PDA

View Full Version : Mystisk reise gjennom Amerika ..


LN-MOW
11-12-2005, 07:40
Dagens foerste bilde kommer fra Minneapolis/St. Paul-basen i Minnesota.

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/001.jpg
Her er en av flybasens leietagere paa vei mot takeoff.

Men det er ogsa en liten sivil del paa basen, og et begrenset antall sivilfly faar lov til aa operere innimellom militaeranleggene.

Her er et par eksempler:

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/002.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/002b.jpg
Disse to fikk deicet seg litt i snoevaeret.

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/003.jpg

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/004.jpg
Doningen som tok meg fra Minneapolis til Anchorage.

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/005.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/006.jpg
For oss som liker gamle niere, er dette en hyggelig plass.

Jeg saa flere Lambert-eide SF-340'er, men fikk desverre ikke lov til aa ta bilder av dem. :cool2

Til slutt et par bilder fra kystvaktflybasen Anchorage, som ogsaa har litt siviltrafikk. Legg merke til den hvitmalte 744F'en i kanten av ett par av bildene. Helt klart mystisk! Plass til masse fanger inni den! ;)

http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/007.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/008.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/051210_ak/009.jpg

EB
11-12-2005, 08:08
Har America West 737`n fått på seg den nye USAirways stickeren - med logoene til 4 av selskapene som nå er USAirways?

LN-SEK
11-12-2005, 12:05
Originally posted by LN-MOW


Dagens foerste bilde kommer fra Minneapolis/St. Paul-basen i Minnesota.

Men det er ogsa en liten sivil del paa basen, og et begrenset antall sivilfly faar lov til aa operere innimellom militaeranleggene.



Den var jo morsom MOW!:spin:

HMWK
11-12-2005, 21:42
Jeg synes flyplassen var stor når jeg var der. Er ikke det hovedbasen til NW?

LN-MOW
12-12-2005, 00:27
MSP er en av NW's store hub'er ja. Ikke sikker paa om Detroit eller Minneapolis er stoerst ..

Da var jobben unnagjort - i kveld gaar turen hjemover igjen. Med litt flaks blir det kanskje litt bilder fra ORD imorgen tidlig ogsaa ..

Her er aarsaken til min lange reise rett foer touchdown:

LN-MOW
12-12-2005, 05:07
Da slutter jeg av med et par bilder tatt paa Fairbanks foer jeg droppet leiebilen:

Foerst en Argosy som ser airworthy ut - vet imidlertid ikke om det er tilfelle ...

LN-MOW
12-12-2005, 05:08
.. og en DC-4 som saa uforskammet frisk ut!!

EB
12-12-2005, 06:15
Kunne vi fått en Scanair.no julekalender???

Dag Viking
12-12-2005, 06:25
MSP i 2004
Operations; 541,093 (NW 78.63%)
Passengers; 36,713,173
Jan-sept 2005: 29,134,196

DTW i 2004
Operations 522,538 (jeg antar at NW står for ca +70%)
Passengers 35,187,517
Jan-sept 2005: 27,813,860


Ganske close race. Nå har MSP fått sin 4. rullebane, så forhåpentligvis blir flyplassen mindre plaget av forsinkelser.

dc-8-63
12-12-2005, 06:33
Originally posted by LN-MOW


Da slutter jeg av med et par bilder tatt paa Fairbanks foer jeg droppet leiebilen:

Foerst en Argosy som ser airworthy ut - vet imidlertid ikke om det er tilfelle ...

Dette ligner veldig paa en Carvair.......:p

LN-KOG
12-12-2005, 10:13
Og han er gammel nok til å vite forskjellen. Argosy (http://www.airliners.net/open.file/972897/L/) har to halebommer, gamle ørn.

dc-8-63
12-12-2005, 19:10
Originally posted by LN-KOG


Og han er gammel nok til å vite forskjellen. Argosy (http://www.airliners.net/open.file/972897/L/) har to halebommer, gamle ørn.

...ja men har maskinen en eller flere propeller saa blir LN-MOW forvirret, faktisk virrer han rundt emd propellene :spin:

LN-KGL
12-12-2005, 23:29
Hva med vifter med noe utenpå da? :spin: :spin: :spin:

LN-MOW
13-12-2005, 04:37
Aesj, la meg vaere i fred .. Argosy, Carvair ... proppellfly er proppellfly!

EB
13-12-2005, 06:03
Spør MOW om United fortsatt flyr...;)

LN-SSL
28-12-2005, 18:42
Ser døra bak på babord står åpen på den Carvair'n. Det kan jo tyde på at den er "up-and-running", og hvis ikke er det jo en veldig dårlig "lagrings-detalj" da..., i det været der.

N82FA ser jeg står oppført som en C-54G eid av bl.a. Matthew J. Ziomek, Arizona.
Siste dato jeg klarte å finne for luftdyktighetsbeviset var 14. januar 2005.....:)

dc-8-63
29-12-2005, 05:13
Carvair'n skal vaere i drift...