PDA

View Full Version : Da var det søndag


Someone
20-11-2011, 09:41
God morgen fra Tjøme. Her meldes det om CATIII i morgentimene. En utflukt til Sandefjord for å hilse på mine besteforeldre er planlagt, før retur til Oslo i kveldå ha en fin dag

SQ 777
20-11-2011, 09:44
God morgen fra Skedsmokorset. Dagens forelesning for norsk transport starter 0900 :)

RWY 24
20-11-2011, 09:52
Mornings fra Rygge-bygda! Her er det også heller dårlig sikt og absolutt tyst fra flyplassen ved siden av. Dagen kommer vel til å gå med til rundstykker&latte, squash og ulike aktiviteter med barna. Og litt rydding, for noen har rota, men ingen har orka å rydde ennå. Jeg hadde en fantasi om en søndagsstek, men det blir nok indisk korma med nan og div. tilbehør i steden. Det meste fra glass. Godt det altså!

Ha en fin søndag!

sirpjalle
20-11-2011, 10:15
God morgen fra Stavanger!

Da er frokosten snart unnagjort og om en times tider det å sette kursen mot kirka og barnedåp for siste tilskuddet på familietreet.

Ha en fin dag forumister! :)

Toffen
20-11-2011, 10:32
God morgen fra Lillestrøm. En rolig morgen, siden tre av fem barn er på hyttetur i helgen. Kona sover leeenge, mens jeg koser meg med de to minste.

Tar en svipptur til Bergen i dag for å støtte fugla i årets siste bortekamp. Flyr hjem med Norwegian kl. 21.40. Noen som vet hva Flybussens stoppested i nærheten av Brann stadion heter?

Hickok
20-11-2011, 10:43
God morgen fra Lillestrøm. En rolig morgen, siden tre av fem barn er på hyttetur i helgen. Kona sover leeenge, mens jeg koser meg med de to minste.

Tar en svipptur til Bergen i dag for å støtte fugla i årets siste bortekamp. Flyr hjem med Norwegian kl. 21.40. Noen som vet hva Flybussens stoppested i nærheten av Brann stadion heter?

Det går ikke flybuss i nærheten der nå lenger etter at Bybanen åpnet. Nå må du ned mot Danmarksplass. Det enkleste er nok å følge Bybaneskinnegangen mot byen, inntil du kommer til en bensinstasjon og en Peppes Pizza på venstre hånd. Gå under undergangen til motsatt side av veien, så er du på busstoppet. Evt. kan du ta Bybanen til Nesttun, og taxi derfra til BGO. Det er nok det enkleste. Ikke ta taxi fra Stadion i hvert fall, for der er det kaos, og ikke bygget for biltrafikk.

Hickok
20-11-2011, 10:53
God morgen fra et solfylt Bergen. Er frisk og rask, og klar for en dag i avslappingens tegn. Skal også på fotballkamp i dag, og skal se Brann kjøre over undol eh kanarifuglene på Stadion. Ser ut til at det blir en perfekt kveld for fotball, med sol og 10 grader. Håper bare spillet blir like bra!

Commuter
20-11-2011, 10:53
Det går ikke flybuss i nærheten der nå lenger etter at Bybanen åpnet. Nå må du ned mot Danmarksplass.

...og hvis du er helt ukjent i Bergen er kanskje det beste å bare ta flybussen til og fra Bystasjonen. Bybanen stopper rett ved siden av flybuss-stoppet, og derfra kan du ta banen direkte til stoppet "Brann Stadion" ('Nesttun'). Tilbake til BGO går flybussen fra motsatt side av bystasjonen, rett ved siden av alle ekspressbussene. Kjøp returbillett med en gang, for det er normalt sett galskap på bybanestoppet etter kamper.

Meeeen... Goood morgen fra Bergen! Etter to dager med imponerende mengder nedbør har vi en flott dag utenfor vinduet. Ingen tvil om at dette skal utnyttes maksimalt.
Håper alle andre har en skyfri søndag.

Hickok
20-11-2011, 11:01
Tilbake til BGO går flybussen fra motsatt side av bystasjonen, rett ved siden av alle ekspressbussene. Kjøp returbillett med en gang, for det er normalt sett galskap på bybanestoppet etter kamper.

Dette er selvsagt også et godt tips, men det blir ofte litt trangt om plassen ned mot byen. Tar en trikken andre veien, så slipper en stort sett køen, og det er ikke stor forskjell i pris på taxi fra Nesttun og Flybussen fra byen.

LN-FHU
20-11-2011, 11:42
God morgen #2 fra Stavanger. Straks klar for hjemreise til trøndelag etter to dager med hygge i oljebyen. Sol og fint her idag,typisk når en skal reise hjem.Det hjelper at man har en uke ferie når en kommer hjem dog......;)Ha en strålende dag folkens :D :D

orhel
20-11-2011, 11:53
God morgen fra Bodø! Ser ut til at det har vært sesongens første nattefrost i natt, men i morgen og tirsdag er det meldt 8-9 varme igjen.. Merkelig høst dette... Hvor blir det av vinteren? Uansett, kaffen er i koppen og snart er det frokost.

Ha en fin dag!

learjet
20-11-2011, 11:54
God formiddag fra Hagan, Nittedal.

Her er det straks lunch med barna. Tidlig oppe, når knotten mener det er helt greit å starte dagen i god tid før 6. Man har fått overlevert de "god" nyheter til fruen i København om at snuppa ble smittet av lillebror og nå er full av vannkopper. Nyheten ble tatt i mot med stående applaus (not). Så nå er det ny uke med spenstig logistikk og hjemmekontor for noen.

Hadde tenkt oss på Teknisk Museum i dag, da det er familie dag, noe som alltid er litt spennede. Men det utgår jo da frøkna er smittsom. Så da blir det å leke med barna hjemme i stedet for.

Ønsker alle en trivelig søndag

S

LN-MOW
20-11-2011, 14:20
Good morning her bortefra hvor vi ligger seks timer bak... ;)

Vondt i ryggen etter gårsdagens utskeielser med motorsag og øks, så det blir å ta det med ro, tror jeg... Satser på Chelsea-Lpool og andre omgang av Stabæk-HAU ihvertfall.

Sitter og fikler med nyinnkjøpt iPad, og har lykkes med å få installert det viktigste. Imponert over hvor lett den er blitt å sette opp, har ennå ikke måttet koble den opp mot computeren.

dc-8-63
20-11-2011, 14:25
God ettermiddag fra Solveien - hvor vi forbereder oss på ukens match - vi fikk ikke ombestillt utreisen for den lille italienerinnen, så med 3 kofferter er hun fritt villt for Lufthansa - via Munchen denne gang - tilbake til jul fikk vi omestillt til Swiss. Tok ikke sjansen på United på første strekning og håper at Alaska Airlines sin Excess Bag kvitteringer blir godkjennt - ellers ligger det an til et lite Fly og Espresso møte på Ljan i tåkehavet....

Gunnar
20-11-2011, 15:08
God formiddag fra Tåkemoen. Da sitter jeg ved utgang 12 og venter på at kloka skal komme seg såpass langt avgårde at det endelig blir klart for ombordstigning for SK4116 til Bodø. Og jammen ble det ikke gate-bytte til 23... :p

Hickok
20-11-2011, 15:15
God formiddag fra Tåkemoen. Da sitter jeg ved utgang 12 og venter på at kloka skal komme seg såpass langt avgårde at det endelig blir klart for ombordstigning for SK4116 til Bodø. Og jammen ble det ikke gate-bytte til 23... :p

Morro med stolleken. Min pers er 5 endringer av gate på en enkelt avgang. :)

Polaris
20-11-2011, 15:18
God morgen fra Sandvika :)
Her "hjemme" er livet som det skal være, synd jeg må hjem allerede i morgen. Men eksamener må utføres, så sånn er nå en gang det!
Blir bra med Arnold Schwarzenegger-foredrag i morgen, klimakonferansen holdes på Clarion Gardermoen :)

Håper alle har en fin dag, for det har virkelig jeg (på tross av litt)!

Henshaw
20-11-2011, 15:32
God morgen fra Bodø! Ser ut til at det har vært sesongens første nattefrost i natt, men i morgen og tirsdag er det meldt 8-9 varme igjen.. Merkelig høst dette... Hvor blir det av vinteren? Uansett, kaffen er i koppen og snart er det frokost.

Ha en fin dag!

Og for en fra sydligere strøk så er værsituasjonen akkurat som den pleier hjemme, om man ignorerer mengden dagslys. Greit nok, da det er dårlig oppvarmet i shelterene her, og vi er veldig sjeldent uti der mens blåselampene er aktivert heller.

Rolig dag her, selv om turen ut igår ble av det rolige slaget med bowling og øl. Selvfølgelig fikk man militærrabatt på begge deler, men med slank konto så ble det ikke såå mye øl uansett.

Islending
20-11-2011, 15:33
God dag fra sete 1A på LN-BUG som skal fly SK 269 til BGO fra Tåkemoen. Har hatt en fin helg i Oslo og Lillestrøm. Ønsker dere alle en god søndag videre.

LN-TIB
20-11-2011, 16:14
God formiddag fra Sefood Bar på Tåkemoen. Helg med julebord er unnagjort, så formen er vel sånn passe. Et rekesmørbrød og en halvflaske Sancerre til 345 gjør forhåpentligvis noe med saken ;)

kekker
20-11-2011, 17:58
God ettermiddag fra SVG.
Sitter her å kjenner på pulsen i tinningen, viste med andre ord god trøndersk drikkekultur i går...
Formen er stigende og jeg ser fram til å komme meg hjem og ta en tidlig kveld.

Tikket nettop inn en sms om at DY539 ligger ann til å bli 20 minutter forsinket, har det noe med kjipe forhold på tåkemoen å gjøre?? Så at SK ett eller anna til OSL er en god halvtime forsinket også.

Menmen, så lenge jeg kommer meg hjem i løpet av kvelden skal jeg være fornøyd. :-D

En god kveld til dere alle!

ENGM 911
20-11-2011, 18:13
Da settes snuten straks mot hovedflyplassen som visstnok har mindre tåke enn Hurum. Nattvakt ispedd x-antall kaffekopper, må håpe tiden raser avgårde. Men 12 timer er 12 timer åkke som. Derimot har man fri mandag :lol:

ENGM 911
20-11-2011, 19:31
"Gammaldans" på flybussen`s radio, jøje meg. Er det lov å kreve penga tilbake for turen?

Bizflyer
20-11-2011, 19:34
Mange av dere på reise i dag forstår jeg.

Her er man fortsatt hjemme og lider av sykdom. Har blitt en lang dag på sofaen, men har fått med meg både langrensstaffett, landskamp i håndball og nå håper vi på et under i tippeligaen. Vurderer en dusj av omtanke til mine omgivelser, og håper på at bedringen kommer nå plutselig. Merker noen forbedringer i forhold til lungebetennelsen, men kroppens generelle almentilstand er fortsatt dårlig med feber og det det fører med seg!

BF:cry:

mikro
20-11-2011, 19:45
-15 grader og blå himmel denne formiddagen i Calgary. Planene for dagen er forhåpentligvis å få kjøpt noen julegaver, fått unna noe skolearbeid og å komme seg på trening. I kveld blir det å se Canucks ta i mot Senators, og forhåpentligvis vil det møtet føre til en hyggeligere tabellplassering :)

Fortsatt god søndag!

LN-JAV
20-11-2011, 22:03
God kveld fra Heathrow. Venter på LH915 til Frankfurt. Vi har gått fra 75min forsinket til 180min. Connection videre er missed, og håper jeg får meg et hotellrom når jeg ankommer FRA.