PDA

View Full Version : Nivå aktivering på EuroBonus

CFN_001
04-10-2011, 16:01
Hei!

Et spørsmål:
Er ute å reiser, hadde sølv på utreisen men gull på hjemreisen. Aktiveres "gull" delen av kortet når jeg får det nye, eller godtar flyselskapene et sølv kort som egentlig er gull?

Er det eventuelt noen som har hatt noen problemer med flyselskaper utenom SAS på dette?

Takker for svar

hanswest
04-10-2011, 16:20
En kollega av meg skiftet status på en reise, han åpnet Eurobonus-profilen sin på sas.no, viste denne til damen i London-loungen, og kom inn der som gullmedlem.

Fly med oss
04-10-2011, 18:30
Jeg nådde gullstatus da jeg var på sommerferie i år. Jeg kontaktet SAS via Facebook og de trikset litt i systemet så sølvkortet inneholdt gullstatus. Litt sånn ulv i fåreklær :)

Discus
04-10-2011, 18:31
Sølv og gullkort har samme nummer, og statusen ligger i systemet så de som har tilgang til riktige systemer vil kunne lese rett status uavhengig av farge på kortet.

Chriscross
04-10-2011, 19:19
Problemet er vel først og fremst i lh sine lounger. Der må det blinke i gull.

jb1
04-10-2011, 20:23
Problemet er vel først og fremst i lh sine lounger. Der må det blinke i gull.

Fleksibilitet er virkelig ikke LHs sterke side.

Discus
04-10-2011, 20:39
Fleksibilitet er virkelig ikke LHs sterke side.

Om de har en regel som sier at man skal vise kort så er den jo der for en grunn, ikke for at de skal være "flksible" hver gang. Regelen i M&M sier at du ikke har status før de har sendt deg kort (leste jeg mens jeg ventet på mitt kort). Antar at det står en eller annen plass at kort skal vises i loungen også.

Islending
04-10-2011, 23:18
Gikk fint å vise (engelsk) kontoutskrift der status stod som Gull. Måtte krangle litt om det, men kom til slutt inn i Senatorloungen i Schengen på FRA begge gangene jeg var der før mitt fysiske kort ankom.

Tommy777
05-10-2011, 05:01
Vet ikke om de gjoer det enda, men SAS er vel kjent for aa ikke sende ut nye gullkort i tide og i slike tilfeller, fakset medlemsservice gjerne en engelsk bekreftelse paa status. Funket det. Men det stemmer. Selv om det staar *G paa boardingkortet, rekker det ikke for flere Star partnere, inkludert Lufthansen.

Basse-HAU
05-10-2011, 07:22
Så om du går feil vei og blir nedgradert, så er det bare å passe godt kortet, slik at man kommer seg inn i loungen??? :D