PDA

View Full Version : The 'new' ATA


LN-MOW
18-12-2005, 18:59
En stoerre artikkel her:

http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051218/BUSINESS/512180302/1003

Et par ting er ikke nevnt:
- Nyinvestoren Matlin Patterson har satt som betingelse at rutetrafikken blir redusert. Og stort mindre enn den er i ferd med aa bli naa, er det vel ikke mulig aa faa den.
- Codeshare med Southwest er under stadig utvidelse. Southwest vil snart ogsaa selge ATA's lokalstrekninger, ikke bare connection. Ruten fra Dallas er iferd med aa bli en stygg torn i siden for AA.

Flaateplanleggingen endrer seg daglig ... det siste er at 767'en vi skulle faatt fra Asiana ble for dyr og det snakkes om D-sjekk paa vaar gjenvaerende L-1011-50 (N194AT).
D-sjekk er gjort paa en -500 (N162AT) og en annen (N163AT) er inne naa.
Vi har igjen 13 738'er, og de blir naa sertifisert til bruk ogsaa utenfor Amerika for chartere. De er allerede ETOPS og flyr til Hawaii. Fra 10. januar vil alle Hawaii-flighter fra LAX og San Fransisco bli operert med 738.
733'ene skulle vaert i trafikk i november, men blir stadig utsatt. Den foerste ligger naa inne fra 10. januar. Er ikke sikker paa at de i det hele tatt vil komme i trafikk...

Tristar N162AT er nymalt, men uten logoene. Det ble for dyrt pga reskaleringen. Kommer muligens senere. Skal proeve aa faa tatt bilder tirsdag natt. Da skal jeg ha den paa Fort Benning. Men det er nok kanskje for moerkt ....

EB
18-12-2005, 21:03
Men hva skal egentlig Southwest selg hvis ruteflyvning forsvinner hos ATA?

HMWK
18-12-2005, 21:06
Har ATA som det framstår i dag livets rett?

LN-MOW
18-12-2005, 21:58
Takk for positiv feedback! :sarc

Ja, jeg tror ATA har livets rett. Med litt bedre timing og bedre flaateplanlegging, tror jeg ATA fortsatt kunne vart en 'major'. Slik som det er naa, tror jeg Vestkysten-Hawaii og et selektivt rutevalg fra MDW kan ha livets rett. Naar alle disse rutene ogsaa selges av Southwest, har man god distrubusjon. Skulle oensket flere ruter fra Midway, men her har Matlin Patterson satt ned foten.
Militaercharterene er gode penger og etter en periode med daarlig regularitet, er vi igjen likt av det militaere. Matlin Patterson vet hva de gjoer, de vil ha utbytte av sin investering og foelger vi den businessplanen som naa blir linet opp, vil ATA komme ut ac Ch. 11 mindre enn foer, men som et styrket selskap.

EB
18-12-2005, 22:37
Men Southwest selger vel ikke militærcharter???

Jens W
18-12-2005, 22:50
Det trenger de da ikke heller? Southwest skal vel bare selge til oss dødelige?

Forøvrig så var vel kanskje ikke dette utfallet helt uventet, da det flere ganger har kommet opp at det er på Hawaii og mil.charter som ATA tjener penger.

Hyggelig å se at noen faktisk er på vei ut av Ch.11. Stå på MOW! :up:

LN-MOW
19-12-2005, 00:29
Southwest er faktisk stoerste leverandoer av innenlandske mil-chartere .....