View Full Version : Medlemsmøte Tirsdag 25.10.11.
putzmeister
17-10-2011, 21:21
Da er alt endelig klarlagt til neste medlemsmøte som blir Tirsdag 25. Oktober.
Denne gang skal vi besøke Gardermoen millitære flystasjon. Vi møter opp ved vakta senest kl.1800 for registrering. Så blir det ommvisning i teknisk verksted, vedlikeholdshangar hvor det vil stå fly inne, og motorverksted.
Vi avslutter med kaffe, lett servering i baren.
Dette er kun for medlemmer, og kontigenten må være betalt.
Det blir påmelding, så sjekk om du har husket kontigent og meld deg på post@flyspotter.net
Det er fotoforbud og det må vi rette oss etter
Vel møtt
putzmeister
18-10-2011, 16:42
Fotoforbudet er opphevet, men noe restreksjoner blir det. Det er bare å ta med kamera:D
Airbus 330
18-10-2011, 17:13
Fotoforbudet er opphevet, men noe restreksjoner blir det. Det er bare å ta med kamera:D
Det var gledelige nyheter :)
baselutvann
18-10-2011, 18:58
noen jeg kan haike med fra og til Oslo ?
Hvor lenge varer slike klubb møter?
Jeg ser allerede etter billige flybilletter men finner jeg ikke det så kjører jeg fram og tilbake
ENGM 911
19-10-2011, 01:15
Hvor lenge varer slike klubb møter?
Jeg ser allerede etter billige flybilletter men finner jeg ikke det så kjører jeg fram og tilbake
Ca tre timer. Slå to fluer i en smekk, vær på OSL ca 07:00 knipse knipse til du blir lam i pekefingeren, så roer du deg ned på samlingen med flyspottere og blir skremt kjent med dem også. Kan love deg et himla rush-hour fra 07:00 til 18:00 så du bør ha med mange minnekort.
Er det mulig å få sitte på med noen fra terminalen?
Jeg kunne og trengt noen å sitte på med fra terminalen, billett er bestillt og betalt!
putzmeister
19-10-2011, 23:16
Intet problem, vi henter og bringer til terminalen:D
ENGM 911
19-10-2011, 23:32
Pssst, kunne det vært et tema for trådstarter om å se forskjell på Airbus 332 og 333 på denne samlingen?
Hilsen en som løp skjorta av seg for å rekke nok en A333 på OSL etter tips fra.....trådstarter? Ble litt lang i geipen når den kom med, nettopp, en A332 :colgate:
putzmeister
20-10-2011, 00:14
Pssst, kunne det vært et tema for trådstarter om å se forskjell på Airbus 332 og 333 på denne samlingen?
Hilsen en som løp skjorta av seg for å rekke nok en A333 på OSL etter tips fra.....trådstarter? Ble litt lang i geipen når den kom med, nettopp, en A332 :colgate:
Sender den videre til airbus 330:colgate:
Mitt første NSFF møte!
Kan trygt si at jeg gleder meg, får se om flyskrekken er like intens som forrige gang (håper ikke det da det bare er 4 mnd siden sist flytur)
Ser dere på Tirsdag, jeg kommer med brun skinnjakke og "Mad Croc" caps med ryggsekken hengende på den ene skulderen, hadde vært greit om noen kunne møtt meg på innsiden da det er 10 år siden jeg var på Gardermoen sist.
Mvh Joachim
Airbus 330
20-10-2011, 20:14
Sender den videre til airbus 330:colgate:
Ikke skyt informanten, han bare leste av det som stod på flightradaren....:lol:
ENGM 911
24-10-2011, 21:24
Batteriene er fulladet og CF-kortene tømt, kontingenten betalt og permisjon innvilget av innenriksministeren. Kommer til å bli en spennende dag.
Jeg har betalt kontigenten for lenge siden men har ikke fått stempel/kvittering, holder det å vise medlemsbevis og bilde leg?
For oss som kommer med fly til NSFF møte, hvordan kommer vi oss til og fra vakta?
Kunne vært greit med svar enten her eller på 93070323 (husk brukernavn i mld sånn at jeg ser hvem dere er) da jeg ikke kommer på her mer før jeg har returnert fra OSL.
Mvh Joachim
ENGM 911
24-10-2011, 22:07
Ting ordner seg Joachim. Vi skal nok få deg dit du vil.
Airbus 330
24-10-2011, 22:40
Jeg skal plukke opp PC ved terminalen kl 17.30 hvis du vil sitte på evnt :)
Hvilken bil kjører du Airbus 330?
Vil gjerne sitte på frem og tilbake, send meg en melding på 93079323 når du er i nrheten av inngangen.
Mvh Joachim
Airbus 330
25-10-2011, 07:13
Hvilken bil kjører du Airbus 330?
Vil gjerne sitte på frem og tilbake, send meg en melding på 93079323 når du er i nrheten av inngangen.
Mvh Joachim
Kjører mørkeblå Toyota Avensis, henter deg på øvre plan sammen med PC.
Sender deg sms....
ENGM 911
25-10-2011, 22:38
Ønsker å takke for en meget spennende og innholdsrik omvisning og mulighetene vi hadde til å få nærkontakt med C130 Nanna. Avsluttet dagen med en utrolig god sjokoladekake og nytraktet kaffe. Dette satt jeg pris på. Ingen nevnt, ingen glemt.
For de som var tilstede; fellesbildet redigeres asap og sendes til A330 som videresender bildet til hver enkelt på mail.
Mvh
Cato
Til og være mitt første NSFF møte så må jeg bare si at jeg kan ikke huske forrige gang jeg har hatt det så morro! :D
Jeg kommer garantert til og delta på flere treff!
Jeg vurderte å legge ut noen av bildene jeg tok her men det orker jeg ikke (se på den siste posten min, massevis av visninger men ikke et j***a svar..
ENGM 911
26-10-2011, 13:36
Er du fly-entusiast bør du virkelig tenke på å melde deg inn i NSFF, Norsk Spotter og Fly-entusiast Forening på mail til post@flyspotter.net Mulighetene for å bli med på omvisninger, foredrag, fotokurs og andre sammenkomster er virkelig verdt 200,- Foreningen er ikke bare for de fotointeresserte. Legger ved et bilde som viser siste sammenkomst i hangaren til Forsvaret på OSL. Det kom frem at vi var velkomne tilbake og da gjerne utpå vårparten når lyset var bedre. Vi skulle ikke se bort fra at Forsvaret ville line opp flere maskiner på utsiden av hangaren hvis materiellet var tilgjengelig.
http://farm7.static.flickr.com/6053/6282956098_c412219e5c_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/catolien/6282956098/)
Norsk Spotter og Flyentusiast Forening (http://www.flickr.com/photos/catolien/6282956098/)
Slutt å vær bare mannfolk :p
:lol:
Høres ut som dere hadde det flott da! :up:
Du får bli med på neste NSFF møte da Polaris!
Jeg hadde det veldig kjekt
putzmeister
26-10-2011, 20:59
Takk til alle som hadde muligheten å måte opp denne gang, en spesiell takk til de som hadde et stykke reisevei, kan nevne Kongsberg, Stavanger og blant annet de dype skoger. En STOR tusen takk til Jan Severinsen for sin innsats denne dagen og ei virkelig god sjokoladekake. Tusen takk Jan:D
Når og hvor er neste NSFF møte?
Airbus 330
29-10-2011, 11:14
Når og hvor er neste NSFF møte?
Vi har de i all hovedsak siste onsdagen i måneden, men programmet for neste møte er ikke helt spikret ennå så Stein får komme tilbake til eksakt dag når vi har alt klart.:)
Og vi har alle medlemskveldene som regel på Forsvarets flysamling på Gardermoen.
Jeg vet ikke om jeg kommer på neste møte, men jeg kommer garantert på flere!
Vil ha bilde av flere flyselskap på Gardermoen
Du får bli med på neste NSFF møte da Polaris!
Jeg hadde det veldig kjekt
Godt å høre at du likte deg Joachim,selv om du havnet i selskap med to av
de som prater mest tull av alle de som bruker og være på OSL,hehe.
Vidar
Har det blitt fastsatt noe program for neste NSFF møte?
Mulig jeg og en annen spotter fra SVG kommer.
putzmeister
10-11-2011, 18:32
Det jobbes med saken, agenda og dato kommer i løpet av noen dager.
Jeg må innrømme at det frister veldig og ta enda en tur innom OSL før året er over, dere er en flott sammensatt gjeng! :D