PDA

View Full Version : Ønsker tips (Oslo-Sydney i Business Class)


ILS2
06-12-2011, 22:46
Utreise mellom 6. og 8. februar, varighet ca tre uker. Ønsker primært å fly Star Alliance, men er åpen for andre selskaper/allianser også. Beste jeg har funnet er ca 20.000 kr med Qatar, men er villig til å betale noe mer for å fly med Star Alliance.

Å starte reisen i en annen by (f. eks. Frankfurt e.l.) er heller ikke noe problem, dersom det er en del å spare på dette.

Alle forslag mottas med takk :)

Chriscross
07-12-2011, 08:10
Ikke business hele veien, men hva med sk eco ekstra til bkk og tg videre i C? Mener dette koster ca 20 000, og gir vel nesten ebg.

Hypern
07-12-2011, 09:55
Utreise mellom 6. og 8. februar, varighet ca tre uker. Ønsker primært å fly Star Alliance, men er åpen for andre selskaper/allianser også. Beste jeg har funnet er ca 20.000 kr med Qatar, men er villig til å betale noe mer for å fly med Star Alliance.

Å starte reisen i en annen by (f. eks. Frankfurt e.l.) er heller ikke noe problem, dersom det er en del å spare på dette.

Alle forslag mottas med takk :)


Med Qatar er det bare å kjøre på. For 28000 får du business med Air China fra Frankfurt iallefall og det er Star Alliance. Men Air China vs Qatar i business for min del er valget lett. Qatar. For 26000 får du busines med Ethiad fra London og for 28000 får du business med Emirates fra samme sted. Air China er noe jeg ville holdt meg langt unna.
Om du leser her
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553

Så ut i fra pris så er nok Qatar et soleklart førstevalg her.

Chriscross
07-12-2011, 16:01
Kommer du deg til ARN får du tg eco+ arn bkk strekkene og business bkk syd for 20890 sek. Kan faktisk bookes på tg sine svenske sider. Se under kampanjer.

ILS2
07-12-2011, 17:25
Takker for innspill :)

Mjolnir
07-12-2011, 23:19
QR flyr vel ikke til SYD, men til MEL. Syns ellers 20 000 for QR i biz fra OSL høres ut som en bedre deal enn SK/TG i underkant av 20 000 fra ARN hvor du må ha tilslutning i tillegg, og sitter i eco extra halve veien. Biz hos QR skal visst være svært bra. TR her: forum.flyprat.no/showthread.php?t=79304

Du kan forøvrig registrere poeng fra QR i Miles&More: http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/no/earn/flight/offer?nodeid=2509643&l=en&cid=1000328

Hypern
07-12-2011, 23:24
Du kan forøvrig registrere poeng fra QR i Miles&More: http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/no/earn/flight/offer?nodeid=2509643&l=en&cid=1000328

Sannhet med modifkasjoner. Gjelder kun FRA-DOH-FRA og MUC-DOH-MUC.
Men med US Dividend Miles kan man tjene opp på hele QR sitt rutenettverk.

Uansett selv om QR kun flyr til Melbourne vil jeg tro det er rimelig lett å ta et innenriksfly i Australia til SYD og for prisen er det meget godt. Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Alternativt EK fra LHR, hvor man også får chaffeur drive med i prisen.

Dag Viking
07-12-2011, 23:28
Ikke business hele veien, men hva med sk eco ekstra til bkk og tg videre i C? Mener dette koster ca 20 000, og gir vel nesten ebg.

Ville også gått for dette. Ikke fordi SK Y og TG C er så bra, men fordi QR er på min nei-liste.
Da kan du jo få EB-poeng også, som er lettere å ta ut enn poengene QR deler ut.

Star Flyer
07-12-2011, 23:32
Har fløyet distanse med SAS og Thai - bestilt via SAS. Oslo-København-Bangkok-Sydney. Fordelen her er at når jeg booket economy extra hos SAS ble det til business hos Thai! Det var deilig :) I tillegg: massemassemasse EB-poeng!

Vil også si at det er deilig å reise med to forskjellige selskaper, kan bli litt mye med curry og nudler hele veien. Deilig med variasjon ;-)

Jamesbond_ppk
08-12-2011, 10:32
TG direkte OSL-BKK også BKK-SYD er nok det enkelste.

Ellers SK til CPH og deretter SQ til til SIN og SQ med sin A380 til SYD.

Har ikke sjekket prisene...