View Full Version : OSL Thai 777 - 300
Jeg ser på Amadeus at Thai er oppført med 777-300 på 29 0g 30 Nov.
Kan det stemme? ellers så står det 777-200/300 på de andre dagene.
Regner med at det er Thai til OSL du snakker om?
Sorry. Selfølgelig er det jeg mener. Bare glemte et vesentlig poeng??
Twin Otter
24-11-2011, 18:32
Blir dette en 300ER eller valig 300? Hvordan er setekonfigarasjonen på 773 kontra 772?
Som det står i amadeus. Så ser det ut som en vanlig 300.
Setekonfigrasjonen er på en 300 49 i business og 339 i economy
På en 772 er det 30 i business og 262 i economy.
Jeg ser også at range på en 300 er 10595 km. Avstanden BKK OSL er 8681 km
Så det holder for en 300 til OSL.
Vi for se om dette stemmer? Skal bli spennende å se om den kommer. Men ifølge noen her på forumet så er det ikke grunnlag for 300 på OSL BKK?
Twin Otter
24-11-2011, 19:29
Vi for se om dette stemmer? Skal bli spennende å se om den kommer. Men ifølge noen her på forumet så er det ikke grunnlag for 300 på OSL BKK?
Sjekket Amadeus selv og du har helt rett. -300 ser ut til å være oppsatt.
Det er nok ikke alltid grunnlag for en såpass stor maskin på BKK-OSL. Men vi har jo sett at de setter inn større maskiner av og til. Grunnen til at de har satt opp en 773 kan være at de har ekstra stort salg disse dagene.
Vi har jo sett både A340-600 og B744 på ruta tidligere også. Så TG setter opp fly alt etter behov og etterspørsel på spesielle datoer.
C-klasse
28-11-2011, 11:01
Det er en 777-300, den som Thai bruker på Australia rutene sine. Er pga vedlikehold på 772 som går vanligvis på OSL. Vil også være en del A340-600 i desember.
En 777-300ER vil også vises som 77W i reservasjonssystemene, ikke som 773.
Dette må være første gang Thai bruker en 777-300 på OSL?
Så jeg håper det er noen som dokumenterer dette.
Forøvrig så synes jeg A 340-600 er det peneste flyet som finnes, men en 777-300 er ikke så langt unna. Meget pen maskin i Thai farger.
Noen som vet hva slags belegg Thai har på ruta og om de er fornøyd med utviklingen? Registrerer at de opererte med svært lave priser i perioder i de første leveårene til ruta, men innslagsprisene har økt en del nå.
Da de gikk inn på ruta så uttalte de at det var fordi de fikk ledig kapasitet med deres 340-500 fly. 777-300 flyene til Thai har nesten 400 seter og tar unna like mye pax som deres 744. 340-600 og 340-500 har plass til 260 og 215 pax. Utrolig behagelig...
C-klasse
28-11-2011, 21:43
Det er HS-TKA som kommer.
Som det står i amadeus. Så ser det ut som en vanlig 300.
Setekonfigrasjonen er på en 300 49 i business og 339 i economy
På en 772 er det 30 i business og 262 i economy.
(...)
Dette var den gamle konfigurasjonen 773. Alle har blitt oppgradert og har samme seter som 772ER maskinene i business og economy. 773 rommer 34C og 330Y. Totalt 364 seter. C er 2-3-2 untatt første rad som er 2-2-2. Y er 3-3-3.
*Bumper en gammel tråd*
Det er en 777-300, den som Thai bruker på Australia rutene sine. Er pga vedlikehold på 772 som går vanligvis på OSL.
Årets Thailand-ferie nærmer seg. Vi tenker oss hjemover igjen den 5. mai, og ser at det er satt opp 773 BKK-OSL den dagen. Er det noen som vet om det skyldes vedlikehold på 772ER - eller er det fordi TG venter seg massevis av nordmenn som skal hjemover igjen? (773 har tydeligvis 364 seter, i motsetning til 292 på 772ER).
Thai skal bruke 777-300 til vinteren 2012\2013 også. Har den maskinen hjem fra Thailand i januar 2013, men den vanlige 772ER nedover til jul. Ihvertfall det som er oppført pr. nå. Og vi fikk beskjed om at det var bare 5 ukentlige avganger også, mot hver dag nå. Litt rart det sånn rundt jul når det vel er mange folk som skal ut og reise.
Er i Thailand nå. Fløy 200ER ned 8. mars. Flyet var fullt og mye bookinger pga kampanjepriser. Hadde vært kult med 300 hjem :)
Jeg ser i Amadeus at Thai er oppført med 777-300 i mai juni juli og aug på lørdager. Er det noen spesiell grunn? Eller fordi de ikke oppgraderer til daglig i sommer?