PDA

View Full Version : Married Econemy ticket US Airways

Pan-American
24-09-2011, 07:45
Har en Married Econemy av billigste sort bilett fra BDL-CLT-GSP med US Airways. På grunn av endringer i planer må jeg av i CLT. Hvis jeg hadde kun reist med håndbagasje hadde dette ikke vært et problem, men siden jeg må sjekke inn bagasje ønsker jeg ikke at de skal sjekke bagasjen helt frem til bestemmelses sted, men til transitt flyplass. Betingelsen i en married bilett er vel at du følger reiseruten som oppsatt og jeg ikke kan avlyse enkelt legs. Tror dere jeg har gode muligheter å godsnakke med check inn i BDL for å få dette til. Utrolig surt å kanselere hele biletten og måtte booke en ny bilett på første del av samme strekning som jeg allerede har bilett på. Erfaringer?

Mjolnir
25-09-2011, 22:36
Er også spent på hva som gjelder her. Kan vel si at jeg tviler på at kofferten havner i GSP. Det er standard praksis å offloade bagasje når eieren ikke kommer med flyet. Om du har returbillett på samme referanse blir nok den kansellert.

Pan-American
25-09-2011, 22:45
Det håper jeg også, regner med at det er både til min og us airways sin intresse og
gjøre det så smidig som mulig ved å sende bagasjen kun CLT når jeg tar det opp ved innsjekk. Svaret får jeg i neste uke...........

MountainDew
26-09-2011, 16:43
Når jeg jobbet på KLAF innsjekk var det ingen problem å tagge bagasjen til et av stoppene selv om passasjer hadde billett videre til en annen destinasjon.

jalig
26-09-2011, 17:28
Ref mange diskusjoner på flyertalk om hidden city booking osv. så tror jeg du kan være heldig å støte på en agent som er grei.

Men ellers er det nok ikke mulig, da flyselskapet har en pris på den ruten du har booking på og vil ta en helt annen om du skal ta bare deler av den. Ulogisk? Ja.

Har du retur på samme pnr kan du også være risk for at de sletter hele resten av den bookingen.

Om jeg tar feil, rett gjerne på meg.

The Ticketor
26-09-2011, 18:59
Når jeg jobbet på KLAF innsjekk var det ingen problem å tagge bagasjen til et av stoppene selv om passasjer hadde billett videre til en annen destinasjon.

Hvilket ble klart satt en stopper for etter hvert...

Mjolnir
26-09-2011, 21:54
Det er vel ingen regler mot å "miste" flyet. Det tar nok litt lengre tid og mer styr på CLT enn hvis kofferten hadde vært tagget dit, men regner da med at du har krav på å få utlevert kofferten din når du står på CLT og har mistet flyet uten krav på ombooking (men for all del, ta råd fra de som jobber i bransjen nøyere til etteretning enn mine råd) ;)

Pan-American
27-09-2011, 04:40
Takk for tips. Jeg prøver meg så for vi se
hvordan det går......

Pan-American
04-10-2011, 00:39
Med litt godprat med dama i skranken
gikk det greit. Sikkert ikke en ulempe
med EBG uten at jeg tror det var avgjørende.