View Full Version : Orlando, Florida om vinteren?
Vurderer tur hit fra 26. februar. Cruise første uken, så Orlando området. Er det noen som vet ca hvordan temperaturen er i området på denne tiden? Sliter litt med de tallene jeg finner på nettet.
Dag Viking
07-11-2011, 22:13
Vurderer tur hit fra 26. februar. Cruise første uken, så Orlando området. Er det noen som vet ca hvordan temperaturen er i området på denne tiden? Sliter litt med de tallene jeg finner på nettet.
Vanligvis rundt 15-20, som en kald norsk sommerdag. Surt når det kommer kaldfronter ned fra nordlige deler av USA.
Anbefaler april til midten av mai.
http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372
Takk for flott værlink, Dag Viking. Har sett etter noe liknende.
Vanligvis rundt 15-20, som en kald norsk sommerdag. Surt når det kommer kaldfronter ned fra nordlige deler av USA.
Anbefaler april til midten av mai.
Ligger du ikke litt lavt nå? Average high i februar er oppgitt til 74F på linken du oppga, dvs ca. 23 grader C. Ja de kan ha kalde perioder, men min erfaring er at det som regel er behagelige dagtemperaturer der, også så tidlig som i januar.
robertaas
08-11-2011, 13:22
Men det er kaldt om kvelden. Skal man ha sikkert vær om vinteren må man helt sør i Karibien. Kulderekorder:
Orlando: -7
Miami: -3
Key West: 5
Havana: 10
Curaçao: 20,3
Vært i området om vinteren et par ganger, kan være litt surt og kaldt, samt godt og varmt.
Dag Viking
08-11-2011, 17:57
Ligger du ikke litt lavt nå? Average high i februar er oppgitt til 74F på linken du oppga, dvs ca. 23 grader C. Ja de kan ha kalde perioder, men min erfaring er at det som regel er behagelige dagtemperaturer der, også så tidlig som i januar.
Nei, jeg gjør ikke det. Det står jo average high, som betyr gjennomsnittlig maksimumstemperatur. Selvsagt er det varmere dager, men også kjølige. Jeg har selv opplevd frostnetter i Florida.
Det er stort sett bukse og genser/t-skjorte vær november til og med mars.
Takker for mange svar. Skal videre med RCCL til Cococay Bahamas, Charlotte Amalie St. Thomas, Philipsburg St. Maarten.
Henger meg på den her, lurer litt på noen dager i Florida i jan/feb, kombinert med noen dager i NYC hvor longhaulflightene går til/fra.
Hvor i Florida er det bra å dra? Skal ikke ha bil, er det i det hele tatt noe sted i FL jan/feb det er verdt å dra til og være i 4-5 dager?
Bør selvfølgelig være et sted der man har noe å finne på/se på under dagene og et godt utvalg av restauranter og barer på kveldene. Er vel trolig for kaldt til å bade i sjøen på den tiden.
Kan andre steder i USA være et alternativ for å komme seg bort fra kulden i NYC under perioden? New Orleans eller andre steder?
Takker for alle tips og erfaringer!
I ørkenen i Kalifornia (f.eks. Palm Springs) er det like over 20 grader i gjennomsnitt i januar og februar. Ca. 2 timer med bil fra LA eller 2,5 timer fra San Diego. Med fire-fem dager til rådighet ville jeg ha kombinert med San Diego eller LA, for det er ikke så mye annet å gjøre i Palm Springs enn å slappe av, spise og drikke godt og kanskje litt shopping.
Edit: Over 20 (71 og 74 Farehnheit) var average high, average low er hhv. 45 og 48.
Cessna182
14-11-2011, 13:01
Var i Orlando tidligere iår. Ankom 24.februar. +26 grader der. Kjørte til Miami, +28 grader. Var på cruise fre.-man. (Majesty of the Seas). Nydelig vær. Miami +28 Nassau +29 og Cococay +30 grader. God tur !
Ferierer i Orlando sent februar/tidlig mars årlig. Som andre nevner kan du ha uflaks og få kjølig vær, men ofte snakker vi 25+ på dagtid. Kan imidlertid være kalde kvelder/netter.
Men det er kaldt om kvelden. Skal man ha sikkert vær om vinteren må man helt sør i Karibien. Kulderekorder:
Orlando: -7
Miami: -3
Key West: 5
Havana: 10
Curaçao: 20,3
Den laveste tempraturen jeg har hatt i Florida når jeg har vært der er 16 grader. Men synes ikke det er definert som veldig kaldt på kveldene der..