PDA

View Full Version : Avbestille economy?


SudCaravelle
14-12-2011, 09:34
Vi må høyst sannsynelig avbestille (ikke utsette/forandre) en billett vi har til Spania i påsken med SAS på grunn av jobbreiser. Den er booket i economy og kostet oss 9.800,-

Jeg tror jeg som vanlig ikke har fulgt med i timen – men får vi ikke igjen 5 øre? (jeg ser jo den i og for seg) – men får man ikke en gang igjen drivstofftillegg og avgifter?

Noen andre forslag? (og igjen – en annen dato til samme destinasjon er uaktuelt)

VirreVapp
14-12-2011, 09:48
Du får vel skatter og avgifter refundert..

Vi måtte avlyse noen billetter i economy til LHR, disse fikk jeg refundert som pandion medlem da... Så de kan vel om de vil.. Men du har vel ingen krav på dette nei..

Molinari
14-12-2011, 10:42
Kan man gjøre navneendring, og således selge den på finn.no?
Om du må ta gebyret for navneendring, så vil du ihvertfall kunne få igjen noe.....
Men evt ikke om dette er mulig

Skipskatta
14-12-2011, 21:36
Hvis du spør "Eva" på www.sas.no om navneendring, får man dette svaret:

"Dersom du ikke selv kan benytte billetten og vil overdra denne til en annen person, kan navnet i billetten endres inntil 24 timer før utreise. Merk at følgende regler gjelder ved navneendring; En voksen kan ikke overdra billett til et barn eller omvendt, samt at det er ikke mulig å endre navn på en reise som er påbegynt. Kontakt vårt Reisesenter. Overdragelsen koster NOK 500,- per billett. Dersom du reiser med et annet selskap enn SAS kan andre regler gjelde."

Så selg den på www.finn.no som foreslått!

trygve
15-12-2011, 12:12
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For-reisen/Bra-aa-vite/Avbestilling/:

Economy billetter er ikke-refunderbare. Det er kun flyskatter som refunderes på ikke-refunderbare billetter. For bestillinger gjort på/etter 14.09.2011 refunderes ikke drivstofftillegget på ikke-refunderbare billetter.

Dersom bookingen ble gjort før 14.09 kan du få refundert avgifter+drivstofftilegg, ellers er det kun avgifter som refunderes.