen 15 minutter etter oppsatt tid, ifølge Timewatch.
Dette er langt dårligere enn SAS, hvor 89,5 prosent av alle avgangene er innenfor 15 minutters forsinkelse, ifølge målingen fra august. Lufthansa treffer med 88 prosent innen 15 minutter.
Ett av tiltakene til BA er å få opp tempoet ved avgangsgatene. Det skal blant annet bli slutt på vente i det lengste på de siste passasjerene.