PDA

View Full Version : OSL - SEA forslag


niba
07-10-2011, 17:18
Hei. Skal reise denne strekningen (og tilbake igjen:)) i slutten av november. Har fått tips om at Icelandair skal være bra. Noen tips her inne med tanke på flytid, opptjening av bonuspoeng (Eurobonus) osv. ? Takker for svar

bgo-flyer
08-10-2011, 02:14
Jeg ville prøvd direkteflight OSL-EWR og videre til SEA derifra, sannsynligvis korteste rute med eurobonus... Hvis du misliker å stresse med transit i USA, ville jeg valgt Icelandair med kortest reisetid som også ser ut til å være billigst, da får du riktignok ingen Eurobonus poeng..
Anbefaler forresten www.momondo.com

Discus
08-10-2011, 03:10
Hei. Skal reise denne strekningen (og tilbake igjen:)) i slutten av november. Har fått tips om at Icelandair skal være bra. Noen tips her inne med tanke på flytid, opptjening av bonuspoeng (Eurobonus) osv. ? Takker for svar

Utreise fra Oslo regner jeg med, siden du ikke nevner det ;)

Jeg ville prøvd direkteflight OSL-EWR og videre til SEA derifra, sannsynligvis korteste rute med eurobonus...

LH via FRA er nok en vel så grei rute hvis man skal ha EB-poeng, og så slipper man innenriks i USA og usikkerheten med transfer på EWR.

Dropper man EB-poeng er det jo flere alternativer, både AF og BA har tidvis greie priser og tider. Vår "ukependler" her inne har stort sett brukt AF pga. pris og service.

Med Icelandair, som nevnes, får du kortest reisetid og lander direkte i SEA, men pt. ikke . Merk at du ifht. prisen også må se på at de tar betalt for pledd, mat, drikke m.v. også på langrutene, mens det ser ut som de er liberale på bagasjen.

Martin
08-10-2011, 05:17
Utreise fra Oslo regner jeg med, siden du ikke nevner det ;)

Trådtittelen sier vel OSL-SEA?

Kan ikke annet enn å bekrefte at BA er et helt greit alternativ - har selv flydd de og SAS på denne ruten, men i dag er det jo kun BA som flyr til SEA av de to.

Greit produkt - også bakerst, og LHR er på ingen måte en fæl flyplass å bytte fly på (selv om noen kanskje mener noe annet).

Også får du full pott på miles om du sparer poeng hos Executive Club - hos Eurobonus får du mest sannsynlig 25% av flydd distanse på en "normal" billig økonomibillett.

SQ 777
08-10-2011, 16:23
Personlig ville jeg tatt AF hvis en ikke er knyttet til noe bonusprogram. Er svak for det selskapet. Ikke la deg skremme av skrekkhistorier om CDG. Det går greit der hvis en forbereder seg litt på forhånd..;)