ILS2
15-12-2011, 02:45
I løpet av den siste måneden har LH Group kjørt to kampanjer med priser rundt 9000 kr for Business Class til store deler av deres interkontinentale rutenett. Andre selskaper og allianser har hatt lignende - og bedre - tilbud. Jeg antar at dette er selskap som trenger å pynte litt på årsresultatet, samt at de kanskje er litt føre-var med tanke på en ev. total nedsmelting i Euro-sonen (bedre å ha gode bookingtall til en litt lavere pris enn tom kabin...).
I denne perioden har jeg fulgt nøye med på SAS i påvente av noen godbiter derfra, men ikke et eneste Business Class-tilbud har kommet på IC (fra Europa). Har SAS så gode prognoser inn i 2012 at de bare kan lene seg tilbake å se på at betalingsvillige passasjerer hopper over til andre selskap? Jeg for min del har booket 2 av 3 USA-turer før sommeren - alle i Business - ingen med SAS. Kvaliteten på SAS' IC-produkt holder heller ikke høy nok standard til at det kan forsvare å betale nesten dobbelt så mye for billetten, kanskje med unntak av toalettene, men jeg betaler ikke 7000 kr ekstra for å se ut vinduet når jeg tømmer ryggen...
Kanskje SAS har solgt bra med seter? I så fall er det tommel opp til de. Hvis de derimot bråvåkner en gang på nyåret til en tom Business Class, har de nok en gang vist at de ikke akkurat er et spesielt dynamisk selskap som evner å snu seg hurtig med trendene. Håper i grunnen at jeg tar feil.
I denne perioden har jeg fulgt nøye med på SAS i påvente av noen godbiter derfra, men ikke et eneste Business Class-tilbud har kommet på IC (fra Europa). Har SAS så gode prognoser inn i 2012 at de bare kan lene seg tilbake å se på at betalingsvillige passasjerer hopper over til andre selskap? Jeg for min del har booket 2 av 3 USA-turer før sommeren - alle i Business - ingen med SAS. Kvaliteten på SAS' IC-produkt holder heller ikke høy nok standard til at det kan forsvare å betale nesten dobbelt så mye for billetten, kanskje med unntak av toalettene, men jeg betaler ikke 7000 kr ekstra for å se ut vinduet når jeg tømmer ryggen...
Kanskje SAS har solgt bra med seter? I så fall er det tommel opp til de. Hvis de derimot bråvåkner en gang på nyåret til en tom Business Class, har de nok en gang vist at de ikke akkurat er et spesielt dynamisk selskap som evner å snu seg hurtig med trendene. Håper i grunnen at jeg tar feil.