PDA

View Full Version : Transfertid BKK


posthuman
28-11-2011, 20:08
Lander i BKK kl 06:00 fra ZRH og har bestilt billett videre til Krabi kl 08:00. Holder det med 2t transfertid? Må hente ut bagasje og sjekke inn på nytt.
Aldri tidligere vært på BKK.

Eirik
28-11-2011, 21:18
Ja, hvis ikke flighten er forsinket inn fra ZRH skal det gå fint.

Utflyttet
28-11-2011, 21:23
Kommer du inn ytterst i E-piren og skal videre innerst i A-piren er det jo bare å ta med seg plaster for gnagsår, og satse på en vandrepokal. ;)

-A

Dag Viking
28-11-2011, 21:26
Kanskje det går, kanskje ikke. Reiseforsikring dekker vel ikke mistet fly når du har så kort transfertid.
Risikosport og unødvendig spenning etter mitt syn, men hver sin smak.
Må man gjennom immigrasjon og så gjennom hele mølla på nytt i BKK, eller tar man immigrasjon og fortolling på sluttdestinasjon?

Superhai
28-11-2011, 21:50
Hva flyr du videre med? Til KBV så er det fortolling på sluttdestinasjon hvis bagasjen er merket helt fram (TG), men immigration i BKK uansett.

posthuman
28-11-2011, 21:58
Hva flyr du videre med? Til KBV så er det fortolling på sluttdestinasjon hvis bagasjen er merket helt fram (TG), men immigration i BKK uansett.

Har TG inn fra ZRH og TG videre til KBV, men med seperate billetter. Skulle opprinnelig et annet sted i Thailand så derfor er bookingen meget dårlig.

TG923
28-11-2011, 23:13
Normalt går det greit å sjekke bagasjen helt fram selv om du har separate billetter, har gjort det en rekke ganger med *A-selskaper når jeg skal videre med Thai fra BKK.

Sist jeg reiste fikk jeg det imidlertid ikke, og da var det med Swiss fra OSL.
Om det var manglende kompetanse i innsjekkingen (er Thai *A???) vet jeg ikke, men de prøvde i alle fall.

Ut fra Thailand har jeg aldri hatt problemer med gjennomgående innsjekking av bagasje på separate billetter, men Thaipersonalet er kanskje mer drevne i dette.


Hvis du får sjekket bagasjen direkte bør du i alle fall ha rikelig tid, immigration i BKK når bagasjen allerede er sendt direkte har sjelden lang ventetid.

posthuman
28-11-2011, 23:48
Normalt går det greit å sjekke bagasjen helt fram selv om du har separate billetter, har gjort det en rekke ganger med *A-selskaper når jeg skal videre med Thai fra BKK.

Sist jeg reiste fikk jeg det imidlertid ikke, og da var det med Swiss fra OSL.
Om det var manglende kompetanse i innsjekkingen (er Thai *A???) vet jeg ikke, men de prøvde i alle fall.

Ut fra Thailand har jeg aldri hatt problemer med gjennomgående innsjekking av bagasje på separate billetter, men Thaipersonalet er kanskje mer drevne i dette.


Hvis du får sjekket bagasjen direkte bør du i alle fall ha rikelig tid, immigration i BKK når bagasjen allerede er sendt direkte har sjelden lang ventetid.

Takk for svar.
Jeg flyr Swiss fra OSL ja, så får håpe de sjekker meg inn hele veien :)

TG923
29-11-2011, 01:30
Forøvrig er det Thai du reiser med fra Zurich til Bangkok hvis du har ankomst kl. 0600 om morgenen. (Codeshare med Swiss).

Da burde det i alle fall ikke være noe problem, men i og med at du starter reisen med Swiss fra OSL spørs det vel uansett på kompetansen i innsjekkingen.
Du må i alle fall spørre - det går ikke av seg selv uten at du ber om det og legger fram begge billettene.

TG923
15-03-2012, 13:42
Jeg reiste ny tur til Thailand med Swiss i februar, og heller ikke denne gangen var det mulig i innsjekkinga på OSL å få bagasjen merket videre med Thai innenlands fra BKK.

Hjem igjen fra Chiang Mai derimot er det aldri noe problem å få sendt bagasjen gjennomgående (står også skilt ved innsjekkinga hvike selskaper de samarbeider med, og det er ikke få). Ble til og med sjekket inn med Swiss og fikk boardingkort hele veien til Oslo til tross for separate billetter.