View Full Version : Bilder fra Fornebu 4 oktober 1998
arcticmontecarlo
30-10-2011, 16:37
Er ny på disse sidene men forsøker å legge ut noen bilder. Fant under opprydding i garasjeverkstedet mitt i dag noen bilder fra Fornebu. De er tatt fra taket på SAS Teknisk base 4 oktober 1998. Kvaliteten er vel ikke imponerende siden de er scannet fra gamle papirbilder men likevel morro å se hvordan det var.
Har også endel bilder tatt 9 oktober fra samme sted og om dette lykkes vil jeg legge også dem ut. Vi var noen få personer i SAS Teknisk som ikke flyttet opp til Gardermoen før sommeren 1999 og som opplevde en merkelig stille vinter alene igjen på Fornebu.
LarspetterENFB
30-10-2011, 16:53
Wow! Utrolig interessante bilder! Takk for at du delte disse. Hadde også vært morsomt å se bildene fra 9. okt, sånn til sammenlikning. :) Velkommen til forumet, med en meget flott debut!
Ha en fin søndag!
Lars-Petter
arcticmontecarlo
30-10-2011, 17:00
Takk!
Bilder kommer om litt.
Dette var den gangen SAS opererte med vakre fly, ikke de klumpete små grisene vi har hangaren full av i dag.
Takk for bildene, det spiller da ingen rolle om "kvaliteten ikke er imponerende", her er det historie som må arkiveres.
Veldig fint å se disse bildene. Fikk en liten klomp i magen nå ..
Herlig nostalgiske bilder :)
Dette var den gangen SAS opererte med vakre fly, ikke de klumpete små grisene vi har hangaren full av i dag.
Amen!
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=30780&d=1319988938
Au, litt mer en en klump i magen, heller omtrent som en knyttneve i solar plexus...
Hver gang jeg ser sånne bilder kommer savnet frem fra det mørke dypet man var nødt å senke sorgen ned i. Begynte å jobbe på FBU sept-71 og var kun borte fra den i ferier. I ung alder lever man jo i nuet og skjønner ikke at det meste forsvinner. Hvor ble alle årene av?
Fullt "svanerede" på B-fingern og "ordentlige" 737'er (= BU-livery) på A-finger. MD-80 i climb, et syn som det gikk 13 av på dusinet dengang man tusla rundt på tarmac men likevel løfta blikket mot hver j**la gang. Utsikten fra Koksa-kantina var jo himmelsk. Sukk.
Tuuusen takk!!! Velsigne din sjel, og bare scann ALT du har, for det er rene sjelebot!!! :old
BraathensSafe1985
28-01-2012, 11:08
Hjertelig takk for disse bildene ! Savner min barndom og spesielt Braathens S.A.F.E med flagget på hallen og stripene langs kroppen. Fantastisk livery. Ser gjerne flere bilder !