PDA

View Full Version : Norwegian tester fast-track på OSL


Martin
21-10-2011, 13:45
Kunne ikke se at dette hadde vært nevnt her før.

Var innom terminalen i dag, og trodde først ikke helt det jeg så. Sammen med SK, Blue 1 og Lufthansa, var det nå også en Norwegian-logo på skjermen over inngangen til fasttracken. Er dette noe de har begynt med nylig?

---

<MOD>
Tråden er splittet - her kan man ta rene facts om DYs fasttrack på OSL.

Generelt OSL og Fasttrack henvises til: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=94553
</MOD>

Martin
23-10-2011, 16:02
Hvis det var noen andre som evt. lurte på det som tråden i utgangspunktet handlet om, så fikk jeg nettopp bekreftet på Facebook at de tilbyr fasttrack til fullprisbetalende passasjerer.

(I følge en reisende som hadde spurt da han selv brukte fasttrack med SAS-billett)

Dag Viking
23-10-2011, 16:24
Hvis det var noen andre som evt. lurte på det som tråden i utgangspunktet handlet om, så fikk jeg nettopp bekreftet på Facebook at de tilbyr fasttrack til fullprisbetalende passasjerer.

(I følge en reisende som hadde spurt da han selv brukte fasttrack med SAS-billett)

Kun utland eller både innland og utland?

Twin Otter
23-10-2011, 16:40
Hvis det var noen andre som evt. lurte på det som tråden i utgangspunktet handlet om, så fikk jeg nettopp bekreftet på Facebook at de tilbyr fasttrack til fullprisbetalende passasjerer.

(I følge en reisende som hadde spurt da han selv brukte fasttrack med SAS-billett)

Se der fikk vi oppklart det. Så hvordan håndhever sikkerhetsvaktene at reisende på lavpris ikke menger seg med fiffen?

Martin
23-10-2011, 17:02
Kun utland eller både innland og utland?

Det sa ikke vedkommende noe om.

Discus
23-10-2011, 17:40
Se der fikk vi oppklart det. Så hvordan håndhever sikkerhetsvaktene at reisende på lavpris ikke menger seg med fiffen?

På samme måte som de håndhever det med de andre selskapene tipper jeg, scanner billetten/kortet og får grønt eller rødt lys ;)

SudCaravelle
23-10-2011, 17:58
Se der fikk vi oppklart det. Så hvordan håndhever sikkerhetsvaktene at reisende på lavpris ikke menger seg med fiffen?

Den er lett - fiffen reiser stort sett lavpris :p

Det er oss nerdene og redneckene som reiser fullpris.

Martin
23-10-2011, 18:07
Da kom svaret fra DY selv:

"Dette er noe som Norwegian er i ferd med å lansere men som fremdeles er i en testfase. Dette vil gjelde for passasjerer med fullflex billetter utland. /MHK

http://www.facebook.com/flynorwegian/posts/10150891711860253

Discus
25-10-2011, 23:45
<MOD>
Tråden er splittet - her kan man ta rene facts om DYs fasttrack på OSL.

Generelt OSL og Fasttrack henvises til: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=94553
</MOD>

mann78
28-03-2014, 15:46
Bestiller DY ganske ofte, nå i dag fikk jeg mulighet til å velge fast-track som tilvalg før betaling, 75kr. Er dette nytt under bestillingen? Aldri fått det valget før. Men ser på nettsiden at den kan kjøpes.

Starling
28-03-2014, 16:45
"Kjøp Fast track"

http://i.gyazo.com/13e4be93237da0ecc12f0ff0a5b942c3.png

Er det verd 75NOK, anyone?

mann78
28-03-2014, 17:59
Starling: det kom opp som et vanlig valg med "uthaking" før betaling. Det har den aldri gjort før....det jeg lurte på :)

flytoget
28-03-2014, 20:12
"Kjøp Fast track"

http://i.gyazo.com/13e4be93237da0ecc12f0ff0a5b942c3.png

Er det verd 75NOK, anyone?


Det er nok verdt mer enn 75 kroner, tatt i betraktning at fullfleks billetter er ganske dyre hos DY. Samme med C billetter, og ikke minst hvor mye det ''koster'' og få seg et bonuskort hos andre selskaper for å få fast track.

Michael
28-03-2014, 21:31
Torsdag- fredag og søndag ettermiddag/kveld på OSL er det definitivt verdt 75 kroner spør du meg.

JoeW
28-03-2014, 23:00
Med fast track er jeg komfortabel med å ta et flytog senere enn jeg ellers synes er optimalt for jobbreiser innenriks. Da er 75 kroner klart verdt 20 minutter for meg og kunden.

Randulfb
28-03-2014, 23:24
Slik det er no om dagane, så er det lite verdt å ha fast track. Det går så sakte der, at det er lite å vinne. Torsdag ettermiddag er det mykje folk, i går var det vel det verste det har vore på lenge. Det er mykje galgenhumor mellom dei som står i fast track køa, og ser at vi bruker 10 min gjennom, og dei andre bruker ca 5 min meir.
Jamnt over så har eg faktisk vorte ganske imponert over farta i sikkerheitskontrollen på OSL. Køa ser lang ut, men går framover i bra tempo. Dei som kjem og trur at fast track skal medføre direkte gjennomgang er ganske frustrert.

Bergern
29-03-2014, 00:05
Slik det er no om dagane, så er det lite verdt å ha fast track. Det går så sakte der, at det er lite å vinne. Torsdag ettermiddag er det mykje folk, i går var det vel det verste det har vore på lenge. Det er mykje galgenhumor mellom dei som står i fast track køa, og ser at vi bruker 10 min gjennom, og dei andre bruker ca 5 min meir.
Jamnt over så har eg faktisk vorte ganske imponert over farta i sikkerheitskontrollen på OSL. Køa ser lang ut, men går framover i bra tempo. Dei som kjem og trur at fast track skal medføre direkte gjennomgang er ganske frustrert.

Enig. Syns sikkerhetskontrollen på OSL er effektiv. Å betale 75,- for å spare fem minutter virker som galskap for meg, men vi har alle forskjellige behov og økonomi.

Are G
29-03-2014, 08:58
På CPH er det i alle fall verd 75 kr for fast-track.
Sist stod jeg i kø i over 20 minutter mens køen i "kontrakt-fast-track" (CPH express) var svært kort, og enda verre, køen hos SAS fast-track var ikke-eksisterende..

Heldigvis kommer gullkoret mitt i mai :)

Starling
29-03-2014, 21:26
På CPH er det i alle fall verd 75 kr for fast-track.
Sist stod jeg i kø i over 20 minutter mens køen i "kontrakt-fast-track" (CPH express) var svært kort, og enda verre, køen hos SAS fast-track var ikke-eksisterende..

Heldigvis kommer gullkoret mitt i mai :)

Hmm.. Har SAS samme løsning som Norwegian? Jeg tenker på å kjøpe fasttrack. Jeg reiser i GO neste uke CPH-BGO. Hva må jeg gjøre for å få fast-track? Kan det kjøpes for lapper? :rolleyes:

KristianSk
30-03-2014, 00:22
Hmm.. Har SAS samme løsning som Norwegian? Jeg tenker på å kjøpe fasttrack. Jeg reiser i GO neste uke CPH-BGO. Hva må jeg gjøre for å få fast-track? Kan det kjøpes for lapper? :rolleyes:

Hos SAS må du reise Plus/Business eller ha gullkort..

Are G
30-03-2014, 07:46
Men CPH express kan vel kjøpes på stedet uavhengig av billett ?

mann78
19-04-2014, 16:56
Fast-tracken blir vel lagt til i Qr-koden på billetten? Når den kjøpes likt med billetten.

Merket meg at om fasttracken kjøpes ETTER billetten er bestillt så må man vise frem siste reisedokument(utskrift) der det står fasttrack..

Murre
19-04-2014, 18:09
Jeg får alltid gratis Fasttrack tross Lowfare/GO og EBB:-)