PDA

View Full Version : Cimber kutter Sofia og Beograd


Boeing_fan
21-09-2011, 19:30
Cimber Sterling sliter for tiden, og har kuttet sin rute fra CPH til Beograd. F.o.m 27.10 kutter de også sine tre ukentlige avganger fra CPH til Sofia.

Forøvrig mener jeg også at JAT flyr CPH-BEG og Wizz Air MMX-BEG.
Nå skal det sies at QI ikke er alene om å slite på BEG, også Czech, LOT og AirBaltic kutter rutene sine fra BEG til PRG, WAW og RIX.

Hva gjelder SOF, blir det et rutehull fra CPH. Kanskje Norwegian prøver seg? Bulgaria Air er også på offensiven for tiden, og vi kan vel heller ikke utelukke at de vil vende tilbake til CPH.

SQ 777
21-09-2011, 19:38
Etter en meget positiv tur til Bucuresti sist helg frister Sofia , som jeg allerede har booket med LH..

Så enig, hva med DY fra OSL. Etter flere negative ting om BEG, frister ikke det.

Tror begge stedene vil øke raskt i popularitet i tiden som kommer for folk som har sett de velkjente byene vestover i Europa x ganger og vil prøve noe nytt.

Takk AirbusTrond, du har tippet meg over gjerdet på rett side ;)

OpelZafira
21-09-2011, 20:05
Hur går det för Cimber Sterling? Har Norwegian tagit upp största delen av marknaden i Danmark?

För som jag förstår det har väl DY fler B737 flyg basad på CPH än vad Cimber Sterling har i flottan?

AirbusTrond
21-09-2011, 21:54
Takk AirbusTrond, du har tippet meg over gjerdet på rett side ;)

:) Godt å høre - la oss håpe på flere ruter den veien! Øst-Europas hovedsteder og andre storbyer har mye å by på - og til en billig penge. Sofia bør også være et utmerket mål for de som vil bedrive vintersport.

FlightDeck
21-09-2011, 23:42
Samtidig lover Cimber Sterling nye ruter:

Indenfor de kommende seks måneder vil selskabet åbne nye ruter til "destinationer, som man ikke havde forventet."

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=51925

Boeing_fan
22-09-2011, 17:43
Kanskje CPH-OSL eller CPH-ARN?

Jörgen
22-09-2011, 21:59
Kanskje CPH-OSL eller CPH-ARN?

Kan inte tänka mig att det finns plats för ett flygbolag till på de sträckorna.

Ek_Osl
23-09-2011, 12:14
cph -osl kan jeg ikke tenke meg. Men kansje cph - ryg.

Boeing_fan
23-09-2011, 15:23
cph -osl kan jeg ikke tenke meg. Men kansje cph - ryg.

Det er heller ikke umulig, men da tror jeg ruten måtte hatt Codeshare med SAS, ellers ser jeg ikke hvordan den skulle overleve.