PDA

View Full Version : Erfaringer med Fort Myers/Cape Coral?


SudCaravelle
05-11-2011, 12:05
Dette er en del av Florida som vi ikke har prøvd og er klare for å leie et hus her.

Er det noen som har erfaringer med dette området? Spise/bade/shoppe og se seg rundt?

Nettet informerer om at det er type 3 grader høyere snitt temperatur enn Orlando i månedene vi tenker på OCT/NOV/DEC og det er jo greit.

Ser også at å fly dit er enkelt med hyppige avganger fra EWR.

Takker på forhånd.

SQ 777
05-11-2011, 12:18
Har vært rundt om kring på den siden men likte Naples best!

SudCaravelle
05-11-2011, 12:29
Takk,

Vi liker også Naples.

Har du noe feedback på Fort Myers/CC?

Discus
05-11-2011, 14:00
Har overnattet to ganger på Fort Mayers Beach (en natt hver gang), hotellet lå med sandstranda helt opp i hagen. Bading m.v. var helt greit. De to gangene jeg har vært der har det vært relativt kaotisk trafikk (county highway 865) da området er lite og trøkket stort.

Fikk ikke noe inntrykk av uteliv el.l., men virke mer relaxed enn Miami/Ft Lauderdale på meg. Var bare helt nord på Fort Mayers Beach.

SQ 777
05-11-2011, 14:38
Men like utenfor Fort Myers ligger Sanibel Island som vi kjørte rundt og tittet på.

Det var et herlig sted slik vi så det, men over nattet ikke :up:

http://www.sanibelisland.com/

SQ 777
05-11-2011, 17:12
Glem ikke at med CO/UA er Florida perfekt for open-jaw dersom du ønsker
to steder ? Sist fløy vi inn til FLL og ut av Fort M..

Dag Viking
05-11-2011, 18:50
Har vært rundt om kring på den siden men likte Naples best!

Har fløyet en del turer til Naples, siden de skal ha USA's beste ribs. Selvsagt importert fra Danmark. Stedet i seg selv er ikke noe å rope hurra for, men det gjelder i og for seg hele Florida.

robertaas
06-11-2011, 10:06
Ligger ikke dette i nærheten av Cougar Town?

Og hva er galt med heller å dra ned til Key West?

Cecilie
06-11-2011, 15:51
Jeg har vært mye i området, vi har en del venner der, så det har alltid vært naturlig å besøke dem når vi er i FL. Personlig liker jeg den litt mer avslappede atmosfæren Gulfkysten har å tilby, i motsetning til østkysten. Ser Sanibel Island er nevnt, og undertegnede har selv overnattet der - veldig fint der. Er et par resorts rett ved stranden som kan være verdt å sjekke ut.

SudCaravelle
06-11-2011, 17:12
Takk for tipsene.


Ligger ikke dette i nærheten av Cougar Town?

Og hva er galt med heller å dra ned til Key West?

Cougar Town (Sarasota) er lenger nord nærmere Tampa.

Vi skal på pappaperm i 10 uker med to små så da blir Key West litt off. Vi har et fint hus med basseng og brygge på hånden som vi regner med å signerer til uken.