PDA

View Full Version : God søndag ifra tog 304


jameson82
27-11-2011, 06:54
Ønsker alle en god søndag ifra stillevogna bakerst i toget som tar meg ifra Moelv til OSL. Litt spent er man siden det er første tur ut i verden helt for seg sjæl, siden frøkna måtte prioritere skole nå. Det er også første gang man reiser forran gardina, så da får man prøvd den kantina alle snakker om :-P

Twin Otter
27-11-2011, 07:53
God søndag fra Forus. Natta er over og det er på høy tid å komme seg hjem og krype under dyna. Skal bli guuudd!

Ha en god dag forumister!

Islending
27-11-2011, 09:26
God søndag fra Taipei. Sov lenge i dag da det ble en lang natt på byn her i går. I dag har jeg skaffet meg et Taiwansk sim-kort og ellers gjort lite annet enn å spise og ta livet med ro... :)

Ha en fin dag!

Hypern
27-11-2011, 10:50
Ønsker alle en god søndag ifra stillevogna bakerst i toget som tar meg ifra Moelv til OSL. Litt spent er man siden det er første tur ut i verden helt for seg sjæl, siden frøkna måtte prioritere skole nå. Det er også første gang man reiser forran gardina, så da får man prøvd den kantina alle snakker om :-P

God tur. Hvor går turen?

Forresten en riktig god 1 søndag i advent alle sammen. Det vitner om at juletia nærmer seg med stormskritt. Lite som tyder på vinter i hovedstaden, måleren viser 10 grader pluss.

jameson82
27-11-2011, 11:01
God tur. Hvor går turen?

Takk for det. ;-)Turen går til Toronto via London og tirsdag går turen videre til Honolulu der jeg regner med det er lite som minner om jul nå(heldigvis :-P)

Hypern
27-11-2011, 11:19
Takk for det. ;-)Turen går til Toronto via London og tirsdag går turen videre til Honolulu der jeg regner med det er lite som minner om jul nå(heldigvis :-P)

Tror nok det er ganske mye som minner om jul der nå som thanskgiving er over (dog uten det hvite værelementet av naturlige årsaker hehe). Amerikanerne skaper jul overalt enten det er tropevarmt eller det er polarkaldt.

LN-MOW
27-11-2011, 11:40
G'morgen fra Frankfurt. Har funnet meg et rlig hjørne hvor jeg nå venter på neste utfordring - en smekkfull flight til Oslo. Heldigvis er jeg lovet plass foran i styrhuset hvis det skulle bli helt fullt, så det blir nok Mosjøen i kveld som planlagt.

Grei overfart med Lufthansa i natt. Litt støl etter å ha 'ligget' på strykebrettet som kalles Business Class sete, men det er bedre enn alternativet. Internettet var i ustand ombord, men på en nattflight er ikke det noe stort savn når det koster $30 ..
Flyverelgen synes det var moro å få eget stort sete, men desverre oppførte han seg ikke helt etter standard ... heldigvis sluknet han fort.

http://www.enfb.net/Elgen/war_2.jpg

Jens W
27-11-2011, 11:56
Velkommen til Norge skal du være Andreas. Vær advart, i dag kom det snø :(

eirikma
27-11-2011, 11:58
God morgen fra Bodø. Her går dagen i å slappe av etter en meget morsom kveld i går. Håper at jeg får gjort noe fornuftig her. Ha en fortreffelig søndag! :)

LN-FHU
27-11-2011, 12:04
God formiddag fra Trondheim. Her laver det ned med snø, blir glatt og fint ;)
Pynting til jul er iverksatt, men en kan ikke jobbe seg ihjel heller....:D

Ha en strålende dag forumister :) :) :)

ENGM 911
27-11-2011, 12:15
God formiddag fra OSL. Her må man jobbe overtid for å sikre lommeboken $$$ og Mr. Mowinckel et trygt opphold på lufthavnen. Regner med en rolig dag, solen skinner og det er ni varmegrader. Jaggu flott med fint vær når man først er på jobb :lol: Nå er det bare å fortsette bøtting av kaffe. Ha en flott dag.

Someone
27-11-2011, 12:49
God dag fra Beitostølen. Dagens økt på ski er alt gjennomført. Etterhvert blir det å sette kursen mot Oslo, men har ikke riktig bestemt oss for når. Ha en fin dag

Henshaw
27-11-2011, 13:20
Mornings nr 2 fra Bodø. Det er vist første søndag i advent idag, da nissene har dukket opp i messa, og sjokoladekalenderen er hengt opp på tavla ved senga mi.
Dagen her blir vel standard helg, rolig foran en skjerm, men nå kan jeg vel begynne på pepperkakeesken jeg kjøpte igår også.

kekker
27-11-2011, 13:25
God dag fra Gjelleråsen.

Her er prosjekt rydde, vaske, pakke og folrberede flytting igang..
Nå skal jeg starte på vaskinga og er ca null motivert... :-D

Blir trening i ettermiddag så får vi se hva kvelden bringer!

dc-8-63
27-11-2011, 13:45
God morgen fra Solveien - et lite båt race på morgenen - DFDS og ColorLine kom side om side rundt Nesoddtangen og ColorLine vant klart på oppløpsiden langs Snarøya og Bygdøy. Ellers en rolig søndag med planer om en lang tur - Østmarka frister - Ha en fin dag

Hickok
27-11-2011, 13:58
God formiddag fra Leeds. Har akkurat kommet meg på toget sørover, med kurs for London Kings Cross. Flyr hjem igjen til Bergen i kveld med Lufthansa, denne gang fra LGW. Får 5-6 timer på puten, før det atter blir å sette kursen for BGO og retur nordover.

Fnate
27-11-2011, 14:12
Takk for det. ;-)Turen går til Toronto via London og tirsdag går turen videre til Honolulu der jeg regner med det er lite som minner om jul nå(heldigvis :-P)

God tur! Spennende med ekspedisjon alene.

Du får strikose deg på kantina og foran gardina. Dog ikke så mye som det kan se ut som flyverelgen har gjort.

Her er det rolig søndag i heimen, og utover en sykkeltur er det svært lite planer for dagen.

Polaris
27-11-2011, 14:26
Dæven ass, jameson, hadde mannfolket mitt bestemt seg for en tur til Hawaii hadde det ikke vært mye i verden som hadde kunne stoppet meg fra å være med han altså... Da hadde han pent hadde fått ventet til eksamenene mine var ferdig! :p

Jaja, litt arbeid for å fikse et foredrag jeg skal holde på 30 minutter om CO2-lagring, så skal man ellers bare nyte alpelam i form av pinnekjøtt, gulløye-potet og hjemmelaget kålrabistappe :) NOM NOM NOM NOM NOM NOM NOM!

Discus
27-11-2011, 14:47
God formiddag - her er kaninjakten ferdig, så nå tror jeg det blir en kaffekopp og så en tur ut i det fine været. Deretter får man finne frem fire lilla lys og lysestake som passer til det (hvornå den måtte befinne seg).

Ha en flott første søndag i advent.

LN-MOW
27-11-2011, 19:30
Her går'e på skinner. Sitter på Værnes klar for siste etappe. Hyggelig tur i cockpit fra Frankfurt med innlagt 'grønn' innflyvning hvor vi brant ca 400 kilo unødvendig fuel ... Fikk også en hyggelig prat på Osl med en kompis jeg ikke har møtt på 20 år.

AirbusTrond
27-11-2011, 19:33
God søndag ! Følger den vanvittige spennende innspurten i Tippeligaen. Det er jo artig å se hvor ballen blåser. En adventsstjerne er hengt opp i vinudet. Ellers skal en Nøgne Ø Underlig jul åpnes (den er noen år gammel, og skal således være ekstra god). God søndag !

dc-8-63
27-11-2011, 19:47
God søndag ! Følger den vanvittige spennende innspurten i Tippeligaen. Det er jo artig å se hvor ballen blåser. En adventsstjerne er hengt opp i vinudet. Ellers skal en Nøgne Ø Underlig jul åpnes (den er noen år gammel, og skal således være ekstra god). God søndag !

Er det den Nøgne Ø brygget sammen med Stone Brewery ?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856634,10.789513

AirbusTrond
27-11-2011, 19:52
Er det den Nøgne Ø brygget sammen med Stone Brewery ?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856634,10.789513

Ikke så vidt jeg vet. Har ikke hørt noe om det, og står ikke noe på flaska. Det står imildertid at det er ment som en "brobygger mellom øl og gløgg". Min flaske er brygget i 2009. Den var visst enda mer "underlig" på den tiden, de har moderert seg de siste årene mht smak av "julekrydder".

LN-TIB
27-11-2011, 20:54
God ettermiddag fra Harstad. Dagen har så langt gått med til restitusjon etter en runddagsfeiring i går, og det blir den garantert å fortsette med.

Ellers ser det ut til at dagens MortenM i VG er inspirert av forumets forkjærlighet for italienske biler og diverse CORE prosjekter ;)

Ståle
27-11-2011, 22:35
God kveld, rimelig sliten i kroppen etter et langt fjordcruise som strakk seg over et døgn på Stena Saga. Når baren stenger samtidig som at frokostserveringen åpner så ryker fort dagen derpå..får prøve å finne senga snart :)

Unner gutta som har vært på flytur og greier, spesielt LN-MOW som "desverre" fikk plass i cockpit :p :)

Ha en riktig fin kveld videre!

LN-MOW
27-11-2011, 23:12
Så har man ankommet Mosjøen og her var det jaggumeg hvitt ...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/379439_10150379479936036_554781035_8637459_3690900 44_n.jpg

Polaris
27-11-2011, 23:35
Rart med det. Lenger nord langs kysten er det bare regn! :colgate:

Hickok
28-11-2011, 00:04
Er det den Nøgne Ø brygget sammen med Stone Brewery ?

Nei, den heter Special Christmas Beer, eller noe slik, og blir ikke laget i år.

dc-8-63
29-11-2011, 10:18
Nei, den heter Special Christmas Beer, eller noe slik, og blir ikke laget i år.

AirbusTrond snakket om en flaske fra 2009 - så vi var ikke langt unna - Special Holiday Ale ble brygget i 2008. Jeg fikk tak et par fra Stone, men det hadde vært morro å se Nøgne Ø sine. http://blog.stonebrew.com/?p=249

Hickok
29-11-2011, 14:48
Her er den.

http://www.nogne-o.com/offretired-beers/special-holiday-ale.html

dc-8-63
29-11-2011, 14:50
Her er den.

http://www.nogne-o.com/offretired-beers/special-holiday-ale.html

Stilig - Stone sin variant var bare å få på små flasker 0.33