View Full Version : Spotting på Gardermoen?
Hvordan kommer jeg meg fra terminalen til spotterplassene uten å gå i timesvis?
Hvordan er spotter/fotomulighetene inne i selve terminalen?
Hvor i terminalen bør jeg gå for å få flest mulige bilder? (Bildene blir kun ment som dokumentasjon på min spottertur til G.moen)
jameson82
20-10-2011, 19:57
Du finner det meste av svar her :)
http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/SpotterGuide_OSL.pdf
Pelle propellfly
20-10-2011, 23:30
Hei Joachim :)
Enten så kan du ta lokalbussen som går nede på med ankomst helt mot Innlandsterminalen mot spotterplassen som vi kaller Vollen eller så anbefaler jeg og stå helt ytterst på innlandsterminalen der de er store og gode vindu :)
Men håper du gidder og ta turen til vollen du tjener mye på det :D
Ta kontakt hvis du ønsker besøk så kan vi møtes :)
Pelle :D
Hvor må jeg gå av bussen for å komme til vollen?
Jeg vil gjerne ha besøk på vollen, både av deg og av andre som gidder, er ikke hver dag en spotter fra "lille" Sola kommer til Gardermoen :P
Pelle propellfly
21-10-2011, 00:40
Du tar Rutenummer 855 fra Gardermoen til Vigstein så tar du bare og går veien innover og så kommer du rett til vollen :)
Skal jeg gå av på Vigstein?
Da sees vi på vollen på tirsdag, dersom flyet mitt er i rute så lander det 07:35 på OSL.
Pelle propellfly
21-10-2011, 02:21
Jepp det skal du så bare følger du veien helt ned i enden så går du til høyre og rundt Vollen og fram til gjerdet så ligger vollen bak der.
Hmm har tidlig vakt på tirsdag så vet ikke om jeg har tid til og møte deg før etter jobb :P
Hvor lenge er du på OSL ??
Kan se om jeg stikker bort i en pause siden jeg jobber på ENGM
ENGM 911
21-10-2011, 11:57
Glem vollen. Kjedelig plass på formiddagen. Det er på østre bane du vil få mest valuta for pengene når du først tar turen fra SVG. Skal prøve å hjelpe deg til egnet plass når det nærmer seg. Det er noen faktorer som må tas hensyn til, flyretning og lys. Har jeg tid vil jeg være der på formiddagen, men sender deg pm.
En annen stilig plass er på utsiden av terminalen på avgangsnivå. Gå mot østre delen og ta bilder når de taxer og pusher. Ikke mange som bruker det stedet, men kan love deg at du får skikkelig barskingbilder.
Igjen, glem vollen resten tar vi på pm. Håper været holder seg og at du vil oppleve at OSL også er en plass hvor spottere skal føle seg velkommen.
Takk for tips :)
Gleder meg allerede til turen!