PDA

View Full Version : God Julaften!


LN-MOW
24-12-2005, 04:05
En liten julehilsen fra Alpharetta hvor det klukker brunt i glasset...
Dagen ble delvis tilbrakt med aa sove etter aa tilbrakt natten paa Warner Robins AFB. Der ble 'min' 753 parkert langt ute i moerket paa en taksebane fordi denne (http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=74-0787&distinct_entry=true) sto paa den plassen vi vanligvis bruker ... og siden den ble bevoktet av et ukjent antall agenter og politifolk var ikke jeg den som kranglet ....
Idiotene som handlet oss klarte i tillegg aa toemme batteriet paa trappebilen i kaldvaeret, saa vi fikk en rundt 20 minutter forsinkelse mens idiotene loep rundt for aa finne startkabler ... Jeg saa allerede mens jeg fuelet maskinen at lysene begynte aa blafre, men da jeg paatalte det fikk jeg bare til svar at det var svake paerer ... jadda .... :mol

Velvel ... her borte er det 1. juledag som er den store dagen, men vi skal nok faa til litt julekos paa julaften ogsaa ... :cheers:

atck
24-12-2005, 06:23
God morgen alle.

Jeg er i ferd med å avslutte en maratonvakt akkurat innenfor Luftfartstilsynets grenser, men når jeg går av klokka 0800 skal jeg ikke snakke med fly før på ettermiddagen 2.dag. Hva gjør man vel ikke for at de unge skal få reise hjem til mamma til jul.
Gårsdagskvelden ble gjennomført med besøk i tårnet på grunn av forsinkelser og det var artig å kunne konstatere at man fikk en samtidighet på 3 fly da de to Sassebassene fra Gardermoen bestemte seg for å ha samme estimate på Steti. Måtte faktisk bruke litt reell flykontroll, og det er en sjeldenhet på kvelden her på Evenes.

Det ser ut til at julefreden har senket seg over Avinor også. Vi har gått gjennom det tøffeste året i Avinors historie. Som flygeleder har man måttet tåle utrolig mye ukvemsord fra både publikum og arbeidsgiver, der spesielt det siste er noe både jeg og andre i mitt fag har tatt forholdsvis tungt. Men nå er det nå sånn at man har valgt dette faget, og nå er det nå sånn at man etter hvert skjønner at publikums (og vår avgåtte toppledelses) oppfatning ikke nødvendigvis er avhengig av fakta, og derfor blir man etterhvert tykkhudet. Diskusjonene kan bli rimelig opphetet når jeg, Catocontrol , LN-ATC og M609 er med, men jeg har jeg en oppfatning og et håp om at man her på forumet har fått en forståelse for at bildet er mer nyansert enn det man får servert i VG og fra komiske Ove i Avinor. På grunn av de siste ukers omveltninger ser jeg positivt på det nye året, og jeg tror vi er flere som tar fatt med ny giv. Sjøl begynner jeg nyåret med en ny tur til flygelederskolen i Malmø som nå endelig har blitt stiftet, og i det Scandinaviske miljøet som der hersker skal vi nok få ut så mange flygeledere som mulig så raskt det er mulig. :nor

Et par timers søvn trengs kanskje, men i det store og hele er jeg klar for å feire jul med gnistrende vintervær (16 spiker ute) og for en gangs skyld ikke hjemmevakt så det blir nok både rødt og brunt og hvitt i glasset. Frid, 17 mnd, har allerede tatt for seg juletreet ved å peke på hver enkelt julekule og uttrykt ukas ord, "ball", og det skal bli moro under gaveutpakkingen siden hun også har lært seg å ta papiret av presanger med utsøkt presisjon.
Til middag blir det reinsdyrstek for andre jul på rad. Ribbe og pinnekjøtt sprer vi utover uka, slik at julen varer ekstra lenge.

Jeg vil med dette ønske mine meddebattanter en gledelig jul og samtidig et godt nyttår. Og ser fram til nye diskusjoner med en litt annen vinkling til våren Hehe. :love

Mvh

Kyrre
Trøssemark International.

EB
24-12-2005, 07:15
God morgen...

Med dette så ønskes alle her på forumet en riktig god jul og et godt nytt år.

Takker for nok et Scanair.no-år med mange diskusjoner hvor vi heldigvis ikke er enige i så mye...(...hva hadde vel et forum blitt uten nettopp diskusjoner?) Vi har hatt flere Fly&Vin treff enn noen gang tidligere og det er også noe jeg ser frem til i 2006. CK kan sikkert i løpet av dagen bekrefte om vi ikke snart kan feire vårt første jubileum siden CK startet med AoN...

Nå skal timene frem til butikken hvor jeg jobber ekstra åpner brukes til å pakke inn gavene og en tur på kirkegården skal det også bli tid til...

Håper du får en meningsfylt jul!

Eivind

ENGM RAMP
24-12-2005, 08:17
Hva slags butikk jobber du ekstra i da EB ?

No morsomt?`:spin:

Herlov
24-12-2005, 10:06
God jul fra våte Fredrikstad .. (:baeh )

Men vi får håpe det blir en fin dag uansett! :up: Håper det ligger noen luftfartsrelaterte, harde pakker under treet til dere alle.

GOD JUL!

wf145
24-12-2005, 11:01
Ei god og fredylt jul til alle i frå Ørsta!!

THS
24-12-2005, 11:12
Godt gammeldags julevær her i Narvik med snø på bakken, skyfri himmel og 8 kalde grader. Kunne vel knapt blitt bedre denne dagen.

Kl. 07 i morges var jeg ferdig med bakvakten på jobb så nå er det hele 2 dagers juleferie før det er på han igjen 2. juledag. Nå skal det feires jul med ribbe, riskrem, aquevit og juleøl :biggrin

Ha en riktig god jul alle sammen :spin:

TOS
24-12-2005, 11:27
God jul fra Tromsø!

jy

LN-ATC
24-12-2005, 11:30
Hurra for Jul!

Sitter nå og gleder meg til julemåltidet over alle julemåltider, mølje (nei ikke sånn med fisk som dere spiser i nord), en nokså lokal rett tror jeg. Senere på dagen blir det ribbe m/tilbehør, nam. :cheers:

Ellers i jula blir det å feire en 60 år gammel far, dette skjer selvfølgelig på den store "gå ut"-dagen i Vikersund, men det blir nok å prioritere familien framfor fylla. Kanskje like greit siden utestedet i Vikersund er mest kjent for å sjenke sine kunder til døde.

Kanskje man får tid til en liten flytur fra Eggemoen, kan ikke huske å sett bygda fra oven med vintertexturer før.

God Jul!

Bizflyer
24-12-2005, 11:34
Her fra Norges Palmekyst ønskes det også EN RIKTIG GOD JUL til alle dere på forumet.

Dagen skal feires tradisjonelt, så det blir ingen overraskelser her utenom det gavene måtte avstedkomme av overraskende begeistring.

Ser desverre ikke ut til at vi får hvit jul i år her nede i sør. Litt skuffende, men er jo blitt vandt med det etterhvert. Det er liksom noe som mangler når det ikke ligger et lite hvitt lag på bakken. Men, men! Det blir nok jul allikevel.

BF:cool2

Savipix
24-12-2005, 12:09
God morgon från Göteborg! 10 personer i köket blev i största laget så jag flydde upp för trappan till laptopen innan jag springer en snabb tur ut på "byn" för att hämta upp ett par paket.

Med önskan om julefrid i alla hem

LN-SEK
24-12-2005, 12:45
God Jul til alle på forumet!

Endelig frisk etter en lei influensa som gikk over i bronkitt....

Kvelden feires i Nedre Eiker med familie.:hi2

Farmer
24-12-2005, 12:48
God Jul til alle sammen.
På Farmen er det julestemning for alle pengene. Selvhogd juletre ble behørig pyntet i går kveld og det er bare såvidt det synes borte i hjørnet av stua. Pakker til 10 personer som skal feire jul her får ikke plass under treet :p .Det er nesten så en kunne ønske et foredrag av Steinar Lem... for å få fokus på annet enn pakker..

Dagens første måltid er avsegstyrt og mandelen i grøten ble for 3 år på rad funnet av samme lille jente, til de andre barnas store fortvilelese. Som en liten trøst til alle barn en dispans på å åpne EN pakke etter frokost, slik at nå er det full konsentrasjon om disse og det er ro i huset. Snart er det tid for en liten kanefart til nabogården for tradisjonell julaftenskaffe før vi i ettermiddag går løs på vårt Svensk/Norske julemåltid bestående av Pinnekjøtt m tilbehør, Julskinka, Kjøttbullar, prinskorvar mm...

Atco
24-12-2005, 12:52
Og en god jul til alle her i fra "fraggleberget" på Røyken.....går av vakt 1430 og kjører L/L til Konnerud hvor julefeiringen venter. Lite akevitt i år siden jeg skal på'n igjen i morgen 0630.......:sarc
P.S LN-SEK: Den influensaen -> bronkitt er det flere på Konnerud, som sliter med....til nå er jeg den eneste i familien som har gått klar....kona har harket i snart 3 uker nå....

Falcon
24-12-2005, 12:53
Må gjøre denne kort, siden jeg ser at jeg holder på å bli sen til høytidens første sosiale happening. Derfor: Riktig god og fredfylt jul til dere alle. Det har vært en glede å bli kjent med enda flere entusiaster i året som har gått, og mye av den grunn synes jeg at hobbyen bare blir morsommere og morsommere. Ta vare på dere selv, og kos dere glugg ihjel den tiden dere har fri!

Mvh Kristian

LN-MEH
24-12-2005, 12:59
Flygende juletre observert over Tromsø!God jul alle sammen!:)

G-COLE
24-12-2005, 13:10
Ønsker alle her en riktig god og fredelig jul !

Er på jobb nå.... Har ikke gjort annet enn å sitte foran pc-en og drukket kaffi....
Stille altså !
Så har jeg fri til over nyttår !

Thomas
24-12-2005, 13:23
God Jul!

Kjempevær på det Indre-Østland - ikke en sky å se og -1 grad!

Ellers, har morgenen gått med til en skikkelig lefsefrokost og en smak av Julebrus! :up:

Blir middag hjemme i kveld med ribbe og alt som hører med, før vi setter kursen noen kilometer Vestover og tar søtsakene der :nor

CK
24-12-2005, 13:35
GOD JUL FRA ASKER!
Treet ble pyntet i de sene timer i går, og nå tar vi en liten pause før vi setter kursen mot julehuset på Sagene der vi har kanskje tidenes største jul - med seks texanere på besøk!! Dette blir storveis!! God jul til alle freaks/nerds/"flyinteresserte"

LN-GBM
24-12-2005, 13:56
God jul alle sammen! Det er dårlig med snø i Kristiansandsområdet, men is kan jeg love dere at vi har!

Håper dere får en fin kveld!

LN-SSL
24-12-2005, 14:07
En liten hilsen fra et grått og sluddtungt Nordmøre...

LCH
24-12-2005, 14:09
En riktig god jul alle sammen. Her i Trondheim ligger det an til en perfekt hvit jul, faktisk kommer det litt påfyll av det hvite stoffet akkurat nå. Her blir det ribbe med tilbehør, men ettersom det er litt svensk blod i familien er det også julskinka i huset, men det blir ikke full pakke slik som hos Farmer! :)

Dag Johnsen
24-12-2005, 14:11
Heisann og God Jul fra Houston også.

Det er ikke akkurat "julestemining" i Texas, men vi gjør det beste ut av det. Skal ha ribbe med surkål og aquavit i kveld så det skal nok gå bra.

Tok en tur til Austin med C-210'en i går kveld for å hente sønnen til en kamerat av meg. Det var klarvær og lysene fra de små byene mellom Houston og Austin skapte en fin stemning... og selv de normalt stressa Houston ATC avsluttet transmission med "Merry Christmas"... :)

Dag

Dag Viking
24-12-2005, 14:31
God jul.
Da var dagens økt som kranfører unnagjort, og jeg har fri til i morgen kveld (finnes det en bedre julejobb, der man har mulighet til å vedlikeholde ben-på-pedaler-og-stikka-i-armene - følelsen?

Må si at jeg ikke savner Florida for tiden, litt kulde var kjærkomment, selv om 90km på underkjølt regn ble slitsomt nok.:wow:

FBU 4EVER
24-12-2005, 14:52
En riktig god jul til alle her på forumet fra gutten i Røyken!
Her er alt klart til julefeiring.Nå mangler det bare at broderen kommer med resten av familien så vi kan få stekt ribba. I mellomtiden leser jeg A340 FCOM Vol.1!:nor

Scandinavian
24-12-2005, 14:53
God jul fra Bergens indre, endelig hjemme fra jobb på vårt erverdige sykehus. Nå venter et par timer på sofaen før kroppen er klar for julefeiring. :)

sail4fun
24-12-2005, 15:03
God Jul fra Vollen (den ved Oslofjorden..)

Pinnekjøttet står på komfyren, slik er det med huset fullt av Vestlendinger.

/Geir

LN-MOW
24-12-2005, 15:53
... og naa vet jeg hvorfor Kneecap-747'en sto paa WRB ... den fikk siste finpussen foer den ble sendt airborne for aa tracke julenissen! (http://www.noradsanta.org/index.php)

Han er i gang ....... :up:

tosfreight
24-12-2005, 16:40
Jeg henger meg på, og ønsker alle sammen en riktig god og rolig julefeiring!! Håper alle får en jul som de ønsker seg!

Er hos svigers i haugesund denne jula, veldig merkelig med _sol_ på julaften..... det går da ikke an.... snø er det heller ikke.... Merkelige greier. Fikk en ekstra flytur i går da vi dro hjemmefra, siden det var sykdom blant crewet som skulle fly oss til HAU. Helt greit for min del med en ekstra "leg", men det var mange irriterte pax.... Men jeg tror alle kom seg dit de skulle til slutt...

Ha en riktig flott jul alle sammen!

Mvh Eivind:nor

LN-FHU
24-12-2005, 16:58
Riktig god jul ønskes dere alle fra Stjørdal. Julefeiringen begynner når ribba er ferdig om 1 time :up:

Ha en fortreffelig ettermiddag/kveld :nor

Hilsen Frode

STP
24-12-2005, 17:35
http://www.stp-norway.com/GodJulFly.JPG
Med ønsker om en Riktig God Jul fra
www.STP-Scandinavia.com (hthttp://www.stp-norway.com/Forum/index.php/)