LN-MOW
18-12-2005, 18:59
En stoerre artikkel her:
http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051218/BUSINESS/512180302/1003
Et par ting er ikke nevnt:
- Nyinvestoren Matlin Patterson har satt som betingelse at rutetrafikken blir redusert. Og stort mindre enn den er i ferd med aa bli naa, er det vel ikke mulig aa faa den.
- Codeshare med Southwest er under stadig utvidelse. Southwest vil snart ogsaa selge ATA's lokalstrekninger, ikke bare connection. Ruten fra Dallas er iferd med aa bli en stygg torn i siden for AA.
Flaateplanleggingen endrer seg daglig ... det siste er at 767'en vi skulle faatt fra Asiana ble for dyr og det snakkes om D-sjekk paa vaar gjenvaerende L-1011-50 (N194AT).
D-sjekk er gjort paa en -500 (N162AT) og en annen (N163AT) er inne naa.
Vi har igjen 13 738'er, og de blir naa sertifisert til bruk ogsaa utenfor Amerika for chartere. De er allerede ETOPS og flyr til Hawaii. Fra 10. januar vil alle Hawaii-flighter fra LAX og San Fransisco bli operert med 738.
733'ene skulle vaert i trafikk i november, men blir stadig utsatt. Den foerste ligger naa inne fra 10. januar. Er ikke sikker paa at de i det hele tatt vil komme i trafikk...
Tristar N162AT er nymalt, men uten logoene. Det ble for dyrt pga reskaleringen. Kommer muligens senere. Skal proeve aa faa tatt bilder tirsdag natt. Da skal jeg ha den paa Fort Benning. Men det er nok kanskje for moerkt ....
http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051218/BUSINESS/512180302/1003
Et par ting er ikke nevnt:
- Nyinvestoren Matlin Patterson har satt som betingelse at rutetrafikken blir redusert. Og stort mindre enn den er i ferd med aa bli naa, er det vel ikke mulig aa faa den.
- Codeshare med Southwest er under stadig utvidelse. Southwest vil snart ogsaa selge ATA's lokalstrekninger, ikke bare connection. Ruten fra Dallas er iferd med aa bli en stygg torn i siden for AA.
Flaateplanleggingen endrer seg daglig ... det siste er at 767'en vi skulle faatt fra Asiana ble for dyr og det snakkes om D-sjekk paa vaar gjenvaerende L-1011-50 (N194AT).
D-sjekk er gjort paa en -500 (N162AT) og en annen (N163AT) er inne naa.
Vi har igjen 13 738'er, og de blir naa sertifisert til bruk ogsaa utenfor Amerika for chartere. De er allerede ETOPS og flyr til Hawaii. Fra 10. januar vil alle Hawaii-flighter fra LAX og San Fransisco bli operert med 738.
733'ene skulle vaert i trafikk i november, men blir stadig utsatt. Den foerste ligger naa inne fra 10. januar. Er ikke sikker paa at de i det hele tatt vil komme i trafikk...
Tristar N162AT er nymalt, men uten logoene. Det ble for dyrt pga reskaleringen. Kommer muligens senere. Skal proeve aa faa tatt bilder tirsdag natt. Da skal jeg ha den paa Fort Benning. Men det er nok kanskje for moerkt ....