PDA

View Full Version : Parkering Gardermoen

geha
13-12-2011, 00:43
Drar til Thailand på juleferie i morgen, tirsdag 13 (jippiii) og tilbake nyttårsaften. Skal parkere bilen på Gardemoen, på en av disse langtidsparkeringene. Noen som har noen tips om hvem av dem som er rimeligst? Eller er det stort sett samme prisen? Blir noen kroner når en skal stå der snart tre uker. På forhånd takk.

OleSR
13-12-2011, 00:48
http://www.osl.no/osl/transportogparkering/20_Parkering

Der har du en liste over priser på de forskjellige parkeringsplassene inne på flyplassområdet :) Jo lenger unna terminalen du parkerer, jo billigere blir det.

I tillegg er det vel flere aktører like på utsiden, blant annet Dalen Parkering (http://dalenparkering.no/?CatID=1071), som tilbyr enda billigere parkering og gratis transport til/fra flyplass og parkering pluss pluss.

jameson82
13-12-2011, 01:15
Kan anbefale Dalen parkering. Billig og veldig kjekt å bestille oppvarmet bil vinterstid. Har opplevd å stå i sommerklær å måkt frem bilen ifra en 1,5meter høy snehaug i 20 minus i februar med en lungebetennelse som belønning. Aldri mere..

Chriscross
13-12-2011, 07:21
Se også om du kan få noen julepriser. Mulig du reiser litt for tidlig.

Tally-Ho
13-12-2011, 09:23
For de som reiser med VING og en del andre turoperatører (også til Thailand) har Gardermoen parkering (ved flysamlingen på vestsiden) kanskje de rimeligste prisene. Gratis transport, og mot et tillegg stiller de med oppvarmet bil.

Tristar1011
13-12-2011, 10:49
Anbefaler også Dalen parkering, enkelt og greit, billig, hyppig shuttlebuss og mot et tillegg gjør de nesten "hva som helst" med bilen når du er borte :)

God ferie og god jul!

SudCaravelle
13-12-2011, 11:27
Jeg anbefaler VIP parkering igjen... Meget komfortabelt og aldri noe tull. Vi har nå brukt VIP ca 20 ganger uten tull. (vet noen er skeptiske etter å ha lest nettaviser;))

http://www.vip-parkering.no/

morr
14-10-2012, 21:27
Har du tips om rimelig parkering på Gardermoen/nærheten av Gardermoen med enkel vei til/fra terminalen? Har bruk for parkering 3-5 dager i uken.

Bergern
14-10-2012, 21:31
Trenger du virkelig bilen?
Tog og buss er veldig gode alternativ om du reiser fra stor-Oslo eller Mjøsregionen.

RSL
14-10-2012, 22:21
Parker på Kløfta stasjon, og ta toget derfra. :)

Glenn
14-10-2012, 23:01
Gardermoen Parkering har jeg gode erfaringer med.
Riktignok et lite stykke fra OSL, men med gratis shuttlebuss som frakter deg til terminalen.

http://www.gardermoenparkering.no/

LedZeppelin
15-11-2013, 14:48
Parkerte 11 dager på Dalen Parkering. Bilen hadde gått 18 km mens vi var borte. Har ikke fått dok på at den ikke er kjørt ulovlig av Dalen. Lite kundevennlige og truende når vi klaget. Ikke med i Parkeringsklagenemden. Bør unngås.

Bergern
16-11-2013, 02:32
Parkerte 11 dager på Dalen Parkering. Bilen hadde gått 18 km mens vi var borte. Har ikke fått dok på at den ikke er kjørt ulovlig av Dalen. Lite kundevennlige og truende når vi klaget. Ikke med i Parkeringsklagenemden. Bør unngås.

Ville nok generelt holdt meg unna all valetparkering på OSL. Virker som det er litt vill vest der oppe. Betal heller litt ekstra og behold nøkkelen selv.

Chriscross
28-05-2015, 15:20
Er det alternativer til Europark dersom man skal være i gangavstand til terminalen? (maks 700 m å gå).

Noen som vet om "hemmelige rabattkoder"? Er det større firma som har rabattkoder? Firmaet jeg jobber i er såpass stort at dersom det finnes, har vi, men vanskelig å få tak i alle disse.

Someone
28-05-2015, 15:33
Er det alternativer til Europark dersom man skal være i gangavstand til terminalen? (maks 700 m å gå).

Noen som vet om "hemmelige rabattkoder"? Er det større firma som har rabattkoder? Firmaet jeg jobber i er såpass stort at dersom det finnes, har vi, men vanskelig å få tak i alle disse.

Kort sagt nei

Du får 10% med ParkKing15 hvis du forhåndsbooker parkering

Susy88
10-03-2016, 13:02
Jeg har også brukt Dalen (www.dalenparkering.no) et par ganger. Fungert fint for min del de gangene jeg har benyttet meg av de.

alekbj92
10-05-2016, 15:44
Jeg bestilte parkering på Gardermoen fra 24/6 til 12/7 og så at prisene for P10 var 2270kr og P6 var 880kr. Etter å ha bestilt P6 fikk jeg inn et tilbud om å oppgradere til P10 for kun 660kr, så en total besparelse på 730kr. Kan ikke garantere at alle får opp tilbudet, men tenkte jeg skulle slenge inn tipset!

SudCaravelle
08-12-2016, 08:06
Noen som vet om noen gode parkeringsdealer for julen? Fordelsprogram som gir rabatter eller lignende? Helst plukk opp/levere på terminalen.

Takk

Someone
08-12-2016, 08:23
Noen som vet om noen gode parkeringsdealer for julen? Fordelsprogram som gir rabatter eller lignende? Helst plukk opp/levere på terminalen.

Takk

Sjekket OSL sine early-bird tilbud? I blant kan de være gode.
Eller insisterer du fortsatt på at noen fra Ullersmo ran og parkeringsservice skal plukke opp bilen? [emoji13] :p

SudCaravelle
08-12-2016, 09:04
Sjekket OSL sine early-bird tilbud? I blant kan de være gode.
Eller insisterer du fortsatt på at noen fra Ullersmo ran og parkeringsservice skal plukke opp bilen? [emoji13] :p

Jeg sjekket EarlyBird og da er det 1100 NOK for 10 dager i P10 og det er jo ikke ille.

Ser at P10 også har expressparkering med "sjåfør" - er det verdt 200 NOK ekstra?

Det å levere fra seg bilen til disse gutta på VIP osv har aldri plaget meg noe særlig - gøy for de å kjøre litt skikkelig bil en gang i blant også ;)

Bolle
08-12-2016, 09:17
Ikke noe kjempetilbud, men DNB Saga har 15 % rabatt:
https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/saga/flight-park.html

Someone
01-02-2017, 12:21
Artige skruer i Avinor. Fikk mastercardregning i dag og lurte hva i alle dager det var Avinor hadde belastet meg 890kroner for fra "Avinor Tromsø Bagasjeo, Tromsø", og skulle til å ringe Mastercard da jeg mistenkte svindel. Men i siste liten så klarte jeg matche kjøpsdato og beløp til en forhåndsbetalt parkering på OSL neste uke. Så da vet dere andre som kjøper forhåndsreservert parkering det, det er altså ikke bagasje i Tromsø dere har kjøpt

SudCaravelle
21-02-2017, 10:43
Vet dere om det er noen som tilbyr årlig service på bilen ved parkering på OSL nå for tiden? Har desverre ikke BMW lenger, da var det jo genialt å bare levere den direkte til AutoZentrum Gardermoen.

SudCaravelle
11-06-2017, 14:49
Meg igjen..

Ingen fungerende Early Bird kampanjer nå i juli for P10? Ser 22 dager kommer på 3.600 kroner.

Er da Flightpark eneste alternativ hvis man ikke orker Shuttle buss?

SC

kekker
12-06-2017, 09:45
Vet dere om det er noen som tilbyr årlig service på bilen ved parkering på OSL nå for tiden? Har desverre ikke BMW lenger, da var det jo genialt å bare levere den direkte til AutoZentrum Gardermoen.

SnapDrive på Jessheim har en løsning der.

Litt usikker på hva det er, siden jeg bare har sett det i forbifarten når jeg har levert bilden der selv.

Kan anbefale dette verkstedet, har bare gode erfaringer derfra. Og de gangene de har driti på draget, har de ordna det uten å mukke.

Send meg en PM, så kan du få en epost til gutta der borte, så slipper du å forholde deg til callsenteret til Snap, det kan være litt krevende av og til!

KnutW
28-06-2017, 13:02
Noen som har nylig erfaring med ovennevnte selskap for "fjernparkering" av bil på Gardermoen?

Tornerose
08-07-2017, 21:31
Forsøker å bestille parking express på gardermoen, men det kommer kun opp parkering p-10 (går direkte på parking express), betyr det da at der er fullt? Med så lite ledig parkeringsplasser hadde det vært godt å slippe å lete etter nåla i høystakken ;)

storg
08-07-2017, 22:40
Forsøker å bestille parking express på gardermoen, men det kommer kun opp parkering p-10 (går direkte på parking express), betyr det da at der er fullt? Med så lite ledig parkeringsplasser hadde det vært godt å slippe å lete etter nåla i høystakken ;)

Sto i avisa at det var nesten fult ja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG923
08-07-2017, 23:11

Med Parking Express tar vi hånd om bilen og parkerer bilen for deg i p-hus P10

Ser ikke ut som det tilbys Parkering Express på andre steder enn P10 (helt uavhengig av om det er ledige plasser andre steder eller ikke)

https://parkering-osl.avinor.no/no/

Tornerose
08-07-2017, 23:31
Med Parking Express tar vi hånd om bilen og parkerer bilen for deg i p-hus P10

Ser ikke ut som det tilbys Parkering Express på andre steder enn P10 (helt uavhengig av om det er ledige plasser andre steder eller ikke)

https://parkering-osl.avinor.no/no/

Ja, vi pleier å parkere på P-10, men pga plassmangel tenkte vi denne gangen å benytte oss av Express. Men når jeg trykket på den kom bare parkering på P-10 opp(uten express)...

The Viking
11-07-2017, 11:05
Ja, vi pleier å parkere på P-10, men pga plassmangel tenkte vi denne gangen å benytte oss av Express. Men når jeg trykket på den kom bare parkering på P-10 opp(uten express)...
Hvis du har avreise/ankomst i perioden kl 00-05 kommer ikke Express opp som valg, begrenset åpningstid.

Tornerose
11-07-2017, 12:28
Hvis du har avreise/ankomst i perioden kl 00-05 kommer ikke Express opp som valg, begrenset åpningstid.

Ok, det er greit å vite. Vi fikk noen til å kjøre oss:colgate:

KnutW
15-07-2017, 09:02
For å besvare mitt eget spørsmål i post 26:

Star parkering fungerte veldig greit. Ved ankomst til Gardermoen sto de klar, kilometerstand og drivstoffnivå ble dokumentert og kvittert for. Da vi kom tilbake var det en Star-ansatt der som sa at de dessverre var kommet litt bakpå med billeveringen. Bilen var underveis, men vi måtte vente et drøyt kvarter før den kom. Det første han som leverte den gjorde var å beklage så mye og si "Du skal selvsagt ikke betale full pris for dette, vi slår av 20%" (200 kr). Betalte 800 i stedet for 1000 for ni døgn. Helt akseptabelt. I tillegg ringte sjefen ti minutter senere og beklaget så mye på nytt, spurte om forsinkelsen hadde skapt problemer for oss og håpet vi synes prisavslaget var greit nok.
Meget bra kundebehandling når forsinkelser oppstår og ting går litt på tverke.

MountainDew
15-07-2017, 12:11
Parker hvor dere vil - men hold dere unna P11

SudCaravelle
20-08-2017, 13:08
Meg igjen..

Tenkte jeg skal prøve elbil i morgen på P10. Er det stort sett ledig ladeplass? Hvor i huset er det mest ledig?

Hilsen MDG :colgate:

Someone
20-08-2017, 13:24
Meg igjen..

Tenkte jeg skal prøve elbil i morgen på P10. Er det stort sett ledig ladeplass? Hvor i huset er det mest ledig?

Hilsen MDG :colgate:

Kan ikke det forhåndsbookes?

SudCaravelle
20-08-2017, 19:25
Kan ikke det forhåndsbookes?

Nei - ikke ladeplass :(

Someone
20-09-2017, 07:35
Ny parkeringssystem på OSL, og på alle landets flyplasser, blant annet med automatisk skiltgjenkjenning. Det betyr blant annet at skal man kjøre på drop-off, og bruker mer enn de tilmålte 7 minuttene, eller hva det nå er, så må man nå betale

http://media.avinor.no/pressreleases/24-flyplasser-faar-europas-mest-moderne-bilparkering-2155480?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=current_news
Avinor moderniserer parkering på flyplassene med framtidens teknologi. Nå vil automatisk skiltgjenkjenning sørge for at de reisende slipper å trekke parkeringslapp, slipper å betale manuelt og unngår parkeringsbøter.

jcnorway
20-09-2017, 13:15
Gikk dessverre på en smell på drop-off-området på OSL i går da man kjørte de gamle dit. Parkerte i drop-off-sonen og hentet en bagasjetralle, lastet av 4 kolli av bilen og stablet dette på tralla. Utvekslet noen ord og hjalp til med å finne fra papirene de måtte ha for å komme seg avgårde. Kjørte ut av sonen 2 minutter over de tilmålte 7 minuttene og måtte ut med 70 kr.

Trøster med meg at jeg normalt sett ellers ikke bruker så mye penger på å parkere elbilen så da får det være at man gikk på en smell denne gangen.

Gunnar
20-09-2017, 15:32
Mulig at man burde økt dropoff-tiden noe til 10 eller 15 minutter? Men med en grense på 7 minutter får jeg mest av alt intrykk av at dette er "dropoff" for folk som ikke har det minste behov for hjelp, og gjerne ikke reiser med mer enn håndbagasje?

Merker meg at "Kiss&Fly" på Sola er 30 minutter, om enn ikke rett ved terminalen...

TG923
20-09-2017, 16:06
Det er jo hele poenget (på OSL) å få bedre sirkulasjon på plassene, da kan man ikke øke tiden. Korttidsparkeringen er tross alt like ved og er langt billigere for de som trenger mer enn bare å slippe av noen.

Someone
20-09-2017, 16:35
Det er jo hele poenget (på OSL) å få bedre sirkulasjon på plassene, da kan man ikke øke tiden. Korttidsparkeringen er tross alt like ved og er langt billigere for de som trenger mer enn bare å slippe av noen.

Jepp, aner ikke hvordan det er etter sentralbygg vest åpent, men tidligere var kapasiteten sprengt. Ofte av biler som stod der en stund, da jeg mener grensen da var 15 min?
Har jo selv strukket strikken der ganske lang: sluppet av kone og barn, sjekket inn bagasje, inkludert barnevogn på spesialbagasje båndet, før jeg har gått tilbake til bilen og kjørt til P2. Det går ikke lenger, men er forståelig

madisiri
22-11-2017, 23:56
Hei!

Skal reise utenlands i 3 døgn imorgen, og får opp en parkeringspris på kr 1350 på P10.
Men om jeg derimot legger inn 1 uke får jeg opp 890kr..

Byr det på problemer om jeg kjøper for 1 uke, men kjører ut etter bare 3 døgn?

Eriksan
24-11-2017, 08:32
Det tror jeg går fint. Gjorde det samme på P4 i nylig, booket en uke og kjørte ut etter 3,5 døgn uten problemer.

Vegas73
29-11-2017, 09:31
Hei!

Skal reise utenlands i 3 døgn imorgen, og får opp en parkeringspris på kr 1350 på P10.
Men om jeg derimot legger inn 1 uke får jeg opp 890kr..

Byr det på problemer om jeg kjøper for 1 uke, men kjører ut etter bare 3 døgn?
Kjøpte du for 1 uke, og i såfall: gikk det greit å kjøre ut etter 3 døgn?

learjet
29-11-2017, 12:03
Kjøpte du for 1 uke, og i såfall: gikk det greit å kjøre ut etter 3 døgn?

Jeg har flere ganger bestilt for 1 uke og kjørt ut etter 3 dager. Og det har fungert helt fint.

Someone
09-01-2018, 17:37
Tipset med parkering på OSL er å bestille hele uker, stort sett det tilbudene gjelder for. Bestilte nylig en uke på P10 for 890. Skulle jeg booke for de 5 dagene jeg trenger ville det blitt 1350, så da er valget lett.

Har dog noen ganger sett tilbud på 8 dager, så gjelder uansett følge med

fluxie
09-01-2018, 17:51
Tipset med parkering på OSL er å bestille hele uker, stort sett det tilbudene gjelder for. Bestilte nylig en uke på P10 for 890. Skulle jeg booke for de 5 dagene jeg trenger ville det blitt 1350, så da er valget lett.

Har dog noen ganger sett tilbud på 8 dager, så gjelder uansett følge medKjøre ut etter 3 dager går fint. Derimot er det et problem å kjøre inn dersom du kommer mer enn 90 min tidligere enn du har bestilt tid for. Prøvde meg på en spansk en i dag. Hehe.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

SudCaravelle
06-02-2018, 13:48
Hmmm... Er Earlybird allerede borte?

Jeg likte meget godt den rabatten (rabattkoden, en eller anen fugl) som du fikk når du booket online.

Har for øvrig brukt P10 Express en del siste tiden og dette er en klar favoritt - veldig hyggelige de som jobber der, slipper å lete etter parkering, sliper å lete etter lading de gangen jeg trekker det korteste strået og må kjøre hårføneren, meget kort vei til terminalen, halvvarm bil.. Får nesten til deja Vu til Dubai.

Og ikke nok med det.. 600 Eurobonsupoeng. :up:

Someone
06-02-2018, 17:38
Hmmm... Er Earlybird allerede borte?

Jeg likte meget godt den rabatten (rabattkoden, en eller anen fugl) som du fikk når du booket

Parkerte med den senest i dag, men husk det ofte er minimum opphold. Selv trengte jeg egentlig bare 5,5 dag, men endte booke 8 på P10

SudCaravelle
06-02-2018, 17:52
Parkerte med den senest i dag, men husk det ofte er minimum opphold. Selv trengte jeg egentlig bare 5,5 dag, men endte booke 8 på P10

10-4

Har du en link som virker og/eller rabattkode?

Someone
06-02-2018, 18:53
10-4

Har du en link som virker og/eller rabattkode?

Ingen rabattkode, men du kan eventuelt bruke OSL appen. 890kr som da er standardprisen for 8 dager i P10

Litt på siden, men var endel steder som var stengt for vedlikehold på P10, men jeg kjører ofte på den "JKM" delen, det vil si den østlige delen, og ikke noe problem finne plass der

SudCaravelle
06-02-2018, 19:40
Ingen rabattkode, men du kan eventuelt bruke OSL appen. 890kr som da er standardprisen for 8 dager i P10

Litt på siden, men var endel steder som var stengt for vedlikehold på P10, men jeg kjører ofte på den "JKM" delen, det vil si den østlige delen, og ikke noe problem finne plass der

Takker - den prisen får du også online. De hadde en tilleggsrabatt før via EarlyBird som ga enda bedre priser.

Someone
27-04-2018, 16:24
Har for øvrig brukt P10 Express en del siste tiden og dette er en klar favoritt - veldig hyggelige de som jobber der, slipper å lete etter parkering, sliper å lete etter lading de gangen jeg trekker det korteste strået og må kjøre hårføneren, meget kort vei til terminalen, halvvarm bil.. Får nesten til deja Vu til Dubai.

Da har også OSL lansert park&go, hvor man leverer bilen foran terminalen. Har booket til sommeren da vi skal en uke til Granka. 980kr for en uke, så 90kr dyrere enn P10, så tar en for laget der. Ser ut som konseptet nettopp er lansert. Ble dog ikke helt klok på hvordan jeg får bilen tilbake, Men den tid den sorg.

300 Eurobonuspoeng der også, og det som var litt rart var at det faktisk er 100kr billigere enn P10 Parking Express

https://ekstranett.avinor.no/osl/flyplassinformasjon/nyheter/parkgo-lansert-pa-oslo-lufthavn/

- Vi mener dette har blitt tidenes enkelste måte å parkere på flyplassen, ettersom kunden bare kan kjøre opp på øvre forplass - nærmest døren - levere nøkkelen og går rett inn i avgangshallen, sier kategorisjef for parkering Amy Karoline Løken.

He he, dog i morgen er bestilt plass på P6 :p

Someone
03-08-2018, 13:25
Da har også OSL lansert park&go, hvor man leverer bilen foran terminalen. Har booket til sommeren da vi skal en uke til Granka. 980kr for en uke, så 90kr dyrere enn P10, så tar en for laget der. Ser ut som konseptet nettopp er lansert. Ble dog ikke helt klok på hvordan jeg får bilen tilbake, Men den tid den sorg.

Har nå fått testet dette og fungerte bra. Leverte bil og nøkkel i bua som står på Park&go sitt lukkede område på drop off foran terminal da vi dro. Så var inne i terminalen 2 minutter etter jeg ankom OSL.

På retur tok vi med tralla opp til avgangsetasjen og hentet nøklene i bua. Så var det bare trille bort fortauet til parkeringshuset og ta med bilen som stod parkert på 5J, som jo er den delvis avsperrede delen av parkeringshuset som man normalt ikke kan parkere på selv

Voipe
03-08-2018, 18:27
Har nå fått testet dette og fungerte bra. Leverte bil og nøkkel i bua som står på Park&go sitt lukkede område på drop off foran terminal da vi dro. Så var inne i terminalen 2 minutter etter jeg ankom OSL.

På retur tok vi med tralla opp til avgangsetasjen og hentet nøklene i bua. Så var det bare trille bort fortauet til parkeringshuset og ta med bilen som stod parkert på 5J, som jo er den delvis avsperrede delen av parkeringshuset som man normalt ikke kan parkere på selv

Noen fordeler/ulemper kontra P10 Express?

ToreD
03-08-2018, 18:37
Noen fordeler/ulemper kontra P10 Express?

Fordel: trill rett inn i terminalen kontra gjennom p-huset og heis opp.
Brukt det flere ganger. Helt topp!!

SudCaravelle
04-08-2018, 13:16
Fordel: trill rett inn i terminalen kontra gjennom p-huset og heis opp.
Brukt det flere ganger. Helt topp!!

Men du må utendørs? Tenker litt på når vinteren smeller til.

Someone
04-08-2018, 13:51
Men du må utendørs? Tenker litt på når vinteren smeller til.

Du må gå noen meter utendørs, men det er neppe noe problem. Ikke akkurat tropevarme «inne» på P10 om vinteren heller

SudCaravelle
04-08-2018, 14:11
Du må gå noen meter utendørs, men det er neppe noe problem. Ikke akkurat tropevarme «inne» på P10 om vinteren heller

Ser den, men på P10 Express så går man jo ut av bilen rett inn i bygget.

SudCaravelle
17-10-2018, 10:13
Noen som har de siste rabattkodene på Avinor parkeringen OSL?

Er dette Earlybird (med Earlybird rabattkoden) helt over?

SC

SBT
25-10-2018, 15:34
Fra magasinet 'Airport business'
Avinor has partnered with IDeaS Revenue Solutions to optimise revenue growth for its 11 car parks and more than 20,000 parking spaces at Oslo Airport. This strategy will create a better experience for the growing number of travellers and customers will receive more dynamic pricing on Avinor’s pre-book solution, with prices regulated based on actual demand.
“In an increasingly complex ground transportation environment, we recognised that, while we have done a good job to date, investing in analytics to better understand and price the demand for our car park business would enable us to truly optimise our parking inventory,” said Amy-Caroline Løken, Category Manager for Avinor. “It would also create a better customer experience for the growing number of travellers looking to pre-book online. We’re truly excited to partner with IDeaS. The company will not only give us a system to automate pricing updates to our selling systems, but also will guide us through the journey given their extensive expertise in airport parking revenue management.”
IDeaS Car Park Revenue Management System empowers airport commercial and parking managers to automate revenue management and price distribution, leveraging best-in-class SAS® Analytics and easy-to-use data visualisations and interactive dashboards. The web-based, self-learning tool dynamically forecasts parking demand, enabling optimal pricing decisions to be set over a full booking window so travellers are accurately charged according to demand and parking revenues are optimised.
Guy Barnes, Director of Strategic Accounts for IDeaS, added: “One of the best ways airports can manage a correct pricing system is through applying automated revenue management to their parking assets. Moving from manual or less sophisticated pricing decision-making to a data-driven environment delivers significant revenue growth to an area that typically delivers the greatest EBITDA for airports. We’re hugely excited to partner with Avinor and Oslo Airport, and we look forward to working with the team to provide increased control in driving performance.”

Someone
07-09-2019, 16:13
Litt dårlig eller tvetydig skiltet på parkering på OSL. Hadde forhåndsbooket på P6, men det stod skilter «Stengt» på alle tavler. Men det er ikke i alle situasjoner man skal ta nei for et nei, så var bare å kjøre inn. Antar det kanskje er åpent kun for forhåndsbooking, men burde kanskje skiltet det litt annerledes?

Uansett, men ledig plass helt i starter gikk jeg opp til Radisson på under 5 minutter

Someone
07-09-2019, 19:11
Litt utenfor selve flyplassen, men når ble plutselige CircleK inne på sentralområdet lagt ned og jevnet med jorden? Og hva skal bli der?

Martin
07-09-2019, 20:26
Litt utenfor selve flyplassen, men når ble plutselige CircleK inne på sentralområdet lagt ned og jevnet med jorden? Og hva skal bli der?

Ca. mai/juni i fjor

(Bak betalingsmur)

" Butikksalget stengte 31. mai, og i midten av juni opphørte drivstoffsalget. Tre av fire ansatte ved bensinstasjonen har fått nye jobber utenfor selskapet, sier Hansen."

https://www.rb.no/nyheter/gardermoen/ullensaker-kommune/na-er-siste-drape-pumpet-opp-fra-denne-bensinstasjonen/s/5-43-825355

Tjab
08-09-2019, 07:00
Hvilket av p-husene nær flyplassen bør jeg velge når man har veldig stor konebil ?

mann78
08-09-2019, 11:30
P10. Eller P1 om du tåler å gå litt.

SudCaravelle
08-09-2019, 11:46
Hvilket av p-husene nær flyplassen bør jeg velge når man har veldig stor konebil ?

P10 Express.. Så lirker de guttene der bilen på plass, har sett Suburban der så hvis den er mindre enn det så går det fint.

Tjab
08-09-2019, 12:45
P10 Express.. Så lirker de guttene der bilen på plass, har sett Suburban der så hvis den er mindre enn det så går det fint.

Takker. Er suburban btw :)

SudCaravelle
08-09-2019, 13:34
Takker. Er suburban btw :)

Ha ha.. Kult, da skjønner jeg behovet for plass.

MountainDew
09-09-2019, 19:45
Hvorfor ble CirkleK revet?

Martin
09-09-2019, 19:48
Hvorfor ble CirkleK revet?

Leieavtalen med Avinor gikk ut, og de ville ikke fortsette. (Og den ble strengt tatt aldri omprofilert til Circle K)

SudCaravelle
02-12-2019, 10:56
Noen som kjenner til noen rabattkoder og/eller samatbeidsavtaler på P10 for tiden? Virker som EarlyBird rabattene er helt borte.

Someone
02-12-2019, 11:01
Noen som kjenner til noen rabattkoder og/eller samatbeidsavtaler på P10 for tiden? Virker som EarlyBird rabattene er helt borte.

Er ikke de stort sett bare i ferier og høytider?

SudCaravelle
02-12-2019, 11:58
Er ikke de stort sett bare i ferier og høytider?

Tror EarlyBird (virker som hele tjenesten er lagt ned) var når som helst, men du måtte være tidlig ute - bruke det ofte på privatreiser og det ga deg en rabattkode (alltid en fugl - Tiur, Falk osv)

Er det noe annet? NAF, OBOS (:p) eller lignende som fir en ok rabatt på P10?

mann78
02-12-2019, 19:01

Du kan jo stå på P6 :) 295 for en uke om du bestiller tidlig.

Someone
02-12-2019, 19:41

Funker i sommerhalvåret. Ikke så kult å stå å grave og hakke is når man ankommer og skal hjem vinterstid

SudCaravelle
02-12-2019, 20:06

Enig at det er en god pris, men er litt for bedagelig og med tre barn, 5 kolli og en stripynta drage så er det P10, Taxi eller Flightpark som gjelder.

mann78
02-12-2019, 21:34
Funker i sommerhalvåret. Ikke så kult å stå å grave og hakke is når man ankommer og skal hjem vinterstid

Går fint året rundt, ha på tophat på bilen. Bare å brette av, starte opp :) Gjorde selv torsdag midnatt etter snøkaoset på osl.

mann78
02-12-2019, 21:35
Enig at det er en god pris, men er litt for bedagelig og med tre barn, 5 kolli og en stripynta drage så er det P10, Taxi eller Flightpark som gjelder.

Da kjører først innom terminalen å slipper av nevnte avkom og bagasje. Så parkerer du på P6, bruker 15min å gå til terminalen derfra :)

Spruce Goose
02-12-2019, 22:09
Da kjører først innom terminalen å slipper av nevnte avkom og bagasje. Så parkerer du på P6, bruker 15min å gå til terminalen derfra :)
Bruker samme triks - MEN husk 7 min regelen ! Hadde 7 min og 2 sek og ble dyrt..

mann78
03-12-2019, 11:08
Bruker samme triks - MEN husk 7 min regelen ! Hadde 7 min og 2 sek og ble dyrt..

70kr koster det vel for 20min ekstra. Det er vel ikke dyrt.

Uansett må man klare å hive av 4 stk innen tiden. Planlegge når bilen pakkes [emoji106].

Martin
03-12-2019, 11:44
70kr koster det vel for 20min ekstra. Det er vel ikke dyrt.

Uansett må man klare å hive av 4 stk innen tiden. Planlegge når bilen pakkes [emoji106].

Det er dyrt for de to ekstra sekundene utover de 7 minuttene.

Someone
26-01-2020, 19:14

Virker også som prisene generelt er høyere nå, Earlybird bortfall eller ikke. Med små barn, tidlig avreise, og ikke minst ankomst rundt den litt kritiske tiden rundt leggetid for den minste ble det å bite i det litt sure eplet å gå for Park&Go neste uke. Som vel koster 50% mer enn sist.

Someone
11-05-2022, 12:19
Skal man bort en helg, så ser jeg det er lite eller ingenting å spare på å forhåndbooke parkeringplass på OSL

Someone
07-06-2022, 07:44

Noen som har brukt Flightpark i det siste?

Ser P10 nå er dobbelt så dyrt som pre-Korona, men disse er lavere priset enn P6

SudCaravelle
07-06-2022, 11:53
Noen som har brukt Flightpark i det siste?

Ser P10 nå er dobbelt så dyrt som pre-Korona, men disse er lavere priset enn P6

Brukt Flightpark to ganger siste ukene og er ganske fornøyd. Proffe og rimelige - de har tatt over for P10 for meg nå. Tror de har sluttet med "joy rides" og man får 10% rabatt med medlemskap i Huseierne.

Someone
07-06-2022, 11:54
Tror de har sluttet med "joy rides".

Fordelen med å ha en Passat med ekstra batteri bak, er at det uansett ikke frister noen til det :p

Voipe
08-06-2022, 14:19
Brukt Flightpark to ganger siste ukene og er ganske fornøyd. Proffe og rimelige - de har tatt over for P10 for meg nå. Tror de har sluttet med "joy rides" og man får 10% rabatt med medlemskap i Huseierne.

Har neppe sluttet helt...

https://www.rb.no/lars-erik-har-kranglet-med-parkeringsselskapet-i-et-halvt-ar-det-har-vart-mye-frustrasjon-og-fortvilelse/s/5-111-173102

BETALINGSMUR

Someone
08-06-2022, 22:25
P10 kunne man pre-Korona få for rundt 800 en uke i sommerferien med forhåndsbooking. Nå er prisen over 2000 for det samme

TriStar
09-06-2022, 07:16
De gangene jeg har med bil til Gardermoen for opphold på mer enn et par dager velger jeg alltid Dalen parkering. Kr 500,-/540,- for en uke og fri shuttle som funker veldig bra. Innehaveren er selv «bilmann» og har aldri hørt om misbruk av parkerte biler der.

https://www.dalenparkering.no/

Blubird
09-06-2022, 07:59
Ingen tvil om at satsene er skrudd til vesentlig. Har benyttet Gardermoen Parkering flere ganger, senest nå i helgen. Flyter nærmest så godt som det kan, med shuttle som kjører kontinuerlig til og fra.

Fordelen med GM er at bilen står der du parkerer den under hele oppholdet, og at det i tillegg er rimeligere enn Dalen. I hvertfall de gangene jeg har sammenliknet.

LN-HFH
09-06-2022, 08:15
De gangene jeg har med bil til Gardermoen for opphold på mer enn et par dager velger jeg alltid Dalen parkering. Kr 500,-/540,- for en uke og fri shuttle som funker veldig bra. Innehaveren er selv «bilmann» og har aldri hørt om misbruk av parkerte biler der.

https://www.dalenparkering.no/

Da har du vært heldig. En i familien hadde en gang bilen der, og når han kom tilbake var småpengene borte og det var vesentlig mindre drivstoff på tanken. Det er jo også nok av artikler på nettet som er negative om disse selskapene.
Nei, vi holder oss alltid til Avinor sin offisielle parkering, de andre selskapene har fint lite å gjøre der synes nå jeg.

Someone
09-06-2022, 08:37
Litt av greia/poenget er at men et morgenfly med familie så gidder jeg måtte styre med en eller annen form for shuttle på morgenen. Enten vi snakker P6 eller gokk

TLS at OSL
09-06-2022, 09:41
De gangene jeg har parkert ved OSL har jeg alltid brukt Gardermoen parkering. Da beholder jeg bilnøkkelen selv, og har dermed full kontroll.

Hvis du parkerer et sted hvor du må legge igjen bilnøkkelen bør du ta bilde av kilometerstand, rekkevidde (for el-biler) og annet, slik at du kan dokumentere alt hvis det skulle oppstå problemer når du henter bien.

SudCaravelle
09-06-2022, 10:15
P10 kunne man pre-Korona få for rundt 800 en uke i sommerferien med forhåndsbooking. Nå er prisen over 2000 for det samme

Det er jo helt bananpriser.. SJekket nå for 1-27 juli og da skulle de ha 6502 på "Supersaver" Tullete da de priser seg ut og store deler av P10 er tomt i juli. Blir Taxi-bil på oss.

TriStar
09-06-2022, 13:39
Hvis du parkerer et sted hvor du må legge igjen bilnøkkelen bør du ta bilde av kilometerstand, rekkevidde (for el-biler) og annet, slik at du kan dokumentere alt hvis det skulle oppstå problemer når du henter bien.

Hos Dalen må du fotografere km-stand før du leverer fra deg nøklene. Ser at bilen noen ganger har blitt flyttet internt på parkeringen, me aldri opplevd noen uregelmessigheter.

Happyflyer
09-06-2022, 14:59
Hos Dalen må du fotografere km-stand før du leverer fra deg nøklene. Ser at bilen noen ganger har blitt flyttet internt på parkeringen, me aldri opplevd noen uregelmessigheter.

Trodde det var en selvfølge å ta bilde/notere ned km-stand når man leverer fra seg bilen til ukjente. Være seg verksted, parkering, etc.

Den artikkelen som er linket til ovenfor, omhandler forøvrig ikke om en typisk heisatur med kundens bil, slik jeg tolker det. Derimot så er det ganske amatørmessig å levere en batteritom bil.
Det at det går litt fort mellom flyplassen og parkeringsplassen er ingen overraskelse. Har selv vært ung og jobbet i bilutleie.

SudCaravelle
09-06-2022, 15:59
Trodde det var en selvfølge å ta bilde/notere ned km-stand når man leverer fra seg bilen til ukjente. Være seg verksted, parkering, etc.

Den artikkelen som er linket til ovenfor, omhandler forøvrig ikke om en typisk heisatur med kundens bil, slik jeg tolker det. Derimot så er det ganske amatørmessig å levere en batteritom bil.
Det at det går litt fort mellom flyplassen og parkeringsplassen er ingen overraskelse. Har selv vært ung og jobbet i bilutleie.

Faktisk så var rekkevidden bemerkelsesmessig lavere når vi hentet el-føneren til Dragen på søndag enn da vi leverte den på lørdag. Det har nok gått hardt for seg til og fra åkeren.

Bryr meg fint lite, men man leverer ikke en 1955 Mercedes 300SL til de gutta..:D

LN-MOW
09-06-2022, 16:03
Hvorfor lager man ikke selvparkering, som vi har her? Burde være nok av ledige jorder hvis det er plassen det står på.
Funker fint for oss i vestlige støk ...

Someone
09-06-2022, 16:12
Hvorfor lager man ikke selvparkering, som vi har her? Burde være nok av ledige jorder hvis det er plassen det står på.

Det er jo det også, som noen nevner her. Men da må man styre med shuttle etc

Fnate
09-06-2022, 16:14
Er det ikke GPS i moderne biler så man kan se hvor de har vært?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220609/7e1b7a60e4f595955c8ec9bd52e02d9d.jpg

LN-MOW
09-06-2022, 16:17
Det er jo det også, som noen nevner her. Men da må man styre med shuttle etc

Må jo ha shuttle likevel. Man setter fra seg bilen i merket seksjon, så fyller man opp shuttlen og kjører rett til terminalen. Man får en lapp som man leverer til sjåføren når man returnerer og blir kjørt rett til bilen. Blir ikke enklere enn det.

Happyflyer
09-06-2022, 16:27
Er det ikke GPS i moderne biler så man kan se hvor de har vært?

Det vet jeg ikke, men tviler pga. privacy-hensyn. Derimot så har mange litt dyrere biler valet mode.

TriStar
09-06-2022, 16:35
Trodde det var en selvfølge å ta bilde/notere ned km-stand når man leverer fra seg bilen til ukjente. Være seg verksted, parkering.

Absolutt, men poenget her var at det faktisk er parkeringsaktøren som krever at du gjør det.

Someone
09-06-2022, 16:42
Må jo ha shuttle likevel. Man setter fra seg bilen i merket seksjon, så fyller man opp shuttlen og kjører rett til terminalen. Man får en lapp som man leverer til sjåføren når man returnerer og blir kjørt rett til bilen. Blir ikke enklere enn det.

Det er nettopp shuttle jeg ikke gidder. Parkere i gangavstand til terminalen også ferdig med det

Med shuttle kan man like gjerne parkere på P2-6 på OSL

P2 er riktignok gangavstand når man ikke har kone og unger på slep

Wig-wag
09-06-2022, 17:57
Er det slutt på at man kunne (husker ikke hva det het) levere bilen nede ”i kjelleren” på P10, så nær terminalen som det var mulig å komme.

De parkerte den et eller annet sted, men det var der du hentet bilen igjen. Bedre parkering fantes ikke på OSL. Den kostet litt, ja, men ikke mye mer enn en vanlig parkering i P10.

Jeg prøvde nå en testbooking på parkering, men denne tjenesten kommer ikke opp, bare vanlig P10.

Someone
09-06-2022, 18:03
Er det slutt på at man kunne (husker ikke hva det het) levere bilen nede ”i kjelleren” på P10, så nær terminalen som det var mulig å komme.

De parkerte den et eller annet sted, men det var der du hentet bilen igjen. Bedre parkering fantes ikke på OSL. Den kostet litt, ja, men ikke mye mer enn en vanlig parkering i P10.

Jeg prøvde nå en testbooking på parkering, men denne tjenesten kommer ikke opp, bare vanlig P10.

Pre korona hadde du park&go som var enda bedre. Da leverte du bilen på drop off ved inngangen til terminalen. Også parkerte de bilen for deg i P10. Men denne har ikke kommet tilbake

TLS at OSL
09-06-2022, 18:30

Det hjelper lite å fotografere km.stand når de har stjålet noe av det som ligger i bilen eller hvis det er riper i lakken når du henter den, slik det var med bilen til en bekjent av meg. Bilen var nedsnedd da han hentet den, og han så ikke ripene før dagen etter. P-selskapet ville ikke høre på ham.

SudCaravelle
09-06-2022, 21:08

Den er dessverre stengt og gutta er permittert på ubestemt tid. Den var nydelig og du gikk tørrskodd fra bil til fly. De ordnet også vask polering osv.

Happyflyer
10-06-2022, 00:07
Den er dessverre stengt og gutta er permittert på ubestemt tid. Den var nydelig og du gikk tørrskodd fra bil til fly. De ordnet også vask polering osv.

Tok meg ikke en runde, men så at leiebilparkeringen har flyttet når jeg hentet en leiebil på tirsdag. Mulig de har gjort om.

Hickok
10-06-2022, 00:24

Funker fint i Bergen også.

SudCaravelle
10-06-2022, 10:10
Funker fint i Bergen også.

Funker jo på OSL også for de som vil gå langt. Det er ganske enkelt dyrere jo nærmere du står og blir det for grissgrent så blir det buss.

SudCaravelle
10-06-2022, 10:13
Apropos parkering på OSL. Slapp av drage og arving #2 på avgang i går. Betaler på automaten på vei ut (70 kroner for ti minutter..) - en drøy sum, men slike har verden blitt.

Det artige er at i dag popper det opp en faktue på mail og i nettbanklen på ytterligere 99 kroner, og da er 69 kroner fakturagebyr. Da bikker vi 1000 kroner timen for å parkere. Det synes jeg er litt dyrt.

Discus
10-06-2022, 10:19
Apropos parkering på OSL. Slapp av drage og arving #2 på avgang i går. Betaler på automaten på vei ut (70 kroner for ti minutter..) - en drøy sum, men slike har verden blitt.

Drop-off er gratis i 7 minutter, deretter grisedyr så folk ikke skal stå der. Korttidsparkeringen rett ved siden av koster 30 kr for 20 minutter så vidt jeg husker.

SudCaravelle
10-06-2022, 10:51
Drop-off er gratis i 7 minutter, deretter grisedyr så folk ikke skal stå der. Korttidsparkeringen rett ved siden av koster 30 kr for 20 minutter så vidt jeg husker.

I know.. Men å sende faktura etter man har "gledelig" betalt 70 kroner.. Det er urimelig.

LN-MOW
10-06-2022, 13:21
Funker jo på OSL også for de som vil gå langt. Det er ganske enkelt dyrere jo nærmere du står og blir det for grissgrent så blir det buss.

Du går 5 meter, til shuttle’n som stopper bak bilen din. Neste stopp er ved innsjekkingen til selskapet du skal fly med.

Someone
10-06-2022, 13:23
Du går 5 meter, til shuttle’n som stopper bak bilen din. Neste stopp er ved innsjekkingen til selskapet du skal fly med.

Men kommer den i det du parkerer? Og når den kommer skal du putte kona, unger, kofferter og hele sulamitten inn i shuttlen....

LN-MOW
10-06-2022, 13:32
Men kommer den i det du parkerer? Og når den kommer skal du putte kona, unger, kofferter og hele sulamitten inn i shuttlen....

Ja, de går kontinuerlig. De fyller opp med de som er klare, og den neste står som regel klar til å overta. Sjelden jeg venter mer enn et par minutter.

Det samme tilbake, man går til holdeplassen og blir kjørt direkte til bilen. Betaler man ekstra for parkering under tak, slippes man av først.

Forhåndsbetaler i appen og får litt rabatt. Scanner strekkoden ved innpassering. Scanner på nytt på vei ut, og eventuell ekstraavgift trekkes automatisk.

Someone
21-07-2022, 08:44
Flightpark på OSL fungerte gull. Leverte bil og nøkler på korttid parkeringen, tuslet over til teminalen også var den bilen ute av verden. Spesielt gull tidlig om morgenen. Ved ankomst ble det motsatt prosedyre, samt å betale fyren som stod der med bilen. Så akkurat samme logistikk som park&go. Bare veldig mye billigere. Så med tidlig fly om morgenen, og sen ankomst og potensielt trøtte folk på slep så synes jeg det er gull

Spesielt når det koster det samme som P-lengst-unna på OSL

jcnorway
19-12-2022, 20:00
Halv pris på P10, P2 og Park&Go bestilt før nyttår for parkering 1. mai 2023 til 31. august 2023 ved å bruke rabattkoden «tidligute» [emoji6]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221219/9740bc122245559ae765a29a5855ab17.png

Someone
25-12-2022, 11:54
Halv pris på P10, P2 og Park&Go bestilt før nyttår for parkering 1. mai 2023 til 31. august 2023 ved å bruke rabattkoden «tidligute» [emoji6]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221219/9740bc122245559ae765a29a5855ab17.png

Antar det er enkelt å endre registreringsnummer i ettertid, når jeg ennå ikke vet bilen jeg har i sommer?

jcnorway
25-12-2022, 19:49
Null stress å endre reg.nr på nettsidene til Avinor [emoji6]

Someone
30-12-2022, 16:28
Null stress å endre reg.nr på nettsidene til Avinor [emoji6]

Supert, da rakk jeg å booke 2 opphold for neste sommer på dette tilbudet :)

Someone
30-01-2023, 18:42
Ser ut som det blir enda viktigere å forhåndsbooke og sjekke prisene fremover, da prisene på parkering nå er endret fra faste til dynamiske

SudCaravelle
30-01-2023, 19:12
Med de prisene de kjører på P10 nå kontra de latterlige lave prisene hos Bolt så er det et lett regnestykke (i alle fall hvis man ikke trenger mer enn 4 seter)

eisa01
30-01-2023, 21:26
Hvordan funker Bolt/Uber på Gardermoen, blir man plukket opp samme sted som taxiholdeplassen?

SudCaravelle
31-01-2023, 00:58
Hvordan funker Bolt/Uber på Gardermoen, blir man plukket opp samme sted som taxiholdeplassen?

De aller fleste plukker opp på Taxi standen da de ofte er registrert som taxi. Noen få ringer og sier de står oppe på avgang.

TLS at OSL
07-07-2023, 12:17
Jeg var på OSL 11. mars og 1. april for å ta noen bilder, bl.a. på P-plassen for leiebiler ved Circle K begge dagene, og nå har jeg fått faktura fra Onepark for å ha parkert der.

Jeg har ikke sett hverken skilt som opplyser om at det koster penger å parkere der eller noe kamera som tar bilder når man kjører ut eller inn. Nå har jeg ringt Onepark, og de fortalte meg at det er flere som har ringt om dette i dag. De kunne ikke si noe om skiltingen, men ba meg sende en mail til onepark.no@riverty.com og klage, noe jeg har gjort.

Er det flere her på forumet som har opplevd det samme?

PS.
Fakturaen sier at jeg har parkert på P10, men Onepark sier at de kaller leiebilområdet for P10. Hvorfor, kunne hun jeg snakket med si noe om.

Someone
02-08-2023, 12:43
Ulovlig parkering og generelt trafikkaos gjør at venteplassen på E18 rett før enden av 01L blir stengt ut august

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2023/08/02/stenger-venteplass-e16-gardermoen-midlertidig/

Midlertidig stenging av venteplassen vurderes derfor som et hensiktsmessig tiltak, og venteplassen blir stengt i perioden onsdag 2. august kl. 15.00 til tirsdag 31. august kl. 15.00.

Hver gang jeg passerer der virker det som det er fullt av biler som står å venter, og tydeligvis så mange de blir stående ut på E16

Martin
02-08-2023, 13:09
Hver gang jeg passerer der virker det som det er fullt av biler som står å venter, og tydeligvis så mange de blir stående ut på E16

Vært masse saker om det i lokalmedia der oppe.

Plassen blir full, samt at de som står bakerst ikke kjører fram når det blir ledig, så da stiller folk seg i vegkanten på motorvegen. Har vært snakk om flere hundre meter lange køer på selve E16.

Og i kommentarfeltene skylder folk på at det er dyrt å parkere på OSL (som det sikkert er, men det gir en ikke lov til å parkere ulovlig på mootoervegen for det) :rolleyes:

Hypern
02-08-2023, 13:35
Vært masse saker om det i lokalmedia der oppe.

Plassen blir full, samt at de som står bakerst ikke kjører fram når det blir ledig, så da stiller folk seg i vegkanten på motorvegen. Har vært snakk om flere hundre meter lange køer på selve E16.

Og i kommentarfeltene skylder folk på at det er dyrt å parkere på OSL (som det sikkert er, men det gir en ikke lov til å parkere ulovlig på mootoervegen for det) :rolleyes:

Om folk synes det er for dyrt å parkere på OSL får de benytte det ypperlige kollektivtilbudet OSL faktisk har. Joda klar over dette er en utfordring sånn midt på natta og sent på kvelden, men mesteparten av døgnet har et mer enn ok tilbud.

Martin
02-08-2023, 13:54
Om folk synes det er for dyrt å parkere på OSL får de benytte det ypperlige kollektivtilbudet OSL faktisk har. Joda klar over dette er en utfordring sånn midt på natta og sent på kvelden, men mesteparten av døgnet har et mer enn ok tilbud.

Er det ikke 30 kroner per 20 minutter på korttidsparkeringen? en liten dråpe i reisebudsjettet om man først skal på sydentur eller noe sånt.

Someone
02-08-2023, 15:04

De som står her skal gjerne ikke parkere på OSL, men hente folk som kommer

Men det finnes andre alternativer å stå

Og husk nå glemmer du at det ikke er alle steder som har så mye kollektivtilbud fra OSL. Flyplassen dekker jo mer enn bare Oslo by [emoji6]

TG923
02-08-2023, 17:12
Som du sier, det er flere plasser å stå
Det går også an å beregne litt bedre så man ikke kommer 1 time før nødvendig for henting

EB
02-08-2023, 19:04
Beste parkeringen er og blir hjemme…så kan vi også nyte hjemreisedagen og flyturen hjem maksimalt.

Fnate
02-08-2023, 20:04
Beste parkeringen er og blir hjemme…så kan vi også nyte hjemreisedagen og flyturen hjem maksimalt.

Word
(husfar 51)

Bacardi
02-08-2023, 20:06
Da er tre bilister bøtelagt for å stå ute på E16 ved den nå stengte avkjøringen, så politiet følger med her. (Kilde: politiet i øst på X (nye navnet på twitter).

Syns man kunne utvidet rasteplassen til å møte behovet. Er bedre å ha de som må plukke opp noen samlet der, enn å ha kork (om enn innbringende for avinor) nær terminalen. Folk beregner god tid når man kjører fra huttiheiti, så tror det blir ventetid for de fleste.

SAS-Steward
04-08-2023, 09:37
Da er tre bilister bøtelagt for å stå ute på E16 ved den nå stengte avkjøringen, så politiet følger med her. (Kilde: politiet i øst på X (nye navnet på twitter).

Syns man kunne utvidet rasteplassen til å møte behovet. Er bedre å ha de som må plukke opp noen samlet der, enn å ha kork (om enn innbringende for avinor) nær terminalen. Folk beregner god tid når man kjører fra huttiheiti, så tror det blir ventetid for de fleste.

27 bøter i natt, da til idioter som har parkert mellom kjeglene som er satt opp for å markere at det er ulovlig å parkere.
Den siste idiot er ikke født. Skremmende at folk er så ufattelig dumme. Her mener jeg førerkortbeslag må til.
Og det er overhodet ingen grunn til å utvide, er så mange fine plasser rundt OSL hvor man kan vente, minimalt med research skal til. Dette er bare idioti

SAS-Steward
04-08-2023, 09:39
Her er en liste med alternativer:

Jessheim rasteplass ved Esso Jessheim Nord: Her er det en rasteplass som er tilgjengelig for alle. Ofte er det en del tungtransport og busser som benytter plassen, men det er også mulighet for bilister å ta i bruk plassen. Rasteplassen ligger fem kilometer fra flyplassen og har beregnet kjøretid på seks minutter. I tilknytning til rasteplassen er det også en bensinstasjon, hvor man kan kjøpe seg en kaffe eller matbit mens man venter.

Rasteplass langs Hovinmovegen: Langs denne veien ligger det en liten gruslagt rasteplass som kan benyttes. Stedet ligger ikke mer en åtte minutters kjøring fra flyplassen, og har nær tilknytning til påkjøringen til E16.

Området ved Hervakrysset: Her er det blant annet en bensinstasjon man kan benytte, der det er mulig å kjøpe seg en kaffe eller matbit. I området i og rundt er det også enkelte plasser og areal som kan benyttes. Men det finnes også en del soner hvor det er «parkering-forbudt»-skilt.

Esso Gardermoen og McDonalds: Ved disse serveringsstedene er det mulig å ta seg en matbit mens man venter. I området rundt er det mange parkeringsplasser, samt en rekke bord utendørs som gjør at man kan ta en liten rast. Disse ligger bare noen kilometer fra hovedflyplassen og har en beregnet kjøretid på seks minutter.

Keplerstjernen: Dersom man har noen minutter å avse mens man venter på å hente noen, kan man også ta en tur for å se på Keplerstjernen. Dette er en 45 meter høy kunstinstallasjon ved Oslo lufthavn, som er utformet av kunstner Vebjørn Sand. Den er plasser nord for krysset der E6 og E16 møtes. Fra Keplerstjernen tar det seks minutter å kjøre inn til flyplassen. I dette området finnes er det enkelte parkeringsmuligheter mot avgift.

Eriksan
11-08-2023, 12:01
Booket 8 døgn på P6 med innkjøring i morgen for 3-4 uker siden, meget hyggelig pris på 590 kr.

TLS at OSL
18-08-2023, 10:43
Parkeringsplassen langs E 16 åpnes igjen for gratis bruk 31. aug. kl. 15.

https://flysmart24.no/2023/08/18/flyparkering-apner-igjen-for-gratis-bruk-pa-gardermoen/

Someone
18-08-2023, 10:45
Parkeringsplassen langs E 16 åpnes igjen for gratis bruk 31. aug. kl. 15.

https://flysmart24.no/2023/08/18/flyparkering-apner-igjen-for-gratis-bruk-pa-gardermoen/

Rasteplass/venteplass. Det er jo fortsatt ikke et sted man kan eller skal parkere, også forlate bilen? [emoji6]

SudCaravelle
18-08-2023, 12:28
Jeg ser at Flightpark begynner å nærme seg P10 i pris nå i høstferien og Taxi blir fort et bedre alternativ til begge totalt.

jcnorway
25-02-2024, 19:23
Noen som kjenner til «P10 - plan 6» på OSL?

Skulle booke to ukers parkering i fellesferien og ser at denne er 1000 kr billigere enn «vanlig» P10. Finner ellers lite info om plan 6 på nettsidene til OSL. Hva er ulempene med plan 6 som gjør at den prises så gunstig? Antar at dette er på taket på P10 og at bilene dermed ikke står parkert under tak?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240225/3af7823a786aa1b56d2290d855577ea8.jpg

MountainDew
25-02-2024, 23:51
Det er på taket men ingen ser hvor du parkerer ;)

jcnorway
26-02-2024, 07:11
Det er på taket men ingen ser hvor du parkerer ;)

Litt overraskende egentlig. Ville trodd at pengeglade OnePark hadde installert et kamera eller to ved innkjøring/utkjøring av plan 6 for å registrere at de som skal parkere der oppe faktisk kjører opp dit.

SudCaravelle
26-02-2024, 10:47
Noen som kjenner til «P10 - plan 6» på OSL?

Skulle booke to ukers parkering i fellesferien og ser at denne er 1000 kr billigere enn «vanlig» P10. Finner ellers lite info om plan 6 på nettsidene til OSL. Hva er ulempene med plan 6 som gjør at den prises så gunstig? Antar at dette er på taket på P10 og at bilene dermed ikke står parkert under tak?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240225/3af7823a786aa1b56d2290d855577ea8.jpg

Takk for tipset.. Da ryker taxi neste gang.

Someone
26-02-2024, 10:52
Litt overraskende egentlig. Ville trodd at pengeglade OnePark hadde installert et kamera eller to ved innkjøring/utkjøring av plan 6 for å registrere at de som skal parkere der oppe faktisk kjører opp dit.

Kanskje det kommer på plass innen sommeren.

Men taket funker jo fint på sommeren. Vinteren derimot…..

Someone
26-02-2024, 12:55
Avinor har søkt om å få opprette 140 parkeringsplasser, hvor man kan stå/vente i 30 minutter, istedet for den berømte rasteplassen.

Står ikke noe om sted i artikkelen, uten at det er nærmere terminalen enn dagens rasteplass.

https://flysmart24.no/2024/02/26/avinor-vil-tilby-gratis-parkering-pa-oslo-lufthavn/

Den påtenkte gratisparkeringen vil få 140 plasser, og bli fysisk plassert litt nærmere flyplassen enn rasteplassen. Den skal tilby gratis parkering i 30 minutter.

LN-HFH
26-02-2024, 13:38
Det er enda godt Avinor er på saken om flere venteplasser! Var jo kaos i fjor sommer og artikler i media om det og. Sist jeg skulle hente noen rett før jul endte jeg opp med å kjøre bort på flysamlinga, var fullt overalt…

espenlok
26-02-2024, 22:30
Avinor har søkt om å få opprette 140 parkeringsplasser, hvor man kan stå/vente i 30 minutter, istedet for den berømte rasteplassen.

Står ikke noe om sted i artikkelen, uten at det er nærmere terminalen enn dagens rasteplass.

https://flysmart24.no/2024/02/26/avinor-vil-tilby-gratis-parkering-pa-oslo-lufthavn/

Mer info her (bak betalingsmur aID): https://www.rb.no/slik-vil-de-fa-slutt-pa-kaostilstandene-uvettig-parkering/s/5-43-2209970

54423

B747-8
27-02-2024, 09:54
Det er ganske langt fra de andre parkeringsplassene.

Kilde: https://www.rb.no/slik-vil-de-fa-slutt-pa-kaostilstandene-uvettig-parkering/s/5-43-2209970

SudCaravelle
27-02-2024, 16:04
En liten stund siden jeg har brukt P10 så lurer på: Hvilket plan der det beste å sikte seg inn på hvor det er mest ledige plasser og nærmest adgangen til terminalen?

Discus
27-02-2024, 16:18
Det er ganske langt fra de andre parkeringsplassene.

Det er i hjørnet av P4 som det står på tegningen

KnutW
27-02-2024, 22:04
En liten stund siden jeg har brukt P10 så lurer på: Hvilket plan der det beste å sikte seg inn på hvor det er mest ledige plasser og nærmest adgangen til terminalen?

Stort sett alltid noe ledig på plan 3. De siste gangene (Februar og januar) var det plasser på 3E, 3F og 3G. Da er det rett inn til trapp/heis, ned i første og inn til terminalen. Fem-seks min fra bil til innsjekksområde/sikkerhetskontroll.
Samme opplegg i 4. og 5 etg i P10.

SudCaravelle
21-04-2024, 18:24
Takk for tipset.. Da ryker taxi neste gang.

Ha ha.. Karma til gnier som ikke følger reglene.. Vi parkerte rett inn på P10.i påsken etter å ja betalt 1100 og fikk nå en faktura på 2.200 for fullpris P10. Som fortjent, men ergerlig da det jo var en low cost ferie.

Someone
24-05-2024, 22:09
Heftige priser per dag når man skal være borte 3,5 døgn, og det da er samme pris for en uke. Sånn uansett, hos Avinor

Someone
23-06-2024, 22:35
Ulovlig parkering og generelt trafikkaos gjør at venteplassen på E18 rett før enden av 01L blir stengt ut august

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2023/08/02/stenger-venteplass-e16-gardermoen-midlertidig/

Nye problemer her i gjen, så hvor fort blir den stengt?

https://www.nettavisen.no/nyheter/trafikantene-jukser-langs-e16-ulovlig/s/5-95-1887429

Så mange var ulovlig parkert, at politiet ikke hadde ressurser til å bøtelegge noen.

Someone
26-07-2024, 23:28
Nye problemer her i gjen, så hvor fort blir den stengt?

https://www.nettavisen.no/nyheter/trafikantene-jukser-langs-e16-ulovlig/s/5-95-1887429

Da var den stengt igjen

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/25pnXG/ullensaker-stenger-rasteplassen-paa-e16

Ullensaker: Rasteplassen på E16 stengt

Martin
26-07-2024, 23:45
Og en 80-åring har allerede mistet lappen etter å ha forsøkt å kjøre inn «andre vegen»

En stengt rasteplass stoppet ikke bilistene. Nå må en mann i 80-årene klare seg uten førerkort.

Nå som innkjøringen er stengt, valgte flere bilister å ta i bruk påkjøringsrampa for å komme seg inn på venteplassen.

(Bak betalingsmur hos RB/Amedia)

https://www.rb.no/tatt-pa-fersken-mistet-lappen/s/5-43-2306884

magtje
27-07-2024, 13:54
Hvis jeg forstår det riktig så brukes rasteplassen av folk som skal hente andre på Gardermoen.
Ville det ikke vært en ide for OSL og for allmenheten at man opprettet en såkalt CELL- lot som er vanlig i USA.

Man kunne brukt f.eks vestre del (nærmest Lufthavnvegen) av P2 med egen innkjøring fra sør og utkjøring mot nord. Da vil man ha direkte adkomst til/ fra hovedveien (Lufthavnvegen) og skape minimalt med trafikkaos og forviklinger.
Kan la det være gratis de første 15-20 min, deretter normal P2 pris de neste 20. min før det økes mer enn P2 pris. (Sist nevnte for å forhindre at dette brukes til parkering).

B747-8
27-07-2024, 15:35
Og en 80-åring har allerede mistet lappen etter å ha forsøkt å kjøre inn «andre vegen»

(Bak betalingsmur hos RB/Amedia)

https://www.rb.no/tatt-pa-fersken-mistet-lappen/s/5-43-2306884

Sier de noe om hvor politiet sto når de ble tatt?
Var politiet inne på rasteplassen når de kjørte inn?

Futura
27-07-2024, 21:30
Jeg har ved et par anledninger kjørt forbi rasteplassen og sett biler stå bortetter veien, mens det har vært masse ledige plasser inne på rasteplassen. De som står nærmest plassen, men på avkjørselsrampen føler vel at de står greit og så ser de på netflix på mobilen, så da gidder de ikke å kjøre inn, om noen kjører ut, dermed hoper det seg opp bakover langs veien. I tillegg er det tragisk dårlig parkering på plassen, det kunne vært plass til mye flere biler om man parkerte på tvers, med front eller hekk mot E16, isteden for langsetter, noe som krever 7-8 meter per bil. Når mine foreldre har hentet oss, har jeg bedt dem stå ved McDonalds ved E6, der har de kunnet ta seg en kaffe og surfe på nettet mens de venter, jeg har tid til å vente 1min ekstra på at de står der isteden for på rasteplassen. Et annet sted jeg har stått, er vente plassen for bussene, der det før var en Statoil stasjon, da har jeg stått langs øst-kanten av plassen eller bakerst i hjørnet på plassen.

jb1
28-08-2024, 09:10
Er det den plassen som er avsperret nå, rett før man passerer den ene rullebanen?
Uansett problemet skal avhjelpes.

"Ny parkeringsplass ved Oslo Lufthavn Avinor har nå fått tillatelse til å lage en ny parkeringsplass ved Oslo Lufthavn.
Det skriver https://www.mittjessheim.no/tar-grep-etter-e16-kaos-glade-for-at-soknaden-er-godkjent/s/5-111-239993 (betalingsmur) .

Bakgrunnen er at mange har parkert ulovlig i nærheten av flyplassen, både på en rasteplass ment for slitne sjåfører og langs veien på E16.

Politiet har tidligere sagt at bilistene utsetter andre for fare for å spare noen småkroner i parkeringsavgift.

Den nye parkeringsplassen skal etter planen ligge rett ved ankomsthallen, nærmere bestemt ved parkeringsfelt P8.

Avinor håper å ha det nye området klar i løpet av kort tid, ifølge avisen.

TG923
07-09-2024, 13:25
Sier nei til ny venteparkering ved Oslo lufthavn

De som driver flyplassen, Avinor, har planlagt å lage 140 nye parkeringsplasser.

Problemet er hvor p-plassene skal ligge: På et område som er regulert til kollektivterminal.

Derfor sier Statsforvalteren nei.

– Vi mener tiltaket er i strid med nasjonale og regionale mål om redusert klimagassutslipp og økt bruk av kollektivtransport, skriver Statsforvalteren i et brev til Ullensaker kommune.

https://www.nrk.no/stor-oslo/statsforvalteren-vil-ikke-ha-ny-venteparkering-ved-oslo-lufthavn-1.17034548

Martin
07-09-2024, 18:28
Sier nei til ny venteparkering ved Oslo lufthavn

De som driver flyplassen, Avinor, har planlagt å lage 140 nye parkeringsplasser.

Problemet er hvor p-plassene skal ligge: På et område som er regulert til kollektivterminal.

Derfor sier Statsforvalteren nei.

– Vi mener tiltaket er i strid med nasjonale og regionale mål om redusert klimagassutslipp og økt bruk av kollektivtransport, skriver Statsforvalteren i et brev til Ullensaker kommune.

https://www.nrk.no/stor-oslo/statsforvalteren-vil-ikke-ha-ny-venteparkering-ved-oslo-lufthavn-1.17034548

"Problemet er hvor p-plassene skal ligge: På et område som er regulert til kollektivterminal."

Hva skal de med det? Alt av kollektivtrafikk stopper jo foran terminalen på ankomstnivå.

CRJ1000ER
10-03-2025, 18:49
Parkerte bilen på Dalen Parkering en uke og da jeg hentet den tidlig søndag morgen var den kjørt 7 km, batteriet hadde 13% mindre strøm og bilen var ganske møkkete - som om noen har kjørt fort i søle. Og førersete-innstillingen har hengt seg opp.

Bilen var nyvasket da jeg leverte den og jeg oppga km-stand til den hyggelige damen i skranken men jeg tok ikke bilde av km-stand og batteri da jeg ikke har opplevd dette tidligere når jeg har parkert på Dalen og er fornøyd ellers.

Googlet for moro skyld og fant en del klager fra andre om lignende opplevelser, senest i februar. Flere er også misfornøyd med at selskapet ikke svarer på klager om dette.

Har jo ikke bilde-bevis men bør jeg sende en mail til de eller må man regne med litt "svinn" av og til?

Discus
11-03-2025, 20:48
Har jo ikke bilde-bevis men bør jeg sende en mail til de eller må man regne med litt "svinn" av og til?Bilen din er ikke online med en logg en eller annen plass?

Fnate
11-03-2025, 20:51
Bilen din er ikke online med en logg en eller annen plass?

Godt poeng. Jeg brukte Google msps som dokumentasjon en gang og det funket.

Men ja... da var jeg jo selv med. Arrghhh... trodde jeg var lur

kimpe
13-03-2025, 13:07
Ang parkering på OSL ble jeg imponert over de lave prisene i sommerferien hos Avinor.

Jeg har booket plass på P6 (ja jeg vet det er utendørs og på grus...) i 3 uker i Juli, og totalprisen ble kun kr 1041,-!

Dette er det samme som jeg normalt betaler for 2 dager på Værnes...

Hurra!

Kim

sarpingen87
13-04-2025, 03:53
Ang parkering på OSL ble jeg imponert over de lave prisene i sommerferien hos Avinor.

Jeg har booket plass på P6 (ja jeg vet det er utendørs og på grus...) i 3 uker i Juli, og totalprisen ble kun kr 1041,-!

Dette er det samme som jeg normalt betaler for 2 dager på Værnes...

Hurra!

Kim

Ja på P6 var det veldige fine priser. Skal dog bare stå fra fredag formiddag til søndag kveld i mai, men betalte da 437 kr for hele helgen. Det er mindre enn flybussen fra Sarpsborg til Gardermoen for 2 honnør en vei. Så da ble det bilen opp den helgen. Fordelen med P6 er at det er bare 8-10 minutter gange inn til terminalen om man ikke vil vente på bussen.

EB
13-04-2025, 06:41
…men fortsatt blir siste dagen på feire og flyturen hjem litt tristere når man må kjøre selv fra OSL. Nyte til siste sekund:-)

Fnate
13-04-2025, 11:32
…men fortsatt blir siste dagen på feire og flyturen hjem litt tristere når man må kjøre selv fra OSL. Nyte til siste sekund:-)

Word!

Skroting (52)

TG923
13-04-2025, 15:52
Word!

Skroting (52)

Excel!

Honnør (67)

egflyyyr
08-05-2025, 20:37
Vanligvis brukt Dalen men var fullt for en stund tilbake når vi skulle til Paris, og ble tvunget over på Gardermoen Parkering (https://www.gardermoenparkering.no/). Må si jeg er veldig overrasket positivt over det der. Ikke veldig mye dyrere enn Dalen og også gratis elbil-lading....