View Full Version : EB-poeng for CO Business First
SlidesArmed
20-11-2011, 23:40
Har fått registrert 1200 EB-poeng for MSY-EWR i forrige uke.
På statementet står det New Orleans - New YorkCO 1184 H Economy Class. Dette var en leg i en businessbillett utstedt av SAS og vi hadde sete i Business First. På boardingkortet står det klasse A.
Ser på SAS EB-sider at CO A-klasse gir minimum 1200 poeng og H-klasse minimum 600.
Noen som har noen formening om dette virker riktig?
Mangler forøvrig bare 3750 poeng innen 1 feb 2012. Noen tips til spesielt lønnsomme aktiviteter for å nå det?
Jeg fløy EWR-SAN t/r i slutten av oktober på first. Den veien står det A First og da fikk jeg 5000 poeng, den andre D Business som ga 3125 poeng. Har gitt opp alle disse forskjellige klassene, men aldri opplevd å få economy-opptjening når jeg sitter foran gardina. Jeg ville har ringt EB.
Tommy777
21-11-2011, 21:05
Har fått registrert 1200 EB-poeng for MSY-EWR i forrige uke.
På statementet står det New Orleans - New YorkCO 1184 H Economy Class. Dette var en leg i en businessbillett utstedt av SAS og vi hadde sete i Business First. På boardingkortet står det klasse A.
Ser på SAS EB-sider at CO A-klasse gir minimum 1200 poeng og H-klasse minimum 600.
Noen som har noen formening om dette virker riktig?
Mangler forøvrig bare 3750 poeng innen 1 feb 2012. Noen tips til spesielt lønnsomme aktiviteter for å nå det?
Hvilken bookingklasse var du booket i?
SlidesArmed
21-11-2011, 21:11
Når jeg ser på utskriften fra continental.com fra før turen så er det faktisk to bookinger på samme referanse. Først en som sier First (A) og deretter Economy (H). Nedenfor kommer detaljene for EWR-ARN-OSL i Business(Z).
Under dette igjen står setenumrene for MSY-EWR: 2E/F.
Tommy777
21-11-2011, 21:53
Kanskje du ble oppgradert paa MSY-EWR og bookingklasse opprinnelig var H? Har du utskrift av billetten? Det vil aldri staa to bookingklasser paa billetten
SlidesArmed
21-11-2011, 22:32
Kanskje du ble oppgradert paa MSY-EWR og bookingklasse opprinnelig var H? Har du utskrift av billetten? Det vil aldri staa to bookingklasser paa billetten
Har ikke annen billett enn invoice fra TA. Den inneholder to 117-nummer per reisende. Det tyder kanskje på at den er reticketed?
Har ikke annen billett enn invoice fra TA. Den inneholder to 117-nummer per reisende. Det tyder kanskje på at den er reticketed?
Er bare plass til fire segmenter per ticket number, så det er nok årsaken til at du har to 117-nummere. :)
SlidesArmed
21-11-2011, 22:55
Er bare plass til fire segmenter per ticket number, så det er nok årsaken til at du har to 117-nummere. :)
Også selv om det var enveis reise MSY-EWR-ARN-OSL og det er stor forskjell på numrene? (117-863611... og 117-870892...)
Nå gnåler jeg fælt men dette kan jeg ingenting om...
Det må noen andre svare på--da vet ikke jeg.
SlidesArmed
22-11-2011, 21:25
Snakket med en hyggelig kar på 05400 i dag som kun så en business-billett på billettnummeret og anbefalte å sende all dok. til ebretro. Det er gjort, så da er det bare å håpe på svar i begynnelsen av januar.