View Full Version : Qatar på onsdag?
Når kommer Qatar til osl på onsdag?
bgo-flyer
02-10-2011, 12:34
Ankomst 14:40
Avgang 16:10
Sjekket bookingmotoren til Qatar nå, står at den skal ankomme 14:40 og dra igjen 16:10. Bare lurer på om det er noen her som skal med på jomfruturen? :P
Jeg er ombord paa onsdag. Anyone else?
QR 953
A330-200 Doha (DOH)
08:25
Oslo (OSL)
14:40
Gleder meg jager34 til første tripreport ;):colgate:
En liten pre-trip report:
Slet med aa bestille pga. krevende hjemmeside for std. Indonesisk internett.
Svaert god start mht. pris: 353 dollar for Jakarta-Oslo-Jakarta. (economy)
Desperate paa aa fylle opp flyet?
Inkludert er hotell i Doha pga. transit time paa ca. 9 timer (mer enn 8)
Total reisetid pr. sektor ca. 25 timer.
Hvor mange norske flygere i Qatar? Har de mulighet/vilje til aa akseptere pax i cockpit?
Noen raad hva man gjoer i Doha i 9 timer foruten aa faa seg litt soevn? (natt)
Når kommer Qatar til osl på onsdag?Hvorfor ikke bare sjekke osl.no?
bgo-flyer
02-10-2011, 22:30
Hvorfor ikke bare sjekke osl.no?
Mener bestemt at flightene ikke lå inne på osl.no tidligere idag?
jameson82
02-10-2011, 22:32
Mener bestemt at flightene ikke lå inne på osl.no tidligere idag?
Stemmer det ;)
Twin Otter
02-10-2011, 22:33
De ligger inne med flyplasskode "Doh" i stedet for destinasjonsnavn.
De ligger inne med flyplasskode "Doh" i stedet for destinasjonsnavn.
Folk vet ikke hva Doha er for noe så derfor er det slik slik at det bare er oss IATA kode nerder som skal vite hvor det er. ^_^
bgo-flyer
03-10-2011, 15:39
Folk vet ikke hva Doha er for noe så derfor er det slik slik at det bare er oss IATA kode nerder som skal vite hvor det er. ^_^
Anklager du meg for å ikke kunne IATA-koder?? ;) :D
Anklager du meg for å ikke kunne IATA-koder?? ;) :D
Har ikke anklaget noen for noe som helst jeg.:lol:
ENGM 911
03-10-2011, 17:39
Da er neste spørsmål for flyspottere, lander den på østre eller vestre bane?
Airbus 330
03-10-2011, 17:47
Da er neste spørsmål for flyspottere, lander den på østre eller vestre bane?
Jeg regner med at den vil lande/ta av fra Vestre bane, da de ikke er kjente ved OSL og vil ha den lengste banen??
sail4fun
03-10-2011, 20:56
Jeg regner med at den vil lande/ta av fra Vestre bane, da de ikke er kjente ved OSL og vil ha den lengste banen??
? Så crewlista og loggen til FD er kjent ?
De tar nok den banen ATC gir dem, tenker jeg ..... ;)
FlightDeck
03-10-2011, 23:02
Er det riktig at se skal kombinere mellom A330-200 og -300?
The Ticketor
04-10-2011, 00:39
Kun A330-200 planlagt, men ting kan forandre seg.
Pax i cockpit kan du desverre i praksis glemme, men spørre kan du jo.
For dem som skal ut fra OSL: Noter at check-in stenger 1 time før avgang. Uansett kan det være verdt å begi seg til gaten tidlig da ruteåpningen skal markeres med litt festivitas.
jameson82
04-10-2011, 01:05
Kun A330-200 planlagt, men ting kan forandre seg.
.
Den ligger inne med A330-300 ifra April
Dette skal bli spennende!
Hvem er det som skal handle Qatar?
Hvem er det som skal handle Qatar?
Menzies har handling
De vil vel da bruke OSL loungen som de fleste non *A selskap?
Er det noen som hvet hvilken bane den lander på?
Er det noen som hvet hvilken bane den lander på?
Det blir vel bestemt at av ATC i morgen, ut i fra trafikk ellers.
The Ticketor
04-10-2011, 21:02
Menzies har handling
Og LSG har cateringen.
Det kan vel tenkes at den lander på vestre bane?
jameson82
04-10-2011, 21:21
Det kan vel tenkes at den lander på vestre bane?
Ja det gjør den helt garantert,om den ikke lander på østre :colgate:
Det kan vel tenkes at den lander på vestre bane?
Hvorfor det?
Østre bane har kortere taxeveg til gaen den skal stå på, så den vil i så måte være mest praktisk. Men som sagt: Det er normal flyvelederne som bestemmer det (muligens ut i fra et ønske fra pilotene - det kan jo f.eks. tenkes at de vil ha den lengste, selv om den østre også er mer enn lang nok...)
Hvor den lander ser vi uansett i morgen, like før den lander.
Bare å følge med hvor brannbilene tar oppstilling .. ;)
C-klasse
04-10-2011, 21:59
Og LSG har cateringen.
Og Spirit har Cargo.
The Ticketor
04-10-2011, 22:53
Og Spirit har Cargo.
Nordic GSA har nok cargosalget dog.
Håper på mange fine bilder imorgen!
Og Spirit har Cargo.
Og sjefen er Sheik Ben Reddik Fy Fasan. Noe sier meg at han kommer! :D
Og det er A7-ACL som er på veg oppover :-)
Og Spirit har Cargo.
Ble bestemt en av de siste dagene dette da eller?
SKY-LIMITED
05-10-2011, 14:09
Noen som ser noe til brannbilene ennå?? :) Kanskje litt tidlig men...
Bizflyer
05-10-2011, 14:10
Lander innen 5 min ser det ut til, med mindre de må opp og snu og lande mot sør da! Rett øst av Oslo nå!
BF:cool2
scanhorse
05-10-2011, 17:15
Replay
http://www.flightradar24.com/2011-10-05/12:02/QTR953
http://www.flightradar24.com/2011-10-05/14:56/QTR954 lidt sen o komme sig hjem :)
Ulf
FLYPRAT - Y U NO POST PICTURES?!
Fin tur i nesten tomt fly (mindre enn halvfullt baade fra jakarta til doha og fra doha til oslo) Fikk en "lommebok" til minne for aa ha vaert med paa Oslo aapningen. Pressekonferanse etter ankomst.
Svaert god service av flotte vertinner og svaert god mat som std. er i qatar. sovebriller tannkost, stroemper og oereplugger faar man i ei lite veske.
For egen del ble 9 timer venting paa connection i doha litt i lengste laget til at jeg kommer til aa fly ruten ofte. flight entertainment fungerte fint og i motsetning til en del andre kunne man se film til man landet. Ellers var begge flyene nye og fine. Armlenene er litt i veien om man vil sove paa en fireseter da de ikke kan loeftes helt opp. Hadde 100 miles i motvind inn mot oslo iflg. systemet ombord. (som foroevrig og holdt oss kontinuelrlig oppdatert med retning og avstand til mekka)
Fin tur i nesten tomt fly (mindre enn halvfullt baade fra jakarta til doha og fra doha til oslo) Fikk en "lommebok" til minne for aa ha vaert med paa Oslo aapningen. Pressekonferanse etter ankomst.
Svaert god service av flotte vertinner og svaert god mat som std. er i qatar. sovebriller tannkost, stroemper og oereplugger faar man i ei lite veske.
For egen del ble 9 timer venting paa connection i doha litt i lengste laget til at jeg kommer til aa fly ruten ofte. flight entertainment fungerte fint og i motsetning til en del andre kunne man se film til man landet. Ellers var begge flyene nye og fine. Armlenene er litt i veien om man vil sove paa en fireseter da de ikke kan loeftes helt opp. Hadde 100 miles i motvind inn mot oslo iflg. systemet ombord. (som foroevrig og holdt oss kontinuelrlig oppdatert med retning og avstand til mekka)
Bilder hadde vært fint om du hadde det.