PDA

View Full Version : Lounge med bonusbillett?

tosfreight
11-12-2005, 17:18
Bare et lite spørsmål. Får man tilgang til lounge på CPH dersom man reiser på SK bonusbillett (businessklasse)?

Bizflyer
11-12-2005, 17:28
Jada, det er klassen du reiser paa som avgjoer det. Har vaert i lounger over hele verden jeg naar jeg har reist med bonusbillett paa business. Og du faar samme servering ombord, saa det er sagt!

BF:cool2

TG923
12-12-2005, 10:24
Vel, det var litt enkelt sagt. Business class billett gir adgang til lounge, ja.
MEN - bruker du poeng til oppgradering av klasse har du vel ikke adgang til lounge.

FlyingHigh
07-11-2012, 13:28
Hei

Er det noen som vet om man har tilgang til lounger når man reiser på bonusbilletter med Star Alliance i business class?

Ringte til kundeservice på SAS og spurte om vi hadde tilgang til SAS-loungen på OSL og Kastrup (reiser med SAS i business class ut) og da var svaret ja. Hørte så med kundeservice på OSL som ringte direkte til loungen og da var svaret nei…

Vet noen også om man har tilgang til Thai Airways-loungen i Bangkok når man reiser på bonusbilletter (i business class)?

LNv22
07-11-2012, 13:31
Hvis du reiser med et *A selskap i business class ut fra OSL, vil du ha tilgang til SAS Business Lounge. Dette har du uansett om billetten er betalt med penger eller poeng.

apeks
07-11-2012, 13:57
Hei

Er det noen som vet om man har tilgang til lounger når man reiser på bonusbilletter med Star Alliance i business class?

Ringte til kundeservice på SAS og spurte om vi hadde tilgang til SAS-loungen på OSL og Kastrup (reiser med SAS i business class ut) og da var svaret ja. Hørte så med kundeservice på OSL som ringte direkte til loungen og da var svaret nei…

Vet noen også om man har tilgang til Thai Airways-loungen i Bangkok når man reiser på bonusbilletter (i business class)?

Hmmm, dette skjønner jeg ikke.
Står det noe sted på boardingpass som fremvises at det er en award billett da ? Jeg mener da og huske at det bare står C som en hvilken som helst vanlig biz billett ?

Hickok
07-11-2012, 14:33
Hei

Selvsagt har du loungetilgang. Hvilken annen nytte har du av å f.eks. bestille en intra-skandinavia bonusbillett i biz, som er mulig, om du ikke får loungetilgang? Alt annet får du jo på en economy extra billett.¨

Om en lounge drage sier noe annet, så tar hun feil. Da får du bare be om å få se hvor det står at du ikke har tilgang, får det vil hun ikke finne noen plass.

FlyingHigh
07-11-2012, 14:46
Det var det jeg også regnet med. Burde kanskje ha spesifisert at vi skal videre til Bangkok i biz med SAS fra Kastrup (Utreise OSL).

Det står riktignok I-Business (klasse I) på reservarajonsbekreftelsen og "Endorsement/Restrictions: SAS EUROBONUS AWARD/RBKNG RESTRICTIONS", men vet ikke om denne spesifikke klassen vil vises på bordingkortet eller om det står vanlig C-class.

Vil man forresten også da ha tilgang til fast track?

Svarene man får hos SAS avhenger jo fryktelig mye av hvem man spør. Samme spørsmål og maaange forskjellige svar..

Selvsagt har du loungetilgang. Hvilken annen nytte har du av å f.eks. bestille en intra-skandinavia bonusbillett i biz, som er mulig, om du ikke får loungetilgang? Alt annet får du jo på en economy extra billett.¨

Om en lounge drage sier noe annet, så tar hun feil. Da får du bare be om å få se hvor det står at du ikke har tilgang, får det vil hun ikke finne noen plass.

Glean EBG
07-11-2012, 15:00
Du har tilgang til alle lounger du ville hatt tilgang med en betalt biz billet punktum.
Tipper de har blannet med oppgradering med poeng som egentlig ikke gir tilgang.

Ja du har tilgang til fast track på OSL med sk biz uannsett om den er betalt med poeng eller penger, god tur.

Hickok
07-11-2012, 15:03
Det var det jeg også regnet med. Burde kanskje ha spesifisert at vi skal videre til Bangkok i biz med SAS fra Kastrup (Utreise OSL).

Det står riktignok I-Business (klasse I) på reservarajonsbekreftelsen og "Endorsement/Restrictions: SAS EUROBONUS AWARD/RBKNG RESTRICTIONS", men vet ikke om denne spesifikke klassen vil vises på bordingkortet eller om det står vanlig C-class.

Vil man forresten også da ha tilgang til fast track?

Svarene man får hos SAS avhenger jo fryktelig mye av hvem man spør. Samme spørsmål og maaange forskjellige svar..

Du har tilgang til alle goder. Biz innsjekk, fast-track, lounge, prioritert boarding (om det bare hadde fungert) osv.

apeks
07-11-2012, 15:15

Jeg tok en titt nå på en tidligere reise i klasse I og det står kun C på boarding passet som jeg fortsatt hadde liggende.

Discus
07-11-2012, 23:19
Jeg tok en titt nå på en tidligere reise i klasse I og det står kun C på boarding passet som jeg fortsatt hadde liggende.
Det varierer litt avhengig av selskap, innsjekkingssted m.v.

3tflyer
08-11-2012, 07:41
Det varierer litt avhengig av selskap, innsjekkingssted m.v.
Det står som regel C og en liten I ved siden av.

apeks
08-11-2012, 08:35
Ok, da er det nok forskjellig hva det står.
På mine LH boarding pass står det ikke I noen steder i alle fall.
Bare en stor C akkurat som en vanlig biz billett på samme avganger.
Nøyaktig likt.

Men uansett.
Tilbudsmessig på flyplasser og ombord skal det behandles likt da i alle fall.

Chriscross
24-03-2013, 11:35
Kona har vært på sin første alenetur etter to barn til CPH i helgen. Jeg booket henne bevisst i business og ikke Eco Extra nettop for å få lounge (eneste fordelen på streknigen). Dragen nektet henne adgang (og gjorde hele loungen klar over at min kone ble nektet) selv om hun prøvde å påpeke at hun var i bookingklasse I og ikke P.

Det endte med at kona gikk tilbake etter å ha snakket med meg og betalte seg inn, dragen ble rimelig sur (kunder som er villige til å betale er jo noe skikkelig dritt:rolleyes:).

Før jeg skriver til Costumer Service, jeg kan være bombesikker på at bookingklasse I skal gi lounge selv om bare to klasser ombord?

737-405
24-03-2013, 11:43
I er vel bonusbillett for Business, og skal selvsagt gi tilgang til loungen!! Her er det en drage som har gått på en solid blemme :)

Chriscross
24-03-2013, 11:56
I er vel bonusbillett for Business, og skal selvsagt gi tilgang til loungen!! Her er det en drage som har gått på en solid blemme :)

Det var nok hele samlingen med drager er jeg redd....:rolleyes:

Robbiedeluxe
24-03-2013, 12:24
Var det Scandinavian Lounge hun ble nektet tilgang til?

Chriscross
24-03-2013, 12:33
Nope 1. Etg.

Bizflyer
24-03-2013, 14:08
Helt klart at man har tilgang til lounge med I billett!

Ta vare på kvitteringen fra loungen og kontakt kundeservice i SAS for å få tilbake pengene. Sørg også for å rapportere tidspunktet hun var der sånn at de kan få gitt dragen en skikkelig reprimande!

Chriscross
24-03-2013, 15:42
Helt klart at man har tilgang til lounge med I billett!

Ta vare på kvitteringen fra loungen og kontakt kundeservice i SAS for å få tilbake pengene. Sørg også for å rapportere tidspunktet hun var der sånn at de kan få gitt dragen en skikkelig reprimande!

Flere timer siden det ble sendt e-post.;)

Øivind
30-05-2013, 00:48
Kanskje dumt spm, men jeg ble plutselig litt usikker.. Jeg skal reise OSL-LHR-ZRH og tilbake på award billett med BA.
Kan jeg innta loungen når jeg reiser på award billett i economy? Som statuspax vet jeg selvsagt at jeg har loungetilgang med en betalt economy billett, men hva med en "gratisbillett"?

Bizflyer
30-05-2013, 00:50
Hvis du har BA silver eller gold så kommer du inn i loungen.

Øivind
30-05-2013, 00:51
Flott. Takk skal du ha :) Og jeg antar at jeg kan gueste inn en medreisende også?

Martin
30-05-2013, 00:52
Ja, man kommer inn i loungen uansett hvordan man har betalt for billetten, så lenge man har status og/eller flyr i rett kabin.

Hpkris
08-04-2015, 01:12
Har en tur i sommer fra BKK via ARN til OSL i monkeyclass som er tatt ut på EB poeng.
Spørsmålet er da, kan jeg kjøpe meg inn i SAS loungen på ARN da siste leg er med SK?

econ
08-04-2015, 01:33
Ja det skal ikke være noe problem