PDA

View Full Version : Last minute for ungdommer! Noen erfaringer?

Chezza
01-10-2011, 22:27
Hei!

Jeg er ganske ny på dette forumet så jeg beklager viss jeg har postet feil.

Har tenkt meg en liten tur til Zürich neste helg og jeg lurer på om noen har erfaringer med SAS sitt Last Minute for ungdommer tilbud? Ser det koster rundt 800 kroner en vei slik, mens tur/retur viss jeg skal bestille vanlig kommer opp i 4000 kroner.

Har dere erfaringer med dette tilbudet (vil det være billetter 24 timer før?), evt. noen andre gode tilbud for reiser som er innen kort tid? Helt uaktuelt å betale 4000 kroner for en tur/retur billett til Sveits.

Takk

mvh
Chezza

Polaris
01-10-2011, 22:50
Erfaringer? Vel det er nå "en gambling" om du planlegger på det, det er en ypperlig mulighet om du sitter og bestemmer deg for at skjitt, i morgen reiser jeg! ;)

Størst sannsynlighet for å finne last minute-billetter er selvsagt midt i uka, og ikke på typiske dager som fredager og søndager. Skal selv prøve meg på last minute til neste helg, men det hadde egentlig passet ideelt å reise torsdag-lørdag da....

killbox
01-10-2011, 22:53
Sånn som jeg har sjekket på last-minute så er det ikke billigere enn vanlig ungdomsbillett. Testet nå med SVG - Zurich torsdag neste uke retur søndag. Det kom på 1809,- totalt. Det er ikke galen pris, tviler på du finner billigere.

vstenhjem
02-10-2011, 09:49
Om det finnes vanlige ungdomsbilletter tilgjengelig bør du bare bestille det. Sparer 100kr pr vei med last minute vs vanlig ungdomsbillett. :) ( vanlig kan du kjøpe så lenge det er tilgjengelig)

learjet
02-10-2011, 10:47
Bare et lite tips.

Denne uken er det høstferie i Oslo Akershus. Alle fly er fulle ut denne helgen og fulle hjem neste helg.

Just fyi

S

Flygern
02-10-2011, 16:12
En ting jeg har tenkt på er at hvis economy-billettene allerede er relativt dyre, så kan man kjøpe eco extra (fleksibel billett) og sjekke rett før avreise om det er tigjengelige ungdomsbilletter. Hvis det er det kjøper man ungdomsbillett og får den fleksible billetten refundert.

Ellers kan jeg nevne at etter min erfaring blir ungdomsbilletter utilgjengelige når det er få eco-billetter igjen. type når prisen på OSL - LHR runder 1800/2000 ish.

JoeW
02-10-2011, 16:30
Altså, last-minute-billettene er (som flere har nevnt her, og av egen erfaring) 100 kroner billigere enn vanlig youth-fare. Såvidt jeg vet, er det også slik at det ikke blir flere last-minute-billetter tilgjenglig dersom det vanlige ungdomsbilletter ikke er tilgjenglig. For min egen del har jeg dermed aldri kjøpt last minute-billetter, ettersom jeg foretrekker å betale 100 kroner mer for å slippe å gamble.

Altså, er det tilgjenglig ungdomsbilletter nå ville jeg kjøpt, ingen grunn til å vente(uten 100 kroner). Er det ikke tilgjenglig, tviler jeg på at det kommer til å være tilgjenglighet på last minute også-

Chezza
03-10-2011, 00:01
Takk for raske svar :)

Tror jeg dropper Zürich i høstferien og reiser heller bort til nyttår. Uansett så var dette til STOR hjelp og nå vet jeg bør bestille ungdomsbiletter med en eneste gang, og ikke vente på noe ''Last Minute'' :)