PDA

View Full Version : Cimber dropper 737-ops


Yabadoo
14-12-2011, 10:09
http://mobil.business.dk/touch/article.pml?guid=17973309

Boeingen skal væk og der skal i første omgang fokuseres på regionaltrafik fra DK og SE i samarbejde med Skyways.

Yabadoo

FlyHi
14-12-2011, 10:48
Vel egentligt ikke uventet:

Der bliver tale om forenkling af forretningen. Det bliver et farvel til Boeing 737-flåden. I fremtiden satses på to flytyper, turboprop og jet. Der skal stiles efter lønsomme og vigtige ruter. Ikke andet.

http://www.takeoff.dk/news/22238

sk931
14-12-2011, 10:51
Vel egentligt ikke uventet:



http://www.takeoff.dk/news/22238

Her står jo også at man vil bevare leisure trafik
Leisure trafikken skal i en vis udstrækning bevares, baseret på flytyperne.
men hvis deres B737 skal væk , hvordan vil man så flyve Leisure ??

Hilsen Ole

litt-amatør
14-12-2011, 10:53
Enig, sk931, det skjønner ikke jeg heller. Og det er igjen et tegn på Cimber virker å meget lite kunnskap om leisure-trafikk. Dessverre. Det blir spennende å følge denne utviklingen og om de virkelig kvitter seg med alle 737-maskinene sine.

Yabadoo
14-12-2011, 11:11
Flybe har med succes kombineret regional og fritidstrafik baseret på ERJ's, Q400 og ATR (Nordic).

Det er nok denne model Cimber/Skyways har set til når de har lagt deres nye strategi.

Yabadoo

JELSC
14-12-2011, 11:20
Her står jo også at man vil bevare leisure trafik
Leisure trafikken skal i en vis udstrækning bevares, baseret på flytyperne.
men hvis deres B737 skal væk , hvordan vil man så flyve Leisure ??

Hilsen Ole

Allerede nu flyver de jo leisure med de små fly også:
BLL-SZG ATR72
BLL-PRG CRJ
CPH-PRG ATR

AAL/AAR/SGD/CPH-ODE-små pladser i Frankrig og Italien om sommeren (Charter) CRJ

BLL-LLA og en hel del andre småpladser (Charter) CRJ

JELSC
14-12-2011, 11:22
En lille tanke:
SK har jo sagt, at de vil have yderligere 737 indlejet ASAP - kunne det være at QI udlejer deres lejede 737-700 til SK sålænge deres kontrakter løber? Derved kunne de meget hurtigt være ude af 737 operations.

sk931
14-12-2011, 11:50
En lille tanke:
SK har jo sagt, at de vil have yderligere 737 indlejet ASAP - kunne det være at QI udlejer deres lejede 737-700 til SK sålænge deres kontrakter løber? Derved kunne de meget hurtigt være ude af 737 operations.

JA det var da en tanke, men det tror jeg nok ikke på...
Tænker da også hvorledes diverse rejsebureauer, som HAR tegnet kontrakt med QI på sommerflyvninger, tænker når de læser om QI .
Hilsen ole

1944vintage
14-12-2011, 16:06
Disse flyene kan vel bli overført til "morselskapets" flåte, og fly
rutene fra Ukraina til ARN og CPH + andre i Nord-Europa.
Og i tillegg fly for touroperatører i Danmark, når ledige.

Reg og bemanning har jeg ingen formening om.

Tommy777
14-12-2011, 17:08
Tror det var et smart valg. Mange kroner rett i dass, men de proevde ihvertfall

Skipskatta
14-12-2011, 21:58
Hva gikk galt med satsningen til Cimber? Var det rett og slett ikke behov for kapasiteten de tilbød med 737-ene? Norwegian har vært flinke til å skape "nye" passasjerer til sine satsninger (ikke i Danmark dog), men for Cimber har det virkelig ikke gått veien.

lerik
15-12-2011, 00:05
Skal man skape nye markeder må man jo tilføre noe nytt... f.eks. vesentlig lavere priser som Norwegian.

Cimber har vel kun tilført at de er (les: var) et rent dansk selskap. Skal de differenseriere seg må de ha mer enn det... f.eks. at de har mindre fly med høyere frekvens. Og det kan de ikke med 737... Så da prøver de vel å rendyrke det de kan bli gode på, enkelt og greit.

sk931
15-12-2011, 09:17
Disse flyene kan vel bli overført til "morselskapets" flåte, og fly
rutene fra Ukraina til ARN og CPH + andre i Nord-Europa.
Og i tillegg fly for touroperatører i Danmark, når ledige.

Reg og bemanning har jeg ingen formening om.

Et og andet siger mig at du nok ikke kan lokke skandinaviske tur operatører til at bruge et ukrainsk selskab på charter f.ex OSL-TFS.. f.ex Wind Rose, AeroSvit osv osv
(ved heller ikke om det er lovligt)

Hilsen Ole

JELSC
15-12-2011, 11:16
Et og andet siger mig at du nok ikke kan lokke skandinaviske tur operatører til at bruge et ukrainsk selskab på charter f.ex OSL-TFS.. f.ex Wind Rose, AeroSvit osv osv
(ved heller ikke om det er lovligt)

Hilsen Ole

De skandinaviske rejsebureauer bruger da rask væk selskaber fra Tyrkiet/Ægypten/Baltiske stater så hvorfor ikke Ukraine - tror i sidste ende det er tegnebogen mere end nationalitetsbetegnelsen der tæller.

1944vintage
15-12-2011, 14:44
Flyene kan da godt være dekorert med f.eks Cimber Skyways - med en liten sticker : operated by AeroSvit.

I tillegg, så kan jo flightene t/r Syden bli bemannet med Danske crew ?

Og som JELSC sier: Folk som skal på ferie bryr seg i liten grad om hvilket flyselskap som bringer dem til drømmemålet.

edit:trykkleif

sk931
15-12-2011, 15:09
Flyene kan da godt være dekorert med f.eks Cimber Skyways - med en liten sticker : operated by AeroSvit.

I tillegg, så kan jo flightene t/r Syden bli bemannet med Danske crew ?

Og som JELSC sier: Folk som skal på ferie bryr seg i liten grad om hvilket flyselskap som bringer dem til drømmemålet.

edit:trykkleif

Måske,,,men den med crew fra f.ex DK ...det tror jeg ikke rigtigt på...
jeg tror, men er dog ikke sikker, at der er nogle klare regler for om det kan lade sig gøre....
Hilsen Ole

branserud
15-12-2011, 15:35
Tror det at Cimber dropper 737-ops det eneste rette. Peengene renner ut av selskapet og jeg tviler på at eiern er villig til å fortsette å tape penger i takten de har gjort.. De må finne sin forretningsplan om de skal overleve

1944vintage
15-12-2011, 17:28
Ja ja Ole -

Skulle gjerne visst hvilke regler som gjør at Dansker i dette tilfellet ikke kan fly en slynge til syden.

De flyr jo både i SAS og Norwegian LN-, SE- registrerte fly.
Kanskje også i FR med EI-?
Vet også at VP- mfl ikke er ukjent.

Norwegian har klart å tilpasse seg omstendigheter i stadig forandring - og derfor suksess.

SAS-ansatte derimot virker mere som om de mest er opptatt av å holde på gamle priviligier.
Resultatet blir selv følgelig deretter.


Har tidligere vært en støttespiller til tanken om Skandinvisk forbrødring i luftfarten -
og dermed gjøre oss små Skandinaviske land til en faktor å regne med.
Etter de siste pengeoverføringene, så har jeg skiftet mening.

Helprivatiser SAS !
Den følgenede massakre på arbeidsplasser som da vil komme - må vi bare leve med.

sk931
15-12-2011, 17:46
Ja ja Ole -

Skulle gjerne visst hvilke regler som gjør at Dansker i dette tilfellet ikke kan fly en slynge til syden.

De flyr jo både i SAS og Norwegian LN-, SE- registrerte fly.
Kanskje også i FR med EI-?
Vet også at VP- mfl ikke er ukjent.

Norwegian har klart å tilpasse seg omstendigheter i stadig forandring - og derfor suksess.

SAS-ansatte derimot virker mere som om de mest er opptatt av å holde på gamle priviligier.
Resultatet blir selv følgelig deretter.


Har tidligere vært en støttespiller til tanken om Skandinvisk forbrødring i luftfarten -
og dermed gjøre oss små Skandinaviske land til en faktor å regne med.
Etter de siste pengeoverføringene, så har jeg skiftet mening.

Helprivatiser SAS !
Den følgenede massakre på arbeidsplasser som da vil komme - må vi bare leve med.

Jeg tror lidt du er galt afmarcheret her......Det her handler slet ikke om, at det absolut er min arbejdsgiver, SAS og som jeg stolt af...det har jeg ALDRIG lagt skjul på, der skal beskyttes...Det handler heller ikke om danske arbejdspladser.
Iøvrigt er SAS overhovedet ikke i spil i denne tråd. Den handler om Cimber Sterling.
Hilsen Ole

1944vintage
15-12-2011, 18:01
Vi som har følgt diverse forum over en tid, husker også at SGS/SGH en tid var på spill.
Og litt mere nyanserte innlegg fra ansatte i den forbindelse.

Beklager dypt at jeg dro inn andre selskaper i denne tråden, men allt har en sammenheng.

Ber om unnskyldning, Ole - hvis du følte deg krenket av mitt innlegg !!

mvh Jan

jefi99
16-12-2011, 00:57
Cimber vil saste på øget udenrigstrafik fra BLL, AAL og AAR:
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=55773

branserud
19-12-2011, 16:35
fra boarding
http://www.boarding.no/art.asp?id=48369
"Cimber Sterling og Skyways danner Nordic Aviation Group. Frem til 2014 skal de to flyselskapenes forretningsmodeller, destinasjoner og flyflåte integreres, melder flygtorget.se.

Det "nye" selskapet vil få både hovedbase og hovedkontor i København. Antall flytyper reduseres fra dagens fem til to - ett turboprop og et jetfly. Samtidig skal destinasjoner, salg og markedsføring samkjøres"