View Full Version : 1 time connectiontid på Frankfurt
MisterOlsen
10-11-2011, 08:40
Heisann alle sammen.
Reiser snart til Singapore med LH. Skal fra Oslo til Frankfurt, og har fly fra Frankfurt til Singapore. Connectiontid er satt til 1 time av Lufthansa. Holder dette på Frankfurt normalt sett hvis det ikke er forsinkelser eller annet på flighten fra Oslo?
Må man gjennom noen ekstra passkontroll i Frankfurt for å komme seg til Singapore-flyet?
Det er verdt å nevne at flyene lander på samme terminal - terminal 1.
Chriscross
10-11-2011, 09:09
Heisann alle sammen.
Reiser snart til Singapore med LH. Skal fra Oslo til Frankfurt, og har fly fra Frankfurt til Singapore. Connectiontid er satt til 1 time av Lufthansa. Holder dette på Frankfurt normalt sett hvis det ikke er forsinkelser eller annet på flighten fra Oslo?
Må man gjennom noen ekstra passkontroll i Frankfurt for å komme seg til Singapore-flyet?
Det er verdt å nevne at flyene lander på samme terminal - terminal 1.
Du har antagelig akkurat tiden og veien, litt avhengig av hvor Sin-flyene går fra. Kan tenke meg at det er C-gatene? Antagelige fjernparkering på flyet fra Oslo, og da kommer du til B-gatene. Du må gjennom passkontrollen, men ikke security. Gaten på langdistanse pleier å være klar når du sjekker inn dagen før. Se derfor på kartet over flyplassen hvordan du kommer deg dit enklest, evt spør her når gate er klar.
Dersom det ikke går er det LH som er ansvarlig for å få deg frem, men det er jo uansett slitsomt.
Boeing_fan
10-11-2011, 09:16
1 time holder, ellers hadde ikke LH solgt billettene! Selv reiste jeg OSL-FRA-SOF med 50 min connection tid i sommer, og det gikk helt fint.
Du har antagelig akkurat tiden og veien, litt avhengig av hvor Sin-flyene går fra. Kan tenke meg at det er C-gatene? Antagelige fjernparkering på flyet fra Oslo, og da kommer du til B-gatene. Du må gjennom passkontrollen, men ikke security. Gaten på langdistanse pleier å være klar når du sjekker inn dagen før. Se derfor på kartet over flyplassen hvordan du kommer deg dit enklest, evt spør her når gate er klar.
Dersom det ikke går er det LH som er ansvarlig for å få deg frem, men det er jo uansett slitsomt.
Sånn som C gatene er plassert må man i følge denne tråden på Flyertalk igjennom sikkerhetskontroll for å komme dit uansett.
http://www.flyertalk.com/forum/12189820-post15.html
Og ja det er nok en C gate siden LH bruker Airbus 380 på den ruta og det er bare den piren i terminal 1 som kan ta i mot Airbus 380. Men nå snart åpner Z gater som en utvidelse av pir A og da må FRA kartet tegnes på nytt rett og slett.
1h er akkurat grensen for minste tillatte connectiontid for IC-flygningar med LH på Frankfurt.
Fikk lære meg det den harde veien da vi skulle reroutes etter et kansellert flygt til FRA, men det alternativet gikk ikke fordi det kun var 55min connection, ikke lov/mulig å booke i systemene deres.
Så ja ska vel holde men hadde prøvd å være litt rask.
/bjørn
Jeg ville tatt på gode (jogge)sko!
Ja, joggesko, sommer er det vel inget problem, men når fog'en slår til etc. etc kan det lett gå gærnt... Har nesten erfart det, men heldigvis holdt SQ igjen maskinen...