PDA

View Full Version : God mandag morgen


dc-8-63
21-11-2011, 07:06
Da er den lille italienerinnen på vei - det var et sjakktrekk å velge Alaska Airlines fremfor Star Allianse partneren United, Lufthansa godtar nemlig Alaskas excess piece betaling - men ikke United sin. Tidlig oppe for ønske henne god tur på SFO MUC som går nå om 5 minutter. Ellers et hyggelig fly og espresso (tm) på Ljan i går - meget god espresso og en hyggelig prat i tåka.

Ha en fin mandag

Polaris
21-11-2011, 07:33
Goooood grytidlig morgen!
I Sandvika er det...vel, mørkt. Opp og hopp og ta flytoget til Gardermoen, Zerokonferansen 2011 står på planen. Litt tidlig siden mannebeinet skal på jobb, men det plager ikke meg at jeg får ta toget med han 1 time før jeg må ;)

Og returen til tromsø går om "nesten 1 døgn" - iallefall om 13,5 timer...

Islending
21-11-2011, 07:48
God morgen fra Bergen. Planen i dag var å gå på jobb, men har dessverre blitt syk og holder meg hjemme i dag...

Håper dere får en bedre mandag enn meg!

Someone
21-11-2011, 07:48
God morgen fra St.hanshaugen, hvor vi vil bo de neste par ukene. Jobben kaller, så får jeg håpe jeg våkner innen jeg kommer meg dit. Etter jobb skal diverse møbelbutikker her i sentrum avlegges noen besøk. Ha en fin dag

Ludde
21-11-2011, 08:12
God morgon från Gate 15 vi HEL.
1 uke i CPH med en grupp implimentörer.
Skall jobbas hårt med lite lungande öl på kvällen.

Ha en god vecka!

ENGM 911
21-11-2011, 08:41
Da er man godt plassert på SAS`Flybuss. Grisebingen venter etter endt nattvakt. Litt skjønnhetssøvn så våkner man midt på dagen som det fruktfatet :lol: Ellers blir det niks middag hjemme, sinnakokken er på venninnebesøk, hvordan kommer dette til å ende?

Ha en flott ukestart folkens.

Hickok
21-11-2011, 09:12
God morgen fra OSL. Sitter og venter på en forsinket SK4082 til EVE, og en ny uke i Paradis. Får bare håpe at noen av våre kjære folkevalgte snart får ut fingeren, så det går å begynne å gjøre noe fornuftig. Å bruke over 2 måneder på noe som skal ta maks 3 uker er ikke akkurat det jeg kaller positiv, løsningsorientert holdning. :(

kekker
21-11-2011, 09:24
God morgen fra Gjelleråsen, rolig start på dagen her, da jeg har legetime om ei time, så da er det ingen vits i å dra på kontoret først.
Så jeg bruker tiden til litt rydding og fiksing, samt at jeg må begynne å mentalt forberede meg på prosjekt flytting..

En god dag til dere alle!

Polaris
21-11-2011, 09:47
Da var man kommet seg til Clarion Gardermoen, ferdig "innsjekka" med navnelapp rundt halsen og programmet i hånda. 1,15timer til konferansen starter - hva skal man gjøre nå? Sove kanskje? Stalke hotellet rundt etter "han Arnold"?! :colgate:

learjet
21-11-2011, 09:49
God morgen fra Hagan,Nittedal.

Her er knotten levert i barnehagen, mens storesøster ligger på sofaen full av vannkopper.
Vi hadde håpet at hun hadde det for 3 år siden med en veldig mild variant, men tok skammelig feil. Nå er snuppa rimelig sjaber der hun ligger.
Så da ble det at pappa får være hjemme idag.

Har en del prosjekter i heimen, så det gjør faktisk ingen ting å få gjort litt indretjeneste og slikt.

Ønsker alle en trivelig dag.

S

sirpjalle
21-11-2011, 09:52
God morgen fra Forus!

Da er man tilbake på jobb etter 2 uker med ferie. Motivasjon, kom du kjære milde.... Får satse på at motivasjonen kommer seg i løpet av dagen.;)

Ha en fin en forumister! :)

zico77
21-11-2011, 10:08
God morgon frå FBU :)

Skikkelig tidlig avreise, og dertil tidlig ankomst. Dog, lavt skydekke evt. tåke, førte meg over på eit seinare tog enn vanleg -men tidlig framme. Deler av dagen går med til kurs, og så blir det å tygge på oppgåvene frå forrige veke. Heimatt i morgon ;)

Ha ein flott dag alle saman! :)

Thomas
21-11-2011, 11:00
Morn!
Overtid som Dispatcher idag, kan bli svært spennende da Amsterdam melder om OVC002 og 0250m sikt - reduced runway cap. og CTOT's fra helvete.

Let's go :headbang

JoeW
21-11-2011, 12:25
Og fra Amsterdam kan meldes at taaken ligger tett, det har den dog gjort de siste ukene spoer du meg... Ene jobbintervjuet mitt avlyst da intervjueren var rerouted via Frankfurt...

Den lyse siden er at det ikke regner ihvertfall!

TG923
21-11-2011, 12:33
God ettermiddag fra Chiang Khong. Her nytes dagen på hotellet med utsikt over Mekong til Laos.

Siste natt av ferien står for døren, i morgen kveld går reisen tilbake til Norge.

Fnate
21-11-2011, 12:42
God morgen fra Lillestrøm der det går i hjemmekontor, ALI kaffe og reiseregninger. Straks bærer turen ned til Garcon for å fange lunch. Ha en fin dag alle sammen.

BTW: Hva slags fly er den lille Russiske røveren her forresten? Fanget den på IST i helgen.

Twin Otter
21-11-2011, 13:00
God morgen fra Lillestrøm der det går i hjemmekontor, ALI kaffe og reiseregninger. Straks bærer turen ned til Garcon for å fange lunch. Ha en fin dag alle sammen.

BTW: Hva slags fly er den lille Russiske røveren her forresten? Fanget den på IST i helgen.

Det der er en Tupolev 154.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154

Klokka har passert tolv så da er det vel på sin plass å si: God middag fra Stavanger. Sløv start på dagen her i Stavanger. Denne uka starter med to kveldsvakter på rad. Så det blir å slappe av med litt kaffe før avreise til Forus. Har vært en litt redusert helg for min del da formen ikke har vært helt på topp. Men nå er man godt på bedringens vei. Satser på noen fredelige kvelder på jobb.

Fnate
21-11-2011, 13:09
Det der er en Tupolev 154.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154



Ah, takk. Trodde 154'en var den med doble motorer bak jeg. Nato reporting name; "careless" var jo litt bra da.

Twin Otter
21-11-2011, 13:25
Ah, takk. Trodde 154'en var den med doble motorer bak jeg. Nato reporting name; "careless" var jo litt bra da.

Det er Tupolev 134 som har doble motorer bak. Litt mindre fly med kodenavn "Crusty".

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-134

Someone
21-11-2011, 13:33
Det er Tupolev 134 som har doble motorer bak. Litt mindre fly med kodenavn "Crusty".

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-134

Er vel Il-62 som har doble, og som han tenker på?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-62

dc-8-63
21-11-2011, 13:38
Enig med Someone - det er nok IL-62 - som vel er litt større enn TU-154. Ellers kunne dagen her vært bedre - Thinkpad´en kunden utstyrte meg med tok kvelden i dag tidlig, heldigvis var det minimalt som gikk tapt 99.8% av det jeg trenger ligger trygt i Dropbox. Dog sliter den nye Thinkpaden med å komme inn i email systemet.....

Twin Otter
21-11-2011, 13:43
Er vel Il-62 som har doble, og som han tenker på?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-62

Ah. Jeg leste feil. :headbang Av og til hjelper det ikke å lese to ganger.

Jeg tenkte på to motorer bak (MD-80 style). Det er selvsagt IL-62 som har fire motorer bak. To på hver side.

Fnate
21-11-2011, 13:55
Det var IL-62 jeg blandet med ja. Takker og bukker.

LN-MOW
21-11-2011, 15:13
G'morgen fra et Cumming hvor RVR'en er på nederlandsk nivå. BBJ'en er groundet, men siden det er skolefri denne uken, gjør det ingenting. Fikk dermed ekstra søvn, og det gjorde svært godt.

Kun to arbeidsdager denne uka. Onsdag går turen til SC for feiring av Thanksgiving. Tilbake hit fredag og lørdag setter Flyverelgen og jeg kursen mot Mosjøen.

Fortsatt vondt i ryggen men tok en av Guttungens leftover painkillers så nå ser jeg rosenrøde skyer og dansende ponnier. Dette skal nok bli en interessant arbeidsdag!

Discus
21-11-2011, 19:20
God formiddag fra en eller annen Starbucks på 42st i det store eple. Her i byen blir jeg snart tullete av julesanger og alt det der.
Ha fin dag

Bizflyer
21-11-2011, 21:13
G'evening fra Krsand.

Her er man fortsatt syk og legen er besøkt i dag med resultat sykemeldt ut denne uken også. CRP tallet var gått ned fra "over 160" (som var måleapparatets begrensning) til 85. Så det går nok rette veien. Normal infeksjon ligger på 25-40 lot jeg meg fortelle så det er fortsatt mye infeksjon i kroppen og sikkert grunnen til at jeg føler meg temmelig tufs om dagen. Så det går nok noen dager til før man føler litt mer overskudd og at det blir lettere å trykke mat ned i glefset. Men en effektiv slankekur er det nå om dagen.
Vel, i kveld skal jeg kose meg med litt Ben&Jerry. Det er aldri feil.

En bedre aften til dere andre!

BF:cool2