View Full Version : FedEx bestiller 767-300F og annet flåtenytt
Nye ordre for 767, så om de ikke strømmer inn, så er det nok til å holde det gående.
FedEx bestiller 27 767-300F som skal brukes til erstatting for deres MD-10. Levering vil være i perioden 2014-2018. Samtidig utsetter de leveransene av endel av de 777F de har i bestilling, samtidig som de omgjør 2 opsjoner på 777F til ordre
http://www.thestreet.com/story/11346178/1/fedex-beats-estimates-orders-27-boeing-767s.html
Regarding new aircraft, delivery of the 27 new 767-300F 767s will begin with three planes in fiscal 2014, followed by six per year in 2015 through 2018. They replace aging MD10s, which have 30% less fuel efficiency.
Delivery of the 777s will be delayed slightly. Instead of adding six new aircraft in fiscal 2013, FedEx will add four. Instead of seven in 2014, FedEx will add two. Additional delays are projected for 2015 through 2018.
Første 767 til den Føderaleekspressen er nå oppservert på Everett
http://paineairport.com/kpae6507.htm
Null winglets? Synes også nesepartiet så en smule underlig ut for å være en 767.
Winglet kommer evt. på etter levering, hvis de har bestilt. De monteres ikke av Boeing.
Nesepartiet ser ut som om det er laget av airbus. Har boeing endret på designet siden sist?
tror det er litt heat-haze som er "synderen" i nesepartiet på bildet..
Robin882
25-07-2013, 21:09
Null winglets? Synes også nesepartiet så en smule underlig ut for å være en 767.
Regner med det er vinkelen som får den til å se ut som en A320 :lol:
Fire nye bestilt, så har da totalt bestilt 54 stykker, hvor de første 6 er levert
http://www.ch-aviation.com/portal/news/31772-fedex-orders-four-more-b767-freighters
FedEx Express (FX, Memphis Int'l) has ordered four more B767-300(F)s from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) bringing its total order book for the type to 54. With six B767 freighters already in service, the US freight giant intends to use the aircraft to replace its outgoing fleet of MD-10s
Winglet kommer evt. på etter levering, hvis de har bestilt. De monteres ikke av Boeing.
Mener det var Fedex som droppet winglets da det innebar de måtte bygge om stands på hubbene deres for mange millioner for og få plass til det på 767ene?
Ytterligere 6 maskiner bestilt bestilt, så 767 programmet lever videre
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-20/fedex-to-buy-six-boeing-767-freighters-valued-at-1-2-billion
FedEx Corp. is buying six Boeing 767 freighters valued at $1.2 billion as the world’s biggest cargo airline continues to modernize its fleet.
FedEx har annonsert nok en ordre, denne ganger på 12 767-300F og 12 777F. Så hyggelig påfyll for begge program
http://boeing.mediaroom.com/2018-06-19-Boeing-FedEx-Express-Announce-Order-for-24-Medium-and-Large-Freighters
SEATTLE, June 19, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) and FedEx Express today announced a new order for 12 767 Freighters and 12 777 Freighters as the world's largest air cargo carrier continues to invest in the industry's most capable freighters to better serve its customers
Twin Otter
20-06-2018, 13:48
Fantastisk at 767 lever videre.
Fantastisk at 767 lever videre.
Ja, det er jeg enig i bare synd at ikke 747 gjør det også. Da hadde det vært helt perfekt!!
Flere 767 fraktere til FedEx som har økt ordren med ytterligere 6 maskiner. De planlegger også å bruke 767 innen Europa etterhvert
https://cargofacts.com/fedex-orders-more-767fs-starts-deploying-them-intra-europe/
FedEx Express recently exercised options to purchase six more 767-300Fs from Boeing
Da forsvinner vel FedEx sine MD11 fra europa :(
Og med den nyeste 767 levering til FedEx kan de nå feire sin 100. maskin
https://pbs.twimg.com/media/E0ffEgsUYAIzpOZ?format=jpg&name=large
Da har FedEx innløst opsjoner på ytterligere 20 767-300F
https://cargofacts.com/allposts/business/strategy/fedex-executes-double-digit-options-for-767fs/
FedEx Express firmed up options with Boeing on June 22 to purchase twenty more 767-300Fs, according to FedEx President and Chief Operating Officer Raj Subramaniam
Ikke direkte fly-nytt, men knyttet til de gode tidene i frakt-bransjen er FedEx for tiden på offensiven hva rekruttering gjelder. Det tilbys særs gode muligheter for hurtige opprykk, selv for nyutdannede. Dette er hva en innsider selv melder:
FedEx vacancy bid results
4.5 Years B777 Captain
2.5 Years B767 Captain
2 Years MD11 Captain
1.5 Years A300 Captain
4 Months B757 Captain
Midtiblinken
07-12-2021, 13:57
Ikke direkte fly-nytt, men knyttet til de gode tidene i frakt-bransjen er FedEx for tiden på offensiven hva rekruttering gjelder. Det tilbys særs gode muligheter for hurtige opprykk, selv for nyutdannede. Dette er hva en innsider selv melder:
Det stemmer nok det, og de har og en av,eller den beste betalingen av alle. Men den flygingen er ikke for alle. Stort sett alt natt til du har vært der lenge.
fjasebase
07-12-2021, 16:33
Det stemmer nok det, og de har og en av,eller den beste betalingen av alle. Men den flygingen er ikke for alle. Stort sett alt natt til du har vært der lenge.
Spørs på flåte og base. Har en kompis der som har vært der i under 3 år. Flyr 95% dag på 767
Det stemmer nok det, og de har og en av,eller den beste betalingen av alle. Men den flygingen er ikke for alle. Stort sett alt natt til du har vært der lenge.
328 UPS og FEDEX på kartet nå. 1040 EST. Muligens noe mer enn normalt pga juletrafikken, men likevel mye. :)
Midtiblinken
08-12-2021, 03:50
328 UPS og FEDEX på kartet nå. 1040 EST. Muligens noe mer enn normalt pga juletrafikken, men likevel mye. :)
Joda, de flyr en del på dagen, men mesteparten er på natta. Tar mye ansennitet for dagflyging. Byr du domestic, så er det takeoff kl 19-2100 inn til sort, ut igjen kl 0400 og lande 05-0700.
328 UPS og FEDEX på kartet nå. 1040 EST. Muligens noe mer enn normalt pga juletrafikken, men likevel mye. :)
Naar du ser containere stablet 6-8 i hoeyden helt fra Pier 66 forbi Boeing Field, en fyr som lignet veldig PC Reithe paa sporet av 4711 Maersk Containere, med 18 skip paa vent i Puget Sound - er det nok mye som flyes inn i disse dager ;) Prisen pr. Container er jo ogsaa 20x hva den var i fjor. Good times for FedUPSEx
Naar du ser containere stablet 6-8 i hoeyden helt fra Pier 66 forbi Boeing Field, en fyr som lignet veldig PC Reithe paa sporet av 4711 Maersk Containere, med 18 skip paa vent i Puget Sound - er det nok mye som flyes inn i disse dager ;) Prisen pr. Container er jo ogsaa 20x hva den var i fjor. Good times for FedUPSEx
Gode tider for alle som flyr frakt. Bare se på ANC ….
DC 10-30
31-03-2022, 12:50
Da har N311FE gått av med pensjon den 29. mars. Det var jo den DC-10 maskinen som ble levert til SAS og ombygget til cargo etter et bad på JFK i 1984.
Stradivarius flyet med andre ord.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Sidste aktiv ex SAS DC10
/T
Siste MD-10 er planlagt pensjonert i starten av 2023
https://www.ch-aviation.com/portal/news/118607-fedex-express-to-retire-md-10s-by-early-2023
FedEx Express to retire MD-10s by early 2023
Regner med de har fått inn lillesøstra til alle transportfly, SkyCourier inn i flåten også.
Fedex har varslet nedskjæringer fremover, men det stopper dem ikke fra å tenke langsiktig.
https://leehamnews.com/2022/09/20/boeing-shows-fedex-concepts-for-787f-and-nma-f/?fbclid=IwAR2ra_MndjRq-2GrYRMOkLUcj-8-BoVopiibCHwlhHdgzk3xKZxCVQ57Oxw
But at the same time, the company is evaluating new aircraft freighters and potentially acquiring and converting used Boeing 777-300ERs to freighters.
Fred Smith, executive chairman of FedEx. Credit: FedEx.
In an interview on Sept. 15, the same day the financial forecasts were revised, Fred Smith told LNA that the airline is evaluating the 777-300ER aftermarket conversions and new airplanes offered by Airbus and Boeing.
The Boeing concepts include the proposed 787F and a freighter version of the New Midmarket Airplane (NMA). LNA revealed months ago that Boeing was studying both of these aircraft. Boeing already launched the 777-8F, another option for FedEx. Airbus has offered the A350F to FedEx. Smith said he’d like to see Airbus launch a new-build freighter version of the A321neo.
Da har N311FE gått av med pensjon den 29. mars. Det var jo den DC-10 maskinen som ble levert til SAS og ombygget til cargo etter et bad på JFK i 1984.
Men rustbalja var ikke helt død. Den ble ferget ned bakken fra Victorville til LAX den 14/9, muligens for bevaring antyder Skyliner ..
Men rustbalja var ikke helt død. Den ble ferget ned bakken fra Victorville til LAX den 14/9, muligens for bevaring antyder Skyliner ..
Den skal brukes i høst-/juletrafikken. Deretter blir det permanent pensjonering i VCV.
Fra nærmest å ha gitt bort kapteins-ratinger de siste årene, merker FedEx nå tydeligvis dårligere tider og innfører ansettelsesstopp ut 2024. I samme åndedrag skal 757 ut av Europa og to MD11-baser legges ned, deriblant ANC. Alt i følge rykter på det store internjet.
Elelrs var de i går 50 år siden FedEx starter operasjonene sine, men en flåte Falcon 20
https://airwaysmag.com/fedex-50-years-operations/
On March 17, 1973, the newborn cargo airline Federal Express operated its first flight out of its base at Memphis International Airport (MEM).
fjasebase
18-04-2023, 21:36
Fra nærmest å ha gitt bort kapteins-ratinger de siste årene, merker FedEx nå tydeligvis dårligere tider og innfører ansettelsesstopp ut 2024. I samme åndedrag skal 757 ut av Europa og to MD11-baser legges ned, deriblant ANC. Alt i følge rykter på det store internjet.
Gitt bort er jo helt feil. De har ansatt utallige piloter, som fører til at de må oppgradere tilsvarende mengde kapteiner. Alle kan ikke sitte i høresetet
Fedex setter den først produserte MD11 på lagring i dag. N601FE.
First flight 10. januar 1990.
Dens definitive skjebne er ikke helt bestemt, så derfor på korttidslagring inntil videre.