PDA

View Full Version : Internett innsjekk...


enml
05-12-2005, 14:19
Etter at jeg ved noen anledninger nå har prøvd innsjekk via internett så er det en sak jeg undrer meg litt over.

Turene var bestillt og betalt av andre enn meg (slik at jeg ikke kan medbringe betalingskortet), men jeg har fått tilsendt et referansenummer. Benyttet referansenummeret og sjekket inn via internett som anvist under beskrivelsen "Sjekk inn uten betalingskort".

Så opplever jeg at på de fleste flyplaser (har prøvd dette på 5 flyplaser) så går dette smertefritt ved gaten (har ingen bagasje å sende, kun en liten bag i hånden), men ved én flyplass er de konsekvent negativ til dette. Her får jeg alltid beskjed om at jeg burde bruke mitt referansenummer på innsjekkautomatene og ikke på internett, slik at jeg får et boardingkort, selv om det i dokumentene jeg har fått tilsendt fra flyselskapet står at dette ikke er nødvendig. Hvorfor slik ulik praksis...?

CK
06-12-2005, 08:25
hvilken flyplass?? MOL?? Det skal ikke være slik, så der må SGS strammes opp (om det er de som handler). Jeg vet det har vært noe problemer med sikkerhetskontrollen i CPH.