Guest
22-12-2005, 09:35
Sterling skal have flere om bord
En belægningsprocent på 68 procent i november er ikke godt nok, men der er flere forklaringer.
Med de priser Sterling kører med for tiden skal belægningen gerne som hos charterselskaberne op i nærheden af 95 procent. I følge Sterlings egne beregninger, opgivet i dag i dagbladet Børsen, skal den i hvert fald være 80.
Det holdt ikke i november, hvor belægning af flyene i gennemsnit var på 68 procent. Sterling er for tiden i gang med den ene store kampagne efter den anden - så sent som i går med flybilletter og juletræer i Jylland - og det er almindelig kendt, at der skal skaffes et cashflow på 300 mio. kr. inden nytår. Om man nu er i nærheden eller over målet oplyses ikke.
Til Børsen siger kommunikationschef Niels Brix: "Der skal rettes op på vores lave loadfactor. Det skyldes, at vi dels er midt i en integrationsperiode, dels at vi har nedlagt ruter, hvor Maersk Air og Sterling fløj side om side. Samtidig har vi åbnet andre ruter og nye ruter. I en periode med så mange ændringer er udnyttelse naturligvis ikke maksimal."
Kilde: takeoff.nu
Denne var interessant: og det er almindelig kendt, at der skal skaffes et cashflow på 300 mio. kr. inden nytår. hvad ligger der bag dette??
En belægningsprocent på 68 procent i november er ikke godt nok, men der er flere forklaringer.
Med de priser Sterling kører med for tiden skal belægningen gerne som hos charterselskaberne op i nærheden af 95 procent. I følge Sterlings egne beregninger, opgivet i dag i dagbladet Børsen, skal den i hvert fald være 80.
Det holdt ikke i november, hvor belægning af flyene i gennemsnit var på 68 procent. Sterling er for tiden i gang med den ene store kampagne efter den anden - så sent som i går med flybilletter og juletræer i Jylland - og det er almindelig kendt, at der skal skaffes et cashflow på 300 mio. kr. inden nytår. Om man nu er i nærheden eller over målet oplyses ikke.
Til Børsen siger kommunikationschef Niels Brix: "Der skal rettes op på vores lave loadfactor. Det skyldes, at vi dels er midt i en integrationsperiode, dels at vi har nedlagt ruter, hvor Maersk Air og Sterling fløj side om side. Samtidig har vi åbnet andre ruter og nye ruter. I en periode med så mange ændringer er udnyttelse naturligvis ikke maksimal."
Kilde: takeoff.nu
Denne var interessant: og det er almindelig kendt, at der skal skaffes et cashflow på 300 mio. kr. inden nytår. hvad ligger der bag dette??