PDA

View Full Version : Ny flyrute: Ålesund - Paderborn


LN-REF
22-12-2005, 09:40
Fra en god venn i Tyskland har eg hørt at fra mai 2006 skal et LCC starte opp flyrute fra AES til PAD i Tyskland. Prisen blir € 99 for en rundtur.

I oppstarten blir det turer kun på tirsdager i perioden mai til august.

Noen som veit noko meir om dette og hvilke selskap det er snakk om?

OEH
22-12-2005, 10:04
Selskapet er Hamburg International, som visstnok er et charterselskap. (http://www.flughafen-paderborn-lippstadt.de/aktuelles/alesund.htm)

Jens W
22-12-2005, 10:10
I oppstarten blir det turer kun på tirsdager i perioden mai til august.

Selskapet er Hamburg International, som visstnok er et charterselskap. (http://www.flughafen-paderborn-lippstadt.de/aktuelles/alesund.htm)

Høres ut som en typisk tysker-charter og ikke ordinær rute.. Men jeg kan jo ta feil :)

sail4fun
22-12-2005, 10:16
Hey, enderlig så er Paderborn på kartet !

Gammle Heinz Nixdorf hadde som drøm at Parderborn skulle få mange int. connections (utenom Charter) og den drømmen har gått i oppfyllelse etter hans død

R.I.P

ENKB
22-12-2005, 10:32
Flotte greier :up:

enml
22-12-2005, 11:08
Jeg har sakset en artikkel fra Romsdals Budstikke. Prøvde også å finne artikkelen fra Nrk MogR med den ser ut til å ha sunket i internett havet...
Spørs nok om det ikke er dette det snakk om?

Neste sommer kommer to fly med tyske turister i uka til Møre og Romsdal. I helga prøvekjørte 25 tyske reiseoperatører ruta Ålesund, Geiranger, Trollstigen, Bjorli, Romsdalen, Molde, Hustadvika, Håholmen.

Iver Gjelstenli
iver.gjelstenli[AT]r-b.no

MOLDE: Flylastene med tyskere kommer neste sommer til å lande på Vigra. Med dette utgangspunktet kan det bli snakk om mange forskjellige reiseruter og program.
– De 25 representantene for tysk reiselivsbransje fikk med seg en stor og variert meny, og kom fra reisebyråer av ulike typer. Vi kan forvente oss både individuelle turister, gruppereiser og studieturer med flyene fra Tyskland, opplyser daglig leder i Classic Norway, Trond Jansen til Romsdals Budstikke.

Fikk se elg!
De tyske representantene kom med fly til Vigra, og overnattet i Ålesund. Dagen etter fortsatte de med Hurtigruten til Geiranger og buss videre til Valldal og over Trollstigen til Åndalsnes. Derfra opp Romsdalen til Bjorli.
– De overnattet på Bjorligård Hotel. På opplevelseprogrammet sto festmiddag og elgsafari. Og de fikk se elg! Jeg kan understreke at dette er reisevante og proffe folk som har opplevd det meste rundt om i verden, men møtet med elgen fikk dem til å ta fram de store superlativene. De ble imponert, sier Trond Jansen.

Laks og ørret.
Neste dag fortsatte reisefølget ned Romsdalen. Vert og laksefisker Trond Jansen dro i forvegen, for å stå klar i elva med fiskestanga når tyskerne kom etter.
– Det ble nesten full klaff. Jeg fikk på en 5-6 kilos laks, men mistet den like før bussen med tyske dukket opp. Jeg fikk imidlertid en fin sjøørret mens de så på. I tillegg fikk de en orientering om turisme og laksefiske i Romsdal opp gjennom historien, sier Trond Jansen.

Håholmen.
På ferden videre fikk følget høre om Rødven stavkirke, som de dessverre ikke rakk å besøke. Direktør Jarle Sanden ved Romsdalsmuseet kom om bord i bussen på Sølsnes, og ferden videre gikk via Romsdalsmuseet og Varden til Classic Norways hovedkvarter på Nøisomhed. Resten av reiseruta gikk til Hustadvika Gjestegård med buss, og så i full fart med raftingbåt forbi Kvitholmen og under bruene på Atlanterhavsvegen til Håholmen.
På Hustadvika Gjestegård fikk tyskerne høre Brynjulf Hustad fortelle om "Brennevinsutsalget" og Hustadvikas dramatiske historie, og de ble orientert om mulighetene for dykking. På Håholmen fanget historien om vikingskipene, Saga Siglar og Ragnar Torsets eventyrlige ekspedisjoner stor interesse.
– Jeg tror vi la grunnlaget for mye turistbesøk fra Tyskland neste sommer, sier en sliten men fornøyd Trond Jansen i Classic Norway. Han ser ikke bort fra at det kan bli snakk om tyske charterfly til Molde Lufthavn Årø i neste omgang.

Sist endret: 13. September 2005 23:27

CK
22-12-2005, 12:16
samme selskap skal også fly på tirsdager fra MUC, så det blir stor tyskerdag på Vigra på tirsdager